Mükemmel konu ! Siz resmen benim yapmak isteyip hem maddi hem diğer türlü sebeplerden yapamadıklarımı yapıyorsunuz tebrik ederim tüm bu işler bittikten sonra iç/dış fotoğraflar isteriz ama
quote:
Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS
quote:
Orijinalden alıntı: EagleEyes37
Hocam yaptığınız masraflarıda yazarsanız çok makbule geçer aşama aşama.
aracı aldık 6bin civarına geldi bize satış,noter emniyet vb. işlemler dahil, 600tl LPG sistemi montesi 200tl hurdacıdan çıkma parça masrafı 600tl kaporta işlemi 1250tl boya işlemi 300tl elektrik tesisatı 350tl döşeme (kapı,tavan,taban halısı vb.) 200tl yedek parça (kapı-cam fitili,nikelaj lastik vs)
bunun dışında 50tl camcıya,40tl aksesuarcıya verilen paralar gibi ufak masraflar da dahil 200tl bir gider daha oldu.
toplam 10bin tl civarı bir paraya dahil geldi araç bize şuan.
daha yapılacak işlemler olarak;
komple ön düzen değişimi ve alçaltma ses tesisatı tamponlara nikelaj ön lastiklerin değiştirilmesi (camberden dolayı içten yemiş lastikler) yeni egzoz montajı motor aksamının bakımı ve boyanması koltuk kılıfı değişimi taban sacının ziftlenmesi
gibi işlemler var bizi zorlayacak
İyi para harcamışsınız ama aracın maşallahı var.Özellikle 200 tl ye yedek parça çok iyi,yedek parçaları heralde tofaş grubu gibi ucuz ?
Diğer merak ettiğim husus ise bu araçlar orjinal fabrika çıkışı 1.3 motorlu değil mi ? + Tosbalarda kalorifer var mı ?
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS
quote:
Orijinalden alıntı: EagleEyes37
Hocam yaptığınız masraflarıda yazarsanız çok makbule geçer aşama aşama.
aracı aldık 6bin civarına geldi bize satış,noter emniyet vb. işlemler dahil, 600tl LPG sistemi montesi 200tl hurdacıdan çıkma parça masrafı 600tl kaporta işlemi 1250tl boya işlemi 300tl elektrik tesisatı 350tl döşeme (kapı,tavan,taban halısı vb.) 200tl yedek parça (kapı-cam fitili,nikelaj lastik vs)
bunun dışında 50tl camcıya,40tl aksesuarcıya verilen paralar gibi ufak masraflar da dahil 200tl bir gider daha oldu.
toplam 10bin tl civarı bir paraya dahil geldi araç bize şuan.
daha yapılacak işlemler olarak;
komple ön düzen değişimi ve alçaltma ses tesisatı tamponlara nikelaj ön lastiklerin değiştirilmesi (camberden dolayı içten yemiş lastikler) yeni egzoz montajı motor aksamının bakımı ve boyanması koltuk kılıfı değişimi taban sacının ziftlenmesi
gibi işlemler var bizi zorlayacak
İyi para harcamışsınız ama aracın maşallahı var.Özellikle 200 tl ye yedek parça çok iyi,yedek parçaları heralde tofaş grubu gibi ucuz ?
Diğer merak ettiğim husus ise bu araçlar orjinal fabrika çıkışı 1.3 motorlu değil mi ? + Tosbalarda kalorifer var mı ?
@flyer_mig
bu vosvosların 1300-1500-1600 motorlu olanları var değişkenlik gösteriyor motor kodlarına göre.
Araçta kalorifer var, motor ısısından yararlanılarak ısıtılıyor araç.
parça olarak ta ufak tefek parçaları aldık o yüzden az bir masraf yazdık oraya. asıl işlev gören parçaları çok pahalı,az bulunduğu için.
@cetiner19
iç fotoğrafları işlemler bitince koyacağız, dış fotoğraflar daha yeni çekildi ve en son postta var
@L.J
koyduğunuz resim bizim aracı boyama şablonu olarak kullandığımız resim jantlar da her vosvoscunun hayali olan jantlar, hatta o vw logosuz olan kapak takılarak jantlara ofset yapılıyor süper gözüküyor tabi bunların da bir maliyeti var ofsetleme işlemi 300tl isteniyor, jantlar da 4 tanesi 300tl falan. lastik masrafıyla birlikte de 1000tlyi geçiyor maddi açıdan sıkıntılı bir süreç.
