Şimdi Ara

Volvo'nun yakışıklı delikanlısı; C30 / C30 R Design... (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
4.517
Cevap
24
Favori
218.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.youtube.com/watch?v=PvJzvoE9e2Y
    yok böyle çarpışma :D bayıldım ya resmen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    dostum bildiğim kadarıyla daha doğrusu tecrübelerim kadarıyla cevap vereyim.
    kendi dizel aracımda kullanımla farkettiğim üzere. üst vitesi 2.2-2.7 arasında değiştirmek en uygunu. eger az olursa bir sonraki viteste motor kavramayı yapabilmek için çok uğraşıyor eğer fazla olursa motor o mevcut viteste çok boğuluyor. 3e kadar yolu var tabi ama 2.7 2.8 civarında değiştirmek bence en doğrusu.

    Yanlis hatirlamiyorsam yukarida 6-8 litre falan tukettiginizi soylemistiniz.Bu kullanim tarziyla gayet dogal.

    Edrive araclarda hangi devirde vites atmaniz gerektigi anlik uyariyla gayet guzel ikaz ediliyor. Vites atma devri genellikle 1800-1900 civarlarindadir.

    Hatta bi sure yeni kasa golf tdi kullandim onda 1600 devir civariydi optimum vites atma araligi ama tabiki o motor ve sanizman oranlari bizim araclarla bambaska. Dizelle 3000 devirlere kadar gelip vites degistirmek ekonomi amaclaniyorsa tamamen gereksiz yakit sarfiyatidir.

    bunuda istanbul icinde full trafik karisik 4.8 litre yakan biri olarak soyluyorum.(Sadece ekranda degil pompaya yanastigimdada bu litreyi yakiyorum)

    Hyundai kac kilo acaba ? ruhsata bir bakabilir miyiz ? Volvodan en az 200 kg hafif oldugunu tahmin ediyorum.

    Araclar markalarina gore hizlanmazlar,urettikleri guc,sanziman orani ve agirlik en basta gelen faktorlerdir. Volvo c30 1.6 motor piyasadaki bir cok 1.6 dizele gore yavastir.Hem vites oranlari ekonomik ayarlidir (bknz: edrive) hem de agirligi sinifinin ustundedir.1380 kg.

    dostm sana kesinlikle katılmıyorum çnki bnm araç 2.5-3.5 arası yakıyor
    ve vitesi sürekli 2,5 ile 3bin devirlere geldiimde deiştiriyorum zaten araç 5 vitesli oldugu için 5.vitese attıgımda araçla maksimum 2bin devire kadar çıkıyorum ondan sonrasına çıkamam çnki hız yapmak hobilerim arasında deil

    erhanın dedigi gibi 1,8-1,9bin devirlerde deiştirince araç devrini alamıyor ve oldukça yawaşlıyor o şekilde motorda çok boğulur motora yazık
    bnm araç 2008 model ama drive mı deilmi onu bilmiyorum drive olsaydı 115 beygir olurdu sanırım

    erhan benim amacım öyle deil imageshack giriyorum oradan resimleri upload ediyorum 4 tane link veriyor hepsini denedim sırasıyla attım ama sadece link gözüküyor
    11-12.ci sayfalarda arkadaşlar atmışlar resimleri onların direk forumda resmi gözüküyor ben attıgımda link gözüküyor öyle olsun istemiyorum anladınmı olayı ? nasıl yapcam bi yardım etsen

    2.5-3.5 arasi nedir yahu :) Hadi ekranda gordugumuze inaniyoruz ilkokul matematigide mi yapamiyoruz ?

    3.5 ortalama ile 1 depoya ( 52 litreden) = 52 / 3.5 = 1485 km yol yapabilmen lazim. 2.5 rakamini kaale bile almiyorum zaten :) Yokus asagi veya anlik tuketim degerleri birsey ifade etmiyor.

