Şimdi Ara

Uçak Gövde Motor Bakimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
3
Favori
93.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanilla__


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilsent

    Biraz geç olacak ama ben Uçak Teknisyeniyim :) Sormak istediğiniz varsa sorabilirsiniz...


    hakikaten geç olmuş nerede çalışıyorsunuz? benim düşündüğüm yerse çok sorum var

    Kriterlere uygunum diye düşünüyorum :P :) Türk Hava Yolları
  • benim sormak istediğim şu mezunların çoğu türk hava yollarınamı giriyor birde çalışma koşulları çok ağır mı ?
  • ne kadar maaş la ne imkanlar altında calısıyorsunuz acaba bilgi verebilirmisiniz
  • bu okulu okumaya değecek mi peki? sonuçta 4 yılımızı heba edeceğiz. Bu 4 yıl sonunda sadece teknisyen sıfatıylamı çalışableceğiz?
  • selamlar
    bu bölüm gerçekten çok güzel ama bir o kadar da tedirgin edici çünkü insan hayatı söz konusu..ben de uçak konusunda deneyim kazanmayı çok isterdim hatta az önce thy nin uçak teknisyenliğine başvurdum ama merak ettiğim şu; mezuniyet alanı illa uçak teknisyenliği mi olmalı yoksa diğer teknik bölümler de olurmu?o ilanda bölüm belirtilmemişti ama mühendislik ilanında birkaç tane alan belirtilmişti ona da başvurmuştum ve sınava çağırılmıştım ama hava şartlarından dolayı ist'e gidememiştim..benim bölüm elk elk müh başvurum uçak teknisyenliği için değerlendirmeye alınırmı acaba?sonuçta değişik bölümleri vardır dimi?motor elektrik elektronik vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayrettinpasa -- 29 Temmuz 2010; 3:33:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobra 2

    bu okulu okumaya değecek mi peki? sonuçta 4 yılımızı heba edeceğiz. Bu 4 yıl sonunda sadece teknisyen sıfatıylamı çalışableceğiz?


    teknisyen diyip geçme, pc teknisyenliğine benzemez bu

    120-150 milyon dolarlık uçaklara bakım yapıyosun, kazandıkları para fena sayılmaz, 3000-4000 kağıt alırsın THY de + bir sürü bedava uçuş hakkın var.
  • Adamlar bizim okula geldi. 1850 ile işe alıyorlar şu an. 3 ayda 1 ikramiye. THY Teknik A.Ş. bu arada.
    Pas biletler kalktı ayrıca tüm teknik (hat bakım hariç) 2012 de sabiha gökçene taşıncacak.

    Ben 1 yıl çalıştım gayet güzel bir ortam var. Kitaptan bakıp iş yapıyorsun. Tabiiki çabuk ve temiz yapma baskısı var. Ancak biraz kurtlaştıklan sonra 1 sorun yok.
  • S.a Herkese iyi forumlar. benim siz büyüklerime bazı sorularım olacak. ben endüstri meslek lisesinde elektrik - elektronik alanının endüstriyel bakım onarım bölümünde okuyorum. ve bu sene lise son sınıfa geçtim. Şimdi sorum su olucak... benim bu bölüme girmem dogrultusunda okulumda ek puan alabilecek miyim[araştırmalarıma göre evet ama sizede sormak istedim.] hangi illerimizde üniversiteleri var. üniversiteyi bitirince işimizden memnun olmazsak öğretmen veya mühendis olabilme şansımız nedir. malum maaşlarda olmazsa olmaz maaş ve iş bulma konusu nedir.. bu konularda beni bilgilendirirseniz cok memnun olurum... Simdiden teşekkürler iyi forumlar ;)
  • KAYSERİ ERCİYES UNUVERSITESI BU KONUDA NASIL BI UNUVERSITE SIVIL HAVACILIK YUKSEK OKULU BOLUMU NASIL BURADA MEzUN IOLANLAR MEMnunmu acaba onu soracaktm
  • tavsiye etmem.Teknisyenlik sonuçta..1.800 maaş alınacak iş bu kadar zor ve bu kadar yüksek puanı olmamalı
  •  Uçak Gövde   Motor Bakimi


