Şimdi Ara

Vsync yi acmadan oyunlari oynayamiyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
2
Favori
6.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar imzamdaki sistemi samsung 226bw monitorumle kullaniyorum. Oyunlarda vsync yi kapali haldeyken oyun 80 fps de olmasi karsin kasıyor gibi gorunuyor ve tearing olusuyor. Bunu önlemek icin vsync yi acmak zorunda kaliyorum. Monitorun hertz ine yani 60 fps ye sabitliyor. 200 fps aldiğim oyunda bile 60 fps de oynuyorum.



  • Monitörünüzün desteklediği oranın üzerindeki Fps değerlerinde görüntüde yırtılmalar olur. Ben bu Vsync kapalı nasıl oynuyorlar anlamıyorum. Yırtılan görüntüden her zaman nefret etmişimdir. 60 Fps'nin üstü zaten gözle görülebilecek bir değer değil. Vsync açık olması durumu dediğiniz gibi, kare saniye olayını sabitlemesidir. 120 Hz'lik monitörle Vsync açık 100+ Fps aldığım oyunlar var, 60 Fps ile arasında hiç fark yok.
  • Peki extra fps dusmesi olur mu vsync acikken?

    Yani "vsync yi acmasaydim simdi 30 fps lere kadar inmeyecekti. " durumu olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GoldPunch

    Peki extra fps dusmesi olur mu vsync acikken?

    Yani "vsync yi acmasaydim simdi 30 fps lere kadar inmeyecekti. " durumu olabilir mi?


    Olmaz, olmaması lazım. Ama vsync kapalıyken cidden oynanmıyor oyun. Göze eziyet. Eğer anlık düşmeler v.s. oluyorsa bunun sebebi başkadır. Grafik kartının belleği doluyor olabilir, arka planda çalışan bişey neden olmuş olabilir, o esnada auto save yapmış olabilir.
  • Şu konuya bir bak istersen, yardımcı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerroner -- 2 Mayıs 2011; 13:40:44 >
  • "Triple Buffering" destekleyen oyunlarda anlık FPS düşüşlerinin önüne bile geçilebiliyor yerine göre. Vsync her zaman için gerekli ve açık olarak oynanmalı oyunlar.

    edit: "Triple buffering" desteklemeyen oyunlarda @yerroner'in linkini verdiği dxoverrider programıyla bu özelliği kullanabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXcom_Zkko -- 2 Mayıs 2011; 14:29:16 >
  • Vsync performansı etkiler hocam. Acemice anlatmak gerekirse saniyede 60 kare olarak gelen görüntünün her karede bütün olarak gelmesini ayarladığınızda (Vsync açık) performans kaybı olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BF4 loading ekraninda kaliyor
    8 yıl önce açıldı
    Sinavdan sonra oynanicak oyunlar
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXcom_Zkko
    "Triple Buffering" destekleyen oyunlarda anlık FPS düşüşlerinin önüne bile geçilebiliyor yerine göre. Vsync her zaman için gerekli ve açık olarak oynanmalı oyunlar.

    edit: "Triple buffering" desteklemeyen oyunlarda @yerroner'in linkini verdiği dxoverrider programıyla bu özelliği kullanabilirsiniz.

    Triple buffering sanirim cf ve sli sistemlerde aktif olmuyormuş.
  • Şimdi hocam vsync ta şöyle bir olay var.Denildiği gibi görüntüyü ekranın tazeleme oranına sabitleyerek verir.Yani 60hz dikey tazeleme oranı olan bir lcdniz varsa vsync açınca oyunlar 60fpsnin üzerine çıkamaz.Fakat bu durum işlem gücünün her daim 60fpsnin üzerinde olduğu durumlarda geçerlidir.Eğer sistemin işlem gücü bırak 60fpsnin üstünü 40fpslerde dolaşıyorsa vsync onu otomatik olarak 30fpsye sabitler.Bu şöyle bir sıkıntı yaratabilir.Diyelim bir oyunda genel olarak 60fps alıyorken sistemi kastıracak bir sahnede sistem yetersiz kalıp 40-50 arası bir fps alacaksa vsync onu 30a sabitler ve bu hepten bir kasılma şeklinde algılanabilir.

