Şimdi Ara

Volvo s80 t6 boğaz kelebeği arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
1
Favori
3.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 29 gün 13 saat 30 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • volkan2101 (3 mesaj) VDNLİ (2 mesaj) kazimraho (1 mesaj) CemUsUs (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Mobil (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Volvo >> Volvo s80 t6 boğaz kelebeği arızası
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    104 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar merhaba 2004 model s80 t6 sahibiyim daha öncede buna benzer araçta giderilemeyen bir titreşim sorunu ile ilgili bir konu açtım fakat 3-4 ay geçmesine rağmen hiç bir serviste çözüm bulamadım sorunum ise seyir halindeyken sürat farketmeksizin gaz verirken 3 bin devirlerde başlayan titreme sorunuydu.
    Şimdiki sorunum boğaz kelebeği ile alakalı.aracımda prince lpg sistemi var sorunsuz kullanıyorum fakat aracım kelebek boğaz arızası veriyor ve buna bağlımı bilemiyorum park halindeyken gaza seri 4000lere kadar bastığımda ortalama 2000 devirlerde vuruntu yapıyor sanki motor kulak vuruntu sesi gibi.ayrıca bu vuruntu egzosta kesikliklede belli oluyor.aracın tüm elektriği bobin bujiler kontrol edildi vede turbolar sökülüp temizlendi tamir takımları değişildi bir şey sorun çıkmadı.sizden ricam lpg li olan araç sahibi arkadaşlardan boğaz kelebeği arızası olup olmadığını ve de lpg olmayan veya olan arkadaşlardan da parktayken 2 bin devirlere gelince vuruntu yapıp yapmadığını öğrenmek.belkide daha önceki şikayetimde bununla çözüm bulacaktır.duyarlı arkadaşların cevaplarını bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan2101 -- 8 Ocak 2016; 20:43:03 >



    |
    |
    _____________________________
    vosvos




  • Onbaşı
    18 Mesaj

    volkan2101 Öncelikle geçmiş olsun.
    Bende1999 s70 var t5 motor yakın zamanda gaz kelebeği arızası oldu ve yetkili serviste değişim yapıldı yazılımı yüklendi, işçilik dahil 2000 TL civarı bir para gitti,

    VOLVO'ya değer

    Aracında eğer gaz kelebeği arızası varsa araç BENZİNDEYKEN devir saati ibresi 1000-2500 arası iner ve çıkar eğer ki ilerlemiş bir sorun varsa aracın rodeo beygiri gibi sarsılır aracı süremezsin çekici lazım olur, ayrıca muhakkak ETM/ETS(electronic throttle module) arıza lambasını yakar eğer ki sigorta rölesinden kapatmadılarsa tabii bu da önemli bir faktör bunu kontrol ettirmen lazım. İlk önce LPG'ciye gidip aracında zengin/fakir karışım hatası olup olmadığını öğrenmen gerekir.Havalandırma hortumlarına vs baktırmışsındır zaten aracının 2000-4000 arasında vuruntu yapmasının sebebi Şanzımanla ilgili gibi geldi bana, vites geçişleri esnasında bir düzensizlik vardır. Şanzıman hız sensöründe sıkıntı olabilir, eğer ki araç yavaşlayıp durmaya yakın hızlarda devir saati sen gaz vermediğin halde 0,8 lerden tekrar 1000'e çıkıyorsa şanzımana baktır derim şanzıman hız sensörü, selenoid, şanzıman beyni,yazılımı,conta vs bakılması gerekir.Vuruntu,gurultu,sarsıntı yapar eğer şimdiye kadar yakmadıysa da yakın zamanda motor arıza lambasını da yakar.Servise gidip aracı bilgisayara bağlatıp mevcut hata kodlarına bak ve sildir, araç bilgisayara bağlıyken aracı sürün ve lamba yakarsa ya da yakamazsa da o esnada verilen hata kodları şikayetin anlaşılması için daha faydalı olacaktır.