    Ayrica konu hizlanmaksa tabiki 2000 devirde vites degistirmek ise yaramaz :) 4000 lere kadar cevirmek zorundasiniz. Ama ekonomi arabasi alipta gereksiz yere yakit tuketmekte hangi zihniyete hizmet eder bilemiyorum :) Sonucta c30 lar (2.4 ve 2.5 t ler meclisten disari) hizli araclar degil. Benzer hacimde motora sahip hafif araclara gore de oldukca agir kanli bir arac :)

    Bu arada bogulmak bi yana 1800-1900 devirde arac maksimum torkunu veriyor. Dyno verisinden falan haberdar oldugunuzu dusunmuyorum zaten de :) 1700 altinda tork hemen hemen yerlerde oldugu icin gaza basinca tepki vermez.Malum ne kadar devir o kadar hava akisi ve dolayisiyla egzosttan turbo palllerine o kadar tahrik..Dolayisiyla flow asiri dusuk kaldiginda (1700 devir alti) turbo basinc uretemiyor.En verimli devri 1750-2000 arasi (110 hp lik makyajsiz tip motorlar icin)

    Bu kadar bilgi bu forum icin fazla bile ama c30 cu arkadaslarimiz ogrensinler, araclarini daha iyi tanisinlar maksat :)

    1 gündür dediklerinizi deniyorum. gözlemlerim şunlar. istanbul gibi bir yerde trafik içinde sürekli vites küçültüp büyültmek zorunda kaldığımızı hepiniz biliyorsunuzdur zaten. sizin dediğiniz şekilde yaptığımda aracın motorunun okadar da boğulmadığını farkettim. fakat yinede dediklerimde gerçeklik payı varmış 2. viteste o kadar sıkıntı değilde fakat 3. ve 4. vitese geçerken 1800den attığımızda motor kavramasını yapabilmek için biraz uğraşıyor gibime geldi sanki.

    teknik olarak pek bir bilgi sahibi değilim açıkçası ama bahsetmek istediğim ilk mesajımda yazdığım yazdığım şeye benzer. 2bin devir üstünde bir sonraki vitese attığımızda sanki cuk oturmuş gibi olup hiç zorlanmadan hızlanma gerçekleşebilirken belirttiğim viteslerde özelliklede trafikte iken ve hızlanmayı sürekli bir şekilde gerçekleştiremiyorsam eğer motor biraz boğulur gibi oluyor.

    bugun yakıt tüketim ortalamasını 0layıp deniyeceğim dediklerinizi. 1 hafta falan o şekilde kullanıp sonuçları bildiririm. umarım dediğiniz gibidir zira c30cular arasında 8.3 ile heralde yakıt tüketim ortalaması rekoru bendedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    dostum bildiğim kadarıyla daha doğrusu tecrübelerim kadarıyla cevap vereyim.
    kendi dizel aracımda kullanımla farkettiğim üzere. üst vitesi 2.2-2.7 arasında değiştirmek en uygunu. eger az olursa bir sonraki viteste motor kavramayı yapabilmek için çok uğraşıyor eğer fazla olursa motor o mevcut viteste çok boğuluyor. 3e kadar yolu var tabi ama 2.7 2.8 civarında değiştirmek bence en doğrusu.

    Yanlis hatirlamiyorsam yukarida 6-8 litre falan tukettiginizi soylemistiniz.Bu kullanim tarziyla gayet dogal.

    Edrive araclarda hangi devirde vites atmaniz gerektigi anlik uyariyla gayet guzel ikaz ediliyor. Vites atma devri genellikle 1800-1900 civarlarindadir.

    Hatta bi sure yeni kasa golf tdi kullandim onda 1600 devir civariydi optimum vites atma araligi ama tabiki o motor ve sanizman oranlari bizim araclarla bambaska. Dizelle 3000 devirlere kadar gelip vites degistirmek ekonomi amaclaniyorsa tamamen gereksiz yakit sarfiyatidir.

    bunuda istanbul icinde full trafik karisik 4.8 litre yakan biri olarak soyluyorum.(Sadece ekranda degil pompaya yanastigimdada bu litreyi yakiyorum)

    Hyundai kac kilo acaba ? ruhsata bir bakabilir miyiz ? Volvodan en az 200 kg hafif oldugunu tahmin ediyorum.

