Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (783. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.462.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 781782783784785
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Süspansiyon sistemi yeni bir kasa olmadan pek değişmez sadece motor ve aktarma grubu ağırlıkları değiştiği için yay ve amortisörlerde küçük oynamalar olabilir diye tahmin ediyorum.

    S60`ın süspansiyon sistemi bence kötü değil (aracım 1.6 d2 16" jant) hele ki cla180`e bindikten sonra kıymetini anladım aracımın.

    Bu arada süspansiyon hissiyatında lastik çapı ve lastik tipi de çok önemli. Lastik çapı büyüdükçe konfor azalır, benzer şekilde kış lastiğine geçmek de lastiğin markası da farkedebilir.

    Son olarak lastik havalarınızı kontrol etmenizi öneririm fazla şişirilmiş de olabilir.

    Volvonun süspansiyonu hep biraz sert oluyor ancak darbe absrbsiyonu bence iyi bazı yol bozukluklarını yumuşak amortisörlü golf 6 dan daha iyi yok edebiliyor genelde salınımlara izin vermeyen yolu düz gibi hissettirmeye çalışan bir yürüyen akşam var Avrupa yolları da belli bu yollar için tabii sorunsuz four c şasi keşke daha yaygın olsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • karafaki34 K kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim bu ürünlerden daha önce kullandınız mı internette buldum sipariş vereceğimde yorum göremedim pek ?
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Bizim direksiyonlar orjinal deri mi suni deri mi? Bir de koltuklarınız deri mi? Ona göre cevabımı revize edeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karafaki34 K kullanıcısına yanıt
    koltukda direksiyonda orjinal deri hocam alırken söylemişlerdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhan11

    Teşekkür ederim verdiğiniz Bilgi için,

    Benim servise gitme şikayetlerim baştan beri hep aynı, motor devir göstergesinde titreme, çekişte azalma, ve son 3 seferdir vitese geçişte gecikme ve titreme

    Aracın verdiği hata uyarısı da aynı: düşük şanzuman performansı

    Servis dökümleri elimde var

    Yapılan işlemler

    1-adaptasyon

    2-kavrama kiti değişimi

    3-adaptasyon

    4-şanzuman kontrol ünitesi değişimi

    5-şimdi muhtemelen şanzuman değişecek



    Yapılan işlemler Farklı olsa da hepsi şanzuman ile alakalı işlemler

    Dolayısıyla 3 ten fazla tekrarlayan arıza olarak değerlendirilir düşüncesindeyim

    Merhabalar,
    2014 d2 aracımda da aynı durumla karşılaştım, ben aracı 38bin km'de 2. el aldım, aldığım gün yolda düşük performans ve vites geçmeme problemi olunca çok tedirgin oldum aracımın garantisi de bitmiş ancak servis bakımlıydı.

    İlk önce kavrama kiti değişti sorun ciddi anlamda düzeldi ancak uzun yolda yine vites değiştirme problemi çıkınca tekrar gittim bu sefer de TCU (şanzıman kontrol ünitesi) değişti ki zaten değişim için bülteni varmış. Bu işlemler iyi niyet garantisinden yapıldı sonrasında 15bin km. kullandım benzer problem yaşamadım. Sadece rampada vites geçişlerinde hışırtı duymaya başlayınca servise gittim alıştırma ve yağ ilavesi ile sorun giderildi.

    Bu arada ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum, otomotivde arıza şikayetlerinden dolayı araç iadesi / değişimi uygulamada çok mümkün değil, çok umutlanmayın bu konuda bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihhan11

    Teşekkür ederim verdiğiniz Bilgi için,

    Benim servise gitme şikayetlerim baştan beri hep aynı, motor devir göstergesinde titreme, çekişte azalma, ve son 3 seferdir vitese geçişte gecikme ve titreme

    Aracın verdiği hata uyarısı da aynı: düşük şanzuman performansı

    Servis dökümleri elimde var

    Yapılan işlemler

    1-adaptasyon

    2-kavrama kiti değişimi

    3-adaptasyon

    4-şanzuman kontrol ünitesi değişimi

    5-şimdi muhtemelen şanzuman değişecek



    Yapılan işlemler Farklı olsa da hepsi şanzuman ile alakalı işlemler

    Dolayısıyla 3 ten fazla tekrarlayan arıza olarak değerlendirilir düşüncesindeyim

    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun, başınıza gelenler gerçekten can sıkıcı.

