Şimdi Ara

uzun boylu birine yakışıklı başlangıç motoru ne var ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
8.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 25 yaşındayım.7 yıldır otomobil sürücüsüyüm. Henüz motor ehliyetim yok .Başlangıç için ybr ,cbf önerilmesine karşı onlar pek ilgimi çekmedi.

    1) 1.86 boy ile duke 200 için çok mu küçük kalır?
    2) duke 250 alsam boy olarak farkeder mi ? eğer boyutu daha yüksekse ondan mı baksam?

    yada bu civarda kaliteli uzun boya uygun tasarımı güzel başka ne vardır?


    edit : duke 200 e ufak kalır diyolar.
    başka ne var kaliteli ,sorunsuz güzel motor olarak ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIME -- 5 Nisan 2017; 12:52:12 >



  • TIME kullanıcısına yanıt
    TIME demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: TIME

    46 yaşında motora başlamanızı takdir ettim hocam.
    motorsiklet kullanmak hayatınızda ne değiştirdi? keşke daha önce başlasaydım dediğiniz oluyor mu?



    Teşekkür ederim..

    Motor ehliyetimi 2007 de aldım.. 36 yaşındayken almışım.. ehliyet yazılı sınav bittigi tarihte belimden sakatlandım.. motor imtihanı sanırım 5 hak veriyorlardı.. 4 sınava girmedim en son sınavda artık hakkım yanacaktı Sürücü kursu sahibi bizzat aradı , en azından bir tur atın motorla ehliyetinizi verelim yanmasın dedi.. ben o sırada bel fıtıgından yatıyorum , bisiklete dahi binmeyi hayal edemiyorum anlayın gerisini.. son sınavda hakkım yanmasın diye kas yumuşatıcı ilaçları alarak sınava girdim.. ilaçların etkisi ile beynim bile uyuşmuş o şekilde scooter ile ehliyeti aldım.. ve 2016 ya kadar aklımın köşesine dahi motor gelmedi..

    ve yıl 2016.. kendimi iyi hissediyorum arada bisiklet binmelere başladım.. ve kendimi sorguladım..

    nereden gelirsin nereye gidersin !!

    bu zamana kadar ne hayal ettiysem yapmıştım.. Avcılık desen avcılık..okçuluk a merak sardım okçuluk yaptım.. dalgıçlara imrendim egitimini alıp tek yıldız scuba dalgıcı oldum Balıklarla birlikte yüzdüm.. yakın savunma sporlarına merak sardım Şirket sayesinde özel egitmenler tutup ykın savunma sporlarının en tehlikelisini ögrendim lisans aldım..

    zaman su gibi akıyor.. bir çok arkadaşım kanserden..kalpten vs vs gitti.. hayatı sorgulamaya başladım.. vve hiç bir şey için geç olmadıgını nihayet anladım..

    Motor sevdam zaten vardı.. bel durumu ve eş dostun uyarıları beni korkutuyordu.. sonunda bir çok gezgini izledikten sonra kararımı verdim..

    motor hikayemi anlatmaya başlarsam sayfalar yetmez.

    KEŞKEEEEEEE 30 YAŞINDA BAŞLASAYDIMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM


    Motorcu bir arkadaşın tavsiyesi ile bir motor bayisine gittim..

    dağ merakı oldugu için cross istedim.. ilk motor için agır olur vs dendi..

    20 dk ilk defa vitesli motor dersi aldım..

    2 hafta motor motorcuda kaldı..iş çıkışları gidip turlayıp acemilik attım..

    2 hafta sonra tırsa tırsa eve getirdim..

    ya chopper 250 cc yada honda crf250 L alacagım..

    bir sonraki hayalim tek başıma Kapadokya...

    Eşim kızacak ama..

    bu hayat BENİM...

    isteyen yanımda yürür..isteyen gerimden gelir.. isteyen kendine yol çizer..


    ve en son ekleyecegim..

