Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (266. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.655
Cevap
151
Favori
1.447.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 264265266267268
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    D2 motora chip tuning yapılır mı acaba arkadaşlar ?

    Sabri bey S40 D2'lerin aktarma parçalarının 130 hp'den fazlasına dayanamayacağını söylemişti.Aynı şey S60 içinde geçerliyse durum bu.En önemli şey aracın limitlerini bilmek.Herhangi bir kurum herhangi bir uyguluma ile kağıt üstünde güzel veriler sağlayabileceğini iddia eder ancak orta vadede sonu hüsran olur

    Servise sorayım bu durumda ben detayları. Sn. 19can84'te 130 HP'ye yükseldiğini belirtmiş. Bu durumda 130 HP'ye yükseltilebilir gibi bir sonuç çıkıyor. Bi sorayım bakalım servis ne diyecek..

    izmir volkar da s60 d2 motor için 140hp güce çıktığını söylediler

    Yine bir tezat sözkonusu anlaşılan.
    Sabri bey ayrı birşey söylüyor servisler ayrı birşey.

    bir tezat yok esasında,

    Servislerden bazısı volvo'nun kendi markası plestarın onayladığı bir uygulama-kit olmadığı için yok diyor,

    Bazıları da 3. şirketlerin uygulamalarını göz önüne alarak var diyor.

    Yoksa heico-rica-bsr önde gelen tüm markaların bu motora uygulaması var. Kimi 130 kimi 140 hp.

    Arkas bursa da aşağıdaki linkteki araç için bana 140hp demişti.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-arkas-otomotiv-bursa-sb-2012-volvo-s60-1-6-drive-advance-edition-94910479/detay

    powershiftin kapasitesi motorun nerdeyse iki katı olsa bile otomatik viteste bu işler riskli bence.

    mesela heiko d2 manuele uygulama yaparken, powershifte yapmıyor.

    Risk bir yana birde motorun güç ve tork eğrisi değişeceğinden şanzımanın dişli oranlarınında aslında yenişden optimize edilmesi gerekir ki daha iyi değerler elde edilebilsin. Ayrıca bu durum turbo içinde sıkıntı oluşturabilir uzun dönemde

    araca herhengi bir riski olmadığını belirtiler gücü 115hp den 140 hp çıkıp maksimum hız değerinde bir artış olmadığını,sadece daha hızlı tepki verdiğini söylediler ( kaynak izmir volkar servis)

    Maksimum hız değerinde bir artış olmaması aslında söylediklerimi doğruluyor bu etkinin anlaşılabilmesi için vites oranlarınında farklılaştırılması gerekir. Bu diğer açıdan da üst devirlerde üretilen güç ve torkta fazla bir değişim yaşanmadığını gösteriyor




  • Motor gücü 115 HPden 140 HPye çıkıp da maksimum hızın değişmeyeceği mantıksız bir iddia. Motor gücü artan araç en yüksek viteste artık çeviremeyeceği devri çevirebilir hale gelecek bu da maksimum hızı artıracaktır. Aksi durumda aynı şanzımanı kullanan tüm araçların maksimum hızları da aynı olurdu.

    Motor gücü arttığında değişmeyen tek şey aracın belli bir vites ve devirdeki hızıdır. Bu şanzıman oranlarına bağlıdır, motor gücüne değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    Motor gücü 115 HPden 140 HPye çıkıp da maksimum hızın değişmeyeceği mantıksız bir iddia. Motor gücü artan araç en yüksek viteste artık çeviremeyeceği devri çevirebilir hale gelecek bu da maksimum hızı artıracaktır. Aksi durumda aynı şanzımanı kullanan tüm araçların maksimum hızları da aynı olurdu.

    Motor gücü arttığında değişmeyen tek şey aracın belli bir vites ve devirdeki hızıdır. Bu şanzıman oranlarına bağlıdır, motor gücüne değil.

    Maksimum motor gücünün artması her devirdeki motor gücünü artacağı anlamına gelmez. Sadece maksimum gücün artış yaptığı devirlerde gaz tepkimesinde iyileşme olabilir. EĞer üst devirlerde bir kazanç yok ise motor çeviremediği devirleri yine çeviremeyeceğinden hız artmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    Motor gücü 115 HPden 140 HPye çıkıp da maksimum hızın değişmeyeceği mantıksız bir iddia. Motor gücü artan araç en yüksek viteste artık çeviremeyeceği devri çevirebilir hale gelecek bu da maksimum hızı artıracaktır. Aksi durumda aynı şanzımanı kullanan tüm araçların maksimum hızları da aynı olurdu.