    Link:


    Yukarıdaki linkte uçak teknsyeni birinin uzun ve güzel bir makalesi var.bu bölümü düşünenler için en ince ayrıntısınıa kadar açıklamış adam herşeyi...maaşını iş durumunu,dersleri vs falan




  • beyler teknisyen deyip gecmeyin.suan ucak teknisyenleri ucak muhendislerine gore kat kat daha fazla alınıyor.ve bu bolum gelcegin meslegi her gecen gun yeni firmalar acılıyor ve firmalar filolarını dolduruyor ve bu yuzden teknisyen acıgı oluyor haliyle. size bir ornek vereyim 2015 yılına kadar sadece thy butun uçak govde motor mezunlarını alsa kendine yetmiyor yani dusunun sadece bir sirket kendi ihtiyacını karsılayamıyor ve su an da bu yuzden dolayı yardımcı teknisyen yetistiriliyor.hemde ii ucret veriyorlar baya nerden baksanız 2000 lira artı ikramiye artı uçak biletleri falan . ama tabi bu 2000 lirayla kalmıyor sen kendini geliştirdikçe artıyor 4-5 civarını buluyor.sirket sizi yurt dısına gonderiyor kaldıgın gun basına size para veriyor.ayrıca mesailere kalıyorsunuz ve maasınız kadar para daha alabiliyorsunuz yani bu meslekte para cok.ama tabi bi işi sadece para icin yapmak sacmalık olur.sonucta havacılık bir tutkudur. ama sunu soyleyeyim tekrar sınava girsem yazacagım bolum bu olurdu .ayrıca thy ve mng bize iş garantisi veriyor.en onemlısı de bu bence:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali 0707

    beyler teknisyen deyip gecmeyin.suan ucak teknisyenleri ucak muhendislerine gore kat kat daha fazla alınıyor.ve bu bolum gelcegin meslegi her gecen gun yeni firmalar acılıyor ve firmalar filolarını dolduruyor ve bu yuzden teknisyen acıgı oluyor haliyle. size bir ornek vereyim 2015 yılına kadar sadece thy butun uçak govde motor mezunlarını alsa kendine yetmiyor yani dusunun sadece bir sirket kendi ihtiyacını karsılayamıyor ve su an da bu yuzden dolayı yardımcı teknisyen yetistiriliyor.hemde ii ucret veriyorlar baya nerden baksanız 2000 lira artı ikramiye artı uçak biletleri falan . ama tabi bu 2000 lirayla kalmıyor sen kendini geliştirdikçe artıyor 4-5 civarını buluyor.sirket sizi yurt dısına gonderiyor kaldıgın gun basına size para veriyor.ayrıca mesailere kalıyorsunuz ve maasınız kadar para daha alabiliyorsunuz yani bu meslekte para cok.ama tabi bi işi sadece para icin yapmak sacmalık olur.sonucta havacılık bir tutkudur. ama sunu soyleyeyim tekrar sınava girsem yazacagım bolum bu olurdu .ayrıca thy ve mng bize iş garantisi veriyor.en onemlısı de bu bence:D



    Daha iyi özetlenemez en sadeve anlaşılır biçimi bu.


    Tabi havacılık mesleği sırf paraiçn yapılmaz eğer bu mantıkla yola koyulursanız pekte olumlu şeyler olacağını sanmam havacılığın hemen her yeri işi severek yapmayı geektirir.


    Uçak bakımı konusuna gelecek olursak hem iyi hem kötü yanları var dışarıdan bakıldığında ne kadar iyi gözükse de aslında yorucu bir meslek sayılır mesela vardiya lı çalışma durumu vardır.Bazen ağır işler yapmanız gerekir v.s...




