Şimdi Ara

Volvo'nun yakışıklı delikanlısı; C30 / C30 R Design... (36. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.517
Cevap
24
Favori
218.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKira

    arkadaşlar 2008-2009 model Volvo C30 almak istiyorum hep C30 sahibi olmayı istemişimdir.benim sorum
    C30'da yedek parça sıkıntısı varmıdır ?
    Yedek parça fiyatları çok pahalı mıdır ?
    İkinci elde çok kaybettirir mi ?

    Yardımcı olursanız sevinirim

    bildiğim kadarı ile cevap vereyim, güncel orta sınıf arabalardan parçası ucuz olan görmedim.
    ben bodykit yan marşipiyel değiştirmek zorunda kaldım 800 tl idi.
    bagaj sert örtü-500 tl
    tampon üzerine korum örtüsü 180 tl
    kapı eşiklerindeki c30 stickerlrı 240 (net hatırlamıyorum rakamı gerçi, yaklaşık alın siz)
    10 binde bir yetkili serviste rutin bakım 550-650 arası 1.6 dizel motor için
    yedek parça sıkıntısı pek çekmedim
    istanbulda bir yedek parça havuzu var volvonun sanırım
    orada genelde bulunuyordu istediğim parça pek yurt dışından gelecek lafı duymadım.
    vs vs
    şimdilik aklıma gelenler bu kadar.


    teşekkür ederim hocam 10 bin bakım ucuzmuş gerçekten biraz daha araştıracağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    arkadaş bu emniyet kemeri takılmadığında ikaz sesi gelmemesi durumunda bir gariplik var işin içinde. zira hepiniz biliyorsunuz bende ki c30 2007 model. ve kemeri takmadığım süre zarfınca(seyahat süresi ne kadar olursa olsun) ikaz sesi geliyor. eminmisiniz ikaz sesi gelmediğine ya da bir şekilde iptal edilmediğine.çünkü 2007 model c30 da varsa bu özellik ondan sonra ki bütün modellerde vardır diye tahmin ediyorum.

    edit: benden çok yaşayacaksın Cengiz

    dostum benimkindede aynı durum var kemeri takmayana kadar beynini yiyor o ses şoför için ses geliyor ama yolcu koltugu için ses gelmiyor işte ilgnçtir

    Arkadaşlar konu ilginç değil gayet normal. O tarihte üretilen araçlarda yolcu emniyet kemeri ikazı stadart değildi, opsiyoneldi. Sonuçta yolcu kolyuğunda bir yolcunun oturduğunu anlamak için ağırlık sensörü olması gerekiyor, ki bu özellik bir dönem standartlar arasında yerini almamıştı. Yani kısacası bu sistem hiç yok değil, sadece araç siparş edilirken tercih edilmemiş.

    Sürücü koltuğunda ise ağırlık sensörüne gerek yok, mantık olarak araç hareket ediyorsa bir sürücü o koltukta oturyor demektir.

    Kısacası şaşıracak bir konu yok, araç hangi özellikle satıldıysa onun gerekliliklerini yerine getiriyor.

    Asıl önemli olan bu emniyet kemeri takma olayını refleks haline getirmektir. Önemli olan araçtaki tüm yolcuların emniyet kemerini takmasıdır. Arka koltukta oturanlar kemer takmıyorsa siz önde takmışsınız ne fayda. Bir kaza anında 60 kg'lık bir yetişkin öndeki yolcuya 1-1,5 ton arasında baskı uygular, bilginize.

    Sevgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    arkadaş bu emniyet kemeri takılmadığında ikaz sesi gelmemesi durumunda bir gariplik var işin içinde. zira hepiniz biliyorsunuz bende ki c30 2007 model. ve kemeri takmadığım süre zarfınca(seyahat süresi ne kadar olursa olsun) ikaz sesi geliyor. eminmisiniz ikaz sesi gelmediğine ya da bir şekilde iptal edilmediğine.çünkü 2007 model c30 da varsa bu özellik ondan sonra ki bütün modellerde vardır diye tahmin ediyorum.

    edit: benden çok yaşayacaksın Cengiz

    dostum benimkindede aynı durum var kemeri takmayana kadar beynini yiyor o ses şoför için ses geliyor ama yolcu koltugu için ses gelmiyor işte ilgnçtir

    Arkadaşlar konu ilginç değil gayet normal. O tarihte üretilen araçlarda yolcu emniyet kemeri ikazı stadart değildi, opsiyoneldi. Sonuçta yolcu kolyuğunda bir yolcunun oturduğunu anlamak için ağırlık sensörü olması gerekiyor, ki bu özellik bir dönem standartlar arasında yerini almamıştı. Yani kısacası bu sistem hiç yok değil, sadece araç siparş edilirken tercih edilmemiş.