    Motor gücü arttığında değişmeyen tek şey aracın belli bir vites ve devirdeki hızıdır. Bu şanzıman oranlarına bağlıdır, motor gücüne değil.

    Maksimum motor gücünün artması her devirdeki motor gücünü artacağı anlamına gelmez. Sadece maksimum gücün artış yaptığı devirlerde gaz tepkimesinde iyileşme olabilir. EĞer üst devirlerde bir kazanç yok ise motor çeviremediği devirleri yine çeviremeyeceğinden hız artmaz.


    D2nin motor gücünü 115 HPden 140 HPye çıkarıp, bu motor gücünü sadece düşük ya da orta devirlerde artırıp yüksek devirde 115 HPde sabit tutacak ve bu nedenle son hızı değiştirmeyecek bir ticari yazılım-box vb herhangi bir şey bulabilirseniz ben sizden diğer tüm son hızın değişmeyeceğini iddia edenlerden özür dileyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    Motor gücü 115 HPden 140 HPye çıkıp da maksimum hızın değişmeyeceği mantıksız bir iddia. Motor gücü artan araç en yüksek viteste artık çeviremeyeceği devri çevirebilir hale gelecek bu da maksimum hızı artıracaktır. Aksi durumda aynı şanzımanı kullanan tüm araçların maksimum hızları da aynı olurdu.

    Motor gücü arttığında değişmeyen tek şey aracın belli bir vites ve devirdeki hızıdır. Bu şanzıman oranlarına bağlıdır, motor gücüne değil.

    Maksimum motor gücünün artması her devirdeki motor gücünü artacağı anlamına gelmez. Sadece maksimum gücün artış yaptığı devirlerde gaz tepkimesinde iyileşme olabilir. EĞer üst devirlerde bir kazanç yok ise motor çeviremediği devirleri yine çeviremeyeceğinden hız artmaz.


    D2nin motor gücünü 115 HPden 140 HPye çıkarıp, bu motor gücünü sadece düşük ya da orta devirlerde artırıp yüksek devirde 115 HPde sabit tutacak ve bu nedenle son hızı değiştirmeyecek bir ticari yazılım-box vb herhangi bir şey bulabilirseniz ben sizden diğer tüm son hızın değişmeyeceğini iddia edenlerden özür dileyeceğim.

    Sn. teodor

    Özür dileyecek bir ortam yok zaten tartışıyoruz. Son hızın artmadığı iddia edildiği için bende böyle bir yorum getirdim. Daha önceki sayfalarda güç tork eğrilerini incelemiştik. 115hp sabit üretilen bir güç değil. 3600 devirde 115 hp olan güç yine aynı devirde veya yakın bir değerde 140 hp ye çıkmış. Ancak bu motor belki 5000 devirlere ulaştığında 70 hp yada daha az üretmekte. Ve yapılan yazılım bu değeri değiştirmemiş mantığı çıkıyor servis tarafından son hızın artmadığı söylendiği için. Ben test etmiş değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    D2 motora chip tuning yapılır mı acaba arkadaşlar ?

    Sabri bey S40 D2'lerin aktarma parçalarının 130 hp'den fazlasına dayanamayacağını söylemişti.Aynı şey S60 içinde geçerliyse durum bu.En önemli şey aracın limitlerini bilmek.Herhangi bir kurum herhangi bir uyguluma ile kağıt üstünde güzel veriler sağlayabileceğini iddia eder ancak orta vadede sonu hüsran olur

    Servise sorayım bu durumda ben detayları. Sn. 19can84'te 130 HP'ye yükseldiğini belirtmiş. Bu durumda 130 HP'ye yükseltilebilir gibi bir sonuç çıkıyor. Bi sorayım bakalım servis ne diyecek..

    izmir volkar da s60 d2 motor için 140hp güce çıktığını söylediler

    Yine bir tezat sözkonusu anlaşılan.
    Sabri bey ayrı birşey söylüyor servisler ayrı birşey.

    bir tezat yok esasında,

    Servislerden bazısı volvo'nun kendi markası plestarın onayladığı bir uygulama-kit olmadığı için yok diyor,

    Bazıları da 3. şirketlerin uygulamalarını göz önüne alarak var diyor.

    Yoksa heico-rica-bsr önde gelen tüm markaların bu motora uygulaması var. Kimi 130 kimi 140 hp.

