Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (925. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.466.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 923924925926927
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TOnale

    Sizin söyledikleriniz de doğru ancak hesaplama pratikte çok geçerli değil şöyle örnek vereyim akü şarjı %40 altında ise akünün zaten marş yapması çok zor, stop start için ise akü şarjı en az %70 seviyesinde olmalı, dolayısıyla aracın akünün ilave %30luk bir şarj alması işi kurtarıyor bunu da rölantide 2 saatlik bir çalışma ortalama olarak sağlayabiliyor.

    Geçen kış 2 kez akü tamamen bitti oğlum iç lambaları açık bırakmış kumanda merkezi kilit bile çalışmıyordu sadece ayak ışıkları çok az yanıyordu başka araçtan takviye ile çalıştırıp 2-3 saat rölantide beklettim ilk hareketinde stop/start devreye girmişti.

    Alıntıları Göster
    Hocam aslında uzun yolu sırf aküyü doldurmak için değil de, bir yakınımı ziyaret için yapacaktım ve bu esnada aküyü de ne kadar dolarsa doldururum diye düşündüm :) @fsnn arkadaşımızın verdiği bilgiler de yararlı oldu gerçekten, en azından tam dolum için kaba bir hesap yapılabilir ama her halukarda belirli aralıklarla sizin önerdiğiniz yöntem de kolaylıkla uygulanıp akü şarj edilebilir. Sonuç olarak aküyü tam kapasite doldurmak hiç de kolay olmayacağı için en azından ilk etapta servise götürüp sonraki aşamalarda özellikle de kış aylarında sizin dediğiniz gibi rolantide şarj yapmayı düşünüyorum. Verdiğiniz bilgiler için hepinize teşekkür ederim, konu önemli ve birçok arkadaşımızın da bu bilgilerden faydalandığı kanaatindeyim.




  • Bilgi paylaştıkça çoğalır. Kazasız sürüşler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamınaleykûm
    Ben de 1 ay önce 2015 S60 D2 Powershift aldım.
    Bu formdaki bilgileri bir kaç gündür (geriye dönük olarak) okuyorum. Gerçekten kendini yetiştirmiş, bilgisi ve tecrübesini paylaşan tüm üyelere teşekkür etmek istedim.

    Benim sormak istediğim bir soru var ama servis çalışanı bir üye var ise daha rahat cevap verebileceğini, diğer üyelerin ise aynı konu ile ilgili varsa tecrübelerini paylaşmalarını rica edeceğim.

    Aracımı alırken 2. Sahibi (al-sat işi yapan birinden) aldım.
    Aracın yetkili servis bakımlı olduğu söylendi
    Yetkili servisten bu zamana kadar yapılmış bakımlarla ilgili Bilgi istediğimde o bakımların yapıldığı tarih aralığındaki ruhsat sahibinin alabileceği söylendi.

    Aracımda ne zaman/km bakımlarının ve varsa değiştirilen parça bilgilerini isteme sebebim ise bundan sonra yapılacak bakımlarda bana yol göstermesi açısından faydalı olacağını düşündüğüm için.

    Bakım zaman/km/yapılan işlemlerle ilgili Bilgi alabilmek için nasıl bir yol izlemem gerek sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avsaroglu -- 26 Kasım 2019; 16:15:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İKEA için 50₺ hediye çeki veriyor volvo car prime haber vereyim. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • avsaroglu A kullanıcısına yanıt
    aracınız hayırlı olsun. herhangi bir yetkili servisi arayıp şasi numarasından bakım geçmişine baktırabilirsiniz. Dediğiniz şekilde izah ederseniz, yeni bakımı ne zaman ve kaç bin km kalmış öğrenmek istiyorum vs gibi, mutlaka yardımcı olacaklardır. çok detay vermeseler bile bakımları zamanında yapılmışmı, eksik yapılan birşey var mı ve sonraki bakımı ne zaman, bunları mutlaka söylerler..
  • avsaroglu A kullanıcısına yanıt
    Ruhsatınız ile birlikte servisten bakım geçmişini talep edebilirsiniz artık aracın sahibi siz olduğuna göre sorun yaratmayacaklardır, ayrıca volvo car prime uygulamasına kayıt talep edin bakım geçmiş özet bilgisini uygulamadan da görebilirsiniz ve servis bakımlarında indirimden faydalanabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mert GFL

    İKEA için 50₺ hediye çeki veriyor volvo car prime haber vereyim. :)
    İsveç dayanışması resmen :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler @tamerbilisim ve @palermo 😊

    Yazıda da bahsettiğim gibi telefonla Bilgi vermediler sayın @palermo,

    @tamerbilisim bey, Volvo Car Prime yükledim ama geçmiş işlemler görünmüyor. Bununla ilgili 444 48 58 i aradım, müşteri temsilcisi mesajımda bahsettiğim “... bakımların yapıldığı tarih aralığındaki ruhsat sahibinin bilgi alabileceği...” dolayısı ile uygulamadan da göremeyeceğimi söyledi.

