Şimdi Ara

virajlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tam viraji donuyorsunuz o anda yavaslamaniz gerekiyor viraji donme esnasinda frene basilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • arabaya bağlı olarak, yeni arabalarda basılabilir. Ancak virajdan önce hız düşürmek gerekir. tabi sert frenden bahsetmiyorum.
  • Mecbursak yavaşça basılır sonuçta mecburiyet virajdayım deyip akışına bırakmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sureklı dort ceker aracta kontrollu sekılde sureklı gaza basılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basılır...Yol tutuşu iyi olan her araç bunu yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Sureklı dort ceker aracta kontrollu sekılde sureklı gaza basılır.

    Ve arkada ki selektör yapan 2014 model bmwye el sallanır Virajda fren gerekmedikce yapılmaz. Gerekirse kontrollü bir şekilde yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandıgıniz aracin yol tutusu iyiyse tabiki basilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Talinat ıslak zeminde kayma
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • viraj içinde fren kontrolü kaybettirebilir. Mümkünse basmamak daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psman


    quote:

    Orijinalden alıntı: sensodrive

    Sureklı dort ceker aracta kontrollu sekılde sureklı gaza basılır.

    Ve arkada ki selektör yapan 2014 model bmwye el sallanır Virajda fren gerekmedikce yapılmaz. Gerekirse kontrollü bir şekilde yapılır.

    Gercekten de ozellıkle vırajlarda, yokuslarda, adalara gırerken sureklı dort ceker aracın tadı bambaska. Vırajlarda İnsanlar yavaslarken sız gaza basarak yola yapısıp gıdıyorsunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dogrudur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frene basılıp basılmayacağı,

    - Virajın uzunluğuna,

    - Virajın zorluk derecesine,

    - Zeminin kuru ya da ıslak olmasına,

    - Aracın viraja giriş hızına,

    - Aracın yol tutuş kabiliyetine,

    - Lastiklerin durumuna,

    - Şeridin darlığına ya da genişliğine göre,

    Değişir.
  • Viraja anormal bir hızla girmediysen, önünde frene basmanı gerektiren birşey yoksa basmamak daha iyi.
  • Basma frene dümdüz gir bodoslama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dozıjında basarsan hiçbirşey olmaz. iraj içinde sol ayak freniyle arabanın arkası koparılabilir ama burda o tarz bir ani frenden bahsetmiyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basılır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baktınız viraj göründüğünden keskin, frene basssanız iyi olur tabii. Anaokulu çıkışında su birikintisi görmüş çocuk gibi basılmadığı sürece basılabilir.

    İçimizdeki çocuk bizi böyle bir duruma soktuysa, neticede sert fren gerekiyorsa, önce düzeltin, aynı şeritte kalarak dahi bir süre düz gidilebilir, sert fren bu sırada yapılır. Gerekirse tekrar direksiyon verilir, tekrar yavaşlanılır. Önce düzelt - sonra fren, önce düzelt - sonra fren... sadece arabayı kullanma, yolu da kullan.

    Eskiden ESP yoktu, EKG vardı.
  • Son çare ama Türkiye'deki güzide sürücüler sağolsun hızını ayarlarsın 70'lik viraja girersin dar virajda 40 ile giden bir tanesi yüzünden frenlemek zorunda kalırsın, daha beteri zaten limitte gidiyorsundur ruh hastasının teki gelir yarım metreden takip ederek kaza yaptırmaya çalışır, kimse kusura bakmasın ama ikinci tipe örnek araçlar genelde doblo ve clio.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal hızlarda zaten fren basmalık bir durum olmaz, hız biraz fazla gelmişse durum hafifse hafif gazdan çekilir kafa içeri çeker tekrar. Durum daha kuvvetliyse sağ ayak gazdan hafif çekip, tekrar yoklarken, sol ayak hafif frene baskı yapar. Arabanın kafası tekrar dengelenir. Hani misal otobanda hızlı giderken virajın keskinliğini hesap edemeyip fazla hızla içerden girdiniz ve kafa dışarı atacak gibi yapıyor yalpalanıyor, yukarıda dediğim yapılır. Kafa atıyorsa hemen ayağı gazadan kontrollü miktarda çekeceksiz zaten, ani değil kontrollü. Ama tüm bu yazdıklarım gereksiz hızlı kullanımlarda olur. Sakin kullanımda viraj içinde frene de basılır, vites de değiştirilir hiç birşey olmaz.

    Bu dediklerim önden çekişli araçlar içindi. Eğer arkadan itişli bir araç sürerken viraja biraz fazla hızlı girdiğinizi fark ettiyseniz ve içerideyseniz gaz yine hafif kontrollü çekilir, yine sol ayak hafif fren yaparak aracın kontrolde kalarak kendini toplaması beklenir. Yok eğer durum ciddi ise ve araç kontrolden çılıp arka kendini bırakıyor ise, gazdan ayak kesinlikle çekilmez, direksiyon arkanın atmaya başladığı yöne kırılır, kontrollü gaz vermeye devam edilerek, tekerleklerin tekrar çekişi oturtması sağlanır ve araç düzelir. Yani bu da yanlamadır işte de, olur da virajda istemeden arkanızı kaçırırsanız aklınızda bulunmalı gazla düzelteceksiniz o an gazdan çekerseniz spine gider iş. Yine arkadan itişli araçlarda viraj içinde ani ve sert vites değişimlerinden ve sert direksiyon hareketlerinden kaçınmak lazım araç kolaylıkla oversteer dediğimiz yanlama pozisyonuna girer. Bilene keyifli olabilir ama bilmeyene çokl korkutucu olup taklaya kadar götürebilir. İşin özeti sakin, insan gibi sürerseniz herşey güzel olur.




  • viraj içinde motor freni ve az biraz fren
  • Frenden başka çaren yoksa zaten ne yapacaksın ? Tabii ki basacaksın. Zaten kazaya karışacaksan bari yavaşlayabildiğin kadar yavaşla yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.