Şimdi Ara

UNREAL ENGİNE 4 MİMARİ TASARIMLARDA KULLANILABİLİRLİĞİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
4.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben öğrencilik hayatımın dışında dış cephe renderları yani inşaat tabelaları yapıyorum. 3 boyutlu olarak yapmış olduğum bina modellerini Vray motoruyla render alıyorum.

    Sahip olduğum sistem çok iyi olmasına rağmen render çözünürlüklerini yüksek tutmamdan dolayı 4-5 saat sürmek de, bu benim için çok önemli bir problem teşkil etmese de daha iyisini aramama neden oldu.

    Araştırma yaparken diğer render motorları bir yana Unreal Engine 4 motoruyla da bu tarz görüntüler elde edebilir miyim diye araştırma yaptım ve bu tarz mimari çalışmalarda yapılabildiğini gördüm.

    C++ gibi programları bilmeden UE4 de iç mekan animasyonları oluşturabilir miyim? (giriş düzeyinde C++ bilgisine sahibim)

    Modelleme konusunda sıkıntım yok, ama 3ds max 'ten yada diğer mimari programlardan eşya veya model import edebilir miyim ?

    Dışarıdan eklediğim modellerin üstünde oynama yapabilir miyim? (cismin şeklini değiştirebilir miyim ?)

    Jpeg,pdf formatları tarzında görüntüler elde edebilir miyim?

    Mp4 veya avi formatlarında animasyonlar oluşturabilir miyim ?



    Amacım bu tarz video animasyonları yapmak;




    Tabi adamların kullandığı ekran kartlarını işin içine dahil etmeden bu tarzda bu kadar iyi olmasa da böyle görüntüler elde etmek (Hem mp4 olarak hemde jpeg olarak bu mümkün mü ?)

    UE4 oyun yapmak için değil de bu tarz kaliteli videoları sadece modelleme bilgisiyle EU4' de hazırlayabilir miyim?

    Yardımcı olursanız sevirim. EU4 tavsiye ederseniz hemen öğrenmeye başlayacağım.

    EU4 indirip kurdum arayüzü inceledim ve başlamak istiyorum ama zaman benim için önemli ve uygun boş bir zamanımda hemen başlayacağım ama gerek internette ki eğitim dersleri adı altın da hazırlanmış videoları kısa bir göz attım ama eğitimden çok tanıtım , ön inceleme tarzı videolar olmuş internetten bir tane eğitim seti sipariş ettim ve onu bekliyorum.

    Kısa bir süre Lumion programını kullandım, ilk başlarda memnundum ama kısa bir süre sonra Lumion'un pratik ve zamandan kazandırdığını gördüm ama bana sunmuş olduğu görüntü kalitesi yeterli gelmedi. (Lumion grafik kalitesinin artırıp kendisini geliştirirse, sunmuş olduğu pratiklik ve zamandan kazanç ile piyasayı rahatlıkla ele geçirebilirler)

    Bu tarzda çalışmalar yapılabilecek program önerilerine açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkocu -- 26 Eylül 2015; 21:58:42 >







  • bu konuyu bende merak ediyorum takipteyim.
  • Ben Unreal Engine 4 kitap siparişi verdim 2-3 hafta için de güzel bilgilendirici bir cevap alamazsam en kötü konuyu ben öğrenebildiğim kadarıyla aktarmaya çalışırım.
  • ne yaptınız nasıl gidiyor ue4 ?
  • darkocu kullanıcısına yanıt
    Hocam kitap işe yaradı mı ? Yaradıysa link atın bende alıcam. Ben mimarlık okuyorum, tasarım kadar görselleştirme de benim için önemli, sonuçta görselleştirme de benim için bir tasarım, o yüzden artık hızlı render ve animasyona geçmek içinde alt yapı hazırlamak istiyorum. Çok önemli bir dönüm noktası olacak bu unreal engine. GPU render'da hayat var ama malesef cpu ile 6-8 saatlik renderları bekliyoruz 2016'nın izmirinde Neyse cevap bekliyorum, iyi çalışmalar :)

    Bu arada bende bir yandan rhino + grasshopper ile parametrik mimariye doğru çalışmalara başlıyorum, şu kitabı aldım ; kitap linki

    Eğer bu unreal engine işi olursa parametrik tasarımların çıldırtan kfc tadında renderları ve animasyonları olur elimde, kendi reklamım ve tanıtımım için oldukça paha biçilemez bir olay. Zaten hiç olmadı feda edicem 1yılı oyun kursuna gidicem unreal için.




