Şimdi Ara

Volvo kazasi (ölümlü) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
10.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Allah rahmet eylesin 2017 yılından bahsediyorum egea'dan volvo s90 a kadar bütün araçların euroncap vs. çarpışma testlerini izlemiş biri olarak şunu söylemeliyim. Egea ve Volvo arasında hiçbir fark göremiyorum çünkü aynı hızlarda önden yandan birsürü çarpışma testi yapılıyor ve her iki araç ta aynı darbeyi alıyor. Egea ve Volvo sadece bir örnek c elysee ve mercedes de olabilir. Fakat o çarpışma testler 40 veya 60 km/h hızla yapılıyor. Biliyorsunuz egea'nın kaza fotoğrafı yayınlanmış araba elinizle ezdiğiniz bir kola kutusu gibi olmuş. Fakat kaç km/h hızla yapılmış o kaza ? Volvo S60 ile de o hızla kaza yapılsa aynı şekilde olacaktı. İşte bu fotoğraftaki volvo nun ne duruma geldiğini görüyoruz gözümüzün önünde. Araçlar arasında artık güvenlik farkı yok çünkü eğer araçlar çok sağlam yapılırsa en ufak bir kazada ölümlü sonuçlar alınır çünkü darbeyi emen birşeyler olma. en basitinden eski amerikan araçları buna bir örnek. Şunu demek istiyorum eğer 200 ile bir kaza yaparsanız egea da volvo da aynı şekilde hasar alacaklardır siz milyon para verip mercedes s dahi alsanız 150 ile bir duvara veya kamyon arkasına çarptığınız zaman yaşayacağınızı mı sanıyorsunuz. 150km/h hızdan bahsediyoruz. Benim görüşlerim bu yönde açıkçası son 5 senedir ben güvenlik konusunda hiçbir fark göremiyorum. Yapılan testlerde hızlar 40-60 civarlarında ve ona rağmen o kadar hasar alıyor araçlar. Bakın o hızın iki katı halinde araç iki katı hasar alacaktır buda aracın elinizle kola kutusunu ezdiğiniz gibi bir hal almasına sebep olur ve tabiki yaşama ihtimaliniz çok düşüktür. Çok dikkatli olun ve çok üst süratlere çıkmayın. Altınızda Mercedes de olsa 150-200 ile bir kamyonun arkasına çarpınca hayatta kalacağınızı düşünmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk

    https://www.youtube.com/watch?v=mWxLaS5Y4s0

    Zamanında bu video 'yu izledikten sonra Volvo 'nun da diğerleri ile aynı kalite de olduğunun öyle her yer de Volvo tank gibi bir markadır diyenlerin Volvo 'nun bu şahıslara bir şey yaptığını düşündüğüm bir durumdur..

    Ekşi 'de bana bir şey yapmış herhalde ekşiciler moduna bürünmüşüm..

    Gözden kaçırdığınız nokta şu: Volvo hiç bir marka güvenliğe önem vermezken güvenliğe önem vermiştir. Lamine ön cam kullanımı, ezilme bölgeleri, emniyet kemerinin kullanımı gibi konularda Volvo ilktir. Ama size daha ilginç bir şey söyleyeyim, daha 1991'de doğru dürüst çarpışma testi yokken, Volvo'nun "SIPS" isimli "Side Impact Protection System" yan darbe koruma sistemini geliştirmiş olması (Daha sonra koltuktaki hava yastığı ve ilerleyen yıllarda perde hava yastığı ile bunu pekiştirmiştir) sizce Volvo'nun diğer markalardan farkı değil midir? Ya da 2000 model bir arabasında hava yastıklarının patlaması durumunda kapı kilitlerini serbest bırakması gibi ince detayların düşünülmüş olması diğer markalardan farkları değil midir? Ya da araçlarında 18-36 kilogram arası çocuklar için yükseltilebilir çocuk koltuğunu başka hangi marka sunmuştur? Pek çok Volvo kazasında araçlar çok ciddi darbeye maruz kalmış olsalar bile yaşam alanını korumayı başarıyor. Bakıyorsunuz araba haşat ama kapılar açılıp kapanıyor. Bu da Volvo'nun sağlamlık göstergesi olmasın. Kendi çarpışma testi merkezini bulunduran ve burada her türlü testi (Her açıdan her yönden v.b) yapabilen marka da Volvo değildir zaten.

