Şimdi Ara

Volkswagen'e Türkiye'den İlk Dava

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ABD'de dizel araçlarda egzoz emisyonunu (zehirli gaz salınımı) düşüren bir yazılım kullandığının ortaya çıkmasıyla gündeme gelen Volkswagen AG şirketi aleyhine, Türkiye'de bu firmanın ürettiği araçlardan birini satın alan tüketici tarafından ilk kez iade ve araçların toplatılması davası açıldı.

    Davacı Tolga Canay'ın avukatı Soytekin Yonar tarafından İstanbul Tüketici Mahkemesi'ne sunulan dava dilekçesinde, davalı olarak Volkswagen AG, Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret AŞ ile otomobilin satın alındığı bayi olan Avek Otomotiv Servis San. ve Tic. AŞ gösterildi. Dilekçede, Canay'ın, Volkswagen'in ürettiği Polo model dizel bir otomobili 27 Ekim 2011'de, 39 bin 663 lira bedelle satın aldığı belirtildi. ABD'de Volkswagen'in dizel araçlarda egzoz emisyonunu düşüren bir yazılım kullandığının ortaya çıktığı anlatılan dilekçede, "Bu 'gizli yazılım' sayesinde, Volkswagen'in araçları, 'çevre dostu' gözükmekteydi. Oysa ICCT adlı uluslararası çevre vakfının yaptığı araştırma, gerçeğin böyle olmadığını ortaya çıkarmıştır. Aslında Volkswagen'in dizel araçları, kirlilik kontrol mekanizması devre dışındayken emisyon standartlarının 40 katı zararlı gaz salmaktaydı" denildi. Firmanın araçlarına gizli bir yazılım yüklediği ve yazılımın aracın zararlı gaz testine girdiğini anlayarak, zararlı gaz salınımını minimuma indirdiği kaydedilen dilekçede, testten çıkan aracın testin bittiğini anlayabildiği ve gaz salınımının 40 kata kadar arttığı normal sürüş moduna geçişin sağlandığı ileri sürüldü.

    "Davacı, aracının daha fazla yakıt tükettiğini fark etti"

    Davacı Canay'ın, bir süre sonra aracın teknik detaylarını gösteren broşür ve kullanma kılavuzunda gösterilen miktarlardan daha fazla yakıt harcadığını fark ettiği aktarılan dilekçede, "Ancak davacı, gerek servis yetkilileri gerek diğer kişiler tarafından, 'bu aracın teknik göstergelerini gösteren yakıt sarfiyatını sağlamanın İstanbul'da mümkün olmadığı' şeklinde bahanelerle ikna edilmeye çalışılmıştır. Ancak en son Amerika'da patlak veren olaylardan sonra, aracın, satın alırken kendisine verilen ve bildirilen sarfiyat oranlarında olmadığı, bunun da çeşitli yazılımlarla daha az gösterildiğini öğrenmiştir" ifadeleri yer aldı.

    Firma tanıtımlarında tüketicilerin araçla ilgili, "çevre dostu, doğayı koruyan, ekonomik, yakıt tasarrufu sağlayan, çok daha az CO2 üreten, CO2 emisyonu değerini en yüksek 92 g/km üreten, karma olarak 100 kilometrede 3,5 litre yakıt tüketen" ifadeleriyle cezbedildiği ve araçların satın alınmasına teşvik edildiği öne sürülen dilekçede, şu değerlendirmelerde bulunuldu:

    "Bu şekildeki yoğun Reklam ve tanıtım faaliyetleri neticesinde ve Volkswagen AG'nin üretimini yaptığı Doğuş Otomotiv'in ithalatçı firma olmasının ve araçların satışının Avek Otomotiv tarafından yapılıyor olmasının orta halli bir tüketici olan davacı nezdindeki olumlu etkisi ile piyasadaki itibar ve güvenilirliklerine, araç sektöründeki öncü niteliğindeki duayenlikleri ve hatta markalarının dahi tescilli olmasına, anlatılan araçta kendisine sunulan niteliklere, kataloglarda verilen verilere itibar eden ve aracın tanıtılan niteliklere sahip şekilde teslim edileceği kendisine vurgulanan davacı, davalıların bu yanıltıcı tanıtım ve yoğun propagandasının etkisi altında ikna olmuştur."