@atflliergen
iyi dilekleriniz için teşekkürler
@EagleEyes37
hocam aracı aldık ankaradan kütahyaya geldi tık demedi ve yürürü sıkıntısızdı biz sadece kaporta boya ve diğer hoş gelmeyen yerleri kendi zevkimize göre yaptık. 6-7 milyara iyi araçlar bulunabiliyor, alıp zamanla ufak tefek masraflarla yapabilirsiniz.
Bizde de 73 model 1303 var ama 1300cc olması lazım yanılmıyorsam.Açık otoparkta 3 4 yıldır duruyor öle hurda olacak yakında.. Bu konuyu görmem iyi oldu,emeğinize sağlık.Saygılar..
O araba keşke benim açık otoparkımda dursa :) Jantları satmak isterseniz talip olabilirim orijinal kapaklı jant ise Fakat şaka bi yana arabanız orijinalse eğer güzel bir paraya satıp değerini bilen ellere bırakmanızı ya da kolları sıvayıp hayata döndürmenizi tavsiye ederim.
Bu tofuduk Kütahya'da mı geziyor ?
quote:
Orijinalden alıntı: StRazhets
Bu tofuduk Kütahya'da mı geziyor ?
evet kardeşim
Gerçekten şaşırdım nerelerde daha çok canlı da görmek isterim :)
quote:
Orijinalden alıntı: atflliergen
Porsche 911 motorunun fiyatları ne civarda oluyor?
Bulması neredeyse imkansız hocam. Onun yerine 1800cc minibüs vosvosların motorundan takılıyor. Çift karbüratör uygulanınca gayet iyi bir performans alınabiliyor. Manifolddan da istenilen verim alındığında gayet güzel oluyor. Ayrıca bu motorların şanzımanı vosvoslarla aynı olduğundan AT şanzıman bulunursa verim hat safhaya ulaşıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: atflliergen
quote:
Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS
quote:
Orijinalden alıntı: atflliergen
Porsche 911 motorunun fiyatları ne civarda oluyor?
Bulması neredeyse imkansız hocam. Onun yerine 1800cc minibüs vosvosların motorundan takılıyor. Çift karbüratör uygulanınca gayet iyi bir performans alınabiliyor. Manifolddan da istenilen verim alındığında gayet güzel oluyor. Ayrıca bu motorların şanzımanı vosvoslarla aynı olduğundan AT şanzıman bulunursa verim hat safhaya ulaşıyor.
Peki bulursak ne civarda olur? Bulamazsak minibüs motoru ne civarda olur? bir de minibüs ile 911 arasında performans ne kadar oynar?
Performans olarak ciddi fark olur bu zaten belli bir şey. Motoru 1000tl ye bulursunuz fakat bunun ruhsata işlenmesi var. Bu sebeple faturalı bir motor bulmak gerek. Bunun takılması için ustaya işçilik ödemek gerek. Ayrıyeten çift karbüratör için de ayrıca bir masraf... Ve şanzımanın ayarlanması içinde bi 500tl daha ayırırsak tahmini 3000TL ye mal olur.
Hayır hocam benim motorum maşallahı var, değiştirmeyi düşünmedim. Hem çift karbüratöre gaz bağlamak zor olur. Yakıtta artacağı için masrafa gerek yok :) Porsche motoru takanlar genellikle Almanya'da var, Türkiye'de hiç görmedim o yüzden pek fazla bilgim de yok açıkçası..
quote:
Orijinalden alıntı: $U$PeCT RoCKerS
Evet arkadaşlar biraz detay vereyim. Aracım 73 model 1303S modeli. Normal 1303VW'lere göre farklarını sayacak olursak;
1600cc hava soğutmalı motor
Önler disk fren
Süspansiyon(normal 1302 ve 1300 modellerde bildiğim kadarıyla torsiyon sistemi mevcut)
VDO marka saat
Renkli camlar
Arkada küllük vs. gibi ufak detaylar mevcut.
