Şimdi Ara

Uzun yolda dizel mi benzinli mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
6.327
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hep bunu merak etmişimdir


    edit :Dizel in arıza verme ihtimali daha yüksek diyorlar doğru mudur ?


    edit 2 : tercih sebebiniz nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. MacMillan -- 2 Eylül 2014; 1:16:39 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Uzun Yolda Dizel mi Benzinli mi?

    Uzun yola çıkmayı planlıyorsanız dizel mi benzinli araç tercih etmeniz gerektiği konusunda kafa karışıklığına düşebilirsiniz. İşte bilinçli bir karar vermenize yardımcı olacak önemli hususlar:

    • Yakıt Verimliliği: Dizel araçlar genellikle benzinli araçlara göre daha yakıt verimlidir ve bu da uzun yolculuklarda önemli tasarruflar sağlayabilir.
    • Tork: Dizel motorlar daha yüksek tork üretir, bu da uzun ve yokuşlu yollarda daha iyi çekiş sağlar.
    • Bakım Maliyetleri: Dizel araçların bakım maliyetleri genellikle benzinli araçlara göre daha yüksektir, özellikle de enjektörler ve turboşarjör gibi karmaşık sistemlerinin bakım maliyetleri.
    • Alım Maliyeti: Dizel araçlar genellikle benzinli araçlara göre daha pahalıdır.
    • Emisyonlar: Dizel motorlar genellikle daha fazla partikül madde (PM) ve azot oksit (NOx) yayar, bu nedenle çevresel kaygılar yaşayanlar benzinli araçları tercih etmek isteyebilirler.

    Uzun yolda dizel mi benzinli mi sorusunun cevabı, bireysel ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlıdır. Yakıt verimliliği ve tork önceliğinizse dizel bir araç iyi bir seçenek olabilir. Ancak bakım maliyetleri ve emisyonlar sizin için daha önemliyse benzinli bir araç tercih etmeniz daha uygun olabilir.

    Sonuç olarak, uzun yolda dizel mi benzinli mi tercihi, sürüş alışkanlıklarınızı, bütçenizi ve çevresel kaygılarınızı dikkatlice değerlendirerek yapılmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • "Ara hızlanmalar" dediğimiz zaman zaten hangisinin tercih edilmesi gerektiği ortaya çıkar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Hep bunu merak etmişimdir

    eğer yalıtımı düzgün bir araç ise dizel çünkü uzun yolda 120 nin altına düşmem genelde 140-150 devir kullanırım bu şekillde 2013 atmosferik corolla ile 8.8 litre 2014 tsi golf ile 8.0 yaktım 2011 dizel megane ile 5.8 dizel c max ile 6.2 yaktım.

    gelelim bir diğer faktör rampalar girdiğin hız ile çıkabilmek bile bana dizeli tercih ettirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Hep bunu merak etmişimdir

    eğer yalıtımı düzgün bir araç ise dizel çünkü uzun yolda 120 nin altına düşmem genelde 140-150 devir kullanırım bu şekillde 2013 atmosferik corolla ile 8.8 litre 2014 tsi golf ile 8.0 yaktım 2011 dizel megane ile 5.8 dizel c max ile 6.2 yaktım.

    gelelim bir diğer faktör rampalar girdiğin hız ile çıkabilmek bile bana dizeli tercih ettirir.

    Tsi golf rampalara girdiği hızla çıkamıyor mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Hep bunu merak etmişimdir

    eğer yalıtımı düzgün bir araç ise dizel çünkü uzun yolda 120 nin altına düşmem genelde 140-150 devir kullanırım bu şekillde 2013 atmosferik corolla ile 8.8 litre 2014 tsi golf ile 8.0 yaktım 2011 dizel megane ile 5.8 dizel c max ile 6.2 yaktım.

    gelelim bir diğer faktör rampalar girdiğin hız ile çıkabilmek bile bana dizeli tercih ettirir.