    Sürücü koltuğunda ise ağırlık sensörüne gerek yok, mantık olarak araç hareket ediyorsa bir sürücü o koltukta oturyor demektir.

    Kısacası şaşıracak bir konu yok, araç hangi özellikle satıldıysa onun gerekliliklerini yerine getiriyor.

    Asıl önemli olan bu emniyet kemeri takma olayını refleks haline getirmektir. Önemli olan araçtaki tüm yolcuların emniyet kemerini takmasıdır. Arka koltukta oturanlar kemer takmıyorsa siz önde takmışsınız ne fayda. Bir kaza anında 60 kg'lık bir yetişkin öndeki yolcuya 1-1,5 ton arasında baskı uygular, bilginize.

    Sevgiler



    sorun şu

    bayi bana bunun opsiyonel olduğundan bahsetmemişti !
    ki sizin sormanız/ talep etmeniz gerekirdi derseniz, haklı olabilirsiniz kağıt üzerinde
    ama bu benim (müşterinin) nazarında volvo kalite algısına zarar verecek şüphe düşürecek bir olgudur
    neden, çünkü yüksek güvenlik kriterleri ile anılmak isteyen ve öyle öne çıkmış bir markada böyle dandirik basit
    bir sensörün opsiyonel sunulmaması gerekirdi lafa gelince premium takılınır bir de. bu kadar basit 1/3 fiyatına bile satılan araçlarda o tarihlerde standart sunulan bir özellikten bahsediyorum.
    gerçi volvo kadar bizim nerden ne kadar çalar çırparım zihniyetindeki satış merkezleri de sorumlu.
    bana sunsalardı bunu yok o olmasın demezdim herhalde 63.500 tl saydığım araca. ben bunun ardında düpedüz
    kelime oyunları sosuna bandırılmış ticari üçkağat ararım hiç kusura bakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • günaydın arkadaşlar,

    benim c30 74 bin km.de 2 yıldan fazla oldu alalı
    bu sabah işe gelmek için aracımı çalıştırdığımda başıma ilk defa gelen bir olay yaşadım hala da sorun çözülebilmiş değil
    dahili bluetooth var arabada, ancak yolda telefon gelir diye ilk iş bluetooth bağlantısını yapar sonra devam ederim
    ancak bu sefer bir türlü arabanın telefon aksamı çalışmadı hiç cevap vermedi daha doğrusu
    dashboard daki PHONE yazılı tuşa defalarca bastım, üzerindeki led yanmadı hiç bir tepki yok.

    acaba telefondan mıdır diyerek telefonal uğraştım yeniden başlattım bluetooth ayarlarına girdim baktım, telefondan tanıtmaya çalıştım
    mümkün değil, aylardır yıllardır kullandığım arabanın dahili bluetooth unu bir türlü görmedi telefon.

    volvo otoline ı aradım ümitsizce, kayıt yaptırdım, bakalım ne dicekler.
    işin kötüsü samsunda bu işleri çözebileceğim bir servis olduğunu da pek zannetmiyorum.

    bir öneriniz olur mu bu durumda ?




  • arkadaşlar kafama takıldığı içi az önce yeniden otoparka gittim baktım sorun düzelmiş, ilk defa oldu ama, neden olduğuna bir anlam veremedim.
  • sayın nevniyaz dostum ben bu tarz olayları arabalarımızın artık tamamen elektronikleşmesine bağlıyorum sizinkiyle alakası olmayan ama mantıksal açıdan bende benzer bir problem yaşadım. çok nadir de olsa aracı çalıştırdığımda kısa far arıza hatası çıkıyor ekranda ve sol xenon yanmıyor kapatıp açıyorum düzeliyor. yani bu tarz durumlar bazen bilgisayarlarda da başımıza gelir bilirsiniz "bilgisayarı kapatıp aç" sözü çok sıklıkla kullandığımız bir motto haline geldi.
    belki ileride kronik bir arızanın habercisi olabilir bu problem onu da göz ardı etmemek lazım tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan850 -- 9 Ekim 2012; 11:10:33 >
  • yedek parça fiyatı sormuş bir arkadaş. aslında çok ekstrem yedek parçalar dışında (misal volvo stickerları), araç fordla çok yakınlık gösterdiği için volvo yedek parçaları eskisi gibi pahalı değil.

