Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (65. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.464.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6364656667
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @tolbert

    Uyardığınız iyi oldu. Krom kaplamaları kontrol ettireceğim. Ardından da izolasyon iyi gider.

    @ecz1281

    Bu arada dediğim gibi Volvo'nun dizelleri performans konusunda biraz yoksun. Güç ve konfora odaklı. Bu arada sizin aracınızda hiç bir sorun olduğunu sanmıyorum. 10.000 km sonrası bir çok test yaptım, anlattıklarınızdan farklı değil... Minimal hesaplar yapayım edeyim derseniz benzinli motorlar şart. Ah şu benzin fiyatları cep yakmasaydı 2.0t alırdık...
  • Dizel motorlarda ani kalkma olayı şanzumanın üzerinde fazla yük bindirmemek içindir Dizel araçlarda tork yükek olduğundan kuvveti direkt uygularsanız şanzumanın ömrünü kısaltırsınız yoksa o torkla çok hızlı kalkmanız çok basit.
  • trafiğe çıktıktann sonra ilk bakıma kadar volvonun vermiş olduğu ücretsiz bir bakım hakkı var. herhangi bir problem varmı diye bakıyorlarmış, götürmediğm için bilemeyecm.

    benzin fiyatları uçmasa dediğiniz gibi t5 alırdım kesin kaçarı yok
    bunları biliyormuydunuz gibi birşey yapalım herkes keşfettiklerini yazsın malum kılavuz okumayı sevmeyenler çok
    aynaları hareket halindeyken kapatmak için r+l tuşlarını birlikte basmak gerektiği gibi
  • otomatik şanzuman için en zarar verici hareket fren ve gaza aynı anda basmaktır,,, bence bunu yapmayın
  • D3 alip 2.0t yada T6 performansi beklemek pek dogru degil sanirim. Performans ve ekonomiklik ayni anda cok da mümkün olmuyor ki s60 genel olarak zaten Konforu, güvenligi ve gücüyle öne cikiyor. Yapilan bir cok inceleme ve test de idda edildigi ve pazarlandigi gibi spor degil daha cok konfor odakli oldugu yazliyor. Dünyanin bir cok ülkesinde bir cok ödül aldi en son yilin sedani ödülünü ABD de aldi ki güvenlik ve konforu icin bu ödül verildi. ``Bana göre ayni zamanda seri ve cizgileri ve görüntüsüyle spor bir araba ``

    Tamami sehir icinde tamamen dolu bir depo 67,5 ile 950 km yaptim, benzinli bir motorla otobanda bile bu imkansiz.

    Arabanin rengi bana göre bendeki gibi :) Siyah, mümkünse ``Kor siyah metalik - 487`` ve Jant kesinlikle ama kesinlikle 18 lik Sleipner yada Freya ki bende Sleipner var, Freya yi da almayi dusunuyorum.
    Daha spor bir görüntü isteyenler icin desing paket düsünülebilinir, siyah ve bakir a cok yakisiyor.

    Araba muhtemelen henüz yollarda pek görülmemesinden dolayi cok dikkat cekiyor, park ettigim yerlerde, yolda durup inceleyen, hatta fotografini cekenler bile oldu.

    Rüzgar sesine bir cözüm bulursam tadindan yenmeyecek, kullanmasi cok keyifli seviyorum onu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xwersion

    Her yönüyle arabadan cok memnunum, ama düsük devirde motordan anlam veremedigim rahatsiz edici bir ses geliyor ``metal-zincir sürtünmesi gibi ``. Sadece arabanin kalkisi esnasinda, zaten 50-60 dan sonra nerdeyse duyulmuyor. D5 AWD modellerinde bu sorun daha belirginmis.



    Bu konuyu aşağıdaki şekilde konuşmuştuk. Hatta sonrasında birkaç arkadaş daha aynı sesi duyduklarını yazmışlardı. Sonuçta, ses normal anlaşıldığı kadarıyla ama neyin bu sesi yaptığını bilen çıkmadı, yanlış hatırlamıyorsam. Benim tahminim aşağıda yazıyor.

    Saygılar.



    quote:

    Orijinalden alıntı: codew

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: codew

    Selam arkadaşlar,

    Bir sorum var: Yeni s60 t4'lerde turbo sesini tam olarak hangi devirde duymamız normal ?. Gazdan ayağımı çektiğimde gelen ıslık gibi bir ses olduğu için turbo boşaltma sesi olduğunu düşünüyorum. Benimkinde 2500 civarında hafifçe duyuluyor.