    Tsi golf rampalara girdiği hızla çıkamıyor mu?

    Alıntıları Göster
    editlendi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator1993


    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Hep bunu merak etmişimdir

    eğer yalıtımı düzgün bir araç ise dizel çünkü uzun yolda 120 nin altına düşmem genelde 140-150 devir kullanırım bu şekillde 2013 atmosferik corolla ile 8.8 litre 2014 tsi golf ile 8.0 yaktım 2011 dizel megane ile 5.8 dizel c max ile 6.2 yaktım.

    gelelim bir diğer faktör rampalar girdiğin hız ile çıkabilmek bile bana dizeli tercih ettirir.

    Tsi golf rampalara girdiği hızla çıkamıyor mu?

    hangi tsi olduğuna bağlı golfte 3 çeşit tsi motor var uzun yolda 1.2 tsi hem fazla yakıyor hemde rampaya girdiği hızla çıkamıyor. 1.4 tsi 122 hp tüketim olarak bir nebze daha iyi tork olarak ise 200 nm yani rampalarda bir nebze güçten düşer fakat atmosferik benzinliler ve 1.2 tsi gibi olmaz 1.4 tsi 140 hp ise 250 nm torka sahip dediğim hızlara çıkınca yakar ama dizel gibi gider işte burada da tüketim bozuyor işi gelelim kendi dizel aracıma 270 nm torka sahip anlık olarak 285 nm güç veriyor dizelin tüketim avantajı ve rampa performansı ara hızlanmalar bu üçünü elinde bulunduruyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: predator1993


    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    Hep bunu merak etmişimdir

    eğer yalıtımı düzgün bir araç ise dizel çünkü uzun yolda 120 nin altına düşmem genelde 140-150 devir kullanırım bu şekillde 2013 atmosferik corolla ile 8.8 litre 2014 tsi golf ile 8.0 yaktım 2011 dizel megane ile 5.8 dizel c max ile 6.2 yaktım.

    gelelim bir diğer faktör rampalar girdiğin hız ile çıkabilmek bile bana dizeli tercih ettirir.

    Tsi golf rampalara girdiği hızla çıkamıyor mu?

    hangi tsi olduğuna bağlı golfte 3 çeşit tsi motor var uzun yolda 1.2 tsi hem fazla yakıyor hemde rampaya girdiği hızla çıkamıyor. 1.4 tsi 122 hp tüketim olarak bir nebze daha iyi tork olarak ise 200 nm yani rampalarda bir nebze güçten düşer fakat atmosferik benzinliler ve 1.2 tsi gibi olmaz 1.4 tsi 140 hp ise 250 nm torka sahip dediğim hızlara çıkınca yakar ama dizel gibi gider işte burada da tüketim bozuyor işi gelelim kendi dizel aracıma 270 nm torka sahip anlık olarak 285 nm güç veriyor dizelin tüketim avantajı ve rampa performansı ara hızlanmalar bu üçünü elinde bulunduruyor

    Alıntıları Göster
    Yakıt sorunsa dizel
    diğer her şey için benzinli




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzin + LPG mi yoksa Dizel Mi?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iade

    Yakıt sorunsa dizel
    diğer her şey için benzinli


    Alıntıları Göster
    dizel tercih ederim
  • tercih sebebiniz ?
  • Cpt. MacMillan kullanıcısına yanıt
    daha az yakar diye dusunmustum ama daha cok sorun cıkarır diyorlar sorun cıkmarmıyorsa en iyisi dizel
  • Girdiğiniz hıza bağlı girdiği hız deil hızlanma yetisi azalır.Çok sert rampada 100 in altında kaldıysanız vites küçültüp gazı köklemeniz gerek.Hız kaybetmeyim derseniz.
  • bende öyle birşey duydum konu açmamın sebeplerinden biride bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. MacMillan

    bende öyle birşey duydum konu açmamın sebeplerinden biride bu
    dizellerde turbo,enjektör ve partikül filtresi hassastır düzgün yakıt ve düzgün kullanımdan sonra arıza vermez kolay kolay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    dizellerde turbo,enjektör ve partikül filtresi hassastır düzgün yakıt ve düzgün kullanımdan sonra arıza vermez kolay kolay