    Bu vsyncin çalışma şeklinden kaynaklanıyor.Vsync açınca ekran kartı her daim tazeleme oranına itaat etmek zorunda kalır.Eğer ekran kartı yeteri kadar güçlüyse sorun olmaz fakat ekran kartının gücü tazeleme oranının altına düşerse her yeni karenin çizilmesi daha çok zaman alır ve monitörün yenileme hızına yetişemez yani her bir sonraki çizilen karede ekran kartı gecikmeye başlar ve kareyi tam oluşturamadan atlamak zorunda kalır.Böylece frame bufferlar üst üste yığılmadan dolayı yeni gelen veriyi işlemek için bir sonraki karenin gelmesini beklemek zorunda kalır ve bu yarı yarıya fps kaybına yol açar.Tazeleme oranının yarısı kadar performans almanıza yol açar.

    Kısa özeti eğer sisteminiz oynadığınız oyunu (seçtiğiniz çözünürlük ve detay ayarlarında) sorunsuz şekilde (her sahnede 60fps üstü) oynatacak kapasitedeyse vsync açmalısınız.Eğer sıklıkla 60fpsnin altında kalacak bir sisteminiz varsa vsync açmanızda bir anlam yok.Açarsanız performansınız hepten düşecektir.

    edit:şimdi imzanızdaki sistemi gördüm.her oyunu 60fps üstü oynatabilecek bir sistem.o yüzden vsync kullanmalısınız.60fps ile 200fps arasında rakamsal değerden başka bir fark yoktur.ekrandaki görsel his olarak bir fark yaratmaz.

    vsynctan alakasız olarak ms diye bir olay var sli yada crossfire (çoklu gpu) sistemlere has.eğer ekrandaki görüntü size akıcı gelmiyorsa ona bağlı sorunlarda olabilir.
    60 yada 200, yüksek fps alıyorken ekranda o akıcılığı hissedemediğiniz anlar oluyorsa yada takılma,tıkanma hissayatı veriyorsa ara ara büyük ihtimal ms sorunudur.
    o vsynctan ayrı apayrı bir konu ve çözümü yok.çözümü single gpu kullanmak.bende zamanında sli sistem kullandığım için o konuyu çok araştırmıştım.ben pek yaşamadım ama yaşayanlar var.özellikle yüksek çözünürlüklerde (1080p nin üstü) ve yüksek detaylı oyunlarda ortaya çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi born2bemad -- 2 Mayıs 2011; 15:51:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: born2bemad
    Şimdi hocam vsync ta şöyle bir olay var.Denildiği gibi görüntüyü ekranın tazeleme oranına sabitleyerek verir.Yani 60hz dikey tazeleme oranı olan bir lcdniz varsa vsync açınca oyunlar 60fpsnin üzerine çıkamaz.Fakat bu durum işlem gücünün her daim 60fpsnin üzerinde olduğu durumlarda geçerlidir.Eğer sistemin işlem gücü bırak 60fpsnin üstünü 40fpslerde dolaşıyorsa vsync onu otomatik olarak 30fpsye sabitler.Bu şöyle bir sıkıntı yaratabilir.Diyelim bir oyunda genel olarak 60fps alıyorken sistemi kastıracak bir sahnede sistem yetersiz kalıp 40-50 arası bir fps alacaksa vsync onu 30a sabitler ve bu hepten bir kasılma şeklinde algılanabilir.

    Bu vsyncin çalışma şeklinden kaynaklanıyor.Vsync açınca ekran kartı her daim tazeleme oranına itaat etmek zorunda kalır.Eğer ekran kartı yeteri kadar güçlüyse sorun olmaz fakat ekran kartının gücü tazeleme oranının altına düşerse her yeni karenin çizilmesi daha çok zaman alır ve monitörün yenileme hızına yetişemez yani her bir sonraki çizilen karede ekran kartı gecikmeye başlar ve kareyi tam oluşturamadan atlamak zorunda kalır.Böylece frame bufferlar üst üste yığılmadan dolayı yeni gelen veriyi işlemek için bir sonraki karenin gelmesini beklemek zorunda kalır ve bu yarı yarıya fps kaybına yol açar.Tazeleme oranının yarısı kadar performans almanıza yol açar.