    Bilgisi olan veya dikkatini çekmiş olan var mı ?.


    Selam codew

    Devrine dikkat etmedim ama ne demek istediğini çok iyi anladım.Özellikle yüksek hızda giderken gazı bıraktığımda zincirlerin birbirine sürtmesi şeklinde hafif bir ses var.Onu ben kafaya çok takmıştım.Aldığım yere götürdüğümde açıkcası ustalarında pek fikri yok.Yeni model bir araba yeni kullanılan bir motor olduğundan 2011 modellerle kobay olarak kurban biz olduk zira araçla ilgili ne sorsam hiçbir ustanın fikri yok tam olarak.

    Bahsettiğiniz sanırım bu ses değil mi?Oldukça sinir bozucu bir ses aslında.Motora zarar veriyor olabileceğini düşünüp kafayı çok takmıştım.Açıkcası hala bir fikrim yok ne olduğuyla ilgi.Turbo'dan böyle ses çıkması olası mı?



    Evet bu ses. Aynen tarif ettiğiniz şekilde. Gerçi zincir değil de bir çeşit pompa gibi bir sese de benziyor. Açıkcası bunun turbonun boşaltma sesi olduğuna neredeyse eminim. Çünkü, gaza gereğinden fazla basılıp hemen kaldırılması durumunda veya ani vites geçişlerinden hemen önce araba gazı kestiğinde çıkıyor. Teoriyi test etmek için şunu yapabilirsiniz: Daha devirli olacak şekilde gaz vererek 3000 gibi devirlerde kullanın arabayı. Gaz kesince veya viteslerden önce bu sesi duymayacaksınız artık. Çünkü yüksek devir için turbodaki basınçlı havanın hepsini kullanmak zorunda kalacak ve tahliye edeceği ekstra hava kalmayacağı için bu ses de çıkmayacak. En azından benim arabamda böyle olduğunu görüyorum. Bu konuda bir yazı vardı, turbonun çalışma prensibini anlatan. Bulursam onu da ekleyeceğim buraya.

    Küçük motora dev bir turbo konulursa bunun olması normal sanırım, ama yine de kötü bir puan tabii.



    Edit: Bahsettiğim turbo yazısı şöyle:

    Turbo Nedir-Nasıl Çalışır?

    Araç motorları atmosferdeki basınçla çalışır. Yani, dışarıdaki hava alınarak motora verilir ve yanma odasında yakıtla karıştırılarak yanma sağlanır. Bu durumda, yanma verimliliği bakımından belli bir hava yakıt oranı gözetildiğinden hacmi arttırmadan daha fazla güç elde etmek için basınçlı hava verilir. Bu sayede, yanma odasına normalden daha çok hava ve buna bağlı olarak daha fazla yakıt verilir. Turbonun basıncına göre alınan güç de artar. Düşük turbo basıncı daha yumuşak bir kullanım sağlar ve motorun parçalarını daha az yorar. Yüksek turbo basıncıyla çalışan motorların genel olarak daha sağlam yapılması gerekir. Turbo motorlar genelde aynı güçteki daha yüksek hacimli motorlara göre daha az yakıt tüketir ve tork değerleri de daha iyidir. Ayrıca atmosferik emmeli motorlara göre torku daha düşük devirlerden itibaren sunarlar.

    Bu nedenle turbo motorların çok yüksek devir çevirmelerine gerek yoktur zaten oldukça düşük devirlerde en yüksek gücü kullanabilirler.

    Bu devir araç tiplerine ve kulanım amaçlarına göre farklılıklar göstersede genelde 3000 dev/dk civarıdır, motor eğer bu devire ulaşmamış ise turbo aktif hale geçmez.

