Şimdi Ara

VECTRA B HAKKINDA TÜM BİLDİKLERİMİZ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
257
Cevap
9
Favori
203.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar topiği inceledim ve piyasada haddinden fazla Vectra B kasa bulunduğu halde hakkında yararlı bilgi alabileceğim bu araçlara ait topic bulamadım ve bu başlığı açtım.Bu topicte araçlarımızın hangi model olduğunu,herhangibir arızasının olup olmadığını,en güvenli şekilde nasıl kullanabileceğimizi,lpg bulunup bulunmadığını,ne kadar sarfiyat yaptığını,arıza durumlarında parça fiyatlarının ne olduğunu,bakım masrafları gibi bilgileri burada paylaşarak,birbirimize daha fazla yardımcı olabileceğimiz kanaatini düşünmekteyim.Ayrıca yol bilgisayarı ve diğer yaptırdığım bakımlar ve arızalar için de yardımcı olabilirim.

    Öncelikle ben başlayayım.

    Yaklaşık 1 ay önce triger setini ve rölanti motorunu,ayrıca eksantrik mili devir sensörünü değiştirdim.

    Triger seti + devirdaim = 170.00 tl

    Eksantrik devir sensörü= 85.00 tl

    Rölanti motoru = 90.00 tl







  • Yukarıda söylediğim parçalar ,sanayide oto parçacılarından alınarak montaj yapılmıştır.Bu parçalar serviste nereden bakarsak bakalım 1.100 tl arasında yapılacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okifi -- 8 Aralık 2009; 12:31:17 >
  • 97 model cd vectra sahibiyim aracım şu an 217.000 km de .2.5 yıldır lpg li, gaza dokunduğumda beni yüzü kara hiç çıkarmadı.Kam mili sensörü her 2 yılda bir muhakkak arızalanır :) .Elektronik aksamının çok arıza verdiğini düşünüyorum.Beni çok yolda bıraktı ama 10 yıldan sonra ailemizin bir bireyi oldu gibi.Rengi kırmızı.İçini uzun zaman önce krem rengi deri yaptırmıştım.Şu an hanım kullanıyor.Çok sağlam bir araba iki kez kaza geçirdim ama güvenle durdu ve burnumuz kanamadı.nede olsa alman malı.
  • 99 1.6 GL (ilk) sahibiyim. Araç şu anda 135,000'de. Geçen sürede sarf malzemeleri dışında hiç masraf çıkarmadı. 50,000 ve 100,000'de iki kez triger seti, iki kez de lastik değişti. Ustalar da inanmıyorlar ama fren diskleri, fren balataları ve diğer yürür aksamı orjinal. Lanet araba (sözün gelimi) kendini bırakmıyor ki ben de onu bırakayım!...
    Kaportaya gelince. Arkadan çarpma nedeniyle arka tampon ve stoplar değişti. Başka bir darbede de sağ arka kapı boyandı. Ne yazık ki bunlara engel olamadım.
    Hala severek kullanıyorum. Arada yeni modellerin test sürüşlerine gidiyorum. Aracı test ettikten sonra tekrar arabama bindiğimde arada belirgin bir konfor farkı görmeyince ona olan bağlılığım bir kere daha artıyor.
    1.6.motorun hantal olduğu söylentisi de bana göre çok abartılı.LPG taktırmayı da düşünmüyorum. Aldığımdan beri istikrarlı bir şekilde şehir içinde 8.7-9.0 lt/100km; şehir dışında da 5.5-6.5lt/100 km yakıt tüketiyor.
    Bakımlarını her 10000km.de yaparım. Tüm filtreleri istisnasız değiştiririm, EGR'yi temizletirim.Kapı fitillerine mutlaka 3-5 ayda bir silikon sprey uygularım.Her 5 depoda bir çeyrek depoya Würth enjektör katkısı atarım. Araç 6 ayda bir mutlaka cila veya pasta-cila görür. 2 yılda bir fren hidroliği ve soğutma sıvısı değişir.
    Anlayacağınız evin tek oğlan çocuğudur. (Abarttığımın farkındayım)
    İyi ki almışım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yonga -- 11 Aralık 2009; 1:11:02 >




  • Bu arada, en son lastik değişiminde Nokian H tercih ettim. Lastik değişiminden sonra motorun sesini duymaya başladım diyebilirim. Isının 0'a yakın veya daha altında olmadığı bölgeler ve yaz mevsimi için dört dörtlük bir lastik olduğunu söyleyebilirim.
    Ayrıca ikinci kez motor yağına kattığım Motor Silk'in de motoru sessizleştirdiğini gördüm.
  • Evet söylenildiği gibi kullanım ve özellikleri açısından aracım şuan en son model araç özelliklerine hitap ettiğinden dolayı bende aracımı gözden çıkaramıyorum.1996 model CD ve arka tampon haric komple orjinaldir.Aldığımdan itibaren kendim iki defa trığer setini eksantrik mili sönsörü ile bir defada rölanti motorunu değiştirdim.Araç 4 yıllıkken bir dr den aldım ve şuan 175.000 km de.Bu yıl ise dört adet brıstone er 300 turanzo lastik aldım.Uzun yolda ise açılır tavanın keyfine diyecek yok.2,5 yıldır Atiker kit kullanmaktayım ve uzun yolda 7 litre lpg ile 100 km yapmaktayım.Bu ekonomiye de kimseyi inandıramamaktayım.2000 motor daha fazla yakar diyorlar ama maalesef daha ekonomik.
  • Forumun hareketliliğine bakılırsa, Vectra B kullanıcılarının araçları hakkında pek de bilgileri yok galiba?
  • Demekki artık Vectra B kullanıcısı pek kalmamış.