    Kısa özeti eğer sisteminiz oynadığınız oyunu (seçtiğiniz çözünürlük ve detay ayarlarında) sorunsuz şekilde (her sahnede 60fps üstü) oynatacak kapasitedeyse vsync açmalısınız.Eğer sıklıkla 60fpsnin altında kalacak bir sisteminiz varsa vsync açmanızda bir anlam yok.Açarsanız performansınız hepten düşecektir.

    edit:şimdi imzanızdaki sistemi gördüm.her oyunu 60fps üstü oynatabilecek bir sistem.o yüzden vsync kullanmalısınız.60fps ile 200fps arasında rakamsal değerden başka bir fark yoktur.ekrandaki görsel his olarak bir fark yaratmaz.

    vsynctan alakasız olarak ms diye bir olay var sli yada crossfire (çoklu gpu) sistemlere has.eğer ekrandaki görüntü size akıcı gelmiyorsa ona bağlı sorunlarda olabilir.
    60 yada 200, yüksek fps alıyorken ekranda o akıcılığı hissedemediğiniz anlar oluyorsa yada takılma,tıkanma hissayatı veriyorsa ara ara büyük ihtimal ms sorunudur.
    o vsynctan ayrı apayrı bir konu ve çözümü yok.çözümü single gpu kullanmak.bende zamanında sli sistem kullandığım için o konuyu çok araştırmıştım.ben pek yaşamadım ama yaşayanlar var.özellikle yüksek çözünürlüklerde (1080p nin üstü) ve yüksek detaylı oyunlarda ortaya çıkıyor.

    Crysis cok kotu oluyor. Vsync yi kapattigimda 70 fpslerde geziyor fakat 200 fps aliyormus gibi kasma ve tearing olusuyor.


    Neyse cok tesekkur ederim. Bir an ciddi ciddi 120 hz monitor almayi dusunmustum.




  • Editinize cevap:

    Hocam o da olabilir fakat vsync yi actigim zaman cok akici oluyor oyun. Eger o sorun olsaydi vsync acik kapali farketmez surekli kasmalar hissederdim
  • Hocam sizinki gibi sistemde 60hz lcd kullanılacaksa vsync açmak lazım yoksa her oyunda tearingten geçilmez.Can sıkıcı olabilir.Ama 120 yada 200hz gerçek bir led monitör alırsanız görüntüleriniz çok çok daha akıcı olacaktır.O zaman gözle görülür bir akıcılık ve pürüzsüzlük hissi yakalayabilirsiniz.Çok daha soft geçişler ve smooth bir hal alır.

    edit: şu videoyu izlerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.bu kayıt 120hz tazeleme oranı olan monitörlü extreme bir sistemin üzerinde kaydedilip 60hze indirgenmiş versiyonu.burada bile 120hzin akış farkı anlaşılıyor.

    http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=172639

    yani siz aslında ciddi ciddi 120hz monitor almayı düşünebilirsiniz.fark olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi born2bemad -- 2 Mayıs 2011; 16:22:58 >




  • Yalnız yukarıda fark olmuyor dediğim 120 Hz'lik monitörde 60 - 100 Fps arasında fark olmuyor, yanlış anlaşılmasın. 60 Hz'lik monitörle 120 Hz'lik monitöründe tabiki farkı var. Monitörü ilk aldığımda Nfs Hot Pursuit 2010 oynarken "Vay be yol çizgileri böyle miymiş?" demiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: born2bemad

    Eğer sistemin işlem gücü bırak 60fpsnin üstünü 40fpslerde dolaşıyorsa vsync onu otomatik olarak 30fpsye sabitler.Bu şöyle bir sıkıntı yaratabilir.Diyelim bir oyunda genel olarak 60fps alıyorken sistemi kastıracak bir sahnede sistem yetersiz kalıp 40-50 arası bir fps alacaksa vsync onu 30a sabitler ve bu hepten bir kasılma şeklinde algılanabilir.



