Şimdi Ara

Vatan Bilgisayar Garanti Süreci ve Sıkıntılar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
2.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şubat ayında Vatan Bilgisayar'dan Sapphire R9 290 TRI-X OC ekran kartını almıştım. Ürünü kullandığım ilk aylarda ara sıra pc restart atıyordu ama fazla önemsememiştim, hem çok nadirdi hem de anakartım vs. baya eskiydi, sorunu onlara bağladım. Herneyse bu restart sorunları haziran ayı gibi iyiden iyiye artmaya başladı hele son zamanlarında günde 10 kereye yakın restart atıyordu. Yabancı sitelerden vesaire baya bi araştırdım sorunu ve bulduğum hiçbir çözüm işe yaramadı. Hadi sorun yine anakarttandır, psudandır falan diye gittim yepyeni ASUS Z97'li, İntel 4790k'lı, Samsung SSD'li canavar gibi bir sistem kurdum. Ekran kartını da takıp sıfırdan işletim sistemini de kurdum ve bir de ne göreyim daha ilk açtığım oyunda pc tekrar restart attı! Furmark yazılımını indirip testi başlattım ve test başlar başlamaz pc tekrar restart çekti, testi 4-5 kere daha denedim ve eksiksiz hepsinde reboot aldım.

    Sonunda ürünü garantiye yollamaya karar verdim, zaten 2 yıllık garantinin daha 4-5 ayı anca dolmuştu ve kutusu, faturası vs. herşeyi elimdeydi. Vatan Bilgisayar'la iletişime geçmeden önce Sapphire kartların servisliğini üstlenen ServisPoint'i aradım, beni ekran kartı bölümünde yetkili birine bağladılar, derdimi anlattım; eleman ilk önce benim PSU'yu sordu ve söylediğimde kesinlikle yeterli olacağını belirtti. Sonra Vatan'la iletişime geçmemi onların ürünü kendilerine yönlendirebileceğini söyledi, bir de kartın yanında sorunları anlatan ve bilgisayar bileşenlerinin yazılı olduğu bir not bırakmamı istedi ki böylece daha rahat test yapabilirlemiş.

    Herneyse 22 Temmuz 2015'te ben ürünü ilk günkü gibi kutuladım, kutu içeriğinde bir eksik bile bırakmadım. Ayrıca sorunları en ince ayrıntısına kadar anlatan üç sayfalık bir not ekledim; kutuyu o şekilde Vatan'ın Topkapı şubesine teslim ettim. Ürünü teslim alan yetkili kutuyu açtı ve üzerinde fiziksel bir sorun olup olmadığını kontrol ettiğini söyledi, daha sonra bir tutanak tutup bana takip formu gibisinden birkaç belge verdi. Buraya kadar herşey normal gibi gitti, sonrasında geçen hafta garanti sürecimin ne durumda olduğunu merak edip müşteri hizmetlerini aradım ve bana verdikleri referans numarası ile ürünü sorguladım. Cevap olarak ilgilendiklerini söylediler ama hiçbir ayrıntı vermediler ben de bunun üzerine ServisPoint'i aradım ve oradaki görevliye bana verdikleri numaraları vermeme rağmen kaydımı sistemde bulamadı. Neyse dedim ve bir hafta daha böyle geçti.

    Geçen gün cep telefonuma ürünü alabileceğime dair bir mesaj geldi ve ben de en kısa sürede Vatan Bilgisayar şubesine gittim. İşte işin ilginç kısmı burada başlıyor: Elemana belgelerimi verince 17-18 gün önce teslim ettiğim ürünü aynı şekilde löp diye önüme koydu herhangi bir açıklama vs. yapmadı. Ben diretince ürünün tamir edildiğini söyledi, ama kutunun hiçbir yerinde tamir edildiğine dair bir belge yoktu ayrıca ekran kartı gibi böyle elektronik ürünlerin kolayca tamir edilebileceğine inanmıyordum. Görevliye bunu sorunca o da etrafa bakındı ve kutunun içinde teknik servisten gelen bir rapor olması gerektiğini kabul etti. Etraftaki çalışanlara sorup soruşturdu ve sonunda bana dediği ürünün taşınırken bu belgenin düşmüş olabileceğiydi. Ben bu bahaneye güvenmedim ve ürünümle ilgili ne gibi işlemler yapıldığını öğrenmek istediğimi söyledim bunun üzerine eleman elle tuturlur hiçbir açıklama yapmadan birşeyler söylemeye başladı. En sonunda ServisPoint'i aradık, oradaki görevliye ürünün seri numarasını verdiğimizde ellerinde böyle bir kayıt olmadığını söylediler tekrardan. Ben iyiden iyiye kıllandım, zaten bozuk olduğundan emin olduğum bir ürünü bana aynen iade etmeye çalışmaları hoşuma gitmediği gibi şimdi bir de ürünün daha teknik servise ulaşıp ulaşmadığı bile belli değildi.