    Not: Volvo Fanboyu olarak her ay Volvo'nun İsveç'teki merkezinden €3000, ayrıca Geely'den de 15.000 Çin Yeni maaş alıyorum. Ayrıca Hakan Samuelsson ile de yakın arkadaşız. Arada bir Çin lokantasına Suşi yemeğe ve oradan da Kadıköy Barlar sokağına içmağa gideriz.

    Bana bildiğin okuduğun şeyleri satmaya kalkma ben çok biliyorum edası yaparak ne sen bir şey kazanmış olursun ne de ben bir şey kaybetmiş olurum o bu şu yazıyorsun diyorsun şunu ilk Volvo bunu ilk Volvo yapmış tamam iyi yapmış madem niye bu video da iyi yaptığı halde BMW ilk yapmadığı için ama Volvo 'dan gördüğü için ve Volvo 'dan sonra kendi aracına Volvo 'yu kopyalamış ama dersine Volvo 'dan daha iyi çalışmış ki şu koymuş olduğum video 'daki dayı anlatıyor ki bak bak diyor Volvo 'nun direkler şu eliyle orayı burayı gösteriyor dağıttı resmen diyor BMW Volvo 'yu o yüzden ilk yapmak mesele değil kazadan sağlam çıkabilmek mesele abisi..

    Gelelim daha düne kadar VW yani Vag grubu bize kendi yüzünü göstermedi mi örnek 100 birim emisyon yayarken kendi yaptığı makineler ile şu kadar 10 emisyon yayıyoruz diye bizi hele ABD 'yi Avrupa 'yı uyutmadı mı ama gün geldi belki tesadüf bir şekilde çıktı belki biri ihbar etti bunu ve bedelini şuan ağır ödüyor ödeyecekte o yüzden sende demişsin ki Volvo yaptığı sistemleri yine kendi yaptığı test etme mekanizmaları ile bize şöyle böyle diye gösteriyor nereden biliyorsun belki Volvo 'nunda kendi sistemini iyi göstermek için hilelere başvurmadığı belki gün gelecek Volvo 'da bize bir oyun oynamış olacak ve gerçek yüzü ortaya çıkacak o yüzden kendi malımı kendi yaptığım test sistemi ile istediğim gibi insanlar önünde sergileyebilme şansı benim elimdedir bunu da aklının bir kenarına yazmanı öneririm..

    Gelelim bir de şuna Volvo kötü demem Allah versin en iyisi olsun ve insanlara bir şey olmamasına engel olsun ama şu da var ki Mercedes BMW gibi sağlam markalar var iken Volvo daha çok çalışması gerek bu yazdıklarım Alman güçleri başka bir tarafa geliyorum İngiliz safkanları Jaguar ve Land Rover bile Volvo 'dan daha kaliteli makineler üretiyorlar fiyatları da ortada satışları da ortada ve insanların neden güvendikleri tercih ettikleri de ortada o yüzden Volvo o kadar şey yapmasına rağmen hala bu yazdığım markaların gerisinde kaldığı gerçeğini de unutma..

    Bildiğim okuduğum şeyleri satmaya kalkmayayım madem, dur bilmediğim konulardan konuşayım. Meselaa meselaa Merkür'ün Dünya'ya göre hareketi, hmmm, şey bu konuda diyeceğim hiç bir şey yok çünkü bilmediğim konu, saçmalayacağım sanırım. En iyisi bildiğim şeyleri satayım. Okuduğum şeyleri boş ver dediğin gibi, yutup diye bi site yapmışlar giriyorsun her şey çıkıyor karşına. Volvo'nun kendi çarpışma test merkezine fason deyip de, bir otomobil programının yaptığı ve hiç bir parametresi belli olmayan bir çarpışma testine(?!) bakıp onları satmak daha iyi kâr bırakıyor. Hakan da (Samuelsson olan) yutupçu, geçen açmış komik kedi videosu izletiyor, bir güldük bir güldük. Ehem, neyse konumuz gülmek değildi pardon. Kazadan sağlam çıkabilmek mesele ise abisinin gülü (?!), Small Overlap diye bir test çıkardı elin gavuru. O senin Volvo'dan sağlam dediğin BMW o testte çakıldı kaldı. Gerçek anlamda çakılmaktan bahsediyorum, gitti duvara çakıldı kaldı. Sürücünün ayak bölümü ciddi deforme oldu. Volvo ise, o dağılan, BMW tarafından dağıtılan Volvo ise kendi çarpışma test merkezinde yaptığı fason testlere rağmen, aynı BMW'nin rakibi olan ve bu garip testten tam 6 yıl önce piyasaya sürdüğü Volvo S80 ile bu testten alnının akıyla geçti, gariptir bakın normale tamponu kaptırıp geçersiniz, öylesi saçma bir testtir, böyle bir kaza olması çok düşük bir ihtimaldir, Volvo tamponla birlikte çamurluğu da kaptırıp geçiyor ve bunu 6 yıllık kasayla yapıyor. İlginçtir ki yaşam alanında hiç bir deformasyon yaşanmıyor. Bu testte nice koçyiğitler kapısını, aküsünü, farını bıraktı gitti.