    Arkas bursa da aşağıdaki linkteki araç için bana 140hp demişti.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-arkas-otomotiv-bursa-sb-2012-volvo-s60-1-6-drive-advance-edition-94910479/detay

    powershiftin kapasitesi motorun nerdeyse iki katı olsa bile otomatik viteste bu işler riskli bence.

    mesela heiko d2 manuele uygulama yaparken, powershifte yapmıyor.

    Risk bir yana birde motorun güç ve tork eğrisi değişeceğinden şanzımanın dişli oranlarınında aslında yenişden optimize edilmesi gerekir ki daha iyi değerler elde edilebilsin. Ayrıca bu durum turbo içinde sıkıntı oluşturabilir uzun dönemde

    araca herhengi bir riski olmadığını belirtiler gücü 115hp den 140 hp çıkıp maksimum hız değerinde bir artış olmadığını,sadece daha hızlı tepki verdiğini söylediler ( kaynak izmir volkar servis)

    Sn. Zoroglu,

    D2 motora (manuel) uyguluyorlar mı ve ücret bilgisi aldınız mı acaba ?




  • Ben aracımı 2012 nisan ayında izmir volcar (karşıyaka) aldım. s60 d2 manuel. O zaman bana 135-140 bg aracın çıkabildiğini alanların çoğunun yaptırdığını söylemişlerdi ve

    2700 tl fiyat verdiler. Ama ben istemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox
    Risk bir yana birde motorun güç ve tork eğrisi değişeceğinden şanzımanın dişli oranlarınında aslında yenişden optimize edilmesi gerekir ki daha iyi değerler elde edilebilsin. Ayrıca bu durum turbo içinde sıkıntı oluşturabilir uzun dönemde


    tork eğrisinin eğimi pek değişmiyor sadece paralel olarak yukarı kayıyor dolayısı ile vites kutusu ile çok da ilgisi yok açıkcası.

    mesela tam anlamıyla fabrikasyon chipli chipsiz denebilecek t3-t4 veya d3-d4 motorlarda birebir aynı oranlarla aynı şanzımanlar kullanılıyor.


    Eğim değişmesede o belli bir devirde aracın ürettiği güç ve tork farklılaşıyor. Volvonun t3-t4 veya d3-d4 motorlar ile aynı şanzımanı sunması maliyetlerle ilgili tabiki ama çok da ideal bir şey değil bence. Eğer bahsettiğiniz gibi olsaydı tüm motorlarda bir tek tip şanzıman kullanılırdı.

    Eğimleri değişmiyor, paralel olarak yukarı kayıyor derken de demek istediğimi açıklıyayım.

    İki ayrı motor düşünün, biri her devirde diğerinden %10 fazla tork dolayısı ile %10 fazla güç üretsin, bunu da %10 fazla yakıt tüketerek yapsın, 1. için optimal olan şanzıman 2.ci için de optimaldir.

    Bugün turbolu motorlara yapılan uygulamaların sonuçları da aşağı yukarı bu şekilde oluyor.



    Onun dışında aracın tork eğrisi tamamen farklı bir şekil almışsa tabii ki tamamen farklı bir vites kutusu gerekecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    Motor gücü 115 HPden 140 HPye çıkıp da maksimum hızın değişmeyeceği mantıksız bir iddia. Motor gücü artan araç en yüksek viteste artık çeviremeyeceği devri çevirebilir hale gelecek bu da maksimum hızı artıracaktır. Aksi durumda aynı şanzımanı kullanan tüm araçların maksimum hızları da aynı olurdu.

    Motor gücü arttığında değişmeyen tek şey aracın belli bir vites ve devirdeki hızıdır. Bu şanzıman oranlarına bağlıdır, motor gücüne değil.

    Maksimum motor gücünün artması her devirdeki motor gücünü artacağı anlamına gelmez. Sadece maksimum gücün artış yaptığı devirlerde gaz tepkimesinde iyileşme olabilir. EĞer üst devirlerde bir kazanç yok ise motor çeviremediği devirleri yine çeviremeyeceğinden hız artmaz.


    aynen öyle dediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    D2 motora chip tuning yapılır mı acaba arkadaşlar ?