    Araclar markalarina gore hizlanmazlar,urettikleri guc,sanziman orani ve agirlik en basta gelen faktorlerdir. Volvo c30 1.6 motor piyasadaki bir cok 1.6 dizele gore yavastir.Hem vites oranlari ekonomik ayarlidir (bknz: edrive) hem de agirligi sinifinin ustundedir.1380 kg.

    dostm sana kesinlikle katılmıyorum çnki bnm araç 2.5-3.5 arası yakıyor
    ve vitesi sürekli 2,5 ile 3bin devirlere geldiimde deiştiriyorum zaten araç 5 vitesli oldugu için 5.vitese attıgımda araçla maksimum 2bin devire kadar çıkıyorum ondan sonrasına çıkamam çnki hız yapmak hobilerim arasında deil

    erhanın dedigi gibi 1,8-1,9bin devirlerde deiştirince araç devrini alamıyor ve oldukça yawaşlıyor o şekilde motorda çok boğulur motora yazık
    bnm araç 2008 model ama drive mı deilmi onu bilmiyorum drive olsaydı 115 beygir olurdu sanırım

    erhan benim amacım öyle deil imageshack giriyorum oradan resimleri upload ediyorum 4 tane link veriyor hepsini denedim sırasıyla attım ama sadece link gözüküyor
    11-12.ci sayfalarda arkadaşlar atmışlar resimleri onların direk forumda resmi gözüküyor ben attıgımda link gözüküyor öyle olsun istemiyorum anladınmı olayı ? nasıl yapcam bi yardım etsen

    2.5-3.5 arasi nedir yahu :) Hadi ekranda gordugumuze inaniyoruz ilkokul matematigide mi yapamiyoruz ?

    3.5 ortalama ile 1 depoya ( 52 litreden) = 52 / 3.5 = 1485 km yol yapabilmen lazim. 2.5 rakamini kaale bile almiyorum zaten :) Yokus asagi veya anlik tuketim degerleri birsey ifade etmiyor.

    Ayrica konu hizlanmaksa tabiki 2000 devirde vites degistirmek ise yaramaz :) 4000 lere kadar cevirmek zorundasiniz. Ama ekonomi arabasi alipta gereksiz yere yakit tuketmekte hangi zihniyete hizmet eder bilemiyorum :) Sonucta c30 lar (2.4 ve 2.5 t ler meclisten disari) hizli araclar degil. Benzer hacimde motora sahip hafif araclara gore de oldukca agir kanli bir arac :)

    Bu arada bogulmak bi yana 1800-1900 devirde arac maksimum torkunu veriyor. Dyno verisinden falan haberdar oldugunuzu dusunmuyorum zaten de :) 1700 altinda tork hemen hemen yerlerde oldugu icin gaza basinca tepki vermez.Malum ne kadar devir o kadar hava akisi ve dolayisiyla egzosttan turbo palllerine o kadar tahrik..Dolayisiyla flow asiri dusuk kaldiginda (1700 devir alti) turbo basinc uretemiyor.En verimli devri 1750-2000 arasi (110 hp lik makyajsiz tip motorlar icin)

    Bu kadar bilgi bu forum icin fazla bile ama c30 cu arkadaslarimiz ogrensinler, araclarini daha iyi tanisinlar maksat :)

    1 gündür dediklerinizi deniyorum. gözlemlerim şunlar. istanbul gibi bir yerde trafik içinde sürekli vites küçültüp büyültmek zorunda kaldığımızı hepiniz biliyorsunuzdur zaten. sizin dediğiniz şekilde yaptığımda aracın motorunun okadar da boğulmadığını farkettim. fakat yinede dediklerimde gerçeklik payı varmış 2. viteste o kadar sıkıntı değilde fakat 3. ve 4. vitese geçerken 1800den attığımızda motor kavramasını yapabilmek için biraz uğraşıyor gibime geldi sanki.

    teknik olarak pek bir bilgi sahibi değilim açıkçası ama bahsetmek istediğim ilk mesajımda yazdığım yazdığım şeye benzer. 2bin devir üstünde bir sonraki vitese attığımızda sanki cuk oturmuş gibi olup hiç zorlanmadan hızlanma gerçekleşebilirken belirttiğim viteslerde özelliklede trafikte iken ve hızlanmayı sürekli bir şekilde gerçekleştiremiyorsam eğer motor biraz boğulur gibi oluyor.

    bugun yakıt tüketim ortalamasını 0layıp deniyeceğim dediklerinizi. 1 hafta falan o şekilde kullanıp sonuçları bildiririm. umarım dediğiniz gibidir zira c30cular arasında 8.3 ile heralde yakıt tüketim ortalaması rekoru bendedir.