    Neyse efendim, bu bildiğini, gördüğünü, okuduğunu satan ve buradan bir şeyler kazanmaya çalışan gariban, bir S40 kazası görür. Araç 2000 model veya daha eski olan makyajsız kasadır. İlgili aracın içerisinde 4 adet insan, emniyet kemerleri takılı halde seyir etmektedir. Aracı süren insanın direksiyon başında uyuması ve gözünde güneş gözlüğü olmasından dolayı fark edilmemesi vesilesiyle, ilgili araç +100 km/sa hızla kendisinden daha yavaş seyreden bir kamyonun sol arka köşesine (Muhtemelen de arka lastiğe) kendi sağ ön köşesini çarpar. İlginçtir bakın tamponu kaptıramamış, çamurluk da mevzuya dahil olmuş, gariban 2000 model eskisi S40 kamyonun altına girmek ya da oraya çakılmak yerine sıyrılmış, ancak tekeri de orada unuttuğu için ters dönmüştür. Bu Small Overlap türü kazadan 4 insan ufak tefek sıyrıklarla sağ salim kurtulmuşlardır. Ve yine ilginçtir ki ilgili otomobilin sağ çamurluğunun altında güncel Volvo'larda olup Small Overlap testinde aracın kendisini kenara sıyırmasını sağlayan omuz şeklinde parça vardır. Çok ilginçtir ki Volvo bunu taa o zamanlardan düşünmüştür.

    Yine bu S40'tan konuşayım, çünkü bindiğim ve bildiğim araba, henüz çok şükür ki sağlamlığını ciddi bir sınava tabii tutamadım. Ama 97 modelinin çarpışma testine girdiği sene kendi sınıfındaki tüm arabalardan daha sağlam kaldığını aynı yutuptaki videolarda görebilirsiniz. Ama araba sağlam kalmasına (Ayrıca koltuğu fıldırıp gitmemesine) rağmen A sütunu yamuluyordu (O dönemki her araba gibi), 2001 senesinde çıkan makyajlı kasayı 2002 yılında bu sefer IIHS alıp duvara vurdu. Yalnız bakın şöyle bir anektod düşmek istiyorum, bu tür çarpışma testlerinde tüm parametreler sabittir ve bellidir. Otomobil programlarındaki gibi değildir yani, neyse konumuza dönelim, sadece far, panjur, tampon değişikliği yapılmış gibi duran S40 aynı çarpışma testinden bu sefer A sütununu peynir gibi yamutlmadan çıkmayı başarmıştır. Yani Volvo sadece makyajda bile arabaya güvenlik anlamında ne iyileştirmeler yapmaktadır, hayret. Halbuki panjura Volvo yazıyorsun insanlar ona güvenerek alıyor arabayı, niye daha sağlamlaştırmaya uğraşıyorsun ki?

    Gelelim bir de şuna, BMW, Mercedes, Lada, Land Rover, Jaguar bunlar kötü arabalar üretmiyor, güvensiz arabalar da üretmiyor. Ancak konforu Mercedes'te, sürüş zevkini BMW'de, kışın muhteşem kaloriferi Lada'da arayacaksınız, aynı şekilde en güvenli arabayı arıyorsanız Volvo'ya da bir bakın derim. Onun için de "sağlam araba" diyorlar. Ha bir de bu özellikle eski Volvo s40'larda kahvede "sende ne araba var" sorusuna "Volvo S40" deyince "Onlar tank gibi araba yau" dedirtme donanımı standart donanım.




  • Youtube da 200 km hızla duvara çarptırılan fokus var. İnanılmaz.



    100 km hızla karşı yönden gelen bir araç da 100 km süratte ise aynı etkidir.