  • Hadi bi de buraya yazayım dedim.

    Size bu yazıyı yazacak olup halen de yazmakta olan şahıs, bu konu üzerine 10+5 yıl cebelleşmiş biridir.
    ( 10 yıl klasik cad / dcc + 5 yıl “cgfx )

    Her alanda olduğu gibi, şu anda da yine “nereden başlayayım?” dan başlamak mecburiyetinde kalıyorum.

    Diyarda ve dünya diyarında o kadar cad yeni yetmesi olmasına rağmen, “realtime rendering” alanının daima böylesine “kısa paçalı don” gibi kalmış olmasına hep hayret halinde oldum. Anlatmaya kalksam roman olur.

    Bir defasında (sanırım 2010 gibi) bu konuda doktora yapmak istemiş ve fakat -bu sakalı / kürkü bol fakat ağa / amele sistemi yüzünden maestro´luğun ne demek olduğunu hiç anlayamamış şu ülke çiftliğinde- bu konuda onu tartabilecek birileri olmadığından “doktorasını yarım bıraktığından” bahsetmiş bir mimar arkadaş ile tanışmıştım (telefonda )

    Mesele unreal filan değil.

    Buraya aktarmış olduğunuz videoya (outdoor olan) bakıldığında anlaşılması gereken, “avantadan render / armut piş ağzıma düş” veya en kötüsü “bilgisayar amaç değil araçtır” değil, DCC ( -profesyonel- digital content creation )dir.
    Fakat sizler belki yaşınız itibarıyla henüz uzun pantolon giymediğiniz için buradaki görüntülerin, bizim, adına “baked render” dediğimiz işlerden sahnelenmiş olduğunu anlayamıyorsunuz.
    Yani, “render”dan (tabi ki, adam gibi render´dan, “bu kadarı bize yetiyo dişilikleri” değil) kurtuluş yok.
    Bu yüzdendir ki, 2003-2004 gibi, henüz 28 Şubat gazlarıyla yaşamakta olup, oyun yapıyoruz ayağındaki bir yeni yetme hergele grubu, gazeteye “oyunumuzda duvarları boyayacak grafikçi arıyoruz” ilanı vermişlerdi.
    …………………

    İnanın sizler gibi bendeniz de çok ümitliydim.
    Ve bahis konusu 5 yılda ( 2008 – 2013 ) adına “Web Tabanlı İleri Düzey Sunum ve Enformasyon” dediğim bir konsept meydana getirdim de. Keriz gibi, Ağaoğlu filan birilerinin adamlarını da bulup o ay´lara (aşağılık yaratıklara) laf anlatmaya çalıştım.

    Fakat şuna da inanın, bu işler bu ağa / amele uyumluluk modundaki 3. Dünya çiftliğine inanılmaz fazla.
    Yine de şunları ilave edeyim:

    Bu gece tam da, adına “web” denen bu büyük amele kolhozunda işlerin iyiden iyiye sarpa sardığından bahsedecektim. Meselâ, şu veya bu game building mekânında birşeyler yapmayı aşabilseniz dahî, gün geldiğinde, tıpkı bende olduğu gibi, “web´e compile edeyim” dediğinizde adına “web browser” denen amele bisküvilerinin, temel platformunuz ile uyumlu / tercih edeceğiniz web player´ınıza dahî “activex” kancası taktığını göreceksiniz. Yani, IE9´de pekâlâ çalışan web engine´in IE11´de -türlü bahanelerle- iç edildiğini tecrübe edeceksiniz. Ahalinin çok sevdiği ve fakat aslında bir CG profesyoneli için çıldırtıcı olan Firefox veya Chrome´a ise küfürler savurmaktan başka şansınız olmayacak.