    "Volkswagen, değerlerin gerçeği yansıtmadığını kabul etmiştir"

    Davalıların piyasadaki itibarlarına inançla satın alınan aracın, vaat ve taahhüt edilen teknik özellikleri taşımadığı için ayıplı sayılması gerektiği belirtilen dilekçede, davalılardan Volkswagen AG tarafından da yapılan açıklamada, "araçların zehirli gaz salınım, egzoz emisyon ölçümleri yapımı sırasında devreye giren ve bu salınımı düşüren bir program kullanıldığı ve bu değerlerin gerçeği yansıtmadığı" hususlarının kabul edildiği savunuldu.

    "Satışında, 'çevre dostu ve doğayı koruyan' nitelemesiyle satışı taahhüt edilen bir aracın, zehirli gaz salınımının, egzoz emisyon değerlerinin bu seviyede yüksek olması, isnat edilen olumlu özellikleri taşımadığını göstermektedir" denilen dilekçede, aracın egzoz emisyon değerlerinin gerçeği yansıtmamasının, aynı zamanda yakıt tüketimi değerlerinin de daha düşük lanse edilerek tüketiciyi aldatmasına sebep olduğu iddia edildi. İmalatçı, yetkili dağıtıcı ve satıcıların davacıya karşı müştereken sorumlu oldukları, satılan araç ayıbının kasten, hileyle davacıdan gizlendiği öne sürülen dilekçede, "Tüketicilerin itimadını kazanan davalılar, tüm bu niteliklerini orta halli tüketiciyi yanıltma yönünde kullanarak ayıplı bir mal satmışlardır. Araçların egzoz emisyon, zehirli gaz salınım değerlerinin bir program vasıtasıyla düşürülmesi ve gizlenmesi ile beraberinde getirdiği ayıplar ile sattıkları aracı gizli ayıplı olarak teslim etmişlerdir. Ayıbın meydana gelmesinde birlikte ağır kusurları, hatta kasıtları mevcuttur. Katalogda gösterildiği değerlerde üretilmeyen araçların satışı ile ülkemizdeki yüksek araç talebine rağmen araçta değer kaybı yaşanmıştır" ifadesi yer buldu.

    "Araçların satışının durdurulması talebi"

    Satın alınan araçta değer kaybı olduğu vurgulanan dilekçede, ayıp halinde tüketicinin seçimlik haklarının mevcut olduğu ve bunların 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 4. maddesiyle koruma altına alındığı bildirildi. Davacıyla diğer tüketicilerin de zarara uğramamaları ve bu ayıplı hizmetin varlığından haberdar olmaları için ayıplı malların satışının tedbiren durdurulması, toplatılması ve bu davada verilecek kararın ülke düzeyinde yayın yapan 3 gazetede yayımlanması talep edilen dilekçede, ayıplı aracın tespit edilmesi, iadesi, yerine ayıpsız aracın verilmesi ve ayıp nedeniyle araçta oluşan değer kaybının giderilmesi için şimdilik 5 bin lira tazminatın da faiziyle davacıya ödenmesi istendi.


    Kaynak:http://www.milliyet.com.tr/volkswagen-e-turkiye-den-ilk-dava/ekonomi/detay/2128856/default.htm







  • SAABİ İ YEDİNİZ, ROVER İ YEDİNİZ, MG i YEDİNİZ. VW'geni YEDİRTMEYİZ!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GTS1907

    SAABİ İ YEDİNİZ, ROVER İ YEDİNİZ, MG i YEDİNİZ. VW'geni YEDİRTMEYİZ!

    Hepsi bileğinin hakkıyla battı, VW gibi haram beygir mağduru olmadan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç fabrika verilerinin çok üstünü yakıyor her zaman , yıllardır bu böyle ama emisyon dalgası gelince millete cesaret geldi, arkasına emisyonundan davasınınaçacak artık Hacılar . Hakimler inşallah bi tokat atar bunlara !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • La bu millet koyun olmayı baştan kabul etmiş zaten...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paranormal Adam kullanıcısına yanıt
    Haydiiii Bismillaahhhh!!!!!
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -shadow--

    Haydiiii Bismillaahhhh!!!!!

    Nöttürüyolar görüyon mu elleri gırılmayasıcalar
  • Ay hadi inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paranormal Adam kullanıcısına yanıt
    öttürsünler pis nazileri
    gerçi bizim ülke burası ne olacağı belli olmaz doğuşta almasaydın diye geri dava açar adamı haklıyken haksıza düşürürler hocam

    biz devam ederim avrupalının 10 bin euro vermediği araçlara 60-70 bin 100 binleri vermeye hatta aylarcada sıra bekleriz başka yerden alacak değiliz ya emmimizin olunun tükanı ne de olsa
  • Saçma senin aracında yok o yazılım

    O ortalama 3.5 litre dediği yakıt tüketiminde, reklamın altında küçük puntolarla açıklamalar olur.. Orada nasıl bir test olduğunu gösterir, o testi de , yetkili kuruluşlar nezdinde yazar...