    Bu kısma itirazım var. Neye dayanarak bu şekilde yazdığınızı bilemiyorum, bir kaynak veya yapılmış test gösterirseniz en azından "acaba?" diye düşünürdüm. Ama benim oyunlarda v-sync açık/kapalı çok kez denemelerim olmuştur. v-sync açtığınız oyunda maksimum fps ekran tazeleme oranına sabitlenir. Ekran tazeleme oranı 60 ise ve oyunda değişken fps alıyorsanız sürekli ve bazı sahnelerde fps sıklıkla 60 altına düşüyor bile olsa v-sync açmak bu fps yi 30 a sabitlemez.

    Tekrar yazıyorum (ki kendim de hep bu şekilde gözlemledim) v-sync açılması maksimum fps yi ekran tazeleme oranı ile sınırlar. Yoksa sizin dediğiniz gibi 60 ın altına düşüyorsa fps onu 30 olarak sabitlemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


    quote:

    Orijinalden alıntı: born2bemad

    Eğer sistemin işlem gücü bırak 60fpsnin üstünü 40fpslerde dolaşıyorsa vsync onu otomatik olarak 30fpsye sabitler.Bu şöyle bir sıkıntı yaratabilir.Diyelim bir oyunda genel olarak 60fps alıyorken sistemi kastıracak bir sahnede sistem yetersiz kalıp 40-50 arası bir fps alacaksa vsync onu 30a sabitler ve bu hepten bir kasılma şeklinde algılanabilir.



    Bu kısma itirazım var. Neye dayanarak bu şekilde yazdığınızı bilemiyorum, bir kaynak veya yapılmış test gösterirseniz en azından "acaba?" diye düşünürdüm. Ama benim oyunlarda v-sync açık/kapalı çok kez denemelerim olmuştur. v-sync açtığınız oyunda maksimum fps ekran tazeleme oranına sabitlenir. Ekran tazeleme oranı 60 ise ve oyunda değişken fps alıyorsanız sürekli ve bazı sahnelerde fps sıklıkla 60 altına düşüyor bile olsa v-sync açmak bu fps yi 30 a sabitlemez.

    Tekrar yazıyorum (ki kendim de hep bu şekilde gözlemledim) v-sync açılması maksimum fps yi ekran tazeleme oranı ile sınırlar. Yoksa sizin dediğiniz gibi 60 ın altına düşüyorsa fps onu 30 olarak sabitlemez.


    Kendimce açıklamasını yapmaya çalışayım:
    Sync işlemi standart 60hz monitörlerde her 1/60 saniyede 1 kere tetikler.(120hz mönitor varsa 1/120 şeklinde) Oyun içinde oluşturulan kare bu tetiklemeyi bekler.Eğer oyundaki her kare 1/60 saniyede 1 kere tetikleme hızına eş hızda çizilebiliyorsa her sync tetiklemesini yakalar ve stabil 60fps elde edersiniz.
    Eğer kare oluşturma hızı bu orana yetişemiyorsa,kare oluşturma bir dahaki sync sinyalini bekler.Bu 2 sync tetiklemesi demektir ve 2/60 yapar.Bu da 30fps ye eşittir.
    Eğer kare 2 1/60 saniyede de çizilemediyse o zaman yine bir dahaki sinyali bekler ve 3/60 yapar.Bu da 20fps ye düşüşe sebep olur.
    Yani Vsync açık olduğu sürece (60hz monitörle) 60, 60/2,60/3,60/4,60/5... şeklinde fpsler alırsınız.Oyundaki kare oluşturma hızınız 60ın altında hangi değerde olursa olsun bu değerlerden birine tekabül edecektir.

    120hz monitörün varsa durum biraz daha iyidir.. 120,60,40,30...diye gider.Ama tabi o da 120hz monitöre para vermiş kişinin canını sıkar.
    Bu double buffering vsync (birçoğu böyledir) için geçerlidir.Tripple bufferingte adında da anlaşıldığı gibi sistem farklı işler.Ama o çok az oyunda gelir.Nvidia kontrol panelinde var açılabilir fakat sadece openGL uygulamalara etki eder.

    quote:

    Tekrar yazıyorum (ki kendim de hep bu şekilde gözlemledim) v-sync açılması maksimum fps yi ekran tazeleme oranı ile sınırlar. Yoksa sizin dediğiniz gibi 60 ın altına düşüyorsa fps onu 30 olarak sabitlemez.