    Turbo sistemler yağlamalarını motordan yapar. Turbonun çalışması sırasında türbo Salyangozu çok yüksek ısılara çıkar. yağda bu olaya doğru orantılı olarak ısınacaktır. Isınan yağ özelliğini kaybetmeye başlar. Bunu engellemek için yağ soğutucu Oil İntercooler kullanmak gereklidir. Turbo motorların yağları da farklıdır.
    Motoru stop ettiğinizde motor yağlamayı keser ancak daha önce aktif halde bulunan Turbonun içindeki türbin bir süre daha yağlama yapmadan dönmeye devam eder ve yağsız dönen türbin aşırı ısıdan ötürü sorun çıkarabilir. Bunu engellemek için turbo sistemli araçlarda motor stop edilmeden önce rölantide 1dk kadar çalışmasında fayda vardır

    Turbo araçlardan gelen ıslık sesi gibi ses bir çok sürücünün hoşuna gider. Bunun nedeni ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde borularda kalan hava turbo salyangozunun içine geri dönmek ister ve dönen türbin ile oluşan ters basınç ile karşılaşır ve bunun sonucunda türbine ters baskı uygular. Bu da turbo da bazı sorunlara yol açabilir bunu önlemek amacı ile “Dump Valve” adı verilen aparat kullanılır bu aparat ayak gazdan çekildiği anda borularda kalan ters basıncı tahliye eder, tahliye esnasında da ıslık sesine benzer ses çıkartır.

    Selçuk Dedeoğlu

    http://www.gforceturk.com/bilgi-bankasi/gercek-surus/faydali-bilgiler/154-turbo-nedir-nasil-calisir.html





  • Merhaba codew,

    Bahsettiğin sesi duyanlardan biri de benim. Drive modunda kullandığımda ve motoru ilk çalıştırdığımda ısınmasını bekleyerek yola çıkarsam o sesi pek duymuyorum. Son zamanlarda gittikçe azaldı zaten. 2000 km yi geçtim. 10000 lere geldiğimizde daha da azalacağını tahmin ediyorum.

    Servise gittim sordum. Oradaki usta ile direkt olarak konuştuğumda daha arabaya binip test drive yapmadan sesi kendisi tarif etti. Sesi kaydedip isveç volvoya gönderdiklerini ve oradan bu sesin normal olduğunu, herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirten bir cevap aldığını söyledi. Daha sonra test sürüşüne çıktık. Benim dediğim gibi aynı sesi o da fark etti. Ustanın kendi yorumu powershift şanzımanın çalışırken çıkardığı ses yönünde oldu. Bildiğiniz gibi bu şanzıman 2 bölümden oluşuyor. bir taraf 1.,3. ve 5.inci vitesleri tutarken diğer taraf 2.,4. ve 6.ncı vitesleri tutuyor. Vites değişirken şanzımanın diğer bölümünün birleşmesi esnasında çıkan bir ses olduğunu düşünüyor. Ancak pek katılmıyorum. Turbonun hava almasını sağlayan mekanik bir ses olma ihtimali daha yüksek. (Biz de video'ya çekip sesleri karşılaştırabiliriz. Tabi video recorder sesi kaydedebilirse.)

    T4'ler çok enteresan motorlar. Önceki arabam 2003 model S60 2.0T idi. O da aynı güce sahip 180HP. Bildiğiniz gibi o da süratli bir arabadır. Ancak T4'ün performansı çok daha iyi. Powershift şanzımanın çalışma prensibinden kaynaklanıyor da olabilir.




  • Dizel S60 kullanan araç sahiplerinden plaka okutmaya meraklı olanlar için süper hızlı kalkış tüyosu;
    Önce servise gidilerek çekiş kontrol sistemi devre dışı bırakılır. Elektronik park freninin de otomatik bırakma sistemi kapatılır.
    Kırmızı ışıkta park freni çekilir. Aynı anda hem gaza hem de frene basılır. Vites kolu manuelde en düşük viteste tutulur. Yeşille birlikte (eğer yandaki araç çok güçlü ise yeşil beklenmez) gaza sonuna kadar basılarak ayak frenden çekilir. Aynı anda el freni devre dışı bırakılır. Sürekli roketleme yapılır. Aracın düşük viteste kalması için de sürekli manuel vites düşürülür. Göstergede yanabilecek ikaz lambalarını dikkate almaya gerek yoktur.

    Not: Depoya 10'da 1 oranında uçak benzini konursa M3'e de plaka gösterilebilir.
  • selam nysyr,

    quote:

    Orijinalden alıntı: nysyr
    Bahsettiğin sesi duyanlardan biri de benim. Drive modunda kullandığımda ve motoru ilk çalıştırdığımda ısınmasını bekleyerek yola çıkarsam o sesi pek duymuyorum. Son zamanlarda gittikçe azaldı zaten. 2000 km yi geçtim. 10000 lere geldiğimizde daha da azalacağını tahmin ediyorum.