    Benimle aynı tecrübeyi yaşamış ve geçmiş servis bileğilerini uygulamada görebilen veya dökümünü alabilen bir Volvo kullanıcısı var mı, var ise nasıl bir yol izledi merak ediyorum açıkçası

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mert GFL

    İKEA için 50₺ hediye çeki veriyor volvo car prime haber vereyim. :)
    Haber verdiğiniz için Teşekkürler
    Edit: ama tükenmiş :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 27 Kasım 2019; 23:13:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    Arkadaşlar aranıza yeni katıldım
    Öğrenmek istediğim bir şey var
    2012 S60 in koltuk rengi bej mi krem mi
    İkisinin arasında çok az bir ton farkı var
    Veya renk kodu var mı varsa nereden ogrenebilriiz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mert GFL

    İKEA için 50₺ hediye çeki veriyor volvo car prime haber vereyim. :)
    Bilgi için teşekkürler, son zamanlarda sadece o gün foruma bakamadım o gün de hediye çeki verilmiş :) Neyse, sağlık olsun yine de forumda arkadaşlar faydalanmıştır sağolun
  • Arkadaşlar merhaba
    Aracım 2012 S60 D
    Start-stop devreye giriyor ancak ayak frende olmasına rağmen 2 saniye sonra araç tekrar çalışıyor ,fren 2 müsürünü değiştik ama sorun devam ediyor
    Özel servis yazilim atilmasi gerekiyor dedi
    Diğer bir sorun araçta ilk çalışırken özellikle soguk havalarda titreme yapıyor farları sallayacak kadar ama devir arttıkça bu titreme geçiyor motor takozlarindan mi yoksa enjektörler den mi
    Bulunduğum ilde yetkili servis yok
    Maalesef

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mamoste3535 M kullanıcısına yanıt
    Sizinki gibi Start-stop ile ilgil sorunlarda ilk bakılması gereken yer aracın ana aküsü; aküyü ölçtürmeniz gerek,zayıfsa tam şarj olmasını sağlamalı yada son aşamada değiştirmeniz de gerekebilir.Aracın soğuk havalarda ilk çalışmasında rölantide yüksek devirle başlaması,bu yüzden de normalden fazla titreşim yapması normal,neden hemen bir sorun olduğunu düşünüyorsunuz ki.Pek çok sorun aslında kuruntuyla başlıyor Tr'de; sanayiye gidip enjektör dediğinizde de hemen dayanıyorlar motor kapağına ve asıl sorunlar ondan sonra başlıyor.Aracı yeni almışsınız biraz zaman verip tanıyın bence.Forumu geriye doğru takip ederseniz pekçok sorunuza yanıtlar bulabilirsiniz.
    Aracınız hayırlı olsun,kazasız,belasız,sorunsuz sürüşler diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 28 Kasım 2019; 21:28:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Hocam iyi dilekleriniz ve bilgilendirmeniz için sonsuz teşekkürler
    Kaale alan olmayacak diye hayiflanmaya başlamıştım
    Araç 2 aydır bende aldigim günün ertesi sıfır ana akü taktım ( start stop AGM)
    Ona rağmen sorun devam ediyor ,start stopu iptal etmek istemiyorum malum büyükşehirlerde ışıkların haddi hesabı yok,şimdi yeni ilk sorum ana akü değil onu biliyoruz ama güç besleme akusunden olabilir mi?
    Sarsıntı illaki bu motor ve bu güçte bir arabada bir yere kadar kabul edilebilir lakin titremenin boyutu aynı zaman ve durumlarda süreklilik arz etmesi,ilk çalışma ve düşük viteste nuksetmesi ve araç hizlaninca geçmesi akılda soru işaretleri bırakıyor .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mamoste3535