    Powershift şanzımanın yapısından dolayı diğer çift kavramalı şanzımanlarda da olduğu gibi kullanımla beraber aşınan çoklu kavrama ünitesi mevcut.

    Çoklu kavrama ünitesini, manuel şanzımandaki baskı-balata mantığı gibi düşünebilirsiniz.

    Dolayısıyla kullanımla aşındığı için ömür boyunca arıza vermeye yatkın bir şanzıman tipi.


    5 kez şanzımanla ilgili işlem yapıldığı için hukuki bazda olayı ele alırsak aracınızı iade etme, emsaliyle değiştirme haklarınız mevcut. Tabi hukukta 2x2 her zaman 4 etmiyor maalesef, buda bir gerçek...

    Fakat hukuki süreçler kısa sürmüyor, yerel mahkemede davanın görülmesi + yargıtay süreci ile birlikte 3 senelik bir süreci göz önünde bulundurmanız gerekli.

    Ama Volvo Car Türkiye'nin bu sürecin içinde olmak isteyeceğini düşünmüyorum, davayı kazanmanız durumunda ki büyük ihtimalle kazanırsınız onlara maliyeti çok yüksek oluyor.

    Bu yüzden sizlerle uzlaşarak iade yada değişim kararı verebilirler.

    Öncelikle yapmanız gereken talebinizi resmi olarak yani noterden ihbar yolu ile Volvo Car Türkiye'ye iletmeniz.




  • Hocam bülten mevcut olması o model tüm araçları kapsaması anlamına mi geliyor benim arac 2013 masallah sorunum yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boatswain

    Hocam bülten mevcut olması o model tüm araçları kapsaması anlamına mi geliyor benim arac 2013 masallah sorunum yok

    Servise sorduğumda problem görüldüğünde bülten kapsamında değişecek şeklinde söylemişlerdi, genel bir değişim şeklinde değil. Bu arada benim araçta 2013 makyajlı kasa, umarım problem yaşamazsınız.
  • Masallah su an memnunum şanzıman yağını özelde değiştirdim 60000 km de cok bir değişim olmadı ama çıkan filtre kötü durumdaydı saçaklanma yapmış gibiydi kağıt kısmı Işık'larda n konumuna atıyorum bilmiyorum baska dikkat edilecek husus var mi bir de yüksek viteslerde bazen bilerek sabitleyip gidiyorum hem partikül hem vites dislileri çalışsın diye tabi ne zararı faydası var bilmem

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • boatswain kullanıcısına yanıt
    Kaça değiştirdiniz şanzıman yagını ?



    @fatihhan11 Çok geçmiş olsun, buna benzer bi olay ford aracımda başıma gelmişti hiç ilgilenmemişlerdi ama volvo madur etmez sanırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar selam. Kasko yenileme vakti geldi. Anadolu Sigorta ile geçen sene 2800 lira ile başladık. Bu sene ise %20 bölge indirimi + %30 hasarsızlık indirimi olmasına rağmen 3200 lira teklif verdiler. Biz indirim beklerken sağlam bindirim olmuş. Dolar kuruna bağladılar ama alakası yok. Araç değeri 142.000 lira idi ilk kaskoyu yaptırdığımızda, şimdi 147.800 lira görünüyormuş. Sadece 5 bin lira artışa 400 lira kasko zammı fahiş değil mi?

    Ne tavsiye edersiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Çok geçmiş olsun umarım sizin için kısa zamanda, en iyi şekilde sonuçlanır.