    Sabri bey S40 D2'lerin aktarma parçalarının 130 hp'den fazlasına dayanamayacağını söylemişti.Aynı şey S60 içinde geçerliyse durum bu.En önemli şey aracın limitlerini bilmek.Herhangi bir kurum herhangi bir uyguluma ile kağıt üstünde güzel veriler sağlayabileceğini iddia eder ancak orta vadede sonu hüsran olur

    Servise sorayım bu durumda ben detayları. Sn. 19can84'te 130 HP'ye yükseldiğini belirtmiş. Bu durumda 130 HP'ye yükseltilebilir gibi bir sonuç çıkıyor. Bi sorayım bakalım servis ne diyecek..

    izmir volkar da s60 d2 motor için 140hp güce çıktığını söylediler

    Yine bir tezat sözkonusu anlaşılan.
    Sabri bey ayrı birşey söylüyor servisler ayrı birşey.

    bir tezat yok esasında,

    Servislerden bazısı volvo'nun kendi markası plestarın onayladığı bir uygulama-kit olmadığı için yok diyor,

    Bazıları da 3. şirketlerin uygulamalarını göz önüne alarak var diyor.

    Yoksa heico-rica-bsr önde gelen tüm markaların bu motora uygulaması var. Kimi 130 kimi 140 hp.

    Arkas bursa da aşağıdaki linkteki araç için bana 140hp demişti.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-arkas-otomotiv-bursa-sb-2012-volvo-s60-1-6-drive-advance-edition-94910479/detay

    powershiftin kapasitesi motorun nerdeyse iki katı olsa bile otomatik viteste bu işler riskli bence.

    mesela heiko d2 manuele uygulama yaparken, powershifte yapmıyor.

    Risk bir yana birde motorun güç ve tork eğrisi değişeceğinden şanzımanın dişli oranlarınında aslında yenişden optimize edilmesi gerekir ki daha iyi değerler elde edilebilsin. Ayrıca bu durum turbo içinde sıkıntı oluşturabilir uzun dönemde

    araca herhengi bir riski olmadığını belirtiler gücü 115hp den 140 hp çıkıp maksimum hız değerinde bir artış olmadığını,sadece daha hızlı tepki verdiğini söylediler ( kaynak izmir volkar servis)

    Sn. Zoroglu,

    D2 motora (manuel) uyguluyorlar mı ve ücret bilgisi aldınız mı acaba ?

    manuel için sormadım kendi aracımı teslim alınca sordum powershift yapıyoruz dediler yarım saatte yapılıyormuş fiyat içinde 3000 3500 arası ayak üstü aldığım fiyat bilgisi bu yarın servise telefon açıp detayları öğrenince sizinle paylaşırım öanuel içinde sorarım




  • Herkese merhaba,

    bugün 2011 ekim trafiğe çıkışlı 13000 deki T4 üm servise girdi. Servis yetkililerinin ilgi alakaları tatmin edici ancak Sensus 3 diye bişey ne duymuş ne görmüşler, hem servis yetkilisi hem de garanti işlemlerine bakan arkadaş yüzüme boş boş baktılar.

    neyse gelelim yapılanlara,

    servis 2.0 dahilinde ücretsiz yazılım güncellemesi(klima, yakıt tüketimi, ses sistemi ile ilgili son sürümlermiş)
    hava filtresi
    motor yağı
    yağ filtresi
    karter tapa ve contası
    cam suyu
    temizlik spreyi
    atık filtre bedeli(90 kuruş ama yine de alınması bana saçma geldi,sesimi çıkarmadım)
    işçilik
    toplam: 355 TL KDV dahil

    Bu arada xenon farı olan S60 sahiplerinin bence kesinlikle yaptırması gereken far 0 konumunda iken kapalı far için yazılım 51 TL KDV dahil. Bu sayede farım kapalı, park konumunda sadece LED tabir edeceğim ışıklar yanıyor(özünde LED değiller, öndeki iki dikey lamba, sinyaller içindeki turuncu hat ve stoplar), far konumunda ise farlar açık ve motoru kapatınca far konumunda olsa dahi far kapanıyor.

    Niye xenon far sahipleri yaptırsına gelince, adaptif farlarımızın adedi 500 küsür TL, ömürleri çabuk dolsun istemeyiz değil mi:)

    Bu arada geçmiş sayfalarda yüklediğim resimlerimde eksoz susturucumun paslı halini göstermeye çalışmıştım, ona da bir koruyucu boya uyguladılar, ben rengini orjinalden daha çok beğendim, o garanti kapsamında ücretsiz yapıldı.

    sonuç: evime uzak ama VOLAN ankara sadece Volvo servisi olması açısından işini %70 biliyor diyebiliriz(sensus konusundan kırdım puanı:))




  • Bir de merak edeceğinizi düşündüğüm yedek parça ile ilgili fiyat bilgisi,

    araca ön ve arka park kamerası taktırmak istediğimi yazmıştım daha önce fiyatını da merak eden arkadaşlar olmuş idi.

