Şimdi Ara

Vatandaş yılda en fazla 3 araç satabilecek... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Vatandaşın 1 tane satabilecek. Durumu var sankide

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TV de bu haber yayınlanırken bi kaç kişi galericiler ile ilgili yorum yapiyodu. Diyorlar ki tanımadığım birinden almaktan ziyade galericileri tercih ediyoruz diyorlardı. Daha garantili oluyormuş

    Nasıl ironi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 elde garanti olmaz, olamaz. Olsa bile uygulanamaz. Distribütörlerin bile garantiden kaçtığı bir ortamda Galerici Ahmet Abi mi garanti verecek geçiniz. Kurumsal galeriler bile bu teminata kolay kolay giremez.

    Ayrıca kanun bu hükmüyle direk sıradan vatandaşa vurup, galericileri özelliklede kurumsal galerileri olan zenginleri koruyor. İyi görünmesine rağmen aslında normal al-sat ile işi olmayan arabasını satacak sade vatandaşıda vuracak art niyetli bir kanun olmuş. Teşekkürler sayın hükümet yine cebimizdeki paraya göz diktiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • belli başlı şirketlerden yapılen expertiz geçerli olmalı bunun için şirketlere sertifika, izin felan verilmeli mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    2 elde garanti olmaz, olamaz. Olsa bile uygulanamaz. Distribütörlerin bile garantiden kaçtığı bir ortamda Galerici Ahmet Abi mi garanti verecek geçiniz. Kurumsal galeriler bile bu teminata kolay kolay giremez.

    Ayrıca kanun bu hükmüyle direk sıradan vatandaşa vurup, galericileri özelliklede kurumsal galerileri olan zenginleri koruyor. İyi görünmesine rağmen aslında normal al-sat ile işi olmayan arabasını satacak sade vatandaşıda vuracak art niyetli bir kanun olmuş. Teşekkürler sayın hükümet yine cebimizdeki paraya göz diktiniz.

    Yapılır yapılır... Sigorta denen bir şey var. Anında sigorta firmaları yeni bir ürün geliştirir. Galerici kendine sigorta yaptırır. Kendi sattığı arabalardan birinde arıza çıkarsa sigortasından ödettirir. Bu ek maliyet demek olduğu için bu maliyeti ya satıcıya, ya alıcıya yansıtmak durumunda kalır. Ancak çok büyük maliyet olacağını sanmıyorum.

    Türkiye'de parça fiyatları da ucuz değil. İşçilik maliyetleri de git gide artıyor. Artık yavaş yavaş ikinci eldeki fahiş fiyatların ölmesi lazım. Yani, ikinci el ile sıfır arasındaki makasın açılması lazım. Avrupa'da ve ABD'de ikinci el aracın değerinin düşük olmasının sebebi bu. Arıza riski. İşçilik çok pahalı olduğu için, o riske daha az insan giriyor. Çoğunluk sıfır tercih ediyor. İkinci elde talep düşük kalıyor. Arz fazlası oluyor. İkinci el fiyatları düşüyor. Türkiye'de de artık işçilik çok ucuz değil. Yavaş yavaş ikinci el değerlerinin düşmesi lazım. Bu uygulama da galeriler vasıtası ile ikinci elde galerilerin alış fiyatlarını biraz düşürmeye yarayabilir. Zira satış fiyatları zaten fahiş. Daha ne kadar pompalayabilir ki? Sıfırının %10 altına satsa kim alır? Mal olmak lazım. Gider sıfırını alırım. Dolayısı ile satıştan ziyade alışı aşağıya çekme hareketi olur.

    Böylece şahıs da bir nebze daha ucuza ikinci el araç alabilir. Çünkü satıcı galeriye verse biraz ölü fiyata vereceğini bilir. Siz de birey alıcı olarak bunu bilirsiniz. Alış fiyatında aşağı doğru bir hareket gözlemlemek mümkün olur. Böylece garantili araç isterseniz galeriye, garantisiz ama bir nebze daha ucuz isterseniz bireye yönelirsiniz. Fena değil.