  • erciyes universitesinde okuyorum havacılıkla ilgili merak ettıgınız herseyi sorabilirsiniz . bildigim kadarıyla cevaplarım.
  • konuyu açan arkadaş hiç düşünmeden git o bölüme. emin ol süper bir iş, iş olanağın bol hele türkiyede bulabilmen gayet kolay, kaldıki yurt dışında çalışman da çok kolay. çünkü gelişmiş ülkelerde bu tür işleri yapanlar bizdeki kadar çok deil. o yüzden yurt-dışı iş bulma oranın artar.
    ben ing dili ve edebiyatındayım. pişmanım burayı seçtiğime. keşke bende uçak bakım onarımı seçseydim, aslında tam bana göre bir meslek. belli olmaz bu sene hazırlığı geçemezsem uçak bakım onarım seçerim.



  • Sivil Havacılık Yüksek Okuluna Sahip Üniversitelerimizin Bölümleri Sınırlıdır.Sadece belirli Üniversitelerde Tek Bulunmaktadır.Bunların İçinden En Önemli Olanı Eskişehirdeki Uçak Gövde-Motor Bakım Bölümüdür.


    Her ne kadar Eskişehirde ki Bölüm Diğer Uçak Gövde-Motor Bölümüne Benzer Gözüksede Arada Büyük Bir Fark Vardır.Çünkü Eskişehirdeki Bölümün Sonunda ‘’Bakım’’ Kelimesi Bulunmaktadır Dikkatli Bakarsanız.Eskişehirdeki Bölümde Sonunda Bakım Yazmayan Bölümlerimizden 40 Puan daha yüksektir.Yani Bu Yazım Farkını Araştırmış Bizim Öğrencilerimiz ,40 Puan Fark Oluştuğundan Bölümler Arası Çok İyi Anlamışsınızdır Sizde..Diğer Sonunda ‘’Bakım’’ Kelimesi Olmayan Bölümler THY Tarafından Alınmamaktadır.Sadece Staj Eğitimine BELKİ Gidebilirsiniz Oda çok zor İhtimal.Puan Farkı Bu Yüzdendir.Diğer Bölümler (Uçak Motor-Gövde) Sadece Motor Ve Gövde İle ilgili Bilgiler Verilir.Eskişehir Üniversitesinde 30 Uçak 2 Simülator ve daha yüzlerce uçak ekipmanları bulunmakta..Bunlar Başka hiçbir üniversitede yok..Örnek veriyorum Kayserideki bir Uçak gövde motor bölümüne giderseniz herşeyi teorik öğrenirsiniz.Hiçbir Motor aksamı veya parçaları bulunmamakta.Sadece Size Kağıt Üzerinde Bilgiler Sunulacaktır.


    Bu Uçak Motor Gövde Bakım Bölümü THY’nin Teknisyen Aldığı Bölümdür.Yılda 27 Kişi Alınır Ortalama.Bu THY’nin Aldığı Teknisyenler Sadece Eskişehir Üniversitesinin Uçak Motor-Gövde BAKIM Bölümündendir. Bunların da %90’ını THY’de Teknisyen Olarak Çalışır Bizler Gibi..THY Teknisyen Alımlarını Yavaş Yavaş Azaltmaya Başlamaktadır.Çünkü Havacılık Sektörü Altın Çağlarını Yaşadığı için Artık Ucuz Hava Yollarınında oluşmaya başlamasıyla THY’nin Harcamalarını Kısması Gerektiği Bir Dönemdeyiz..THY Alınacakların %90’lık kesmini Üniversitenin 3. ve 4. Yılında yaptırdığı stajlarda seçmektedir.3. ve 4. Senenizde İstanbulda THY de Staja gitmek zorunludur.Stajda ayda 1200 TL verilir THY tarafından,Eğerki İstanbulda Kalacak Yeriniz Yoksa Bu Para Size Yeme İçme Yol İçin Yetmeyebilirde,Bu Yüzden 3. Ve 4. Sınıftaki Gençlerimize Hazırlıklı Gitmelerini Öneririz.