    Öncelikle aracınızda 7" ekran yoksa önce ekranı değiştiriyolar (benim aracımda 7" var) yaklaşık 5000 TL masraf çıkıyor dediler, şaka yapıyosunuz dedim ciddileştiler, bende taktırmaktan o anda vaz geçtim:)

    Birde araçta ön park sensörü yok, bari onu takalım kamera olmasa da mantığı ile ona fiyat aldım, 1000 TL civarı bir masrafı varmış işçilik ile ama servis yetkilisi arkadaş dışarıda daha ucuza takma işlemi yapılsa da mevcut yazılım ve elektronik sistemle uyumlu sensörü bulmak ve bilen bir ustanın eline düşmek ihtimaliniz çok düşük, riske etmeyin dedi, aklıma yattı bu söylem.

    Son olarak aracı teslim almak için beklerken gerçekleştirdiğimiz muhabbet sırasında rüzgar sesi ile ilgili ilginç bir konuşma geçti(benim aracımda bu sesle ilgili hiç sorun yaşamadım bugüne kadar ama burada şikayet yazan arkadaşların ilgisini çekebilir diye yazıyorum)

    servis yetkilisi: Abi geçtiğimiz ay bi xc60 geldi rüzgar sesi avr şikayetiyle, 1 ay değiştirmedik fitil-parça bırakmadık ama sesi kesemedik en son sunroof oluklarından geldiğini keşfettik. şimdi olukları tıkasak yağmurda araca su girecek ve sunroof açılmaz halde kalacak, tıkamasak ses kesilmiyor ne yapacağız bilemedik ama sesin kaynağını kesin tespit ettik, eminim bizim dışımızda bir servis henüz bu sonucu bilmiyordur ve uğraşıyorlardır. Zaten bizde 3 gün önce çözdük konuyu.

    ben: e ne yapacaksınız, bu ses kesilmeyecek mi, bende de olacak mı?

    servis yetkilisi: abi kimi araç yapıyor kimi araç yapmıyor volvo çözecek herhalde!


    hepinize iyi akşamlar




  • Bu 3rd party yazılımlarla motor gücünü artıran yetkili servisler, bu işlemin, aracınızın fabrika garantisini sonlandıracağını da belirtiyorlar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkma
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil
    quote:

    Orijinalden alıntı: grkma
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil
    Bu yazılımı ücretsiz edinen arkadaşların tam olarak ne şekilde edindiklerini bilmiyoruz. Eğer onların sistemleri, müşteri temsilcisinin dediği gibi arıza kodu vermişse, bu durum zaten prosedüre uygundur, ve bu araçları referans alarak bu yazılım ücretsizdir diyemeyiz.

    Radyodaki problemimi dile getirmiştim. Araç teslim formunda ise arıza kodu görülmedi. 31268488 SW Güncelleme yüklendi yazıyordu. Arıza kodu bulunmamış ama Sensus 3.0 yüklensin diye rica etmiştim. Belki de o yüzden yüklediler. Eğer servisler ücret talep ediyorsa, bu durumu Volvo Otoline' nı arayarak şikayetinizi dile getirin. Bu duruma kayıtsız kalmayacaklarına inanıyorum.
    Sn. grkma,
    Yani ortada arıza kodu yok, ve siz radyodan şikayet edip Sensus 3.0'ın yüklenmesini istediniz, ve aracınıza ücretsiz yüklendi. Böyle mi oldu?

    Evet aynen öyle oldu sn Kurzweil.
    Bu çifte standarttır.




  • Arkadaşlar hepinizden bir ricam olacak:
    Lütfen gerçekten gerekmedikçe uzun alıntı ve mesajları alıntı yapmayalım. Bu gibi alıntılar, gereksiz forum kirliliği yaratıyor ve sayfa taramaktan, konuyu okumak - takip etmek bir hayli zorlaşıyor. Mobil ve tablet kullananlar için daha da zor oluyor. Hele hele, eski sayfalara dönüp aradığınızı bulmak daha bile zor oluyor.

