Şimdi Ara

Volkswagen, araç fonksiyonlarını kontrol etmek için ilginç bir patent aldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen, araç fonksiyonlarını kontrol etmek için ilginç bir patent aldı
    Sürücülerin dokunmatik kontrollerden hoşlanmadığını farkeden Volkswagen, yakın zamanda geri adım atarak bazı fonksiyonlar için fiziksel düğmeleri geri getireceğini açıklamıştı. Ancak ortaya çıkan yeni bir patent başvurusu, şirketin başka yöntemleri de araştırdığını gösteriyor. Üstelik bu fikir, dokunmatik kontrollerden bile daha sinir bozucu olabilir.



    Bakışlar ve düğmelerle fonksiyonlar kontrol ediliyor



    Almanya'da bu ayın başlarında alınan patentte, direksiyona evrensel bir kontrol düğmesi yerleştirilirken, gösterge panelinin ortasına bir göz takip sensörü yer alıyor. Farları ya da silecekleri açmak gibi temel işlevleri kullanmak için sürücünün önce istediği özelliğe bakması, ardından direksiyon üzerindeki düğmeyi devreye sokması gerekiyor. Örneğin silecekleri çalıştırmak için sürücü sileceklere bakış attıktan sonra düğmeye basarak özelliği aktif hale getirebiliyor.



    Volkswagen, araç fonksiyonlarını kontrol etmek için ilginç bir patent aldı
    Volkswagen, başvurusunda günümüzde araçlarda işlev sayısının hızla arttığını, bunun da ya derin menü yapılarına ya da çok sayıda fiziksel düğmeye yol açtığını belirtiyor. Bu da sürücünün yolda dikkatinin daha fazla dağılmasına neden oluyor. Bu açıdan bakıldığında sistem mantıklı gözükse de, düğmeleri kaldırıp sürücülerin niyetini tahmin etmeye çalışan bir sistem, dikkati dağıtacak başka bir sorun gibi görünüyor.



    Ayrıca Bkz.Karsan, Avrupa’da “seviye 4” Otonom e-JEST’i tanıttı



    Şimdilik böyle bir teknolojinin yakın zamanda seri üretim araçlarda kullanılması beklenmiyor. Volkswagen zaten direksiyon üzerindeki ve ekranların altında yer alan temel işlev düğmelerini geri getirmeye karar vermiş durumda. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan ID.Every1 konsepti de bu yeni fiziksel düğmeleri sergiledi.



    Göz takibiyle yapılan kontroller ise şimdilik gerçekçi bir özellikten ziyade deneysel bir fikir gibi görünüyor. Günün birinde üretim araçlarına entegre edilse bile, bunun kısa vadede gerçekleşmesi olası görünmüyor.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2025/10/future-vw-interiors-could-track-your-eyes-and-guess-what-control-you-want/







  • arkadaş, dokunmatik düğmelerden bezdi sürücüler şimdi "bakmatik" düğme yapmış adam.

    koy işte anam babam üsülü çevirmeli basmalı klasik düğmelerden, ne gerek var bu gereksiz şeylere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 4 Ekim 2025; 22:6:43 >
  • Saçmalık.


    Şu an tek harekette silecekleri çalıştırabiliyorken bu özellik ekrana bakma zorunlulğu ile ilave iş ve yük getiriyor, bir iş yapoacakken iki iş yapmak zorunda kalınacak. Kolaylaştıracağına daha da karmaşık hale getiriyor. Ayrıca bir de zırt pırt gözünü yoldan ayırıp göstergeye bakmak zorunda kalmak da cabası.


    Bu firmalar güya fark yaratmak uğruna giderek daha fazla saçmalamaya başladılar.

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • Bunların hepsi gelecekte ben düşünmüştüm bak patentim var demek için, yoksa beklemeyin 3-5 seneye böyle özellik gelmez.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dokunmatik yüzünden gözümüzü yoldan ayırmak istemiyoruz diyoruz, adamlar direkt gözünü ayırarak kontrol edebileceğin bir yöntem geliştiriyor. Sorunlu bir şirket cidden...

  • bu konuda Mercedes'in üstüne yok herhalde. Yeni modelleri değil tabiki W124 W224 kasalar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Olmaz abi, yeri ne güzel ya; niye bu mekanik düğmelerden bu kadar kurtulmak isteniyor. Hepsini tablete gönderin demiyoruz, "özellikle" sürücü için elzem olan ve tek başına iken gözünü yoldan ayırmadan kullanması gereken düğmeleri istiyoruz. Bu kadar dert ise radyo/müzik kontrolleri ile telefon kontrolleri neden direksiyonun üstünde (zaten kendilerinin üstünde var)?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Volkswagen, araç fonksiyonlarını kontrol etmek için ilginç bir patent aldı 

    Halbuki Bugün haberlerde vosvosun tuşlara döndüğünü anlatıyordu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Opsiyon olarak R line da gelir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eskiden Öğretmenimiz bize bir bakış atardı yeterliydi sessiz olmak için onun patentini almışlar.

  • Uzay araçlarının içi olabildiğince mekanik ve tuşludur. Bunun nedeni kolay ulaşılabilir olmasıdır. Düşünün gökte çarpacak şey daha az olmasına rağmen tuşlu. Dikkat dağıtacak şey çok az. Adam 200 le giderken dokunmatiğe basmayamı çalışıcak kardeşim nasıl bi kafa yapsı bu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Göz takip teknolojisi çok hızlı gelişiyor. Herhangi bir otomobil üreticisi için doğru bir adım.


    Neden dokunmatik yapıyorlar... Çünkü ucuz. Geliştirme ve üretimi ucuz. Tek tek düşünürsek -radyo gibi mesela- hakılısınız ama 160 ülkeye, kırkikibuçuk versiyonla, oniki donanım seviyesiyle göndermek isteyince bayağı bir daha ucuz oluyor. Versiyonlamak ucuz. Tabii VW için ucuz, bizim için pahalı.


    Bir de rakiplere karşı hızlı pozisyon alabiliyorlar. Bir software script, bir ekran grafiği tamam. Diğer türlü kalıpları, testleri, deneme üretimi, montaj/de-montaj ispatı, servis kılavuzu... Bu yüzden bir sinyal kolunu yirmi sene kullanıyorlardı. Kullanıcı şapkamla ben de yirmi sene önceki sinyal kolunu tercih ederim. Gerçek bir gelişim yoksa sürekli yeni bir arayüze adapte olmak bezdirici ve faydasız. Ama gelin de bunu üreticiye anlatın.

    _____________________________
    in vino veritas *
  • zknmr kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle. Yani tamamen patent parsellemek için yapılmış bir çalışma belki gelecekte bu özelliği getirmeyebilir bile.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • MacBook larda göz ile kontrol mümkün. Ancak bu durum (VWnin de dediği gibi) test ve test edilmelidir. Her yenilik yenilik değildir!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Ülkesini yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır. - M.Kemal ATATÜRK, 1930
  • Fabrika motor kusurlu araba üretmesinler , üretilmişsede arkasında dursunlar başka ihsan istemem
    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/156991350

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.