    Allah korusun arkadaşlar her yıl yüzlerce kişi yi trafikte kaybediyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu egea kullanicilari kadar ezik kimse yok su memlekette aciyorum olum size..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvoda foss cıktı yaw

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah rahmet eylesin.
  • G...t kısmetten çıkarsa ç..... k bağdattan gelir derler.

    Yani kısacası ecel geldiyse sağlam kalelerde bile olsanız nafile.

    Adam ölmüş eşi ölmemiş simdi volvo sağlam mı degilmi 1 ı ölmüş eşi ve çocok kurtulmuş 1 e 2 vaybe ne sağlam arabaymış.

    Yada şoför ölmüş vaybe volvoda fos çıktı.

    Demekki önemli olan bakış açısı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo'nun; "Bizim araçalarımız kaza yapsa da ölen olmaz" gibi bir iddiası yok. Buradaki Volvo severlerin de böyle iddiası olduğunu sanmıyorum. Siz neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz? Egea ile Volvo'nun aynı kalitede olduğundan bahsediyorsanız yeriniz otomobil forumu olamaz. Konu dışında LYS/LGS tartışın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMistanbul -- 31 Temmuz 2017; 12:15:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: x2yk

    https://www.youtube.com/watch?v=mWxLaS5Y4s0

    Zamanında bu video 'yu izledikten sonra Volvo 'nun da diğerleri ile aynı kalite de olduğunun öyle her yer de Volvo tank gibi bir markadır diyenlerin Volvo 'nun bu şahıslara bir şey yaptığını düşündüğüm bir durumdur..

    Ekşi 'de bana bir şey yapmış herhalde ekşiciler moduna bürünmüşüm..

    Gözden kaçırdığınız nokta şu: Volvo hiç bir marka güvenliğe önem vermezken güvenliğe önem vermiştir. Lamine ön cam kullanımı, ezilme bölgeleri, emniyet kemerinin kullanımı gibi konularda Volvo ilktir. Ama size daha ilginç bir şey söyleyeyim, daha 1991'de doğru dürüst çarpışma testi yokken, Volvo'nun "SIPS" isimli "Side Impact Protection System" yan darbe koruma sistemini geliştirmiş olması (Daha sonra koltuktaki hava yastığı ve ilerleyen yıllarda perde hava yastığı ile bunu pekiştirmiştir) sizce Volvo'nun diğer markalardan farkı değil midir? Ya da 2000 model bir arabasında hava yastıklarının patlaması durumunda kapı kilitlerini serbest bırakması gibi ince detayların düşünülmüş olması diğer markalardan farkları değil midir? Ya da araçlarında 18-36 kilogram arası çocuklar için yükseltilebilir çocuk koltuğunu başka hangi marka sunmuştur? Pek çok Volvo kazasında araçlar çok ciddi darbeye maruz kalmış olsalar bile yaşam alanını korumayı başarıyor. Bakıyorsunuz araba haşat ama kapılar açılıp kapanıyor. Bu da Volvo'nun sağlamlık göstergesi olmasın. Kendi çarpışma testi merkezini bulunduran ve burada her türlü testi (Her açıdan her yönden v.b) yapabilen marka da Volvo değildir zaten.

    Not: Volvo Fanboyu olarak her ay Volvo'nun İsveç'teki merkezinden €3000, ayrıca Geely'den de 15.000 Çin Yeni maaş alıyorum. Ayrıca Hakan Samuelsson ile de yakın arkadaşız. Arada bir Çin lokantasına Suşi yemeğe ve oradan da Kadıköy Barlar sokağına içmağa gideriz.

    Bana bildiğin okuduğun şeyleri satmaya kalkma ben çok biliyorum edası yaparak ne sen bir şey kazanmış olursun ne de ben bir şey kaybetmiş olurum o bu şu yazıyorsun diyorsun şunu ilk Volvo bunu ilk Volvo yapmış tamam iyi yapmış madem niye bu video da iyi yaptığı halde BMW ilk yapmadığı için ama Volvo 'dan gördüğü için ve Volvo 'dan sonra kendi aracına Volvo 'yu kopyalamış ama dersine Volvo 'dan daha iyi çalışmış ki şu koymuş olduğum video 'daki dayı anlatıyor ki bak bak diyor Volvo 'nun direkler şu eliyle orayı burayı gösteriyor dağıttı resmen diyor BMW Volvo 'yu o yüzden ilk yapmak mesele değil kazadan sağlam çıkabilmek mesele abisi..