    aslında fordla çok ortak yanın olması benim hoşuma gitmiyor. geçenlerde anahtarı kaybettiğim için kilitli torpidoyu açtırmak için bir anahtarcıya gittim sanayide. açmaya çalışan arkadaş epey kurcaladıktan sonra fordla bi alakası var mı volvonun dedi. neden dedim herşeyi forda çok benziyor dedi ve bu gerçek bir kez daha yüzüme vuruldu :) bunun iyi tarafı yedek parça ve bakım fiyatları elbette.
    ayrıca bakımı yetkili servise yaptırmanın bir mantığını da göremiyorum ben. ankarada olanlar için çok iyi bir özel servis önerebilirim. kendisi yetkili volvo servisinde çalışmış sonra bu özel servisi kurmuş yanılmıyorsam. sanayide bulut volvo. internette çıkar daha açık adresi araştırırsanız.

    soracağım bir konu var bu arada arkadaşlar. bizim araçların sileceğinin tipi ve boyları nedir. internetten bulabilirmiyim? hatta orjinal sileceğin markası nedir bileniniz varsa yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    soracağım bir konu var bu arada arkadaşlar. bizim araçların sileceğinin tipi ve boyları nedir. internetten bulabilirmiyim? hatta orjinal sileceğin markası nedir bileniniz varsa yardımcı olursanız sevinirim.

    aslında bu bilgi benimde işime yarayabilir zira silecekler o kadar iyi temizlemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    soracağım bir konu var bu arada arkadaşlar. bizim araçların sileceğinin tipi ve boyları nedir. internetten bulabilirmiyim? hatta orjinal sileceğin markası nedir bileniniz varsa yardımcı olursanız sevinirim.

    aslında bu bilgi benimde işime yarayabilir zira silecekler o kadar iyi temizlemiyor.

    unutmazsam otoparka indiğimde bakar yazarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKira

    arkadaşlar 2008-2009 model Volvo C30 almak istiyorum hep C30 sahibi olmayı istemişimdir.benim sorum
    C30'da yedek parça sıkıntısı varmıdır ?
    Yedek parça fiyatları çok pahalı mıdır ?
    İkinci elde çok kaybettirir mi ?

    Yardımcı olursanız sevinirim

    dostum volvo'nun parçaları gerçekten çok pahalı
    c30 sahibi olarak hiçbi parça sıkıntısıda çekmedim çnki biyere çarpmadım .D ama parça sıkıntısı yaşamazsın emin ol
    biri sıfır almıştır 5-10bin km kullanıp satıyordur o şekilde alırsan kâr edersin bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    günaydın arkadaşlar,

    benim c30 74 bin km.de 2 yıldan fazla oldu alalı
    bu sabah işe gelmek için aracımı çalıştırdığımda başıma ilk defa gelen bir olay yaşadım hala da sorun çözülebilmiş değil
    dahili bluetooth var arabada, ancak yolda telefon gelir diye ilk iş bluetooth bağlantısını yapar sonra devam ederim
    ancak bu sefer bir türlü arabanın telefon aksamı çalışmadı hiç cevap vermedi daha doğrusu
    dashboard daki PHONE yazılı tuşa defalarca bastım, üzerindeki led yanmadı hiç bir tepki yok.

    acaba telefondan mıdır diyerek telefonal uğraştım yeniden başlattım bluetooth ayarlarına girdim baktım, telefondan tanıtmaya çalıştım
    mümkün değil, aylardır yıllardır kullandığım arabanın dahili bluetooth unu bir türlü görmedi telefon.

    volvo otoline ı aradım ümitsizce, kayıt yaptırdım, bakalım ne dicekler.
    işin kötüsü samsunda bu işleri çözebileceğim bir servis olduğunu da pek zannetmiyorum.

    bir öneriniz olur mu bu durumda ?

    dostum erhan haklı
    araçlar full elektrkle çalıstıgı için bazen böyle sorunlar çıkabiliyor sonuçta bunlar insan değil
    içine kablolar konulmuş metal yığını
    yemek yiyipte enerji toplayamaz yada ihtiyaçlarını kendi kendine gideremez böyle ufak şeyler olması gayet normal
    sonuçta aracın bi beyni var ama oda bilgisayar işte ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    soracağım bir konu var bu arada arkadaşlar. bizim araçların sileceğinin tipi ve boyları nedir. internetten bulabilirmiyim? hatta orjinal sileceğin markası nedir bileniniz varsa yardımcı olursanız sevinirim.

