Şimdi Ara

Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
17
Favori
30.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ilk göz ağrım vosvosum restorasyon sürecinde, buraya fotoğraf ekleyerek detayları aktaracağım. Aracım boyadan çıkmak üzere, saygılar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi $U$PeCT RoCKerS -- 17 Temmuz 2013; 18:53:33 >



  • Eski bir ww kullanıcı ve hayranı olarak bu başlığı görünce yazmadan geçemedim. WW bir klasik arabadır. Şu andan piyasada havalı havalı dolaşan, bol sıfırlı fiyatlar ile alınan ve kendilerine araba denilen varlıkların yanında gerçekten arabadır. 2 adet 1303 modeline sahip oldum. şimdiye kadar toplam 32 adet araca binmişim. Ancak en çok keyif alarak bindiğim ve sevdiğim araba ww dir. özellikle o motor sesi beni hasta eder. hala o sesi duydummu dönüp mutlaka bakarım. Yalnız son zamanlarda üzerinde fazlaca oynanmaya başlandı bu araçların ve klasik olma özellikleri bence gitti. bu araçlarda hem maddi olarak hemde manevi olarak para edeni tamamen orjinal olmasıdır. Yani orjinalden kastım şudur. sadece şöför tarafında bir tane yuvarlak krom aynası olacak. orjinal radyosu üzerinde olacak. kalorifer tesisatı çalışıyor olacak. düğmeleri, göstergeleri, döşemeleri orjinal olacak. yenilendiğinde bile orjinaline sadık kalınarak yenilecek. işte o zaman o araç para ediyor. Benim ilk aldığım araç emekli bir prof.un aracıydı. Aracı ilk gördüğümde resmen aşık oldum ve hiç pazarlık yapmadan aldım. Aracın genel durumu çok kötüydü, ancak hiç bir yeri ile oynanmamıştı. yani tamamen orjinal olarak duruyordu. Hatta fabrika etiketi bile duruyordu. aracı aldıktan sonra Ankara Şaşmaz Sanayide sırf ww tamir eden bir ustamız vardı. Yaşlıca bir ustaydı. onun güvenli ellerine teslim ettim. Ben ve ustam 2 ay aracın üzerinde ince ince çalıştık. orjinalliğinin bozulmaması için azami özen gösterdik. yurt dışından parça getirttim, arabanın her yerinde benim de el emeğim vardı. sonuçta ortaya muhteşem bir araç çıktı. Döşemesinden kaportasına, kromundan, motoruna, alt ziftinden orjinal döşemesine, çalışan radyosundan silecek fıskiyesine kadar gerçekten muhteşemdi. O araç ile yaklaşık 30 bin km.yol yaptım. hiç beni yolda bırakmadı. Şimdi altınızda ne kadar milyonluk araçlar olursa olsun hiç kimse yanınıza gelip araç ile ilgili sohbet etmez. Ama bu ww ile nereye gitsem insanlar yanıma gelip araç hakkında sorular sorarlardı. yani o kadar dikkat çeken bir araçtı. Daha sonra bir süpermarket otoparkında yanıma birisi gelerek arabayı inceledi ve ne kadar istiyarsanız hemen vereyim bu aracı bana satın dedi. Ben hayır falan dedim. adam ısrarcı oldu, sonra fiyat konusu açılınca, bana teklif edilen fiyat şu anda sıfır satılan araç fiyatlarının neredeyse iki katı kadar bir fiyattı. Tabi bu rakamı duyunca şeytana uydum ve aracı sattım. Meğerse adam İstanbul da koleksiyonermiş ve gerçekten de orjinal arabadan anlayan birisiymiş. Gerçi aracın güvenilir ellerde olduğunu bilmek bana mutluluk versede halen keşke o aracı satmasaydım diye içimden geçiriyorum. Ondan sonra tekrar ww arayışına girdim. piyasada çok vardı ama hep gidip incelediğimde üzerlerinde oynanmış, orjinallikleri bozulmuş araçlardı. 6 ay tüm ülkede aramalardan sonra yine ankara da tesadüfen bir araç buldum. bu araç diğeri kadar olmasa da yine güzel bir araçtı. aynı işlemlerden bu araçta geçti. 2 ay gibi bir sürede bunu da toparladık. ortaya çok güzel bir araç çıkmıştı. Sadece radyosunu bulamadım. onun yerine eski bir araç radyosu uydurmak zorunda kaldım. Kromjları ile çok uğraştım yalnız. tamponları kaya gibi sağlamdır bu araçların. küçük bir göçük veya eğikliği tamir etmek gerçekten çok zordur. bizde orjinal olsun ama çok güzel dursun diye 1 tampon ile 2 gün uğraştığımı biliyorum. 1 oksijen tüpü harcadık. ama sonuçta tampon ilk günki haline geldi. sonra krom kaplandı, kromdan sonra cilalandı ve montaj yapıldı. yani sırf tamponlarla 15 gün uğraşmış oldum. o araç da ikinci aracım olarak 2 yıl bende kaldı. 2 yıl sonra yine çok iyi bir teklife dayanamayıp satmıştım.
    Bence bu araçların sahipleri kesinlikle araçlarını elden çıkartmamalılar. Aslında şu anda vakit bulamıyorum. vakit bulsam inanın bir tane alıp orjinal toplamayı çok istiyorum. 6 ay sanayide yatıp kalkmaya hazırım. ama vakit yok. inşallah bir gün yine bir tane yapacağım ve oğluma kalacak en büyük miras olacak inşallah.
    Hocam bende kaplumbağaları çekici bulurum çocukluğumdan beri tatlı bir araba Konunuzu baştan aşağı okudum inceledim resimleride aracınızıda o kadar uğraşmanız çabalamanız aracınızı yaptırma aşamalarınız kendimi roman okuyor gibi hissettim Sizin için güzel bir anı yaratmış olmalı bu araç kısacası yorum yapmamdaki amaç yıllar süren bu azminize ve mücadele etmenize helal olsun demek istiyorum
  • Takip edelim,kolay gelsin:)
  • Kolay gelsin takipteyim...
  • Bende takipteyim şimdiden Allah kazasız binmeyi nasip etsin.
  • Takipteyim hocam, merakla bekliyorum
  • Bugün vosvos günü herhalde başka bir forumda lacivert bir 2.0 swap vosvos gördüm harikaydı bu da güzeldir umarım
  • Evet arkadaşlar biraz detay vereyim. Aracım 73 model 1303S modeli. Normal 1303VW'lere göre farklarını sayacak olursak;