    Yalnız bir konu kafama takıldı 2014 veya 2015 ve sonrası powershift şanzumanların kullanılmadığını biliyorum,sizin araç ise 2016 model, geartronik şanzuman değil mi ? Bilgim yanlıştır belki diyeceğim ama yıllardır Volvonun almanya sitesine sıklıkla bakarım geartronik şeklinde yazıyor,tek çelişki ise 2.0 lt motor hacmi görünmesi.

    model yılına bakmadan butun 2litre dizellerde geartronic tum 1.6 dizellerde powershift var.
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Hocam başka sigorta şirketlerinden de teklif alın. ayrıca sigortam.net e plaka tc ve ruhsat seri no yu girerek başka tekliflere bakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vb


    quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Çok geçmiş olsun umarım sizin için kısa zamanda, en iyi şekilde sonuçlanır.

    Yalnız bir konu kafama takıldı 2014 veya 2015 ve sonrası powershift şanzumanların kullanılmadığını biliyorum,sizin araç ise 2016 model, geartronik şanzuman değil mi ? Bilgim yanlıştır belki diyeceğim ama yıllardır Volvonun almanya sitesine sıklıkla bakarım geartronik şeklinde yazıyor,tek çelişki ise 2.0 lt motor hacmi görünmesi.

    model yılına bakmadan butun 2litre dizellerde geartronic tum 1.6 dizellerde powershift var.

    Evet sonradan üretim yılının 2015 oldugunu (2015 Nisan öncesi olmalı) yazdı arkadasimız.Yalniz buna bakarken 2015 (Nisan) sonrası D2 lerin artık 2.0 litre hacimli olduklarını farkedince şaşırdım,Tr'de dizel motorlu Volvo modellerinin sonu demek gibi birşey bu;geriye vergi avantajı sınırına giren sadece T2 ve T3 kalıyor.

    Tşkler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 8 Ocak 2018; 15:5:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Arkadaşlar selam. Kasko yenileme vakti geldi. Anadolu Sigorta ile geçen sene 2800 lira ile başladık. Bu sene ise %20 bölge indirimi + %30 hasarsızlık indirimi olmasına rağmen 3200 lira teklif verdiler. Biz indirim beklerken sağlam bindirim olmuş. Dolar kuruna bağladılar ama alakası yok. Araç değeri 142.000 lira idi ilk kaskoyu yaptırdığımızda, şimdi 147.800 lira görünüyormuş. Sadece 5 bin lira artışa 400 lira kasko zammı fahiş değil mi?

    Ne tavsiye edersiniz?

    Böyle yükselmelerden dolayı az sigorta değiştirmedim.Ama sizinki bayağı tuzlu bir yükselme olmuş; ben burada yıllık %10 dan fazla bir artışa hiç rastlamadım.Tr'de nasıl oluyor bilmiyorum ama bir sigortadan çıkıp başkasına geçme burada sadece kasım ayı içinde olabiliyor,bence bir düzeltme-yeniden hesaplama isteyin, değişiklik olmaz ise (sigorta değiştirmek mümkünse) değiştirin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Volvo almaya karar verdiğimde (Nisan 2016) bayi tarafından bana önerilen araç 0 km ancak 2015 model donanım ve fiyat avantajı olan otomobillerdi.
    Satış temsilcisine Türkiye'de vergi ve yakıt avantajları nedeni ile en çok tercih edilen 1.6 Dizel-otomatik modeller olmasına rağmen neden artık bundan vazgeçtiklerini sorduğumda verdiği cevap satış politikası ve Ford ile olan motor anlaşmalarının bitmiş olması söylendi.
    Şimdi geriye dönüp baktığımda bunun nedenini daha iyi anlayabiliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    quote:

    Orijinalden alıntı: vb


    quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Çok geçmiş olsun umarım sizin için kısa zamanda, en iyi şekilde sonuçlanır.