    aslında bu bilgi benimde işime yarayabilir zira silecekler o kadar iyi temizlemiyor.

    benimkilerde eskimiş sanırım 2008den beri aynı silecekler duruyor :D zamanla aşınıyor tabi
    ha bu arada su fışkırttıgınız karışımın içine camsil + saf alkol koyunuz daha iyi temizler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    soracağım bir konu var bu arada arkadaşlar. bizim araçların sileceğinin tipi ve boyları nedir. internetten bulabilirmiyim? hatta orjinal sileceğin markası nedir bileniniz varsa yardımcı olursanız sevinirim.

    aslında bu bilgi benimde işime yarayabilir zira silecekler o kadar iyi temizlemiyor.

    Sorduğunuz sorunun cevabı değil ama belki işinize yarar.Verdiğim linkte alttaki ilanda silecekler ile ilgili birşey var

    http://www.volvocars.com/tr/sales-services/sales/pages/kampanyalar.aspx




  • benim bi sorum olucak araba makyajlıdır muhabeti ne oluyor tam olarak anlayamadım ben bu durumu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    benim bi sorum olucak araba makyajlıdır muhabeti ne oluyor tam olarak anlayamadım ben bu durumu

    son kasa filan demek heralde. acaip bi jargon

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    benim bi sorum olucak araba makyajlıdır muhabeti ne oluyor tam olarak anlayamadım ben bu durumu

    Kasa degisimi kabaca sase,karoser,motor gibi koklu degisim yapan araclar icin kullanilir.

    Ornegin volvo c30 da yeni kasa eski kasa mantigi yoktur.

    2010 6.aydan sonra makyajlanmistir. On far,izgara ve tampon dizaynlari haricinde aracta onemli bir degisim olmadi. Dolayisiyla makyajli diyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 10 Ekim 2012; 0:19:30 >
  • tşkrlr ikinizede
    demekki araba alırsam eğer makyajların içeriklerini öğrenmeliyim öylemi
  • anlamadıım başka birşey daha var şmdi bu v40 aile aracımı station vagon tarzı gibi sanki
    ama SUV'ada benzemiyor değil hani anlayamadım bi türlü
    birde VOLVO tamamı ile Çin ülkesinemi geçti ?
    artk volvo'lar Çin'demi üretiliyor?
    bütün hissesi Çin'emi ait parçaları ordamı üretiliyor? eğer öyleyse eskisinden dahamı sağlam yoksa sağlamlıgında herhangi bi azalma varmıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    anlamadıım başka birşey daha var şmdi bu v40 aile aracımı station vagon tarzı gibi sanki
    ama SUV'ada benzemiyor değil hani anlayamadım bi türlü
    birde VOLVO tamamı ile Çin ülkesinemi geçti ?
    artk volvo'lar Çin'demi üretiliyor?
    bütün hissesi Çin'emi ait parçaları ordamı üretiliyor? eğer öyleyse eskisinden dahamı sağlam yoksa sağlamlıgında herhangi bi azalma varmıdır ?

    çin sermayesi satın aldı ama üretimin zerresine dokunmadı dokunmayacağınu söyledi. şimdi kaynak da verirdim dr uyumam lazım yarın mesai malum :) geç bile kaldım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    anlamadıım başka birşey daha var şmdi bu v40 aile aracımı station vagon tarzı gibi sanki
    ama SUV'ada benzemiyor değil hani anlayamadım bi türlü
    birde VOLVO tamamı ile Çin ülkesinemi geçti ?
    artk volvo'lar Çin'demi üretiliyor?
    bütün hissesi Çin'emi ait parçaları ordamı üretiliyor? eğer öyleyse eskisinden dahamı sağlam yoksa sağlamlıgında herhangi bi azalma varmıdır ?

    çin sermayesi satın aldı ama üretimin zerresine dokunmadı dokunmayacağınu söyledi. şimdi kaynak da verirdim dr uyumam lazım yarın mesai malum :) geç bile kaldım

    anladım dostm detayları bekliyorum
    bu arada bikaç sorum daha var herkese soruyorum sadece sen deil bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim
    vitesi 2bin ve 3bin devir arasında deiştiriyorum yani 2,5-3bin devir desem daha dogru olur sizce dizel bi araçta böylemi vites deiştirmem lazım yoksa daha fazla devirlerdemi deiştirmem gerek
    ş.içi ve ş.dışında bu devirler fark ediyormu ?
    ve yüksek devirde dizel araç kullanımı ve vites degişimi motora yada başka birşeye zarar verirmi ?




  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.