Şimdi Ara

Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
17
Favori
30.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orijinal kromaj kapaklı jantları bu araca bence çok yakışıyor. Bu her eski aracın altında gördüğümüz jantı değiştirmenizi şiddetle tavsiye ederim.

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013


    Hatta jant lastik böyle olsa..
    http://static.cargurus.com/images/site/2007/12/31/10/06/1963_volkswagen_beetle-pic-3840.jpeg




  • Mükemmel konu !
    Siz resmen benim yapmak isteyip hem maddi hem diğer türlü sebeplerden yapamadıklarımı yapıyorsunuz tebrik ederim tüm bu işler bittikten sonra iç/dış fotoğraflar isteriz ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS

    quote:

    Orijinalden alıntı: EagleEyes37

    Hocam yaptığınız masraflarıda yazarsanız çok makbule geçer aşama aşama.

    aracı aldık 6bin civarına geldi bize satış,noter emniyet vb. işlemler dahil,
    600tl LPG sistemi montesi
    200tl hurdacıdan çıkma parça masrafı
    600tl kaporta işlemi
    1250tl boya işlemi
    300tl elektrik tesisatı
    350tl döşeme (kapı,tavan,taban halısı vb.)
    200tl yedek parça (kapı-cam fitili,nikelaj lastik vs)

    bunun dışında 50tl camcıya,40tl aksesuarcıya verilen paralar gibi ufak masraflar da dahil 200tl bir gider daha oldu.

    toplam 10bin tl civarı bir paraya dahil geldi araç bize şuan.

    daha yapılacak işlemler olarak;

    komple ön düzen değişimi ve alçaltma
    ses tesisatı
    tamponlara nikelaj
    ön lastiklerin değiştirilmesi (camberden dolayı içten yemiş lastikler)
    yeni egzoz montajı
    motor aksamının bakımı ve boyanması
    koltuk kılıfı değişimi
    taban sacının ziftlenmesi

    gibi işlemler var bizi zorlayacak


    İyi para harcamışsınız ama aracın maşallahı var.Özellikle 200 tl ye yedek parça çok iyi,yedek parçaları heralde tofaş grubu gibi ucuz ?

    Diğer merak ettiğim husus ise bu araçlar orjinal fabrika çıkışı 1.3 motorlu değil mi ? + Tosbalarda kalorifer var mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS

    quote:

    Orijinalden alıntı: EagleEyes37

    Hocam yaptığınız masraflarıda yazarsanız çok makbule geçer aşama aşama.

    aracı aldık 6bin civarına geldi bize satış,noter emniyet vb. işlemler dahil,
    600tl LPG sistemi montesi
    200tl hurdacıdan çıkma parça masrafı
    600tl kaporta işlemi
    1250tl boya işlemi
    300tl elektrik tesisatı
    350tl döşeme (kapı,tavan,taban halısı vb.)
    200tl yedek parça (kapı-cam fitili,nikelaj lastik vs)

    bunun dışında 50tl camcıya,40tl aksesuarcıya verilen paralar gibi ufak masraflar da dahil 200tl bir gider daha oldu.

    toplam 10bin tl civarı bir paraya dahil geldi araç bize şuan.

    daha yapılacak işlemler olarak;

    komple ön düzen değişimi ve alçaltma
    ses tesisatı
    tamponlara nikelaj
    ön lastiklerin değiştirilmesi (camberden dolayı içten yemiş lastikler)
    yeni egzoz montajı
    motor aksamının bakımı ve boyanması
    koltuk kılıfı değişimi
    taban sacının ziftlenmesi

    gibi işlemler var bizi zorlayacak


    İyi para harcamışsınız ama aracın maşallahı var.Özellikle 200 tl ye yedek parça çok iyi,yedek parçaları heralde tofaş grubu gibi ucuz ?

    Diğer merak ettiğim husus ise bu araçlar orjinal fabrika çıkışı 1.3 motorlu değil mi ? + Tosbalarda kalorifer var mı ?

    @flyer_mig

    bu vosvosların 1300-1500-1600 motorlu olanları var değişkenlik gösteriyor motor kodlarına göre.

    http://www.vosvos.info/index.php?pid=3 buradan motor kodlarına bakılabilir.

    Araçta kalorifer var, motor ısısından yararlanılarak ısıtılıyor araç.

    parça olarak ta ufak tefek parçaları aldık o yüzden az bir masraf yazdık oraya. asıl işlev gören parçaları çok pahalı,az bulunduğu için.