    Hali hazırda ikinci el araç fiyatları sıfırına gayet yakın iken, ikinci el araç fiyatlarında bir artış beklemek abes olur. Şahsen yıllardır ikinci el araç fiyatlarının neden bu kadar yüksek olduğunu anlamakta zorluk yaşıyorum. Türkiye'de genel olarak ikinci el ürünün ederi çok yüksek. Bizimkiler bit pazarcı herhalde, bilemiyorum. Yavaş yavaş bu durum değişecek sanıyorum... Sadece araba da değil. Bilgisayar parçaları, elektronikte falan da böyle bu durum.

    İkinci el işlemci satıyor. Garantisi devam ediyorsa %20 ucuza satıyor... Küçücük işlemci. Ben ne yapıyorum? Aynı işlemciyi ABD'den ikinci el alıyorum. Buradaki sıfır fiyatının %50'sinden de aşağıya geliyor. Oradaki sıfır fiyatının %35 aşağısına almış oluyorum mesela... Yükte hafif her şeyi ABD'den ikinci el alıyorum. Gümrük kevgire dönmüş zaten. Gümrük kontrolüne girerse, 3TL kapıda ödeme kontrol ücretini ödüyorum. Mal benim. Telefonu falan da böyle yapıyorum. ABD'den ikinci el al. Arkadaşla ülkeye sok. Kendi pasaportuna işlet. 4 yıl kullan, sat, yenisini al... Burada ise milletin biti değerli. Sıkıntı büyük...

    O yüzden ben ikinci elde tutulmayan aracı al. Öldürene kadar bin. Ölü fiyatına sat yapıyorum. Kafam rahat oluyor. Otomobili zırt pırt yenilemek bir ihtiyaç değil zaten. Aldıktan sonra 250.000km binmeden satmam. Arabanın km'si geldiğinde en makul seçenek ne ise, yapıştırıp onu alıyorum. "Ay zottirinin cam tavanı var ya"ya bakmıyorum. Fiyat/performans. Tek baktığım şey bu. Kaç para veriyorum. Karşılığında ne alıyorum. Aracı öldürüp sattıktan sonra aylık cebimden kaç para çıkmış olacak? Yaptığım hesaba göre tutulmayan iyi arabaya 10 yıl binmek ile, focus ayarı bir arabayı 5 yılda bir yenilemek arasında bir maliyet farkı yok. "Bu ülkede otomobile çok para vermeye mahkumsak, neden focus'a bineyim?" düşüncesi devreye giriyor.

    Bir de vergiye karşıyım. Benden devlete zırnık yok bu saatten sonra. Yolacak başka tavuk bulsunlar. Sıfır almam. Mümkün olduğunca vergi yaratmaktan kaçınıyorum. Başka türlü adam olacakları yok. Terbiye etmek istiyorsak mamalarını keserek işe başlamak lazım. Bırakalım bir kere de çözümü onlar düşünsün. Bir kere olsun bizi garantide, ödemeye mahkum enayi olarak görmesinler. İkinci el ile sıfır arasındaki makas iyice kapanırsa, araba da almam. Zorla mı? Eski arabama binmeye devam ederim. Gittiği yere kadar. Rest... Parayı devlete vereceğime, sanayi esnafına dağıtırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 21 Ağustos 2016; 17:27:48 >




  • Son durumda dolandırıcılık olduğunu Yargıtay da kabul etmiş, daha önce km düşürme eylemini desise olarak görmüyorlardı, basit bir hukuki ihtilaf gibi düşünüyordu.
    Son kararlarıyla doğruyu buldular
    http://www.hukukihaber.net/m/?id=59353

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel uygulama hakkını verelim, tamam ekspertizi kılıfına uydururlar ama garanti işi cidden iyi.
  • Aklıma takılan bir kaç soru:
    -Satış yapan ekspertiz raporu alıp sunacakmış, bu masrafını fiyata yedirip araçların satış fiyatı artmayacak mı, satıcı kendi cebinden çıkmasına razı olur mu?