    normalde 2,5-3bin devir arasında deistirdiimde
    1.vitesi 0-20km hıza çıkıyorum
    2.vitesi 20-40 km arası
    3.vitesi 40-60 arası
    4.vitesi 60-80 arası ve 5.vitese hızım 80km oldugunda geçiyorum bnm vites değiştirme aralıgım böyle
    dier arkadaşların dedigi gibi yaptım ama pek iç açıcı olmadı
    1.vitesi 0-10 km
    2.vitesi 10-30 km
    3.vitesi 30-50 km arası deiştiriyorum ve doğal olarak araç çok yawaş kalıyor boğuluyor
    bence herkes kendi bildigi şekilde sürmeli aracını
    ben 2,5-3bin devir arası kullanıyorum ve yakıt ortalamam daha düşük oluyor




  • neyse ben vites deiştirme konusunu aklımda bitirdim yorumlarınızla :)
    başka sorum olucak
    arka koltuklar katlanıyormu ? katlanıyorsa öne dogrumu arkaya dogrumu ve katlamak için elle tutulup basılıcak yada çekilicek yer nerede ?
    ve bide bnm aracın koltukları siyah deri beyaz kumaş
    kumaş olan yerler kirleniyo nedense anlamış değilim onu neyle temizleyebilirim
    servise gittim 300 tl'ye temizleriz dediler aracın iç kısmını tamamen ne war ne yoksa artk...
    herhangi bi öneriniz varmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furion90 -- 12 Ekim 2012; 14:40:40 >
  • öne doğru katlanıyor alka koltuklar. sol koltuğun solunda sağ koltuğun sağında mandal var onları kullanarak yatırabilirsin. deri için temizleme kitleri var fakat kumaş için bir bilgim yok açıkçası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    öne doğru katlanıyor alka koltuklar. sol koltuğun solunda sağ koltuğun sağında mandal var onları kullanarak yatırabilirsin. deri için temizleme kitleri var fakat kumaş için bir bilgim yok açıkçası.

    temizleme kiti nedir yahu türkçe konus bana
    anlamam ben öyle çıt pıttan
  • deri bakım seti diyeyim dostum ozaman bu şekilde gugıl amcada aratırsan türlü türlü sonuçlar bulabilirsin
  • Arkadaslar kacirdiginiz bir nokta var , yukarida belirttigim vites degistirme araliklari benim kisisel fikrim degil, volvonun on board computer komutlaridir. Yani ekonomi yapmak istiyorsan bu oklara uyacaksin demis adam :) Merak etmeyin yokus yukari 1800 devirde bir ust vitese gec tabiki demiyor o kadarcik akilli :)))

    Bu arada arkadasin biri benim icin guzel bi test yapmis. Cruise ile 120 km ortalamasi 4.9

    http://www.youtube.com/watch?v=4x57A1j08s0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 12 Ekim 2012; 19:05:04 >
  • çk gzl bi video hç sıkılmadan izledim ilk başta golf 1.6 ile ilgili birşeyler söylüyo sanırım onu kullanmış ama c30un daha iyi oldugunu söylüyo tam anlayamadım orayı adamın konusma stili çok farklı alt yazı olsaydı çoğunu çevirirdim size
  • Bu arada videnun 50.saniyesinden itibaren dikkatle izleyin. `EKONOMI` amacli ne zaman vites atacaginizi arac size oklarla soyluyor zaten :)

    Sans eseri benimde 1 aydir ortalamam 4.9 litre...Ama artik klima acmiyorum havalar sogudu.Sanirim 4.6 lara dogru yavas yavas dusmeye baslar.


    Linki tekrar veriyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=4x57A1j08s0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 13 Ekim 2012; 16:34:38 >
  • Uzun yolda 5,0 lar 4,9 lar zor değil. Şehir içi dur kalk trafikte 6,0 nın aşağısı çok zor.

    Boğaz köprüsünden bahçelievlere bugün neredeyse 2 saatte geldim. Bu sürede, bu trafikte 5,0 lar zor demeyeceğim, çünkü mümkün değil.