Aracımın rengi orijinalinde kırmızı renk fakat aldığım arkadaş çift renk yaptırmış ve kırmızı beyaz olmuş. Restorasyon yaparken ruhsatta kırmızı beyaz olduğu için bunu kullanmak istedik ve bizde kırmızı-beyaz yapacağız. Fakat desen farklı olacak. İlk fotoğraflar gelsin o zaman
Ankara-Eskişehir yolunda bir benzinlikte vosvos gördük, fotoğraf çekelim dedik
Aracımıza alır almaz LPG bağlattık. LPG sistemi araç hava soğutmalı olduğundan biraz farklı. LPG'nin araçta yakılabilmesi için 35 derece sıcaklığa çıkması gerekiyor. Günümüz araçlarında bu ısı suyun sıcaklığından alınıyor fakat tofuduk'ta su olmadığı için egzoz kazanı delinerek ısıtma çubuğu yerleştirildi. Bu şekilde egzozun ısısı ile LPGmiz ısınıyor. Bu sistemi Ankara'da yapan sayılı usta var. Şaşmaz-Tataroğlu LPG'ye gidebilirsiniz tertemiz çalışıyorlar.
Bu da aracımın altı. çürük olmaması çok güzel bir durum. Yakın zamanda zift ve pütür atılacak ve dayanıklılığı ile yalıtımı arttırılacak.
Şimdilik bu kadar, gece devam edeceğim
kardeş antalyadayım demişsinde oranın sanayisinde arap lakaplı bi adam vardı onun yanınamı gittin bende antalyaya götürmüştüm t2mde problem vardı götürdüm çalıştırdım gaza bastım adam anladı ustasıymış bu işlerin 2 hafta bekledim almanyadan parça geldi taktırdık taktırdıktan sonrada onunda t2 si var 2mizinkide 2.000 motor yarış yaptık berabere bitti
merak ettiğim için soruyorum muhtemelen araştırmışsınızdır :)
acaba bu vosvoslara daha farklı markaların daha modern motorlarının takılma imkanı var mıdır ? ne bileyim mesela 1,6 benzinli VW motoru yada 1,2 benzinli renault takılabilir mi bir yerde sıfır yada çıkma bulunsa yasal olarak mümkün fakat bu kaplumbağa bünyesi uygun mudur bu tip motor değişimine ?
quote:
Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi
merak ettiğim için soruyorum muhtemelen araştırmışsınızdır :)
acaba bu vosvoslara daha farklı markaların daha modern motorlarının takılma imkanı var mıdır ? ne bileyim mesela 1,6 benzinli VW motoru yada 1,2 benzinli renault takılabilir mi bir yerde sıfır yada çıkma bulunsa yasal olarak mümkün fakat bu kaplumbağa bünyesi uygun mudur bu tip motor değişimine ?
motor arkada oldugu için uyumsuzluk olur genelde ancak subarunun boxer motoru veya porsche nin motorları uygulanabiliyor direkt uyumlu şekilde
quote:
Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi
merak ettiğim için soruyorum muhtemelen araştırmışsınızdır :)
acaba bu vosvoslara daha farklı markaların daha modern motorlarının takılma imkanı var mıdır ? ne bileyim mesela 1,6 benzinli VW motoru yada 1,2 benzinli renault takılabilir mi bir yerde sıfır yada çıkma bulunsa yasal olarak mümkün fakat bu kaplumbağa bünyesi uygun mudur bu tip motor değişimine ?
Elbette araştırdım :)
Bu motoru taktırma işlemine modern tabirle "swap" deniyor. Başka bir forumda bir vosvosçu arkadaş 1966 model 1200 pre aracına 2000cc Zetec Mondeo motoru swapladı. Çok başarılı sonuçlar almış.http://www.techturkey.com/forum/project-cars/156305-66-vw-bug-zetec-20-swap.html buradan inceleyebilirsiniz. Videolara da bakmayı unutmayın
Burada en önemli sorun radyatörü nereye takacağımız ve manifoldların yerleşimi. Bunun dışında verimsiz bir durum yok
@kinghacker1453 hocam Antalya değil Kütahya dedim :)
@ugurcan1994 Yukarıda arkadaşa alıntıdan cevap verdiğim linki ziyaret edin
Takip, güzel olacak
Yarın ses sistemi ile ilgili fotoğrafları yükleyeceğim