    -satıcı garanti verecekmiş, peki garanti verilemeyecek eski durumdaki sıkıntılı aracı olanlar o haliyle bildirip garanti vermeden satamayacak mı, yani örneğin vatandaş "10 yaşında aracım var, şanzıman 1 kez sorun çıkarmıştı, tamir ettirdim, şu an çalışıyor ama tekrar bozulursa diye satmak istiyorum bilgin olsun, dolayısıyla garanti veremem bozulmayacağına, o yüzden fiyatı düşük, bu haliyle almak isteyen alsın, garantisiz" diye satmak isteyenler ne yapacak?tamir ettirsin de satsın derseniz, tamir ettirmekle ugrasacaksa niye satsın?

    -tamam denetim, kontrol olsun, hile vb. olmasın, fakat vatndaş niye en fazla 3 kez araç satabilsin? Maksadı nedir yasaklamanın? Prensip olarak yasaklara karşıyım, kontrol, düzen, denetim başka bir konudur yasaklama başka bir konu! (2008 de aldığım aracımı henuz satmadım, sadece prensip olarak yasağa karşıyım)

    -bu tür düzenlemelere hep çekince ile yaklaşmışımdır, altından ne çapanoğlu çıkacak diye, inş bundan sonra şöyle gelişmeler olmaz; "bundan sonra vatandaş yılda sadece 3 kez araç satacak o da eksper raporları ve yıllar süren garanti falan vermek zorunda olacak, çok uzun ve sıkıntılı bir süreç olacağı için kendisi uğraşmak istemeyecek ve artık araç satış işlemlerini, eksper raporlarını ve garantiyi vermeye yetkili ülke çapında ihale ile bu işlemleri satın almış yetkili 1-2 büyük firma aracılığıyla satışlar yapılabilecek, örneğin marmara bölgesini dud adlı firma alacak ve aracını satmak isteyen vatandaş normalde 80 tl lik aracını bu holdinge 75 e satmak zorunda kalacak (aksi halde kendisi alıcıya garanti vermek zorunda), holding ise aracı yıkayıp, eksper raporu ve 3 yıllık garanti sonrası 75tl aldıgı aracı size 90tl satacak..alan ve satan vatandaşın paraları hayırlı holdinge ve iyi insanlara mı gidecek diye aklıma takıldı..çok karamsarım belki de, bizim memlekette olmaz öyle şeyler herhalde...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3 fazla bile bence, 1 veya en çok 2 olması gerekirdi..
  • acr kullanıcısına yanıt
    Expertiz şartı bu işle ticari olarak iştigal etmeyen sıradan vatandaşı kapsamıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AdmGdk

    Expertiz şartı bu işle ticari olarak iştigal etmeyen sıradan vatandaşı kapsamıyor.

    Kapsarsa saçma olur zaten. Burada tartıştığumız konu galerilere getirilen avantajlarla alıcı vatandaşı galerilere kaydırmak. Yukarıda yazdıklarımı ve huseyin zst nin yazdıklarını okumanı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi haber, birde şu hasar sorgulama ücretsiz olsa

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖTV kalkmayıp araç fiyatları ile parça fiyatları ucuzlamadan garanti falan uygulanamaz bizim ülkede. İnatla da uygulanacaksa sade vatandaşı vurur bu. Ben sattığım araca nasıl garanti vereceğim bu bir, ikincisi adamın art niyetli kullanıp bunu tamir ettir demiyeceğini nerden bilelim ? O zaman ben de bütün servislerin yaptığı gibi, beyfendi maalesef aracınızda bu durumda garanti dışıdır deyip garanti dışı bırakırım. Sonra karşılıklı mahkeme süreçleri falan.

    Haberciler de içeriği kanunu tam vermiyor ona sinir oluyorum zaten. Acaba aracını satacak ve yenisini alacak memur mehmet efendi için mi bu garanti yoksa bu işi ticari olarak yapan sürekli al sat işiyle uğraşanlar için mi.

    ama pert aracı toplayıp çıtır hasarlı diyerek normal ikinci el fiyatına satan çakalları düşününce de bir nevi iyi bir uygulama olacak gibi.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.