    Bu hayat sizin.. elbette ailenize karşı sorumluluklarınız var..

    46 yaşımın bana ögrettigi.. Ne Anneniz.. ne Babanız.. ne Abiniz nede kardeşiniz.. sizden önemli degildir..

    70 yaşına geldiginizde hayatı sorguladıgınızda keşke nin dönüşü yoktur.. Başkaları için hayat yaşamayın .. kendiniz için ne istiyorsanız onu yapın.. çünkü ne yaparsanız yapın zaten yaranamayacaksınız.. o sebep ile

    Hayatı ıskalamayın..

    mümkünse sürüş egitimini alabilirseniz 250 cc den başlayın .. egitim alamazsanız 150 cc den başlayın derim..
  • Hocam öncelikle başlangıç için güzel motorlar 250 cc yi öneriyorum çünkü trafik tecrübeniz var ve yaşınız büyük. Fakat yine de benden daha bilgili abilerimize sormanızı tavsiye ederim.

    Cf-Ybr kaliteli fakat tipsiz motorlar ktm de kaliteli ve güzel motor. Uzun boya yamaha mt-25 var hocam yani mt serisi var fakat pahalı.

    Ktm nin servis ağı o kadar geniş değil parça fiyatları honda veya yamahaya göre pahalıdır diye düşünüyorum fakat yine de araştırın ilk motor olduğu için ucuz bişeyler alın derim.

    Örneğin bajaj-hero gibi hint malı motorlar ucuz ve kalitelidir servis ağı bi tık daha geniş ve parçaları ucuzdur.

    Honda da ise naked modeller genelde 600 cc dir yani tehlikeli fakat çok hıza yönelik olmadığı için uygun olabilir size fakat pahalı

    Size 2 veya 3 seçenek kalıyor hocam hatta 4 :D kawasaki z250 var naked model hakkın da pek bilgim yok ama z serisi kendini kanıtlamıştır.

    Ktm de kendini kanıtlamış güzel motordur ama parçası pahalı (alacaksanız ktm duke 250 alın)

    Yamaha da aynı şekilde ktm ile hemen hemen aynı servis ağı geniş(mt-25)

    Bajaj da yeni sayılır Türkiyede parçası ucuz servis ağı bi nebze geniş(pular 200ns büyük motordur kendisi)

    Hepsi size uygun motorlardır hocam fakat dediğim gibi ilk motor olduğu için ucuz bişeyler seçin ki kırın dökün sıkıntı çıkarmasın




  • https://www.youtube.com/watch?v=upbwBq9luVc Duke 200

    Uzun boy sıkıntı oluyor diyor video sahibi benim bir fikrim yok. Bir bakın hocam, başka videoları ve kullanıcı yorumlarını da okuyun.
  • Bayiye gidip dene dostum. Duke sevdandan vazgeçmen 10 saniyeni alacak. Malesef küçük motor. Senin boyuna kurtarmaz.
  • hocam izledim videoyu, küçük gelecek duke 200 .Benim bacaklar da uzun
  • öyleymiş dostum.anlamıyorum motoru neden ufak yaparlar , avusturya insanı kısa da değilki

    duke390 hakkında bilgin var mı hocam ?o biraz daha büyük mü ,olmazsa 2. motor olarak bakarım.
  • belli japon markaların ve ktm'nin dışına çıkmak istemiyordum.şimdilik uygun motoru bulamadım , scooterla başlayacağım bu gidişle

    pulsar benim de dikkatimi çekiyor da motordan memnun olan kadar arkadasından söven de var.kronik sorunlar bitmiyor.ilk motorumda sorunlu bir şeyle başlamasam iyi olur.hevesimiz kaçmasın

    kawa z250sl e baktım.o da benim için ufak. mt25 'in şeklini beğenmedim eğer sığarsam bir kaç daha koyup duke 390 daha güzel , o da ancak 2.motor olarak.