    Şuan Bile THY'nin en geliştiği,Hızlı Büyüdüğü Dönemde olmamıza rağmen Teknisyen alımları THY Sitesinden Alınan yazıya Göre:

    ''İşe alım sürecimiz, bir pozisyon açığı söz konusu olduğundawww.thyteknik.com adresi üzerinden ilan verilmesi ile başlar.''
    Yazının Kaynak Linki:(THY Teknik İşe Alım Süreci)
    www.thyteknik.com
    Turkish Technic - Turkish Airlines Technic INC
    http://www.thyteknik.com/tr-TR/kariyer/ise_alma.aspx


    2 Kasım 2010 Tarihinde Printscreen Yaptığım iş başvuru yerini görebilirsiniz.
    THY Teknik Web Sitesine Girip İnsan Kaynakları Bölümüne Oradanda da THY Teknik' te Çalışmak Yazan yere tıkladığınızda Alttaki Resim Gelecektir Size.1 Yıla yakındır Teknisyen Alınmamakta.Resim linki:
    http://img840.imageshack.us/img840/2531/51241447.jpg


    ''AÇIK POZİSYON BULUNMAMAKTADIR.'' Denilmekte..Benim Onlarca arkadaşım kaç aydır dört gözle işe girmeyi beklemekte..
    Düşünün THY Gerek Reklamla Gerek Kalitesiyle Zirve Yıllarında Dahi İş Alımı Yapmıyorsa Teknik Adına,4 Yıl Sonrası Hiç belli olmaz.Bu Gelişme hızı biraz düştüğü takdirde bile iş alımları yapılmayabilir mevcut kadrodan dolayı..4 Yıl sonrası çok önemli bu iş için..Ayrıca Eskiden İngilizce Sınavı Şartı yoktu Alımlarda artık oda var iş başvuranlar arasından seçilim yapmak için.Toefle sınavından %70 başarı istemekteler.
    Not: Diğer Üniversitelerin Uçak Motor-Gövde Bölümlerinden Staj Alımlarında Zorluk Çekebilirsiniz..Doğal olarak öncelikle 40 Puan Yüksek olan vede tüm teknik altyapıya sahip Eskişehir Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulunun Uçak Gövde Motor BAKIM Bölümünden Alır. Puanı Düşük Diye Onlara Gitmenizi Tavsiye Etmem.Bu Bölüm mezunları Ya Yurtdışında Yada Türkiyede Otomotiv Sektöründe Çalışabilmektedir.Tabiki Otomativ Mühendisi Gibi Çalıştırılıp Maaş Alamazsınız ancak İşsiz kalmaktan iyidir.YGS ile girebileceğiniz 4 yıl sonrası belli olmayan bu iş için gençlerimizin Risk altına girmesini istemem.Özel Sektörün de bakım işlerini THY tarafından yaptırılması,umutlarımızı söndürmüş durumda.THY olmazsa bu bölümde işsiz kalırsınız.