    Bu gelişmeler üzerine oradaki çalışana ürünü bu şekilde teknik servis raporu veya herhangi bir açıklama olmadan teslim almayacağımı belirttim, hatta biraz sinirlenip eğer belge eksiği devam ederse ürünü burada 20 işgünü bekletip sonunda değişim alacağımı ima ettim. Oradaki elemanın da konudan hiç anladığı yoktu bazı bahaneler öne sürmeye çalıştı ve önümüzdeki pazartesi tekrar gelmemi istedi. En son olarak belgelerimi tekrar alıp ürünü şubede bırakarak ayrıldım. Şimdi neler olacağı hakkında hiçbir fikrim yok, ama servise gönderdiğim bir ürünün serviste kayıtlı olmamasına hiçbir anlam veremiyorum, şeytanın avukatlığını yapıp acaba ürünümü hiç mi servise göndermediler diye düşünmeden edemiyorum. Daha önce böyle sıkıntılarla karşılaşanlar varsa bu konuda nasıl bir çözüme ulaşabileceğimi söylerlerse çok mutlu olurum. Neredeyse 1.5 aydır ekran kartımı doğru dürüst kullanamıyorum ve müşteri olarak büyük bir mağduriyet içerisindeyim. Şimdiden teşekkürler...







  • Geçmiş olsun vatanda boyle şeylerin olması normal nede olsa ün yapmış ya müşterisi çok hakkınızı arayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla ServisPoint tamir yapmıyor yapsa bile seri no ile işleme aldıkları kesinlikle çıkardı.

    Tahminim kart Vatan'da unutuldu ve verdiğiniz gibi geri aldınız. :)

    Sonuç olarak kart işleme alınınca büyük ihtimal değişim olacak canınızı sıkmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TombalacıMemeT

    Geçmiş olsun vatanda boyle şeylerin olması normal nede olsa ün yapmış ya müşterisi çok hakkınızı arayın.


    Sağolun hocam, ben de her ilgili kullanıcı gibi bu firma ile ilgili şikayetleri sık sık duyardım fakat uzun yıllar alışveriş yapmama rağmen bir sorunla karşılaşmamıştım. Mesele şu ki ilk defa bir garanti işi için Vatan'la muhatap oldum ve daha kafadan sıkıntılar ile karşılaştım. Bu olay da bana ders oldu diyebilirim, daha önce bazı müşteri hizmetleri için Amazon, Logitech gibi firmalarla da muhatap olmuştum ve konuştuğum kişiler Vatan Bilgisayar çalışanlarına göre çok daha bilgilendirici ve ilgili olmuşlardı. Demek ki büyük firma olmanın farkı burada yatıyor...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ßlue Sky

    Bildiğim kadarıyla ServisPoint tamir yapmıyor yapsa bile seri no ile işleme aldıkları kesinlikle çıkardı.

    Tahminim kart Vatan'da unutuldu ve verdiğiniz gibi geri aldınız. :)

    Sonuç olarak kart işleme alınınca büyük ihtimal değişim olacak canınızı sıkmayın.



    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, umarım sorun dediğiniz gibi dürüst bir hatadan ibarettir. Süreç boyunca sadece bilgi kırıntıları alabildim Vatan'ın internet sayfası üzerinden; Servis Yolunda, Testte, Merkezde vs. gibi. Bu bilgileri girip de cidden servise emanet etmedilerse burada büyük bir yanlışlık var. Ayrıca yine hata olsa dahi burada zararlı çıkan benim, ikinci defa işleme alındığında yeniden beklemem ve şubelerine uğramam gerekecek ve bunlar benim vaktimi harcadığı gibi aynı zamanda ürünümden de faydalanamıyorum.