    Herşeyi aşabilmiş olsanız bile bu defa, idiot diyar ahalisinin, önlerinde doğrudan web browser´da açmış olduğunuz birebir 3D sahneye aval aval / bön bön / mal mal baktığını, “hani saman nerede?” diye sorduğunu tecrübe edeceksiniz.

    Lanet okuyup “webGL”e yönelmeyi deneyeceksiniz. Fakat o defa da, o işin önünün bilhassa kesik olduğunu göreceksiniz. Çünkü bu işlerin çok yukarılardaki efendi sahipleri, web´in “dişil içileme bicileme zanaatçisi amatörlerin çiftliği” olarak kalması için ellerinden geleni yapıyorlar.

    Meselâ ben cgfx olarak işi ekli fotodaki haline kadar getirebildim ( kusuruma bakmayın url veremem )

    Fakat şu videomu seyredebilirsiniz:
    https://www.youtube.com/watch?v=HY9I1ubShEM

    ( tabi bu videonun doğrudan browser captured videolardan hazırlanmış olduğuna itimat edip etmemek size kalıyor Bence itimat edin ).
    Bunun haricinde “avantadan / pişmiş armuttan / kolaydan render” tembelliğine kaptırıp, game programing üzerinden animasyon peşine düşmek uyanık geçinmenin kerizliği olur.

    Şayet amaç buysa, 3ds max Nitrous viewport imkanları çok daha uygun kaçar:
    https://www.youtube.com/watch?v=Rs89yx16ZmY

    ( benzer şekilde bu videomun da tamamen realtime capture´lardan hazırlanmış olduğuna itimat edip etmemek de yine size kalıyor ki, yine itimat edin çünkü öyle )


    Fakat biz, CAD / DCC dinozoru olarak, yeni yetmelere “klasik dcc viewport´una cgfx imkanlarının uyarlanmış hali olan Nitrous”u dahî anlatamadık. Ki, nitrous tipik bir game engine´dir. Autodesk´in bu işi hayal edip gerçekleştirmiş dâhilerine gerçekten acıyorum. Bu dünyaya bunlar çok fazla...

    Yani ben, bir araba boya materyalinin yüzeydeki sonuçlarını önümde realtime olarak görmenin heyecanını yaşıyorum, ahali ise bu mucize gibisinden durumu hâlâ anlayamadığndan salağa yatmayı tercih ediyor.

    Şu 3D DCC kulvarında -tuhaf bir şekilde- yeni yetmeleri klasik raytrace render´da tutan bir kuvvet var. Çünkü bu gençlik cgfx nedir hiç duymamış halde. Hlsl mi oda ne?

    Veya duymuşsa bile, işte onu kendine “kolaydan” yontabileceğini sanıyor.
    Çünkü bu cibilliyetsiz ülke çiftliğindeki şablon, gençleri böyle seri imal ediyor.

    Bir yandan genç insanların çaresizliğine hakvermek durumunda kalmak yanında, diğer yandan bu ülke çiftliğinin son 35 yılında genetiğe işlemiş uyuzluklara aynen kıl olmaya da devam ediyorum.

    Bir defasında beni naçizane diğer bir uzmanlık alanım olan “Dijital Fotoğraf Editörlüğü” bahsinde, ..ıyarın tekinin bir foruma 2008´de Türkçe Photoshop kitabı linki aktarmış olması ardınan, tam 4 yıl boyunca diğer …ıyarların “link yenileme” taleplerine “4 yılda İngilizce öğrenirdiniz” dediğim içindir ki, ay´lar (aşağılık yaratıklar) beni forumdan atmışlardı

    Genç arkadaşlar! Bu işin / işlerin “1 kitap” ile olabileceğini sanıyorsanız -kusura bakmayın- vah size demekten başka şansım yok.

    Oturup -bi taraflarınızı sıkıp- öğreneceksiniz arkadaşlar. Bu işin lamı cimi yok.

    Ben bunları sizin hevesini kırmak için değil, aksine, size “gerçeği” görüntüleyebilmek için yazdım.

