Şimdi Ara

VOLVO S 60 gitmiyor yorumları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.326
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.6 powershift dizel s60'lardan bahsediyorum. Arkadaşlar bir kaç yerde okudum veya videolarını izledim. En son otoparkın videosunda bu aracın yürümediği ile ilgili yorumlar vardı. Kasa evet ağır. 115 bg 1.6 motor ve 270 tork aracı taşıyamıyor mu? yoksa yorumlar biraz abartılı mı? Bizzat Kullanan veya en azından test sürüşü yapan arkadaşların deneyimlerini merak ediyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamolsun1 -- 12 Nisan 2018; 16:17:23 >



  • 1.6 motor d segmenti bir araç için normal
  • Torku yeterli olduğu için çekiş problemi yok, ben kullandım öf demedim ama çekişi yetiyor diye kimle kapışmaya kalksan üzülürsün.
  • Bildiğim kadarıyla sınıfının en ağır arabası, 1650 kg.
    115 beygir performanslı sürüş için yetersiz kalır. Ama ekonomi yapacak adam için de bir problem teşkil etmez. Sonuçta biraz zaman alsa da 190'a kadar çıkabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Nisan 2018; 16:43:50 >
  • Arabayı rahat taşıyor. Yokuşlarda falan yorulmaz.

    Fakat otobanda tapagaz gidip ona buna kafa tutayım derseniz yapmaz. Volvo'nun karakteri o değil zaten. (t4-t5 ler hariç) 120 ile orta şerit arabası , baya da konforlu ve sıkı hissettiriyor.
  • Araç çok seri değil ama gitmiyor diye bişey yok.
  • Hastasıyım, o motor o kasayı taşımaz muhabbetine :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Eyvallah arkadaşlar anlaşılan öyle yığılan böğüre böğüre giden bi araç dğl en azından. Bnm için önemli olan oturaklı hissettirmesi. Cts bi test sürüşüne çıkıcam radarımda olan bi araçla sanırım daha net anlaşılır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 vectrayla anca kapışır ama çok daha iyi çeker.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    1.6 vectrayla anca kapışır ama çok daha iyi çeker.

    Hocam çekiş diynce aklıma performans geliyo ama ilk çekişi iyi sonrasındaki hızlanmamı vasat ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    En düşük motoru almazsanız, basınca hepsi bir şekilde gidiyor hocam. Volvo sakin sürücü arabası diye biliniyor, ki %90 da öyledir. Ama yaramazlıkları da yok değil. BTCC, polestar, 5 silindirli motorlar falan. Tırlarla da uğraşıyorlar. Iron knight, wild viking falan. Yanlış bilmiyorsam 90'larda yaptılar wild viking'i. 0-100 4 saniye. Top speed 270 km. Arkasında da "Life starts after 6 bar" yazısı
    Konfor sayesinde yüksek hızlara fark etmeden çıkabiliyorsunuz. Benim araç bayağı eski bir volvo ama, 90 ile nasıl gidiyorsa 190 ile de aynı rahatlıkta gidebiliyorum mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 12 Nisan 2018; 18:48:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bildiğim kadarıyla sınıfının en ağır arabası, 1650 kg.
    115 beygir performanslı sürüş için yetersiz kalır. Ama ekonomi yapacak adam için de bir problem teşkil etmez. Sonuçta biraz zaman alsa da 190'a kadar çıkabiliyor.

    Peki bu ağırlığın yakıt tüketimine etkisi çok olmaz mı ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selamolsun1

    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    1.6 vectrayla anca kapışır ama çok daha iyi çeker.

    Hocam çekiş diynce aklıma performans geliyo ama ilk çekişi iyi sonrasındaki hızlanmamı vasat ?

    Alıntıları Göster
    olay şöyle düzde devirli kullanıp kapışınca kafa kafaya verirler, rampada s60 bir vites yukarda çıkar rampayı rahatlıkla.
    hatta vectranın 3 dediği yerde s60 5 ile gider bence.




  • selamolsun1 S kullanıcısına yanıt
    Sürekli 120+ hızlarda takılacaksanız size uygun bir araç olmaz. Hiç kullanmadım, ama yollarda bir kaç kere denk gelmişliğim var. Benim araç s40 1.8 122 beygir. Ne yokuşta ne de düzde bana yetişemiyor d2 motor. Aradaki ağırlık farkı çok fazla. Biri 1350 kilo öbürü 1650. 1650 kilo ağırlıkta hangi araba olursa olsun o motorla 120 üzeri hızlarda performans beklemek hata olur.
    Ama dizel olduğundan torku boldur. Bahsettiğiniz gibi yığılarak giden bir araç olduğunu sanmıyorum. Dizel sonuçta.
  • selamolsun1 S kullanıcısına yanıt
    Düşük hızlarda evet olur. Hız yükseldikçe fark kapanır. Ama dizel bir araç, sürekli bassanız bile aman aman bir yakıt tüketimi olmaz.