    4100 km'deyim. Henüz azalma olmadı. Ama duymaya alıştım sanırım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nysyr
    Servise gittim sordum. Oradaki usta ile direkt olarak konuştuğumda daha arabaya binip test drive yapmadan sesi kendisi tarif etti. Sesi kaydedip isveç volvoya gönderdiklerini ve oradan bu sesin normal olduğunu, herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirten bir cevap aldığını söyledi. Daha sonra test sürüşüne çıktık. Benim dediğim gibi aynı sesi o da fark etti. Ustanın kendi yorumu powershift şanzımanın çalışırken çıkardığı ses yönünde oldu. Bildiğiniz gibi bu şanzıman 2 bölümden oluşuyor. bir taraf 1.,3. ve 5.inci vitesleri tutarken diğer taraf 2.,4. ve 6.ncı vitesleri tutuyor. Vites değişirken şanzımanın diğer bölümünün birleşmesi esnasında çıkan bir ses olduğunu düşünüyor. Ancak pek katılmıyorum. Turbonun hava almasını sağlayan mekanik bir ses olma ihtimali daha yüksek. (Biz de video'ya çekip sesleri karşılaştırabiliriz. Tabi video recorder sesi kaydedebilirse.)


    Şanzıman olma ihtimali yok bence. Çünkü, geartronic şanzımanda manuel ileri geri kullanarak da denedim. Sadece vites attığımda gelmiyor, aslında hiç ilgisi yok. Kayıt olayına bir bakacağım, belki yakalayabilirim...

    Araçtan genel olarak çok memnunum.

    Sayg.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codew -- 29 Haziran 2011; 14:53:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: codew

    Şanzıman olma ihtimali yok bence. Çünkü, geartronic şanzımanda manuel ileri geri kullanarak da denedim. Sadece vites attığımda gelmiyor, aslında hiç ilgisi yok. Kayıt olayına bir bakacağım, belki yakalayabilirim...



    Katılıyorum şanzıman olması zayıf ihtimal. Ben daha çok kalkışlarda ve düşük hızlarda duyuyordum ancak geçenlerde virajlı ve yokuşu bol olan bir yerde biraz performanslı kullandım. Yokuşlarda biraz yüklendiğim zaman ara ara bahsettiğim ses hafifçe geliyordu. Turbo'nun devreye girmesi ile alakalı bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nysyr


    quote:

    Orijinalden alıntı: codew

    Şanzıman olma ihtimali yok bence. Çünkü, geartronic şanzımanda manuel ileri geri kullanarak da denedim. Sadece vites attığımda gelmiyor, aslında hiç ilgisi yok. Kayıt olayına bir bakacağım, belki yakalayabilirim...



    Katılıyorum şanzıman olması zayıf ihtimal. Ben daha çok kalkışlarda ve düşük hızlarda duyuyordum ancak geçenlerde virajlı ve yokuşu bol olan bir yerde biraz performanslı kullandım. Yokuşlarda biraz yüklendiğim zaman ara ara bahsettiğim ses hafifçe geliyordu. Turbo'nun devreye girmesi ile alakalı bir durum.


    Gazdan hafifçe ayağınızı çektiğinizde geliyor o ses. Turboyla alakalı olsa gerek. Rahatsız edici değil ama kafaya takılıyor işte...

    Benim anlamadığım test esnasında volvo bu sesi nasıl yakalayamadı? Ya da onlar da sesin farkındalar çeşitli etkenler sebebiyle (maliyet, modelin gecikmesi, Ford'la anlaşmazlık vs...) üstüne gitmediler.




  • Arkadaşlar bu S60'larda kullanılan 7"'lik dashboard'un markası nedir?

    Yabancı forumlardada aradım ama kimse bişey yazmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    Arkadaşlar bu S60'larda kullanılan 7"'lik dashboard'un markası nedir?

    Yabancı forumlardada aradım ama kimse bişey yazmamış.


    El kitabının en arka sayfasında markası olabilir.

    Bu arada 7" ekranlarda TV izleniyor mu?
  • En arka sayfada marka yok

    Opsiyonel olarak TV kiti takılmış araçlarda izlenebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA


    quote:

    Orijinalden alıntı: nysyr


    quote:

    Orijinalden alıntı: codew

    Şanzıman olma ihtimali yok bence. Çünkü, geartronic şanzımanda manuel ileri geri kullanarak da denedim. Sadece vites attığımda gelmiyor, aslında hiç ilgisi yok. Kayıt olayına bir bakacağım, belki yakalayabilirim...