    Hocam iyi dilekleriniz ve bilgilendirmeniz için sonsuz teşekkürler
    Kaale alan olmayacak diye hayiflanmaya başlamıştım
    Araç 2 aydır bende aldigim günün ertesi sıfır ana akü taktım ( start stop AGM)
    Ona rağmen sorun devam ediyor ,start stopu iptal etmek istemiyorum malum büyükşehirlerde ışıkların haddi hesabı yok,şimdi yeni ilk sorum ana akü değil onu biliyoruz ama güç besleme akusunden olabilir mi?
    Sarsıntı illaki bu motor ve bu güçte bir arabada bir yere kadar kabul edilebilir lakin titremenin boyutu aynı zaman ve durumlarda süreklilik arz etmesi,ilk çalışma ve düşük viteste nuksetmesi ve araç hizlaninca geçmesi akılda soru işaretleri bırakıyor .
    1-Ana akü dediğimiz zaten aracın tüm donanımlarını besleyen akü, 2- Start-Stop aküsü, ki bu akü yazdığınız gibi AGM tipinde güçlü ve oldukça uzun ömürlü,dayanıklı bir aküdür.Şimdi bu Start-Stop aküsünü şarj eden de aracın ana aküsü dolayısıyla Start-Stop ta sorun olduğunda bu nedenle ilk önce ana aküye bakmak gerekiyor.Yanlış anlamadıysam siz Start-Stop aküsünü yenilemişsiniz; yapmanız gereken ilk şey ana aküyü ölçtürmek ve gerekiyorsa yenilemekti.
    Tekrar olacak ama, Start stop aküsü sadece Start stop sistemini yani ara duraklamalardan sonra motoru yeniden çalıştırmak işleminde kullanıldığından genellikle şarj ihtiyacını hemen ana aküden karşılar yada karşılayamıyorsa,yani ana akü zayıfsa kendisini kapatır,devreye girmez,bu yüzden Start-Stop sisteminde sorun olduğunda ilk önce ana aküye bakıyoruz,sizinkinde de sorun bu galiba ('güç besleme aküsü' dediğiniz akü yani).Ki zaten Start-Stop aküsünü değiştirmenize rağmen belirttiğiniz sorun devam ediyor.
    Titreme olayında motorun elektronik sistemi soğuk havalarda zaten ilk çalıştırmada yüksek devir ile başlamaya programlı.Nedeni hızlı bir şekilde gaz salınımını normal seviyeye düşürmek,öyle okumuştum.Sadece mantık yürüterek yazarsam (yanlışta olabilir),hızlandıkça ve vites yükseldikçe hem titreşim aktarma organlarına,tekerlere,yola kadar yayılıyor hemde şanzumandaki dişliler şiddetin yumuşamasına neden oluyor diye düşünüyorum,belkide yanlıştır,tahmin sadece.Umarım bilen arkadaşlar açıklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 29 Kasım 2019; 0:56:26 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba. Carprime koduyla biletix ten bilet alabilen oldu mu acaba ?
    Ben bir türlü satın alma yapamadım maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_basri -- 30 Kasım 2019; 11:59:46 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hasan_basri kullanıcısına yanıt
    +1
    Kod aldım fakat nasıl kullanılacak bulamadım. İndirim sağlayacaktı galiba. Fakat kullanacak yer belli değil. Detaylar için kampanya ekranına da ulaşamıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Cok teşekkür ederim hocam
    Arkadaşlar tercih ettiğiniz motor yağı hangisidir ve 10 bin bakımda verebileceğiniz ekstra bilgiler var mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mamoste3535

    Cok teşekkür ederim hocam
    Arkadaşlar tercih ettiğiniz motor yağı hangisidir ve 10 bin bakımda verebileceğiniz ekstra bilgiler var mı?
    Motor Yağı:Motul 8100 Eco-Nergy 0W30 5 Lt.
    Yağ Filtresi: Wunder WY 403
    Hava Filtresi: Wunder WH 859
    Polen Filtresi: Wunder WPK 219 (Karbonlu)
    Polen Filtresi:X FİXPART 4M5J19G244AA3M
    Mazot Filtresi: Ford Orijinal 1 882 099 (AV6Q 9D410 BA)




    Şanzıman Yağ Filtresi: Ford Orijinal 1 589 089 (7M5R 6C631 AD)
    Şanzıman Yağı: 7 Adet-Motul Multi Dctf 1 Lt. (Araç 5,5 Lt. aldı)

    Umarım yardımcı olmuşumdur.
  • must1288 M kullanıcısına yanıt
    Olmazmısınız çok teşekkür ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 923924925926927
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.