    Yalnız bir konu kafama takıldı 2014 veya 2015 ve sonrası powershift şanzumanların kullanılmadığını biliyorum,sizin araç ise 2016 model, geartronik şanzuman değil mi ? Bilgim yanlıştır belki diyeceğim ama yıllardır Volvonun almanya sitesine sıklıkla bakarım geartronik şeklinde yazıyor,tek çelişki ise 2.0 lt motor hacmi görünmesi.

    model yılına bakmadan butun 2litre dizellerde geartronic tum 1.6 dizellerde powershift var.

    Evet sonradan üretim yılının 2015 oldugunu (2015 Nisan öncesi olmalı) yazdı arkadasimız.Yalniz buna bakarken 2015 (Nisan) sonrası D2 lerin artık 2.0 litre hacimli olduklarını farkedince şaşırdım,Tr'de dizel motorlu Volvo modellerinin sonu demek gibi birşey bu;geriye vergi avantajı sınırına giren sadece T2 ve T3 kalıyor.

    Tşkler.

    burada bir yanlışınız olmalı. D2'ler hiç bir zaman 2.0 litre olmadı. Drive ve devamında D2 diye gelenler 1.6 dizel, D3 ve devamında D4 olanlar ise 2.0 dizel motorlar...




  • EfsaneFocus kullanıcısına yanıt
    İlk iki sorundan sonra yine buraya yazmıştım ve sağolsun Sabri Bey arayıp ilgilenmişti, bu sayede araç servisteyken sürekli araba kiralama yoluna gitmekten kurtulmuştum. İkame araö konusunda yardımcı olmuştu. Ancak şimdi müşteri hizmetlerine hem yazmama hem aramama rağmen bir geri dönüş bile yapılmadı. Herhalde haftada bir servise gittiği için araç artık 'problem müşteri' olarak mı görüyorlar nedir, ya da şanzumanı gece arabanın altına yatıp benim bozduğumu mu düşünüyorlar bilmiyorum.
    Volcar Altunizade Servis ilgileniyor ve gerekeni yapıyor, ancak tamirat 6 seferdir çözüm olmadı, artık makul tamirat sınırını aştı diye düşünüyorum..
  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Bende ortaya çıkan şanzuman sorununun kullanmaya bağlı olduğunu düşünmüyorum
    Çünkü bir kez arızalandıktan sonra yapıldı ve sonrasında 6 kez daha tekrar etti (ya da arıza giderilemedi, geçiştirildi..)
    Kullanma-aşınmaya bağlı olsa, aşınan parça yenisi ile değiştirildikten sonra sorunun en azından bir süre ortadan kalkması lazım..
    Yapılan şey zaten başlangıçta 'mekanik arıza yok' denilerek adaptasyon yapmaktı.

    Bİlgiler için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran


    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Arkadaşlar selam. Kasko yenileme vakti geldi. Anadolu Sigorta ile geçen sene 2800 lira ile başladık. Bu sene ise %20 bölge indirimi + %30 hasarsızlık indirimi olmasına rağmen 3200 lira teklif verdiler. Biz indirim beklerken sağlam bindirim olmuş. Dolar kuruna bağladılar ama alakası yok. Araç değeri 142.000 lira idi ilk kaskoyu yaptırdığımızda, şimdi 147.800 lira görünüyormuş. Sadece 5 bin lira artışa 400 lira kasko zammı fahiş değil mi?

    Ne tavsiye edersiniz?

    Böyle yükselmelerden dolayı az sigorta değiştirmedim.Ama sizinki bayağı tuzlu bir yükselme olmuş; ben burada yıllık %10 dan fazla bir artışa hiç rastlamadım.Tr'de nasıl oluyor bilmiyorum ama bir sigortadan çıkıp başkasına geçme burada sadece kasım ayı içinde olabiliyor,bence bir düzeltme-yeniden hesaplama isteyin, değişiklik olmaz ise (sigorta değiştirmek mümkünse) değiştirin bence.

    Evet hocam çok fazla. Bu arada siz yurt dışında mısınız? Yazınızdan öyle bir izlenime kapıldım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 781782783784785
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.