    Bir de Gelelim Eskişehir Uçak Motor-Gövde BAKIM Mezunlarının İşe Alındıklarındaki Maaşlarına;THY de Teknisyen Maaşı 1850 TL+yemek+Servis ve SSK’dır.Bu maaş Aslında THY’de Çalışacaklar için düşüktür.Çünkü THY Sizden kusursuzluğu ister.En ufak bir hatanın Can kaybına neden olacağını,Prestij Kaybına Neden Olacağını İyi Bilir.Bu Yüzden Zor Şartlarda Çalışmaya Alışamayacak İnsanların Seçmesini Şahsen Önermem.Bir Nevi Tamir Atölyesinde Uçak Tamiridir Aslında..
    Bir de Eğer Üniversite sonunda THY Sizi kabul etmezse,Staj Verilerinize bakıp işe almazsa yandınız.Çünkü THY’den Başka Bakım İşini Üstlenecek Firma Yok Ülkemizde dediğimiz gibi..Tüm Firmalar THY Teknik İle Anlaşarak Uçaklarının Bakımını Yaptırmaktalar.Sonuçta Türkiye’de Yaşadığımız için Havacılık Sektörü Hala İstenilen Düzeyde Değil.THY Adına Konuşunca Tabiki Dünyada İlk 7 İçindeyiz Ancak Tek Firmamız Var 70 Milyon Nüfüslu Bir Ülke İçin..Yani THY olmazsa İşsiz Kalırsınız.Başka bir ihtimaliniz olmaz bu meslekte
    Birde Gelelim Emeklilik İşine..Bu İşten Biz Emekli olduğumuzda başka bir sektörde çalışma fırsatımızda olmayacak.Sonuçta Bir Doktor yada İyi Bir Mühendis bile olsak emeklilik sonunda kazandıklarımız ve tecrübemizle kendi yerimizi açabilmiş olacağız.Ancak Bu işte ikinci bahar yok Sadece THY’ye alınabilirsek Ayda 1850 Lira Maaşla Çalışısırsınız.Ayrıca İngilizce Öğretmenlerinin Bile Kazanamadığı Toefle Sınavını Geçerseniz de Ek 300 Lira daha Maaş Alırsınız. Toefle Sınavını Yapan Belli Başlı 5 veya 6 tane İngilizce Kursu Var.Bunlardan 100 Puan Üzerinden en az 70 Almalısınız.Ben İngiltere de 1 Yıl Yaşamama Rağmen Dördüncü kez Toefle Sınavına Girdim Ancak Henüz %50’yi geçemedim.

    En Önemli Noktalardan Birine Daha Değinelim.Son 3 sene Zarfında Kademeli Olarak Teknisyenlerin Yılda 2 İç Hat, 1 Dış Hat Hakkıda İptal Oldu.Bu Biletlere PAS Bilet Denilmekteydi ve Yer olan uçaklara Binebiliyorduk (2 İç Hat,1 Dış Hat İle Sınırlıydı.) Ancak Şuan THY’nin Dünya Devler Liginde Olması Nedeniyle Tüm masrafları kısma adına bu Haktan da Artık Muafız.

    Artık Bilgilendirmemizin Sonuna Gelelim.Bana Göre THY İçin Bu kadar Riske Girilmez.Bu sene Bile Girmiş Olsanız Bu Bölüme 4 Yıl sonra THY nin ne durumda olacağı veya Dünyada Havacılık Adına neler olacağını Kimse Bilemez.Bu Riski Hiçbir Zaman Unutmayın.Nice Havayolları Şirketi Gördük 1 Yılda batan Dünya Devlerinden..Bu Puanı Alabilecek Bir Öğrenciyseniz ,Sizlere Daha Garantili İş Bulmanızı Öneririm.Çünkü THY den başka alternatifiniz olmaz.Umarım Bu Emek Verip Yazdığım Yazım Değerli Gençlerimize Işık Tutmuştur.Öss 1’de Yani Artık YGS ‘de 450-500 Puan Arasıyla Alan Bu Bölüm Eski Albenisini Yitirmiştir.Bu Puanı Alan Bir Öğrenci az çok yarı yarıya netler bile yapsa diğer sınavlardan,Elektronik mühendisliğini Garantiler Tabi Marmara Bölgesi Dışındaki Elektronik Mühendisliklerini Garantiler. . Veya İnşaat Mühendisliklerinde de Marmara Dahilindekiler Yine Garanti Gelir..(Karabük Üniversitesinde Elektrik Elektronik Bölümü 320 Küsürlere kadar İndi 2. Yerleştirmelerde.)

    Vesselam Uçak Teknisyeni Olacak Gençlerimize Umarım Eğrisi Doğrusuyla Her Şeyi Ayrıntısıyla Anlatabilmişimdir.Sorunuz Olursa Her Türlü Mail Atabilirsiniz.Mail Adresimizi Burada Vermek Abes Kaçabilir Bu Yüzden cepoloji@gmail.com adresine Mail Atarsanız,Mailiniz Admin Tarafından Bana Hemen Yönlendirilip Cevap Verilecektir.
    Yazım Tarihi:15 Eylül 2010
    Yazan:THY/ 10 Yıllık Uçak Teknisyeni

     Uçak Gövde   Motor Bakimi



    Kaynak:

    Uçak Gövde Motor Kaynak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aspire44 -- 18 Kasım 2010; 19:57:21 >




  • forumdan cidik var o iyi biliyordur bu bölümde okuyor bildiğim kadarıyla aüde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emure

    forumdan cidik var o iyi biliyordur bu bölümde okuyor bildiğim kadarıyla aüde


    Hocam siz aü pilotaj mı okuyordunuz?
  • ahmet kaya adlı arkadasımın yazısını hayretle okudum. acıkcası bana hiç samimi gelmedi.cunku herkezin bas bas bagırıp bu bolume gidin dedigi bir donemde ahmet yok bu bolume gitmeyin ,yuksek puanlar alıyorsunuz bu bolum yazılmaz,hem işiniz de garanti degil diye birseyler yazmıs.bence tamamen sallamıs.okullar mng ve thy ile anlasmalıdır ve iş garantisi verilmektedir, bu işin icindeyse mutlaka bu durumu biliyordur ki bilmiyo galiba iş sıkıntısı var diyor.ayrıca işte eshişehirdeki sivil havacılık okulundaki ogrenciler hariç diger okullardaki ögrencilerin staja alınmalarının cok zor oldugunu soylemişsin . tamamen yalan cunku okul thy ile anlasmalı oldugu icn tum ogrenciler 3. yıl sonundaki stja thy de yapmak zorundadır bu okulun koydugu bir kuraldır .3. yılın stajını baska yerde yapamazzsın.tamam kabul ediyorum anadolu üniversitesinin diger universitelere gore daha ii oldugunu ama işte ordan alınmıyor burdan alınıyor gibi yazılar yanlıştır. kocaelideki sivil havacılık okulunun puanı erciyestekinden 15-20 puan daha yuksek daha ii egitim verdigi yada daha ii olanaklara sahip oldugu icin mi hayır istanbula yakın oldugu icin.ayrıca iş sıkıntısından bahsetmişşin thy butun teknisyenler icin boş pozisyon yok diyor diyosun daha gecen gun thy den okula gelen yazıda 5 yıl icinde bana gonderebilecegin butun teknisyenleri gonder diyodu .maaşlarda ilk basladıgında yazdıgın gibi ama oda yerinde saymıyo tabi kendine baglı olarak yukseliyo yani hersey kendi elinde.ayrıca sadece thy var baska yok demişşin tama belkı cok ii olarak o olabilir ama suan 30 tane hava yolları var ve daha da artacak inş ve saha genişleyecek.ben senin sadece kendini dusunerek bu yazıyı yazdıgını dusunuyorum bnce genclerin senin onunu kapamasını istemiyorsun.............




  • ben bu bolumu lısede okuyorum.bursa'da.Bolum mukemmel bı bolum.bolumu bıtırıp THY ve ya dıger hava sırketlerıne basvurdugunda unıversıte okudugun ıcın gozu kapalı alacakları bır bolum.FAkat burada onemlı olan ıngılızce.ıngılızceye cok onem verıyolar.Staj yaptıgımda teknısyenlerden ogrendıgım kadarıyla bu bolumun unıversıtesını okuyan hangar mudurlugune kadar yukselebılıyo hatta dahada yukarı.THY de ilk gırıstekı maaşın 1500-1800 arası degısıyo.unı okudugun ıcın hızlı bır yukselıs yapıyorsun ve baş teknısyen olunca bu maaşın 7000-8000 olabılıyo.ve her 3 ayda bır bu maasın 2 katını alıyorsun.Yani kısacvası teknısyen deyıp gecme.bende cok arastırdım.zaten lısede bu bolumu okuyorum.işsiz kalma olanagın 0.neden mı? cunku 2012 de Habom gibi Turkıye'nın en buyuk hangarları acılmakta ve bu hangarlara 2000-3000 eleman alımı yapılacak.Artık gerısını sen düşün.He bu arada hangar muduru ve daha yukarı bısey olursan maaşın 10.000'den fazla bıle olabılıyo...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.