    @cetiner19

    iç fotoğrafları işlemler bitince koyacağız, dış fotoğraflar daha yeni çekildi ve en son postta var

    @L.J

    koyduğunuz resim bizim aracı boyama şablonu olarak kullandığımız resim jantlar da her vosvoscunun hayali olan jantlar, hatta o vw logosuz olan kapak takılarak jantlara ofset yapılıyor süper gözüküyor tabi bunların da bir maliyeti var ofsetleme işlemi 300tl isteniyor, jantlar da 4 tanesi 300tl falan. lastik masrafıyla birlikte de 1000tlyi geçiyor maddi açıdan sıkıntılı bir süreç.

    @atflliergen

    iyi dilekleriniz için teşekkürler

    @EagleEyes37

    hocam aracı aldık ankaradan kütahyaya geldi tık demedi ve yürürü sıkıntısızdı biz sadece kaporta boya ve diğer hoş gelmeyen yerleri kendi zevkimize göre yaptık. 6-7 milyara iyi araçlar bulunabiliyor, alıp zamanla ufak tefek masraflarla yapabilirsiniz.




  • Bizde de 73 model 1303 var ama 1300cc olması lazım yanılmıyorsam.Açık otoparkta 3 4 yıldır duruyor öle hurda olacak yakında.. Bu konuyu görmem iyi oldu,emeğinize sağlık.Saygılar..
  • O araba keşke benim açık otoparkımda dursa :) Jantları satmak isterseniz talip olabilirim orijinal kapaklı jant ise Fakat şaka bi yana arabanız orijinalse eğer güzel bir paraya satıp değerini bilen ellere bırakmanızı ya da kolları sıvayıp hayata döndürmenizi tavsiye ederim.
  • Bu tofuduk Kütahya'da mı geziyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StRazhets

    Bu tofuduk Kütahya'da mı geziyor ?

    evet kardeşim
  • Gerçekten şaşırdım nerelerde daha çok canlı da görmek isterim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atflliergen

    Porsche 911 motorunun fiyatları ne civarda oluyor?

    Bulması neredeyse imkansız hocam. Onun yerine 1800cc minibüs vosvosların motorundan takılıyor. Çift karbüratör uygulanınca gayet iyi bir performans alınabiliyor. Manifolddan da istenilen verim alındığında gayet güzel oluyor. Ayrıca bu motorların şanzımanı vosvoslarla aynı olduğundan AT şanzıman bulunursa verim hat safhaya ulaşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atflliergen


    quote:

    Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS

    quote:

    Orijinalden alıntı: atflliergen

    Porsche 911 motorunun fiyatları ne civarda oluyor?

    Bulması neredeyse imkansız hocam. Onun yerine 1800cc minibüs vosvosların motorundan takılıyor. Çift karbüratör uygulanınca gayet iyi bir performans alınabiliyor. Manifolddan da istenilen verim alındığında gayet güzel oluyor. Ayrıca bu motorların şanzımanı vosvoslarla aynı olduğundan AT şanzıman bulunursa verim hat safhaya ulaşıyor.

    Peki bulursak ne civarda olur? Bulamazsak minibüs motoru ne civarda olur? bir de minibüs ile 911 arasında performans ne kadar oynar?

    Performans olarak ciddi fark olur bu zaten belli bir şey. Motoru 1000tl ye bulursunuz fakat bunun ruhsata işlenmesi var. Bu sebeple faturalı bir motor bulmak gerek. Bunun takılması için ustaya işçilik ödemek gerek. Ayrıyeten çift karbüratör için de ayrıca bir masraf... Ve şanzımanın ayarlanması içinde bi 500tl daha ayırırsak tahmini 3000TL ye mal olur.




  • Hayır hocam benim motorum maşallahı var, değiştirmeyi düşünmedim. Hem çift karbüratöre gaz bağlamak zor olur. Yakıtta artacağı için masrafa gerek yok :) Porsche motoru takanlar genellikle Almanya'da var, Türkiye'de hiç görmedim o yüzden pek fazla bilgim de yok açıkçası..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS

    Evet arkadaşlar biraz detay vereyim. Aracım 73 model 1303S modeli. Normal 1303VW'lere göre farklarını sayacak olursak;

  • 1600cc hava soğutmalı motor
  • Önler disk fren
  • Süspansiyon(normal 1302 ve 1300 modellerde bildiğim kadarıyla torsiyon sistemi mevcut)
  • VDO marka saat
  • Renkli camlar
  • Arkada küllük vs. gibi ufak detaylar mevcut.