    30 sabitleme diyerek ne kast ettiğimi daha iyi anlatabilmişimdir umarım.Yani bu programlanmış bir sabitleme değildir vsync işleyişinden kaynaklanıyor.
    60hz monitorün var diyelim vsync kapalıyken oyunda 47fps alacağın yerde vsync açıkken 30fps alırsın.Vsync kapalıyken 47fps aldığın sahneyi geçip 64fpsye çıkıyorsa o sahnede vsync açıkken 60fps alırsın.Umarım yeterince açık olmuştur.


    Kaynak olarak google a vsync yazmanız yeterli hocam.Türkçe ve yabancı tüm kaynaklar aynı şeyi söyler.Ben SLI kullanırken bu konuya çok kafa yorduydum.İyi öğrendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi born2bemad -- 3 Mayıs 2011; 10:59:19 >




  • @born2bemad

    Açıklamalar için teşekkür ederim. Yazdığınız şeylerin teorik gerçekliğini tartışacak bilgiye zaten sahip değilim. Sadece kendi gözlemlerimi paylaşabilirim burada. Aslında üstteki mesajımı dün yazacaktım ama tekrar denemek istedim durumu.

    Akşam crysis2 yi wery hıgh, 8xaf, edgeaa, 1920X1080 olarak açtım. Normalde bu ayarlarla v-sync kapalıyken 40-80 arası FPS alıyorum ve çok nadiren 40 altına düştüğü oluyordu. Elbette yırtılmalar rahatsız ettiğinden v-sync açık halde tekrar denedim ve bu seferde 40-60 (v-sync limiti 60 olduğundan) arası fps ile oynadım. Yani gözle takip edebildiğim kadarıyla v-sync açıkken fps de bir düşüş olmadı. Şimdi bu yazdıklarınızdan sonra konuya bir nebzede olsa daha hakim olduğumu düşünerek v-sync açık/kapalı şekilde fraps ile bench alacağım.

    Sanırım bu şekilde alınan bir bench ile durum daha net anlaşılır. Sonuçları burada paylaşırım ve sizinde yorumunuzu beklerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR
    @born2bemad

    Açıklamalar için teşekkür ederim. Yazdığınız şeylerin teorik gerçekliğini tartışacak bilgiye zaten sahip değilim. Sadece kendi gözlemlerimi paylaşabilirim burada. Aslında üstteki mesajımı dün yazacaktım ama tekrar denemek istedim durumu.

    Akşam crysis2 yi wery hıgh, 8xaf, edgeaa, 1920X1080 olarak açtım. Normalde bu ayarlarla v-sync kapalıyken 40-80 arası FPS alıyorum ve çok nadiren 40 altına düştüğü oluyordu. Elbette yırtılmalar rahatsız ettiğinden v-sync açık halde tekrar denedim ve bu seferde 40-60 (v-sync limiti 60 olduğundan) arası fps ile oynadım. Yani gözle takip edebildiğim kadarıyla v-sync açıkken fps de bir düşüş olmadı. Şimdi bu yazdıklarınızdan sonra konuya bir nebzede olsa daha hakim olduğumu düşünerek v-sync açık/kapalı şekilde fraps ile bench alacağım.

    Sanırım bu şekilde alınan bir bench ile durum daha net anlaşılır. Sonuçları burada paylaşırım ve sizinde yorumunuzu beklerim.

    Bekliyoruz.




  • Keşke verdiğim linke baksaydınız, bu konudan bahsettiğimi görürdünüz.