    Ama şu "ok" olayı güzel. Keşke bi güncelleme olayı falan olsada bizim modellere de gelse.
  • Kendi gözlemim servisten yeni çıktığında 1.600 lerde güzel geçişler olabiliyor. Fakat 10.000 km nin son 2000 lerinde şahsım adına konuşuyorum boğulma olduğundan 1.800 lere artıyor geçiş süreci.(ekonomik kullanımımda)

    Elemanın geçişlerde 1.600 lerde ok belirtildiğine göre kitaptaki değerler doğru. Bu ok olayı belirli pazarlar için sunulmuş bir güncelleme mi acaba. En son volvo service 2.0 olayında yazılım güncellemesi doğrultusunda daylight ların kapatılmasını istedim. Kapandılar da fakat bu sefer yol bilgisayarına saat eklendi, çok sinirim bozuldu. Araçta iki tane saati ne yapayım anlamadım. Açıkçası sadece derece ile daha güzel geliyodu göstergeler. Bi yandan bende bu ok olsa güzel olur mu diye düşündüm, sonra saate takık oluşum aklıma geldi.

    Bir daha ki servis ziyaretimde yol bilgisayarındaki saatin kaldırılmasını talep edicem. Şuan araçta en çok gözüme batan olgu bu.

    Hızın baz alındığı araçlarda redline blinker benzeri şeylerin olması taraftarıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    Bu arada videnun 50.saniyesinden itibaren dikkatle izleyin. `EKONOMI` amacli ne zaman vites atacaginizi arac size oklarla soyluyor zaten :)

    Sans eseri benimde 1 aydir ortalamam 4.9 litre...Ama artik klima acmiyorum havalar sogudu.Sanirim 4.6 lara dogru yavas yavas dusmeye baslar.


    Linki tekrar veriyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=4x57A1j08s0

    dostum ben o ok işaretini göremedim ya nerde acaba tam olarak söylermisin anlayamadım vitesi deistiricemiz szaman yanıp sönen ok nerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crashmania

    Kendi gözlemim servisten yeni çıktığında 1.600 lerde güzel geçişler olabiliyor. Fakat 10.000 km nin son 2000 lerinde şahsım adına konuşuyorum boğulma olduğundan 1.800 lere artıyor geçiş süreci.(ekonomik kullanımımda)

    Elemanın geçişlerde 1.600 lerde ok belirtildiğine göre kitaptaki değerler doğru. Bu ok olayı belirli pazarlar için sunulmuş bir güncelleme mi acaba. En son volvo service 2.0 olayında yazılım güncellemesi doğrultusunda daylight ların kapatılmasını istedim. Kapandılar da fakat bu sefer yol bilgisayarına saat eklendi, çok sinirim bozuldu. Araçta iki tane saati ne yapayım anlamadım. Açıkçası sadece derece ile daha güzel geliyodu göstergeler. Bi yandan bende bu ok olsa güzel olur mu diye düşündüm, sonra saate takık oluşum aklıma geldi.

    Bir daha ki servis ziyaretimde yol bilgisayarındaki saatin kaldırılmasını talep edicem. Şuan araçta en çok gözüme batan olgu bu.

    Hızın baz alındığı araçlarda redline blinker benzeri şeylerin olması taraftarıyım.



    redline blinker ney acaba?
    sizin araçtamı c30 ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furion90 -- 14 Ekim 2012; 3:25:40 >




  • Audi RS3 vs Volvo C30 Polestar drag race
    http://www.youtube.com/watch?v=r4LKfNkrVgE&feature=related
    Audi RS3= 335 beygir 332 tork'luk bir araç 5 silindir
    Volvo C30=400 beygir tork'unu söylemiyor... 5 silindir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furion90 -- 14 Ekim 2012; 3:39:46 >
  • Vites degisim oku,2010 sonrasi edrive C30 larda mevcut. Yazilimsal guncellemeyle eklenmesi imkansiz cunku ekran boyutlarida biraz farkli.
  • video'yu tekrar izledim dikkatlice ve gördüm güzel bişeymiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    Audi RS3 vs Volvo C30 Polestar drag race
    http://www.youtube.com/watch?v=r4LKfNkrVgE&feature=related
    Audi RS3= 335 beygir 332 tork'luk bir araç 5 silindir
    Volvo C30=400 beygir tork'unu söylemiyor... 5 silindir

    Polestar cidden guzel makina :) Bizim memlekette bu tarz araclar hayal dahi olsa videolari bile guzel..




  • volvo'ların iç tasarımları neden hala bukadar sade anlamış değilim diğer markalar uçuk kaçık iç donanımlar yaparken volvo hala yerinde sayıyor çok ilgnç
  • Volvo C30 Polestar almak istiyorummmmmmmmmmmm .D:D
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.