    Gereksiz alıntılara bir örnek vermem gerekirse, hemen üzerindeki mesajı alıntılamak gereksizdir mesela. Ya da kitaba dönmüş alıntıları alıntılamak. Bu gibi durumlarda son ve ya son birkaç mesaj grubunu alıntılamak da yeterli olacaktır. Bir kişiye hitap ederken de, her mesajımızda alıntı yapmamız gerekmiyor. Alıntı yapma seçeneğinin, bu sıklıkta kullanımı bence doğru değil. Forum daha temiz olsun, daha rahat okunsun. Anlayışınız için teşekkür ederim. Saygılarımla.
  • Haftasonu bende servise uğrayacağım:
    Sürücü tarafı arka kapıdan ses geliyor,
    Direksiyondaki metal parçanın alt tarafından nikelaj kaplama soyulmaya başladı,
    Klima filtresi bakımda değişmemişti, ilk açışta koku yapmaya başladı,
    Blis'e bir haller oldu. Üst üste kilitlenmeye başladı...
    Sensus 3 için şansımı deneyeceğim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn 19can84

    Aynı şanzıman oranlarıyla gücü arttırılımış motoru dizginlemiş olursunuz. Şöyle anlatayım. Güç arttırımından sonra 1. vites için daha düşük bir oran tercih edilebilir bu sayede 2. vitese geçreken yaşanan ani değişimde tolere edilmiş olabilir. Yada 6 viteste 120 km/s hızda giderken gittiğiniz motor devri güç arttrımından sonra 6 vitesin oranı da değiştirilerek düşürülebilir buda daha ekonomik uzun yol sürüleri sağlayabilir. Optimizasyon derken bundan bahsediyorum. Yoksa aynı oranlarla devam edip sadece daha seri bir araca sahip olursunuz. Aam elde edilen gücü verimli bir şekilde kullanamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paschen

    servis yetkilisi: Abi geçtiğimiz ay bi xc60 geldi rüzgar sesi avr şikayetiyle, 1 ay değiştirmedik fitil-parça bırakmadık ama sesi kesemedik en son sunroof oluklarından geldiğini keşfettik. şimdi olukları tıkasak yağmurda araca su girecek ve sunroof açılmaz halde kalacak, tıkamasak ses kesilmiyor ne yapacağız bilemedik ama sesin kaynağını kesin tespit ettik, eminim bizim dışımızda bir servis henüz bu sonucu bilmiyordur ve uğraşıyorlardır. Zaten bizde 3 gün önce çözdük konuyu.
    ben: e ne yapacaksınız, bu ses kesilmeyecek mi, bende de olacak mı?
    servis yetkilisi: abi kimi araç yapıyor kimi araç yapmıyor volvo çözecek herhalde!


    Sn. paschen, BLIS' e sahip araçlarda bu sesi yapıyor. Benim aracımda sunroof oluklarına, aynanın contasına kadar baktılar sesi gideremediler. Ancak sorunun tam olarak nereden kaynaklandığını ben buldum. Sağ ayna tarafındaki küçük hoparlörün bulunduğu plastik parçanın tamamını (asıl amacım kenarlarını kapamak) bir bezle kapattığım zaman ses daha az gelmeye başlıyor. Servise bir daha ki sefer gittiğim de, burayı açtırıp yalıtım uygulatacağım, yapamazlarsa da ben kendim yapacağım. Artık sesi ne kadar azaltabilirsem kardır benim için. Ne yazık ki Volvo hala bu sese bir çözüm bulamadı.




  • evet o dikiz aynasının ordaki hoparlörden bende de ses geliyordu.serviste çok basit olarak hiç sökmeden bir tornavide aracılığı ile kanırtarak arka kısmına süngerimsi yapışkan bir madde sıkıştırdılar ve ses kesildi.yanlız benim araç s40 ama standart olduğunu biliyorum.
  • Arkadaşlar, merhaba,

    Forumda bu konu ile ilgili bilgi bulamadım, bu başlıkta da ilgili ve bilgili arkadaşlar var, bunun yanında yeni araç sipariş edenler de var, onların da cevabını merak ettiği bir konu olur sanırım.

    Aracım bir aksilik olmazsa Kasımın 3.haftası teslim görünüyor. Başlığı takip edenler Vw CC'de karar kıldığımı hatırlayacaklardır.

    Bu sene bir değişiklik yapıldı ve 31 Aralığa kadar trafiğe çıkan araçlar 2012 model sayılacak. Bu yüzden ben aracımı teslim almayıp 1 Ocak 2013 tarihinde teslim almayı düşünüyorum.

    Acaba böyle yaparksak araç yine 2012 model mi olur, yoksa 1 Ocak 2013 tarihinde trafiğe çıktığı için 2013 model mi olur, teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 264265266267268
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.