    Umarım geç kalmamışımdır da yazdıklarımın bir faydası olur tekrar geçmiş olsun gelişmeleri paylaşırsan sevinirim.
    _____________________________
    VDN




  • Onbaşı
    23 Mesaj
    Yetkili servis ile iyi bir usta arasında 2004 model için işlemlerde bir fark yoktur, dışarıda güvendiğiniz bir ustaya yaptırmanız daha uygun olur, işçilik maliyeti de yarı yarıya düşer boşuna bir ton para harcamayın iyi bir usta için zor bir işlem değil. Parça ve fiyat bilgisi olarak da yaklaşık olarak 1100 TL'dir Bosch marka boğaz kelebeği, parça temini için yardımcı olabilirim (kaynak). Volvo'da bu tarz parçaların maliyeti diğer markalara göre biraz yüksektir evet ancak yaptırmadığınızda ileride daha büyük sorunlara yol açabilir.
    |
    |
    _____________________________
    Ankpar.com Volvo
  • Teğmen
    104 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Sayın VDNLİ cevabın için teşekkür ediyorum.dediğin problemler aracımda olmuyor yani devirlerde herhangi bir oynama yada araçta bir sallanma v.s yok fren yapınca devirde düşmüyor araçta sadece gaz kelebek arıza kodu var.zengin fakir karışımını test ettirdim lpg ile alakalı bir durum olduğunu gördük arıza silinsede tekrar zengin fakir arızası bir süre sonra tekrar motor arıza ışığını yakıyor.yalnız 2000-4000 arasında ki vuruntuyu şanzımana nasıl bağladığınız anlayamadım sonuçta rolanti halindeyken bu vuruntu oluyor!

    Bunun dışında aracımda seyir halindeyken gaz verip bıraktığımda tüm vites ve devirlerde ve kalkışlarda vuruntu oluyodu üç volvo servisine götürdüm kimse anlayamadı kimi şanzıman kimi ön takım kimi aks dedi.sonuda dün akscının yolunu tuttum ve iç aks lalerininin yağları boşalmış ve iç kısımları aşınmış olduğunu gördüm aks cı araçtaki seyir halindeyken vuruntu ve önceki titreme şikayetim tamamen bununla alakalı olduğunu söyleyince laleleri komle sağ sol değiştirdim akşam aracımı şikayetim çözüldü diyerek sevinçle teslim aldım fakat eve giderken yolda hiç bir düzelme olmadığını gördüm.telefon açtığımda getir bakalım o zaman başka bir yerden yapıyordur cevabını aldım :)

    Bu arada araca turbo revizyonu yapıldı tüm hortumlar kontrol edildi selenoid valfi yenilendi yağ bakımı filtre triger değişti şanzıman 6 ay önce sıfırlandı vs yani yapacak birşeyde kalmadı.şuan beni rahatsız eden şey rolantideki vuruntu,kalkışlar dahil seyir halindeyken gaz verip bırakırken duyduğum lakırdı sesi birde ara sıra gelip giden yani bir gün iyi iki gün kötü olan aracın performansı.
    |
    |
    VDNLİ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    vosvos




  • Onbaşı
    18 Mesaj
    volkan2101
    Neyse en azından aks lalelerini değiştirmişsin
    Gaz kelebeği arızasını er yada geç parça değişimiyle çözmen gerekir eğer sorun ilerlerse araçta sarsıntı kesinlikle olur daha da kötüsü sen gaza basmadığın halde gaz verir araban bilgin olsun.Aracında gaz kelebeği arızası varsa ETM/ETS ışığı yanar ancak hatalı karışım durumu varsa motor arıza lambası yanar.
    Şanzımanda sıkıntı varsa araç park halindeyken de titreme,gurultu,sarsıntı yapar ancak rolanti esnasında 2000-4000 arası vuruntu hakkında bir çok sebepten kaynaklanabilir beni aşar açıkçası işi bilen bir ustaya göstermen lazım.
    Ankaradaysan tavsiye edebileceğim bir ustam var.
    Tekrar Geçmiş olsun.
    _____________________________
    VDN
  • Teğmen
    104 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    VDNLİ
    teşekkür ederim ilgin için, dediğin gibi kelebek arızasında ets ışığı karışımda motor ışığı yanıyor.kelebek değişiminden önce tekrar servise baktırmayı temizlettirmeyi düşünüyorum inşallah bu şekilde çözlür çözülmezse yenileme yoluna giricem.
    Ankarada değil istabulda çakallar diyarındayım :)
    sağol
    |
    |
    VDNLİ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    vosvos
  • Yarbay
    2005 Mesaj

    volkan bey;

    ben de 2004 s80 t6 sahibiyim. aracim 99000 km'de. son derece temiz bakilmis bir arac. rolantide gaza basinca olan titreme ve egzoz sesi bende de mevcut. herhalde normal telakki edecegiz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    volkan2101 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Masal Oku
kripto para haberleri
Sohbet
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Radyo Dinle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,219
1.2.165

Kripto Paralar
Sembol
Fiyat
Değişim
    Tümünü Gör
    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.