    Gelelim daha düne kadar VW yani Vag grubu bize kendi yüzünü göstermedi mi örnek 100 birim emisyon yayarken kendi yaptığı makineler ile şu kadar 10 emisyon yayıyoruz diye bizi hele ABD 'yi Avrupa 'yı uyutmadı mı ama gün geldi belki tesadüf bir şekilde çıktı belki biri ihbar etti bunu ve bedelini şuan ağır ödüyor ödeyecekte o yüzden sende demişsin ki Volvo yaptığı sistemleri yine kendi yaptığı test etme mekanizmaları ile bize şöyle böyle diye gösteriyor nereden biliyorsun belki Volvo 'nunda kendi sistemini iyi göstermek için hilelere başvurmadığı belki gün gelecek Volvo 'da bize bir oyun oynamış olacak ve gerçek yüzü ortaya çıkacak o yüzden kendi malımı kendi yaptığım test sistemi ile istediğim gibi insanlar önünde sergileyebilme şansı benim elimdedir bunu da aklının bir kenarına yazmanı öneririm..

    Gelelim bir de şuna Volvo kötü demem Allah versin en iyisi olsun ve insanlara bir şey olmamasına engel olsun ama şu da var ki Mercedes BMW gibi sağlam markalar var iken Volvo daha çok çalışması gerek bu yazdıklarım Alman güçleri başka bir tarafa geliyorum İngiliz safkanları Jaguar ve Land Rover bile Volvo 'dan daha kaliteli makineler üretiyorlar fiyatları da ortada satışları da ortada ve insanların neden güvendikleri tercih ettikleri de ortada o yüzden Volvo o kadar şey yapmasına rağmen hala bu yazdığım markaların gerisinde kaldığı gerçeğini de unutma..

    Offf, amma derin saçmalanmış...

    Ne Vag cıyım ne de Volvo 'cuyum umrumda da değil ama 2 yıl önce şu foruma VW emisyon değerleri ile insanları kandırıyor diye konu açsa idim offf amma derin saçmalanmış cevabını alacağımdan şimdi kesin olarak emin olmuş oldum..

    anlaması çok mu zor? dur daha açık anlatayım o zaman;

    volvo güvenlik konusundaki karnesini, tıpkı tüm markalarda olduğu gibi, ncap, iihs gibi bağımsız kuruluşlardan alır, kendi test merkezinden değil... kendi merkezi sadece kendi kendini test edip, eksikleri görme ve tamamlama yeridir. tüm dünyaya güvenlik konusundaki notunu kendi test merkezinde yaptığı testlerin sonuçlarını açıklayarak duyurmaz. esasen bunu kendi de duyurmaz, diğer üreticilerinkini nerden öğreniyorsan volvo'nunkini de aynı kaynaktan öğrenirsin.

    dolayısıyla değil 2 yıl, 12 yıl sonra bile kimse kalkıp da "volvo'nun tüm güvenlik geçmişi ve karnesi bir aldatmacaymış, adamlar yıllarca bizi kandırmışlar" diyemez. sen dahil...

    karşılaştırmasını yaptığın emisyon ile güvenlik muhabbeti, elma ile armut karşılaştırması gibi bile olamamış. emisyon konusunda da adam gibi test merkezleri olsaydı zamanında zaten böyle bir aldatmaca yoluna gitmezdi bazı muhteşem üreticiler. çünkü yapamazlardı. kaldı ki, emisyon gözle görülmeyen sadece bazı ölçü aletleriyle ölçülebilen bir parametre. peki güvenlik? onda nasıl bir aldatmacaya gidebilirsin?

    yani madem iddiayı ortaya atan sensin, hadi bize açıkla; mercedes ve bmw'nin düşük not alıp da volvo'nun yüksek not aldığı bir çarpışma testinde volvo nasıl bir aldatmaca yoluna başvurarak test merkezlerini aldatmış olabilir? bize bilimsel ve mantıklı bir örnek göster, biz de diyelim ki "evet adam doğru söylüyor, belki de 2 yıl sonra bu adam haklı çıkacak ve volvo'nun güvenlik konusunda büyük bir fiyaskoya imza attığı ortaya çıkacak"...

    iddianın detayları konusundaki açıklamanı merakla ve ilgiyle bekliyorum...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.