    konuyu güncelleyeyim en iyisi.
  • TIME kullanıcısına yanıt
    Hocam bajajın kronik sorunları söylentiden başka bir şey değil araştırın derim Alacaksanız benelli-ktm alın büyük motorlardır tatmin eder 250 cc yi geçmesin mümkünse Ama önerim her zaman bajaj pulsardır parçası ucuz ve kaliteli 200 ns neysede 150 ns de kronik sorun yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIME

    öyleymiş dostum.anlamıyorum motoru neden ufak yaparlar , avusturya insanı kısa da değilki

    duke390 hakkında bilgin var mı hocam ?o biraz daha büyük mü ,olmazsa 2. motor olarak bakarım.

    Bu seviyede alabileceğin motorlar ;

    mt 25
    duke 200-250
    kawa z250sl
    benelli tnt 250
    sym wolf
    Bajaj pulsar
    suzuki inazuma
    cbr 250 (düşünürsen)


    Biraz araştırırsan bu motorlar arasında en sorunsuz, en olumlu yorum almış, en uzun yolu gitmiş olan alet suzuki inazuma.
    Bilemiyorum tercih eder misin? Ben hiçbir zaman hazedemedim.

    Kawa ve ktm'ler cidden küçük.
    Bajaj'a bir türlü güvenemedim.
    Tnt'ye bir göz atmanı tavsiye ederim.

    Durumlar böyle olunca mt'ye yöneliyor insan. Onda da kronik sıkıntılar var ama servis değişimler için çağırıyor.
    Fizikine uygun motoru bulduktan sonra tamamen zevkine kalmış bana göre.




  • Ehliyeti ve hiç motosiklet tecrübesi olmayan birine 250cc motosiklet önerilmez. 125cc alınır 1 yıl binilir tecrübe kazanılır ondan sonra 250-300cc ne istiyorsa bakılır.
    7 yıl (veya 20 yıl olsun) otomobil tecrübesi ve bilmem kaç yıldır bisiklet tecrübesinin motosiklet kullanabilme becerisine katkısı %5'ten azdır.
    Ben öncelikle iyi bir eğitim alınması (bu ehliyetle birlikte veya daha önce olması tercih edilir) sonra ekipman alınması, en son evet eeeeennnn son motosiklet alınmasını tavsiye ediyorum. ve hemen ekliyorum bu aşağıdaki AEA videosunu en az 3-4 kez izlenmesi lazım.
    https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 5 Nisan 2017; 14:45:10 >




  • Alacağınız modelin motor gücünü yani CC sini , gözüken sahip olduğunuz cm ile secmeyin.



    250 CC başlangıç için önerilmez kaldiki KTM Ler daha agresif motor karakterine sahiptir,otomobil tecrübeniz elbette iş görür fakat hata affetmez.



    150 CC üzerine çıkmanız risklidir, önce sürüş okullarından 1.seviye eğitim alıp en az 10.000 km tecrübeyi 150 CC ile geçmenin, çok daha yararlı,mantıklı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crauls -- 5 Nisan 2017; 17:45:39 >
  • 1,86 boy 86 kg .. 45 yaşında motora başladım.. ilk motor olarak sıfır Kuba Black Cat aldım.. 150 cc Cross .. 1 sene bol bol kullandım dağ tepe gezdim az biraz tecrübem oldu sayılur..

    şu anda 250 cc ye geçmeyi, düşünüyorum.. fakat tarz konusunda netleştiremedim..

    Honda CRF 250L tam bana uyuyor.. hafta sonları istedigin yere git.. aklımın bir köşesindede Daelim daystar var..

    bilmiyorum bu aşkın sonu ne olacak !!
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    46 yaşında motora başlamanızı takdir ettim hocam.
    motorsiklet kullanmak hayatınızda ne değiştirdi? keşke daha önce başlasaydım dediğiniz oluyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIME

    46 yaşında motora başlamanızı takdir ettim hocam.
    motorsiklet kullanmak hayatınızda ne değiştirdi? keşke daha önce başlasaydım dediğiniz oluyor mu?