  • Teknoloji piyasasının kasabı ya herifler.
    Özellikle ekran kartına tr'de para vermeyi düşünmüyorum,gül gibi amazon+evga var.
    Kaza bela liseyi zar zor bitirmiş tipleri koyarsan oraya her türlü pislik olur normaldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bende MSI Anakart ile ilgili bir sıkıntı yaşamıştım.Servispoint bakıyor yine.Verdikten 1 hafta sonra servispointi arıyorm kontrol ediyorlar bizde böyle bir ürün yok diye diretiyorlar.EN son vatan iletişim kısmından şikayet yoluyla giydirdim baya servise bıraktığım şubenin müdürü aradı 2 saate çözüme kavuşturacağını söyledi ve kavuşturduda direk değişim.İnşallah derdine çare bulursun dostum.
  • Uchiha Itachi. kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz yolu uygulayayım bakalım, bilgi için teşekkürler hocam...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mavi Bilgisayar Garanti Sorunları
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Safir ekran kartları direk değişime giriyordu eskiden tamir yapılmıyordu.Haliyle o şekilde devam ediyorsa kısa sürede servise gidip değişmesi lazım.Vatanın bazı çalışanlarını burayı okuyorlarsa tek bir önerim var.Uzun süre elektronik alete yaklaşmasınlar.Bir grup bir halttan çakmayıp da bir işin başına anca bu kadar konulabilir.Hakkı ile çalışanları tenzih ederim.
  • ucuza çalıştırma amacıyla bilgisiz boş kişileri çalıştırmanın sonucu. vatan maliyetten kısma adına hem boş beyinli adamları çalıştırıyor hem de doğru düzgün hizmet içi eğitim politikası yok.
  • *Revenge* kullanıcısına yanıt
    Kardeşim nerdeyse haftada 1 vatan dan şikayet geliyor forumda vatan güvenilir bir yer değil pc topladığımda açma kapama tuslarının olduğu portları adam gibi bilmiyordum orda yetkili yaparım dedi gözumun onunde sistemi kısadevre yaptırdı anakartımı yaktı vatandaki çoğu yetkili cahilin teki zaten bende tüm sistemi 24 gun sonunda iade edebildım ve inventusdan topladım kargoda anakartın 1 kondansatoru kırık gelmıstı kendılerıne olayı anlattım yenısını verdılıer 2 gun içerisinde
  • *Revenge* kullanıcısına yanıt
    Geçmişler olsun hocam.Aynı durumun benzeri bana da oldu.İşlemcimi 10 iş günü beklettikten sonra servise göndermişler ve 20 iş günü sonunda pişkin pişkin bekleyeceksiniz denince tüketici haklarına gidip şikayet ettim.6 ay sonunda elime mahkeme kararı para iadesi resmi evrağını verdiler.6 ay bekledikten sonra ne yapayım öyle hakkı derseniz de haklısınız.Konuşarak üstlerine giderek çözmeye çalışmak maalesef şart.
  • bu vatan bilgisayar her zaman sorun anlamına geliyor satış sonrası müşteri memnuniyeti sıfır büyük ihtimalle senin ekran kartı aldılar bir yere koyup göndermeyi unuttular, işinin ehli bir adam yok pc parçası alacağınız zaman inventus'dan başka adam akıllı bir firma yok anlaşılan
  • Hocam benimde ilk sistemim vatan dan olmuştu kendim toplamıştım forum donanımı daha bilmiyordum araştırmıyordum ana kartın garantisi bitmemişti ve elektrik gidip gelme sorunundan ana kartın bir devresi tanmıştı çalışmıyordu götürdüm vatan a verdim Dediğiniz gibi üzerinde toz darbe vs varmı diye bayan baktı elime bir kaç kağıt belge verdi size bildireceğiz dediler bekledim bir hafta sonra mesaj geldi ürününüzü teslim alabilirsiniz diye gittim ana kartı aldım baktım garantiye falan gitmemişti burda bizim memleketde bilgisayar parçası tamircisine tamir ettirilmiş adamlar bilgisizmi yoksa anlamıyormu uğraşmakmı istemiyorlar anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şimdi bu anlattıklarını okuyunca acayip sinirim bozuldu,
    Bende bugün ekran kartımı götürdüm aynen senin yaptığın gibi kutusu vs eksiksiz bir şekilde.
    Gerçekten acayip suratsızlar şimdi bu yazdıklarınızı da okuyunca içim hepten huzursuz oldu.
  • Vatanin eski cazibesi kalmadı cok nadir bazi fiyatlandirmada yönelebilirken birde bu tarz aksilikler iyice soğutuyor insanı firmadan tam bisey almicam dedim bir kac hafta önce yine bulaştım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık bundan sonra yolum düşerse klavye mouse usb bellek vs. Alırım başkada işim olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşüncende haklısın da ben yine de alır bir tamir olmuş mu diye denerdim. Belki de şuan boşuna bekliyorsun.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.