    Pekâlâ biz genç insanlara "iş yapmayı" niçin öğretemiyoruz?
    Elbette, bu gençlerin, ayağına gittiğimiz ve kendilerine "bu gençlere 4 yıl / 8 dönem CG ( Computer Graphics) dersi verelim" dediğimizde, "dekan" masasında oturan bilumum pix, "O"rman "Ç"iftliği ve bir o kadar da ..bne veya -ruspu tiplerin adîlikleri yüzünden...

    Kusuruma bakmayın. Sizlerin burada "1 Kitap" peşine düşmeniz çok acı.

    Not:
    1- “Amcası bizim oğlanın da bilgisayarı var o da yapıyo böyle şeyler” veya “bizim oğlan slaş kız müh slaş mim zaten, bilgisayar kursuna da gittiydi” diyen ..ıyar ebeveyn sürüsü sebebiyle bilgisayar değil “computer” diyorum.

    2- “Görüntüleme” demek yerine, Türkçenin A´sına koyma zanaatini iyiden iyiye tercih eder haldeki bir sürünün “gör-sel-lik / gör-sel-leştirme” idiotlukları beni zerre kadar alakadar etmez. Biz “sel” olup onları boğarız. Fakat, selde savrulan "sal" olmayız.





    Bu mesaja eklenen görseller:

     UNREAL ENGİNE 4  MİMARİ TASARIMLARDA KULLANILABİLİRLİĞİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mstdem -- 26 Şubat 2016; 14:39:22 >




  • Ben inşaat mühendisliği öğrencisiyim ama kendi hayal ve heveslerim doğrultusunda render yapmayı öğrendim ve piyasada para karşılığında bina ve cephe renderları yapıyorum.

    Hangi 3 boyutlu program olursa olsun ilk önce etrafınızda takıldığınız da yardım alabileceğiniz kişilerin olması gerekiyor.

    Kurs hocalarının hepsi programı iyi bilirler ama iş çizmeye veya modellemeye geldi mi çoğu oturup çizmekte zorlanırlar.

    Arkadaşlar bir programa hakim olmanız en az 15-20 proje yapmanız gerekiyor. Sırf kendini geliştirmek için program öğrenmek çok zor.

    Program öğrenmek dil gibidir günlük hayatta kullanmazsanız öğrenemezsiniz ve bildiklerinizi de unutursunuz.

    Şuanda okuluma odaklandığım için benim işimi kolaylaştıracak bir program arıyordum gözüme UE4 takıldı.

    UE4 kitabını internetten sipariş ettim ama pek yararlı olmadı. torrenten ingilizce proje videolarını inceledim ama onlardan da istediğimi elde edemedim.

    Genel anlamda UE4 amatör çapta kullanılması bir şey ifade etmiyor.

    Genel anlamda görsel renderları modelleme aşamasından sonra saatler süren render sürelerinden sonra photoshopla ayar çekmeye devam edeceğim...

    UE4 çözmek için çok fazla vaktim olmadı ama gelişme kaydeden bir arkadaş süreci anlatabilirse sevinirim.




  • Bende Yaklasık 12 yıllık bır cızımcıyım 13 tane program kullanıyorum hatta Unrealın Editörüne hakımım diyebilirim.Bana yardım eden insanlar olmasaydı ben bu işi öğrenemezdim.O yuzden sorularınıza hertürlü cevap vermeye calısırım.Bende suanda korku oyunumun cızımlerını yapmaktayım.Max ten tut maya zbrush mudbox photoshop bu programları kullanabılıyorum.Unreala sadece modelı ımport etmekle olmuyor hermodelle ugrasmak gerekıyor.dediğim gibi sorularınızı bızzat cevaplamak isterim buda yaptıgım korku oyunun daki mutfak

    https://www.youtube.com/watch?v=nOBa5rsoPzg

     UNREAL ENGİNE 4  MİMARİ TASARIMLARDA KULLANILABİLİRLİĞİ
     UNREAL ENGİNE 4  MİMARİ TASARIMLARDA KULLANILABİLİRLİĞİ




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.