    Eğer performans bekliyorsanız D4 düşünebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    En düşük motoru almazsanız, basınca hepsi bir şekilde gidiyor hocam. Volvo sakin sürücü arabası diye biliniyor, ki %90 da öyledir. Ama yaramazlıkları da yok değil. BTCC, polestar, 5 silindirli motorlar falan. Tırlarla da uğraşıyorlar. Iron knight, wild viking falan. Yanlış bilmiyorsam 90'larda yaptılar wild viking'i. 0-100 4 saniye. Top speed 270 km. Arkasında da "Life starts after 6 bar" yazısı
    Konfor sayesinde yüksek hızlara fark etmeden çıkabiliyorsunuz. Benim araç bayağı eski bir volvo ama, 90 ile nasıl gidiyorsa 190 ile de aynı rahatlıkta gidebiliyorum mesela.

    Bak bu iyi haber. Konfor syesinde demişken; 0-100 fab verisi neredeyse 4 sn v 40 t3 ile ds 5 in arasındaki. Fakat ds 5in buna rağmen bana verdiği hızlanma hissi neredeyse aynıydı buna şaşırmış sebebini burada bi konu açarak aramıştım. Orda da bi kaç arkadaş konfor öyle hissettiriyor demişti şaşırmıştım . O zaman s60ta da benzer bi his olabilir ki bu iyi bişey.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    olay şöyle düzde devirli kullanıp kapışınca kafa kafaya verirler, rampada s60 bir vites yukarda çıkar rampayı rahatlıkla.
    hatta vectranın 3 dediği yerde s60 5 ile gider bence.

    Anladım tşk ederim ama vectra kaç sene öncenin arabası. Burada vectrayı mı övüyoruz kafa kafaya gider derken yoksa s60ı mı yeriyoruz :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sürekli 120+ hızlarda takılacaksanız size uygun bir araç olmaz. Hiç kullanmadım, ama yollarda bir kaç kere denk gelmişliğim var. Benim araç s40 1.8 122 beygir. Ne yokuşta ne de düzde bana yetişemiyor d2 motor. Aradaki ağırlık farkı çok fazla. Biri 1350 kilo öbürü 1650. 1650 kilo ağırlıkta hangi araba olursa olsun o motorla 120 üzeri hızlarda performans beklemek hata olur.
    Ama dizel olduğundan torku boldur. Bahsettiğiniz gibi yığılarak giden bir araç olduğunu sanmıyorum. Dizel sonuçta.

    Torku boldur dedin hocam ama tork 270 . Bari en az 300 olaydı. Yeterlimidir sence yine de ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Düşük hızlarda evet olur. Hız yükseldikçe fark kapanır. Ama dizel bir araç, sürekli bassanız bile aman aman bir yakıt tüketimi olmaz.

    Eğer performans bekliyorsanız D4 düşünebilirsiniz.

    Yakıt tüketimi önceliğim ama yarış arabası olmasa da bastımmı da gitmeyen bi araç hiç istemem açıkçası. Beni bu açıdan üzer mi bilemedim.

    Pretstijli ve konforlu ayrıca dizel oto bi araç ve marka istiyorum 100 bin civarlarına aklıma s60 dışında başka bi marka model gelmedi. Var mı başka önerin dostum veya önerisi olan ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamolsun1 -- 12 Nisan 2018; 18:56:16 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamolsun1 S kullanıcısına yanıt
    Hocam tork tek başına pek bir şey ifade etmiyor. Mesela ds5 hakkında, arabanın torku 300 nm, ve yazdığınıza göre bayağı da performanslı hissettiriyor. Bunun sebebi tork patlaması denilen, turbonun devreye girip etkisini kabyettiği aralıkta aniden artan torktur. Benzinlerin torkları düşük olur ama bu torku daha geniş devir aralığında verebiliyorlar. Yani birisinde kısa sürede güçlü tork varken, öbüründe uzun sürede daha az tork gibi özetleyebiliriz. Tabiri caizse tork biraz daha yayılmıştır her devire.
    Hızlanma hissi de bundan kaynaklanır. Benzinli araç daha çabuk hızlansa bile, dizel kadar koltuğa yapıştırmaz. Aracın konforu şu noktada devreye giriyor: konfor öncelikli tasarlanmış arabalar hızlanmayı ve yüksek hızları daha az hissettirir. Bir araçta 140 ile tedirgin olurken öbüründe 200'le rahatça gitmenizin en büyük sebebi budur.


    Torku boldur derken benim araca göre kıyaslamıştım. Benim aracın torku 170 nm. Fakat beygir gücü ve ağırlık avantajıyla s60'dan daha çabuk hızlanıyor. Ama iki arabaya da 5 kişi binip yokuş yukarı vursak, s60 o yokuşu benden daha rahat çıkacaktır. Fakat aracın ağırlığının etkisini kaybetmeye başladığı yüksek hızlarda yine benden çabuk hızlanabilecek midir? Kesin bir şey söylemek zor. Test etmek lazım.

    Bence sizin yapacağınız en mantıklı hareket aracı test etmek. Arabayı alacak olan sizsiniz. Buradan ne kadar yazsak boş, asıl karşılaştırmayı araca binip gaza basarak yapmak lazım.
    Volvo çoğu zaman f/p bakımından sınıfının en iyisi oluyor. O yüzden benzer fiyat aralığında daha iyisi bulunabilir mi, açıkçası pek sanmıyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.