    Teşekkür ederim..

    Motor ehliyetimi 2007 de aldım.. 36 yaşındayken almışım.. ehliyet yazılı sınav bittigi tarihte belimden sakatlandım.. motor imtihanı sanırım 5 hak veriyorlardı.. 4 sınava girmedim en son sınavda artık hakkım yanacaktı Sürücü kursu sahibi bizzat aradı , en azından bir tur atın motorla ehliyetinizi verelim yanmasın dedi.. ben o sırada bel fıtıgından yatıyorum , bisiklete dahi binmeyi hayal edemiyorum anlayın gerisini.. son sınavda hakkım yanmasın diye kas yumuşatıcı ilaçları alarak sınava girdim.. ilaçların etkisi ile beynim bile uyuşmuş o şekilde scooter ile ehliyeti aldım.. ve 2016 ya kadar aklımın köşesine dahi motor gelmedi..

    ve yıl 2016.. kendimi iyi hissediyorum arada bisiklet binmelere başladım.. ve kendimi sorguladım..

    nereden gelirsin nereye gidersin !!

    bu zamana kadar ne hayal ettiysem yapmıştım.. Avcılık desen avcılık..okçuluk a merak sardım okçuluk yaptım.. dalgıçlara imrendim egitimini alıp tek yıldız scuba dalgıcı oldum Balıklarla birlikte yüzdüm.. yakın savunma sporlarına merak sardım Şirket sayesinde özel egitmenler tutup ykın savunma sporlarının en tehlikelisini ögrendim lisans aldım..

    zaman su gibi akıyor.. bir çok arkadaşım kanserden..kalpten vs vs gitti.. hayatı sorgulamaya başladım.. vve hiç bir şey için geç olmadıgını nihayet anladım..

    Motor sevdam zaten vardı.. bel durumu ve eş dostun uyarıları beni korkutuyordu.. sonunda bir çok gezgini izledikten sonra kararımı verdim..

    motor hikayemi anlatmaya başlarsam sayfalar yetmez.

    KEŞKEEEEEEE 30 YAŞINDA BAŞLASAYDIMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM


    Motorcu bir arkadaşın tavsiyesi ile bir motor bayisine gittim..

    dağ merakı oldugu için cross istedim.. ilk motor için agır olur vs dendi..

    20 dk ilk defa vitesli motor dersi aldım..

    2 hafta motor motorcuda kaldı..iş çıkışları gidip turlayıp acemilik attım..

    2 hafta sonra tırsa tırsa eve getirdim..

    ya chopper 250 cc yada honda crf250 L alacagım..

    bir sonraki hayalim tek başıma Kapadokya...

    Eşim kızacak ama..

    bu hayat BENİM...

    isteyen yanımda yürür..isteyen gerimden gelir.. isteyen kendine yol çizer..


    ve en son ekleyecegim..

    Bu hayat sizin.. elbette ailenize karşı sorumluluklarınız var..

    46 yaşımın bana ögrettigi.. Ne Anneniz.. ne Babanız.. ne Abiniz nede kardeşiniz.. sizden önemli degildir..

    70 yaşına geldiginizde hayatı sorguladıgınızda keşke nin dönüşü yoktur.. Başkaları için hayat yaşamayın .. kendiniz için ne istiyorsanız onu yapın.. çünkü ne yaparsanız yapın zaten yaranamayacaksınız.. o sebep ile

    Hayatı ıskalamayın..

    mümkünse sürüş egitimini alabilirseniz 250 cc den başlayın .. egitim alamazsanız 150 cc den başlayın derim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maestro35 -- 14 Nisan 2017; 23:22:48 >