    V-Sync tek başına uygulandığında (standart bir LCD için konuşuyorum) görüntüyü 60 fps'ye , 60'ın altındaki bir kare oranını ise 30'a sabitler arkadaşın dediği gibi. Bunun nedeni double buffering'dir ve önüne geçmek ve 30 limitine takılmamak için Triple Buffering özelliğinin de yapımcılar tarafından oyuna eklenmiş olması gerekir. Önemli PC oyunlarının çoğunda vardır zaten, ancak konsoldan port edilen bir takım oyunlarda olmayabilir Triple Buffering özelliği. Yine verdiğim linkteki D3dOverrider, tüm oyunlarınız için Triple Buffering'e sahip V-Sync uygular ve V-Sync'in tüm olumsuz yönlerini ortadan kaldırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerroner -- 3 Mayıs 2011; 11:39:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    @born2bemad

    Açıklamalar için teşekkür ederim. Yazdığınız şeylerin teorik gerçekliğini tartışacak bilgiye zaten sahip değilim. Sadece kendi gözlemlerimi paylaşabilirim burada. Aslında üstteki mesajımı dün yazacaktım ama tekrar denemek istedim durumu.

    Akşam crysis2 yi wery hıgh, 8xaf, edgeaa, 1920X1080 olarak açtım. Normalde bu ayarlarla v-sync kapalıyken 40-80 arası FPS alıyorum ve çok nadiren 40 altına düştüğü oluyordu. Elbette yırtılmalar rahatsız ettiğinden v-sync açık halde tekrar denedim ve bu seferde 40-60 (v-sync limiti 60 olduğundan) arası fps ile oynadım. Yani gözle takip edebildiğim kadarıyla v-sync açıkken fps de bir düşüş olmadı. Şimdi bu yazdıklarınızdan sonra konuya bir nebzede olsa daha hakim olduğumu düşünerek v-sync açık/kapalı şekilde fraps ile bench alacağım.

    Sanırım bu şekilde alınan bir bench ile durum daha net anlaşılır. Sonuçları burada paylaşırım ve sizinde yorumunuzu beklerim.


    Evet zaten 60'ın üstünde fps aldığınız yerler önemli değildir.(60hz bir monitor kullandığınızı varsayıyıorum) 60fpsnin altına düştüğünüz yerler önemli.
    Crysis 1 de vardı, Crysis 2 kendi programlamasında Triple Buffering seçeneği barındırıyomu bilmiyorum ama eğer yoksa da Directx oyunu olduğu için D3DOverrider dedikleri programı deneyebilirsiniz vsync açıkken performansa etkisini arttırmak adına.Eğer triple buffering dahili olarak varsa ve açarsanız vsync açıkken performans kaybı pek olmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


    quote:

    Orijinalden alıntı: born2bemad

    Eğer sistemin işlem gücü bırak 60fpsnin üstünü 40fpslerde dolaşıyorsa vsync onu otomatik olarak 30fpsye sabitler.Bu şöyle bir sıkıntı yaratabilir.Diyelim bir oyunda genel olarak 60fps alıyorken sistemi kastıracak bir sahnede sistem yetersiz kalıp 40-50 arası bir fps alacaksa vsync onu 30a sabitler ve bu hepten bir kasılma şeklinde algılanabilir.



    Bu kısma itirazım var. Neye dayanarak bu şekilde yazdığınızı bilemiyorum, bir kaynak veya yapılmış test gösterirseniz en azından "acaba?" diye düşünürdüm. Ama benim oyunlarda v-sync açık/kapalı çok kez denemelerim olmuştur. v-sync açtığınız oyunda maksimum fps ekran tazeleme oranına sabitlenir. Ekran tazeleme oranı 60 ise ve oyunda değişken fps alıyorsanız sürekli ve bazı sahnelerde fps sıklıkla 60 altına düşüyor bile olsa v-sync açmak bu fps yi 30 a sabitlemez.

    Tekrar yazıyorum (ki kendim de hep bu şekilde gözlemledim) v-sync açılması maksimum fps yi ekran tazeleme oranı ile sınırlar. Yoksa sizin dediğiniz gibi 60 ın altına düşüyorsa fps onu 30 olarak sabitlemez.

    Arkadaş doğru söylüyor, sistem kasıldığı zaman FPS'yi 30'a limitliyor sistem ne yazıkki vsync açıkken. 40-50 gibi değerlerde gezmiyor.

    Ayrıca şahsen Vsync açmamın önündeki en büyük engel FPS'yi engellemesi değil "mouse lag" yaratması. Geciken mouse tepkileriyle oyun oynamaktan nefret ederim.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.