    Katılıyorum şanzıman olması zayıf ihtimal. Ben daha çok kalkışlarda ve düşük hızlarda duyuyordum ancak geçenlerde virajlı ve yokuşu bol olan bir yerde biraz performanslı kullandım. Yokuşlarda biraz yüklendiğim zaman ara ara bahsettiğim ses hafifçe geliyordu. Turbo'nun devreye girmesi ile alakalı bir durum.


    Gazdan hafifçe ayağınızı çektiğinizde geliyor o ses. Turboyla alakalı olsa gerek. Rahatsız edici değil ama kafaya takılıyor işte...

    Benim anlamadığım test esnasında volvo bu sesi nasıl yakalayamadı? Ya da onlar da sesin farkındalar çeşitli etkenler sebebiyle (maliyet, modelin gecikmesi, Ford'la anlaşmazlık vs...) üstüne gitmediler.



    Selam Ayrton_SENNA ve ses konusu ile ilgili diğer tüm arkadaşlar,

    Singapur'daki Volvo'cu kardeşlerimizden biri bu konudan çok muzdarip olmuş ve kendi forumlarına aşağıdaki post'u girmiş. Forum üyelik istediği için aşağıya kopyalıyorum ama isteyenler şu link'ten tüm tartışmayı okuyabilirler:
    www.vocsg.com
    vocsg.com - vocsg Kaynaklar ve Bilgiler.
    http://www.vocsg.com/viewtopic.php?f=4&t=388&sid=a1f21c3cc2bfe5ac59b2c833f9f3ee54
    . Hatta bu arkadaş abartıp başka post'larda da bu konuyu gündeme getirmiş ve Volvo'nun Singapur'daki sloganı reVolvolution kelimesini de Geevolution yapmış -- Geely'e atıf hani... Sonuçta bu bizim duyduğumuz ses ama Singapur'daki ustalar önce alternatör, sonra hava giriş boru kaçağı ve en sonunda turbo blow-off sorunu demişler ama tabii çözememişler, çünkü bu bir sorun değil, bir özellik (it is not a bug, it is a feature) :P .

    Sanırım ileriki mesajlardan birinde bunun turbo dump' dan geldiğini öğreniyorlar. Ama mesajların neresi tam hatırlayamadım şimdi.

    Sevgiler.

    Yazı şöyle:

    I was not going to talk about this until I saw today's full-page colour ad in the ST about the reVolvolution which featured the 3 new models that use the same 1.6 litre T4 engine.
    The ad talks about "compelling performance", "powerful response", "revolutionary", "thrilling", "enjoy a drive like no other experience". "defines the way all cars should be built" etc etc.
    I have been having an on-going issue with my V60 which has resulted in more visits to the service centre than is acceptable for a car that has travelled less than 1,000km.
    It makes a strange noise best described as whining, chirping, squeaking or moaning when accelerating from low rpm, say 1,500 to 2,500 rpm. It varies in pitch and intensity, sometimes low pitched and soft, other times loud and high pitched, it can last a split-second to several seconds, it can happen during gear changes or even when lifting off the throttle when cruising etc
    It is not a danger, it does not affect driveability but it is very irritating and noticeable even to passengers as the car is otherwise so quiet and refined.
    The diagnosis was alternator trouble, then air hose issues and now, turbo blow-off valve etc. And no fix has been offered as apparently, nobody world-wide has ever reported this issue.
    Wearnes has promised to feedback to HQ but I will not hold my breath waiting for an answer.
    I was truly surprised and thought, ok, this is a problem unique to my car but when I tested the S60 T4 and the S80 T4 I was even more shocked and surprised to discover that this noise is endemic to this engine - all these cars also made the same noise with variation in volume, duration etc.
    So there is a problem with the T4 engine and it is quite incredible that Volvo (or Ford) would release it in such a state!To those who already own T4s, please switch off your radios, and test it out.
    To prospective buyers, open your ears when you go for a test drive.
    It may not trouble everyone but I find it irritating and unacceptable especially when I hear it many, many times during a typical drive.

    ReVolvolution? No sir, to me it is Geevolution....and I am not amused.