    quote:

    Orijinalden alıntı: yonga

    Forumun hareketliliğine bakılırsa, Vectra B kullanıcılarının araçları hakkında pek de bilgileri yok galiba?
  • Maalesef araba eskiyince yazacak heyecan kalmıyor.Ama ben arabamı seviyorum.
  • 1. Vectra'nın orjinal teybi değiştirilince, bilgi ekranında sadece tarih bilgisi mi gözüküyor? Yoksa RDS vb. bilgileri ekrana yansıtabilen teypler var mI?

    2. Arka kapıdaki hoparlörlerin yerine hangi marka önerirsiniz?
  • arkadaşlar vectra b kasa olarak güzeldir ama opelin en masrafsız arabsı astradır opel vectranın albenisi var kötü değil ama astrayı tek geçerim
  • Vectra ile Astrayı kıyaslamak biraz mizahlı olmuş.Aynı katogoride bile değiller.Masraf ise tüm araçlarda olan konulardır.
  • vectra b 2.0 motorun en önemli arıza konusu eksantrik ve krank devir sensörüdür. bu sensörlerin yan sanayi olanları 1 aya kalmıyor hemen bozuluyor. mutlaka orijinal taktırmak gerekli. tabii orijinal sensörler de oldukça pahalı.
  • Eksantrik mili devir sensörünü parçacıdan aldım.Orjinali üzerinde GM var ama aldığımda orjinali gibi sıemens marka.85 tl.
  • Orjinal teyp değiştirildimi,ekranda gözüken teybe ait bilgiler bir daha gözükmez.Kapılardaki orjinal hopörlerler ise gayet iyi kalitelidir.Değiştirmeye gerek görülmez.Ses sistemi kullanacaksanız,sistemi montaj yapacak kişi sizi yönlendirecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: yonga

    1. Vectra'nın orjinal teybi değiştirilince, bilgi ekranında sadece tarih bilgisi mi gözüküyor? Yoksa RDS vb. bilgileri ekrana yansıtabilen teypler var mI?

    2. Arka kapıdaki hoparlörlerin yerine hangi marka önerirsiniz?
  • benimde vectra b gt'm var. yeni aldım. biraz masraf ettim birşeyler yaptırdım motruna fakat bu sefer frenlerini bozdular. frenler tutmuyor. üzerine ayağını ilk koyduğunda taş gibi sonra yavaşca yumuşuyor. dolayısıyla araç frene çok geç tepki veriyor. önüme ani birşey çıksa kısa mesafede arabanın durması çok zor. nedendir acaba bulamadım?
  • Bir arkadaşta 12 bin küsür kmde fiat grand punto Kırmızı(Rengi olmadı) var.Sattığı evine karşılık para +bu aracı alıyor.(Bankacıymış)Evi pahalı satmış ama aracıda 25000 Tl den almak zorunda kalmış.ASlında daha aşağı almış aracı yani:))Haftaya aracı alacak.Kendisinde eski model bir ford eskort var.Punto ufak olduğu için bana gelmez diyor.Escortunu kullanmaya devam edip bu arcını satmayı düşünüyor. Alırsan vereyim dedi bana.Bende 7 seneden beri sorunsuz kullandığım 2001 Opel Vectra 1.6 comfort 85000 kmde temiz kullandığım aracımı satıp yeni bir araç almak istiyorum.(model yükseltmek)


    1-Vectradan binip bu araca binmek ne kadar mantıklı? (Yakıt-konfor ve SORUNSUZLUK en başta tabiki)
    2-1.6 turbo 120 beygir gücündeki bu araç ne kadar eder?Punto ve vectra Kullanan arkadaşların yorumunu bekliyorum.Teşekkür ederim.




  • bende 99 vectra GT aldım sabah çalışmalarda 3. marşa kadar çalışmıyor çok can sıkıcı çalıştıktan sonra problem kalmıyor , sensörlerden şüpheleniyorum aceba sensörlerde bi problem olabilirmi ?
  • arkadslar yazın aldım bende aracı.bi gün biyerini yaptırırken diger tarafı bozulan bi araç ama cok memnunum. 2.0 motor kullanoyrum muhtesem az yakıyorum
  • Arkadaşlar bende 2000 model cdx vectra amayı düşünüyorum..Edindiğim bilgilere göre aracın motorunda yağ kaçakları oluyomuş krank keçesinde özellikle.Konu hakkında deneyimi olan vectra kullanıcılarından yorum bekliyorum..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.