  • 1600cc hava soğutmalı motor
  • Önler disk fren
  • Süspansiyon(normal 1302 ve 1300 modellerde bildiğim kadarıyla torsiyon sistemi mevcut)
  • VDO marka saat
  • Renkli camlar
  • Arkada küllük vs. gibi ufak detaylar mevcut.

    Aracımın rengi orijinalinde kırmızı renk fakat aldığım arkadaş çift renk yaptırmış ve kırmızı beyaz olmuş. Restorasyon yaparken ruhsatta kırmızı beyaz olduğu için bunu kullanmak istedik ve bizde kırmızı-beyaz yapacağız. Fakat desen farklı olacak. İlk fotoğraflar gelsin o zaman

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

    Ankara-Eskişehir yolunda bir benzinlikte vosvos gördük, fotoğraf çekelim dedik

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

    Aracımıza alır almaz LPG bağlattık. LPG sistemi araç hava soğutmalı olduğundan biraz farklı. LPG'nin araçta yakılabilmesi için 35 derece sıcaklığa çıkması gerekiyor. Günümüz araçlarında bu ısı suyun sıcaklığından alınıyor fakat tofuduk'ta su olmadığı için egzoz kazanı delinerek ısıtma çubuğu yerleştirildi. Bu şekilde egzozun ısısı ile LPGmiz ısınıyor. Bu sistemi Ankara'da yapan sayılı usta var. Şaşmaz-Tataroğlu LPG'ye gidebilirsiniz tertemiz çalışıyorlar.

     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013

    Bu da aracımın altı. çürük olmaması çok güzel bir durum. Yakın zamanda zift ve pütür atılacak ve dayanıklılığı ile yalıtımı arttırılacak.


    Şimdilik bu kadar, gece devam edeceğim




  •  Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013


    Bu arada söylemeden geçmeyeyim, resimde yan tarafta gördüğünüz araç T3 Westfalia modeli. Herkesin rüyasında olan şu model;


     Volkswagen 1303S | 1973 1600cc | Restorasyon | Güncel 17.07.2013




  • Öncelikle kolay gelsin diyeyim. Detayların hepsini ilk mesaja eklerseniz insanların bulması daha kolay olur. Çünkü forum sever böyle konuları , sayfalar dolar
  • Takip güzel valla
  • Bide kıpkırmızı olursa :D Tadından yenmez bu kaplumbağa
  • Takip,heyecanlı valla
  • Takip edicem. Nedense bu konuları bi solukta okuyabiliyorum
    Malesef dğer otomobil forumlarına göre bu forumda böyle konular hiç yok.
  • merakla takip ediyorum
  • Güzel uğraş olacaktır ama umarım maddi manevi başınızı ağrıtmaz..

    LPG bağlatmanızda beni düşündürdü açıkcası.. Bu araç keyif aracıdır, en azından günümüzde..

    Restore edeceksiniz güzelce hafta sonları falan dolanabilirsiniz fakat LPG bağlatmışınız ilk iş.. Günlük kullanmayı düşünüyorsanız şimdiden geçmiş olsun, Allah rahmet eylesin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    Öncelikle kolay gelsin diyeyim. Detayların hepsini ilk mesaja eklerseniz insanların bulması daha kolay olur. Çünkü forum sever böyle konuları , sayfalar dolar

    Hocam bu dediğinizi en son tüm yazıları bitirdiğim zaman yapacağım. İmla hataları ve kronolojiyi tam tutturmak amaçlı

    @wartox : Hocam gülü seven dikenine katlanır diyelim. Fakat bu arabayı kendim bile tamir edebiliyorum. Şu an 1000km'i geçtik, hiçbir sıkıntımız yok çok şükür. LPG olmuş 2.22TL. 6 yıldır LPG'li binen var, aracı LPG'de benzinden daha iyi çalışıyormuş(tataroğlu lpg'de takan usta)

    Birazdan devam ediyorum




  • Takipteyim.
  • Takipteyim...
  • ben olsam lpg takmazdım zaten bu araba ne kadar yakarki lpg taktırdınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    ben olsam lpg takmazdım zaten bu araba ne kadar yakarki lpg taktırdınız

    45-50krş/km en hafif kullanımda bu şekilde tüketiyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.