  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    Yazınızı keyifle okudum hocam.Hepsine katılıyorum.Benim de ailem istemiyor ama onların korkuları yüzünden bu hevesimden vazgeçecek değilim.
    Yaşınız biraz geç gibi görünse de iyi ki başlamışsınız.Dediğiniz gibi hayat kısa ,ne kadar çok hoş anı biriktirebilirsek o kadar iyi .Adınıza çok sevindim.
    İşleri yola koyayım ben de fazla uzatmadan bu keyife erimek istiyorum.150 cclik naked mı yoksa scooter mı olur ,bilmiyorum.Ama çok eğlenceli olacağı kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIME

    Yazınızı keyifle okudum hocam.Hepsine katılıyorum.Benim de ailem istemiyor ama onların korkuları yüzünden bu hevesimden vazgeçecek değilim.
    Yaşınız biraz geç gibi görünse de iyi ki başlamışsınız.Dediğiniz gibi hayat kısa ,ne kadar çok hoş anı biriktirebilirsek o kadar iyi .Adınıza çok sevindim.
    İşleri yola koyayım ben de fazla uzatmadan bu keyife erimek istiyorum.150 cclik naked mı yoksa scooter mı olur ,bilmiyorum.Ama çok eğlenceli olacağı kesin.



    benim oturtugum yer Doğa'ya epey yakın.. evden çık 50 metre sonra Orman ve köy yollarına girersin.. o sebep ile ilk acemilik motoru olarak biraz tercih edilmesede kross tip ( Kuba black cat 150 cc ) tercih ettim.. acemiler için akan trafik kesinlikle önermem , arada kaçmanız gerekebilir makas atmanız gerekebilir.. o sebep ile acemiler için şehir içi kullanım biraz problem..

    Kross motor yüksek ve dengesiz sayılabilecek bir motor.. dağ taş gezerken ister istemez ögreniyorsunuz.. hatta ögrendikçe kendinize şaşırmaya başlıyorsunuz.. önceleri ben buradan inemem dediginiz yerleri bir bakmışsınız doğaçlama olarak iniveriyorsunuz..
    Scooter tercih ederseniz büyük tekerlekli olmasını öneririm.. 150 cc naked iyi bir başlangıç olabilir..




  • yeni oyuncagım...

    uzun boylu birine yakışıklı başlangıç motoru ne var ?
  • Merhaba

    O kadar önemli değil motorun cc ne olduğu. Önemli olan senin kendini ne kadar bildiğindir. Herşey bilekte bitiyor sen bileğine hakimsen ve birde gaza gelmiyorsan istediğin motorla başlamanda sıkıntı yok. Ben Yamaha Tracer900 ile başladım. 3000 km oldu Allaha şükür herşey yolunda. Ayrıca Diavel ile Bmw 1200gs ile başlayanları biliyorum... Ama sen boyuna uygun düşük cc bişeyle başlaman iyi olur. CRF250...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemi42

    Merhaba

    O kadar önemli değil motorun cc ne olduğu. Önemli olan senin kendini ne kadar bildiğindir. Herşey bilekte bitiyor sen bileğine hakimsen ve birde gaza gelmiyorsan istediğin motorla başlamanda sıkıntı yok. Ben Yamaha Tracer900 ile başladım. 3000 km oldu Allaha şükür herşey yolunda. Ayrıca Diavel ile Bmw 1200gs ile başlayanları biliyorum... Ama sen boyuna uygun düşük cc bişeyle başlaman iyi olur. CRF250...


    Almış oldugunuz egitimleri göz önüne alırsak bundan sonrası size kalmış..

    Kazasız belasız güvenli sürüşler..
  • geçen gün national geographic de bir program izledim.. Deneyimli bir motorcu ile Hayatında 250 cc den başka motor kullanmamış bir bayan gazeteci paris-dakar hattında motor kullandı.. Bayan gazeteci hayatında ilk defa 1000 cc aprilla kullandı !!!

    sonuç..

    demekki o kadar da matah bir şey degilmiş..

    bizim içimize işlemiş.. sadece ben yaparım sen yapamazsın demek :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.