    Alıntıları Göster
    Çok daha az yakıtla rampa tırmanma ve ara hızlanma kabiliyeti, performanslı kullanımda iki kattan da daha fazla yakıt avantajı,
    çünkü benzinli bir aracı zorladığınızda normal yakıtın 2-3 katını rahatlıkla yaktığını kendim test ettim.

    Ayrıca yeni nedil CR motorlar yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra tamamen ısınıp çok sessiz bir hal alıyor,
    benzinli ile mukayese edilecek bir ses farkı yok.
    Hatta uzun rapmalara benzinli ile daha yüksek devirlerle girmek zorunda olduğunuzdan daha fazla motor sesi bile çekmeniz olası.

    Kaliteli 2.0LT dizel diyorum ben, ayağınızın altında güçlü bir iş makinası var gibi hissedersiniz, basarsınız çeker, gitmem demez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    dizellerde turbo,enjektör ve partikül filtresi hassastır düzgün yakıt ve düzgün kullanımdan sonra arıza vermez kolay kolay

    Alıntıları Göster
    Tabikide Turbo Dizel bir araç tercih ederim. Kaptırdımmı yokuş dere Tepe dinlemez basar gider.

    Dizellerde tehlike olan motorun hava yapmasıdır buda depoda yakıtın bitmesinden kaynaklı bir durum

    Turbo olayına gelince o ayrı bir parça bana göre. 100 bindede değişir 150 bindede.Bizim caddy 110 120 bin arasında değişti. Birisi yazmıştı 300 binde kadar giden turbo gördüm diye(pek inanmadım ama).Aynı şekilde Turbo benzinlilerde aynı bir süreden sonra Turbo değişmesi gerekir.

    Dizel partikül filtresi:Valla hiç basımıza gelmedi ama başına gelenlerin anlatıkllarına göre 30dk 1 saat arası yüksek devirde kullandıkdan sonra temizleniyormuş

    8 Yıldır caddy var motordan yana bir sıkıntı olmadı şuan dizeller nasıl çok sorun çıkartıyormuş ben anlam veremiyorum(Araç 185 bin kmde)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YozgatLee0666 -- 2 Eylül 2014; 3:00:41 >




  • Yıl olmuş 2014 hala dizelin arıza ihtimali yüksekmiş falan filan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Man in the Suit

    Yıl olmuş 2014 hala dizelin arıza ihtimali yüksekmiş falan filan
    konforlu yolculuk için dizel
    eğlenceli yolculuk için atmosferik benzinli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    konforlu yolculuk için dizel
    eğlenceli yolculuk için atmosferik benzinli

    Alıntıları Göster
    cc ile kullandığım 1.6 dizel focustan sonra bende dizel diyorum. yalnız bunun motoru sgukken igrenc ses çıkarıyor.

    düşük devir yüksek hız= dizel
  • Kaliteli 2.0 turbo dizelle her türlü yol çekilir açıkçası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MFN

    Kaliteli 2.0 turbo dizelle her türlü yol çekilir açıkçası
    şu rampalarda hızlı çıkar uçar kaçar diyenler ömründe atmosferik dizel kullanıdılar mı hiç acaba... şu kıyaslamayı yapmayı bir türlü öğrenemediniz, TURBO dizel mi benzinli mi, dizel mi benzin mi değil

    aynı hacimdeki benzinli ve dizelde, dizel yolu bitirdiğinde benzinli araç geri dönüyor olur, turbo dizel de rampada turbo benzinlinin plakasını bile okuyacak kadar yaklaşamaz

    yakıt dışında TURBO dizel aracın avantajı yoktur
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.