  • İlk başta ben böyleydim.Kaç kere servise gittim ama tatmin edici bir yanıt alamadım.

    Ustaların bilmesi gereken şeyi burda sayın codew sizin sayenizde öğrendim.Bu ses kesinlikle turbodan geliyor.Sesin gelmesi ve kesilmesi tamamen buradaki açıklamalara uygun şekilde gerekleşiyor.
  • D3 motoru yapı itibariyle tam gücünü 3600 devirde veriyor.
    Dolayısıyla devirli kullanmaya uygun değildir.
    Bu sadece Volvo'ya özgü değildir.
    Tüm dizellerde hzılanmalarda güç bandını değil tork bandını dikkate almak gerekir.

    Benim Volvo S40'ta tespit ettiğim bir husus vardı, belki açıklamaya yardımcı olur:

    Otoyolda 120-130'a düştüğümde 4 e atıp gazlarsam 5'te kalıp torku kullanarak hızlanmaktan daha fazla zaman alıyordu.
    Motor 4000 devirden sonra boşa döndüğünden böyle oluyordu.

    D3'te de 3600 devirde vites atmak en iyisi olur kanaatimce.

    Bir deneyin. Bakalım herhangi bir fark hissedecek misiniz?
  • resmi maksimum güç devri 2900, heiconun testlerinde 290-3600 arası yatay bir güç eğrisi var.


  • Çok yakın bir arkadaşım bundan yaklaşık 2 sene önce kendisine Volvo S80 D5 0 km bir araç almıştı.Kendisi Volvo manyağıdır ve konfor+prestiji hep Volvo'da bulduğunu söyler.Bu 1.6D ve T4 motorlar S80'e konmaya başladığında baya rahatsız olmuştu.Sen keyfine bak arabanın sanane ne motor koymuşlarsa dediğimde ben Volvo felsefesine inanıp araba aldım şimdi buna ihanet ediyorlar Passat fiyatına S80 alınacaksa nerde kaldı Volvo'nun prestiji gibi ilginç bir savunma ortaya koymuştu.Neyse sonuçta dayanamamış ve Volvo'nun İsveç merkezine birşeyler yazmış.Cevabını banada mail attı sizlerede yollayım dedim hemde Volvo'nun olaya nasıl baktığını görürsünüz.

    Bu arada en güldüğüm şeyse Mercedes E160 Diesel veya BMW 516D gibi birşey mümkün olmadıktan sonra nasıl S80 gibi bu araçlara rakip bir modele bunun yapıldığını sormuş.Böyle bakınca işe harbidende S80 1.6D büyüks saçmalık gibi geliyor.



    We regret to hear your complaint about the three Turkish dealers. If there is any issue you feel can't be solved with some or all of these dealers, we would kindly ask you to contact our Turkish Market representative Ms. Erdogan Kadriye and be a little more specific, so that she can help you solve any outstanding issues you may have.

    Here are the contact details:

    Ms. Kadriye Erdogan

    VCOC Regional Office, Süzer Plaza Kat: 4, Elmadag-Askerocagi Caddesi No:15, 34367 Sisli, Istanbul.

    Telephone: +902 212 334 0000
    E-mail: kerdogan@volvocars.com


    Regarding your views on the T4 1,6l petrol turbo engines offered for the Volvo S80, these reflect current market requirements for environmentally friendly cars with very low CO2 emissions, which still offer a premium driving and handling experience. As you know, different customers have different views on what luxury is and this is why we offer a range of engines that will fit each Volvo customer's needs and preferences. Volvo does not aspire to mimic BMW or Mercedes and we have our own perception of what luxury is, i.e. a car built around you as a customer and with a toned down elegance and a refined Scandinavian design We hope that you are satisfied with your S80 and the D5 engine, which is a potent and dynamic combination optimized for a pleasing driving experience.

    Finally, we would like to take the opportunity of thanking you for taking the time to share your custumer experience with us, and we hope that your local Volvo Dealer will be given a chance to help you with any specific problems.

    Drive Safely,

    VOLVO CAR CORPORATION
    Global Customer Relations




  • ne kadar kibar bir cevap olmuş,,,, bizimkiler olsa " sen işine bak " derlerdi.... yurt dışında bu karbondioksit salınımını ve çevre kirliliğini çok önemsiyorlar..
  • 
Sayfa: önceki 6364656667
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.