    Gereksiz bir çaba... Hakim ama bu haberlerden etkilenmiş ve ikna olursa, dayar... Ben mahkemeye versem, CEO'sunun açıklamalarını alıntılardım.
  • bu davaların dsg nedeniyle çoktan açılması lazımdı ama buna da şükür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -shadow--

    öttürsünler pis nazileri
    gerçi bizim ülke burası ne olacağı belli olmaz doğuşta almasaydın diye geri dava açar adamı haklıyken haksıza düşürürler hocam

    biz devam ederim avrupalının 10 bin euro vermediği araçlara 60-70 bin 100 binleri vermeye hatta aylarcada sıra bekleriz başka yerden alacak değiliz ya emmimizin olunun tükanı ne de olsa

    90 bin verdim ama vw aldım

    Kızlar görünce aman yarabbi ne kadar volkswagenci bi erkek diyecek




  • Tamamını okudum.. cok düzgün yerinde tespitlerde çok guzel bir dava ve dilekçesi olmuş. Bence bu davayı açan büyük olasılıkla kazanır. Avek te artık zararını vw ag den talep edebilir..

    Yani vw ag nin peşinen kabul ettiği bir durumu avek hiçbir savunma ile lehine ceviremez. Mal kesinlikle ayıplı bir maldır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GTS1907 kullanıcısına yanıt
    Evet en azından ekmeksiz yemesinler
  • dava 3 sene surer artık
  • Yaz kızım: Anılan marka ve modeldeki aracın bilirkişi tayin edilen ... tarafından yapılan incelemesi sonucu bahse konu yazılıma rastlanmadığı, davacının dava konusu aracı alırken aynı motora sahip aynı marka ve modeldeki araçların güncel tüketimlerini çevrede yapacağı basit bir inceleme ve danışma yöntemi ile gerek sosyal medya, gerekse internet paylaşımları ile öğrenebileceğine, bu sebeple aracın fazla yaktığı iddiasının öne sürülemeyeceğine, aracın emisyon değerlerinin Ülkemizdeki sınır değerler içinde bulunduğunun tespit edildiğine, başkaca ülkelerin kabul ettikleri emisyon değerlerinin ülkemiz açısından ortada uluslararası bir antlaşma olmadığından iç hukukumuz açısından bağlayıcı olmadığına, aracın bilirkişi tarafından yapılan DYNO isimli testinde kullanım klavuzunda vaad ettiği motor kuvvetine sahip olduğu anlaşıldığından ayıplı mal sayılamayacağından DAVANIN REDDİ ile yargılama masrafları olan ..... TL nin davacı .....e bırakılmasına, davalı ..... şirketi müdafiine 2015 yılı Avukatlık Genel Tarifesi üzerinden ödenecek 1500 TL nin davacıdan alınarak kendisine ödenmesine Temyiz Yolu Açık Olmak Üzere Yüce Türk Millet adına karar verilmiştir.


    Kızım Bekir'i çağır da benim Passat servise gidecekti onu bir götürsün. Benim daha çok işim var. Öğleden sonraya bitmez.


    Not: Bu işten VW mağdurlarına biraz zor ekmek çıkar. Bizim Adalet anlayışımıza göre devasa bir şirketten, hele de bu güçlü bir ülkenin şirketiyse tazminat almak imkansızdır. Hatta imkansız kelimesi çoooook hafif kalır. Bireysel anlamda bir kaç hakim lehe karar verse bile bu davalar yargıtayda bozulup emsal karar gereği hepsi çöp olur VW mağdurları bir de bir ton dava ve avukatlık ücreti öderler.




  • aslında DSG için bu davaların açılması ve kazanılması lazım. ancak marka öyle bir araç üretmiş ki neresinden tutarsan elinde kalıyor.

    tüketici açısından en güzel faydası; gaz salınımına göre vergilendirmeye teşvik edebilir. Avrupa gibi 100 ün altının sıfır mtv olacağı bir sistem.
  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    aynen katılıyorum hocammm
    nede olsa 2.sınıf hatta 3.sınıf ülkeyiz elin amerikalısı nerde bizzz nerdeyiz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.