    Aracımın rengi orijinalinde kırmızı renk fakat aldığım arkadaş çift renk yaptırmış ve kırmızı beyaz olmuş. Restorasyon yaparken ruhsatta kırmızı beyaz olduğu için bunu kullanmak istedik ve bizde kırmızı-beyaz yapacağız. Fakat desen farklı olacak. İlk fotoğraflar gelsin o zaman

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

    Ankara-Eskişehir yolunda bir benzinlikte vosvos gördük, fotoğraf çekelim dedik

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

    Aracımıza alır almaz LPG bağlattık. LPG sistemi araç hava soğutmalı olduğundan biraz farklı. LPG'nin araçta yakılabilmesi için 35 derece sıcaklığa çıkması gerekiyor. Günümüz araçlarında bu ısı suyun sıcaklığından alınıyor fakat tofuduk'ta su olmadığı için egzoz kazanı delinerek ısıtma çubuğu yerleştirildi. Bu şekilde egzozun ısısı ile LPGmiz ısınıyor. Bu sistemi Ankara'da yapan sayılı usta var. Şaşmaz-Tataroğlu LPG'ye gidebilirsiniz tertemiz çalışıyorlar.

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

    Bu da aracımın altı. çürük olmaması çok güzel bir durum. Yakın zamanda zift ve pütür atılacak ve dayanıklılığı ile yalıtımı arttırılacak.


    Şimdilik bu kadar, gece devam edeceğim

  • kardeş antalyadayım demişsinde oranın sanayisinde arap lakaplı bi adam vardı onun yanınamı gittin bende antalyaya götürmüştüm t2mde problem vardı götürdüm çalıştırdım gaza bastım adam anladı ustasıymış bu işlerin 2 hafta bekledim almanyadan parça geldi taktırdık taktırdıktan sonrada onunda t2 si var 2mizinkide 2.000 motor yarış yaptık berabere bitti




  • merak ettiğim için soruyorum muhtemelen araştırmışsınızdır :)

    acaba bu vosvoslara daha farklı markaların daha modern motorlarının takılma imkanı var mıdır ?
    ne bileyim mesela 1,6 benzinli VW motoru yada 1,2 benzinli renault takılabilir mi bir yerde sıfır yada çıkma bulunsa
    yasal olarak mümkün fakat bu kaplumbağa bünyesi uygun mudur bu tip motor değişimine ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi

    merak ettiğim için soruyorum muhtemelen araştırmışsınızdır :)

    acaba bu vosvoslara daha farklı markaların daha modern motorlarının takılma imkanı var mıdır ?
    ne bileyim mesela 1,6 benzinli VW motoru yada 1,2 benzinli renault takılabilir mi bir yerde sıfır yada çıkma bulunsa
    yasal olarak mümkün fakat bu kaplumbağa bünyesi uygun mudur bu tip motor değişimine ?

    motor arkada oldugu için uyumsuzluk olur genelde ancak subarunun boxer motoru veya porsche nin motorları uygulanabiliyor direkt uyumlu şekilde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi

    merak ettiğim için soruyorum muhtemelen araştırmışsınızdır :)

    acaba bu vosvoslara daha farklı markaların daha modern motorlarının takılma imkanı var mıdır ?
    ne bileyim mesela 1,6 benzinli VW motoru yada 1,2 benzinli renault takılabilir mi bir yerde sıfır yada çıkma bulunsa
    yasal olarak mümkün fakat bu kaplumbağa bünyesi uygun mudur bu tip motor değişimine ?

    Elbette araştırdım :)

    Bu motoru taktırma işlemine modern tabirle "swap" deniyor. Başka bir forumda bir vosvosçu arkadaş 1966 model 1200 pre aracına 2000cc Zetec Mondeo motoru swapladı. Çok başarılı sonuçlar almış.http://www.techturkey.com/forum/project-cars/156305-66-vw-bug-zetec-20-swap.html buradan inceleyebilirsiniz. Videolara da bakmayı unutmayın

    Burada en önemli sorun radyatörü nereye takacağımız ve manifoldların yerleşimi. Bunun dışında verimsiz bir durum yok




    @kinghacker1453 hocam Antalya değil Kütahya dedim :)

    @ugurcan1994 Yukarıda arkadaşa alıntıdan cevap verdiğim linki ziyaret edin




  • Takip, güzel olacak
  • Yarın ses sistemi ile ilgili fotoğrafları yükleyeceğim
  • çok şirin olmuş araç. bekliyoruz devamını
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.