Şimdi Ara

Türkiye ve İngiltere’den hidrojenli tren ortaklığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
2
Favori
1.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy şu anda #12
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türkiye ve İngiltere’den hidrojenli tren ortaklığı
    Türkiye ile Birleşik Krallık, demir yolları sektöründe işbirliğini güçlendirmek amacıyla Ankara’da bir araya geldi. "Türkiye-Birleşik Krallık Demir Yolu Forumu"nda, iki ülke arasında hidrojenli tren üretimi konusunda yol haritası oluşturulmasını öngören bir mutabakat zaptı imzalandı.



    Türkiye için hidrojenli tren adımı



    Forum kapsamında yapılan açılış konuşmalarının ardından “Birleşik Krallık-Türkiye Hidrojen Treni İşbirliği Mutabakat Zaptı” imzalandı. Bu zapt ile iki ülke arasındaki tüm paydaşları bir araya getirecek bir diyalog mekanizması oluşturulacak. Plan çerçevesinde Türkiye için hidrojenli tren üretimi konusunda bir yol haritası çıkarılacak ve karşılıklı görüşmeler ile teknik çalışmalar yürütülecek.



    İşbirlikleri genişletilecek



    Türkiye ve İngiltere’den hidrojenli tren ortaklığı
    İngiltere'nin Ankara Büyükelçisi Jill Morris, forumda yaptığı konuşmada, etkinliğin Türkiye ile İngiltere arasında demir yolu alanındaki işbirliğinin somut bir göstergesi olduğunu belirtti. Morris, bu işbirliğinin geleceğe yönelik güçlü bir vizyon taşıdığını vurguladı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ile İngiltere’nin ilgili kurumlarına teşekkürlerini iletti. Büyükelçi, Türkiye’nin NATO müttefiki ve G20 üyesi olduğunu hatırlatarak, iki ülke arasında savunma, uluslararası güvenlik, enerji, turizm, ticaret ve ulaştırma alanlarında geniş kapsamlı ortaklıkların bulunduğunu ifade etti. Morris ayrıca, Türkiye ile İngiltere arasındaki ikili ticaret hacminin yaklaşık 28 milyar pound seviyesine ulaştığını ve bu rakamın sürekli arttığını aktardı.



    Ayrıca Bkz.Danıştay’dan Nissan Qashqai e-Power kararı: ÖTV iadesi talebi reddedildi



    Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, Türkiye’nin demir yolu sektöründeki köklü geçmişine dikkat çekti. Eyigün, Türkiye’nin Çin ve Londra arasında stratejik ve jeopolitik açıdan kritik bir konumda olduğunu belirterek Zengezur Koridoru’nun bu stratejinin somut bir örneği olduğunu ve hattın Azerbaycan’a ulaşacak şekilde planlandığını söyledi.



    Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı açılıyor



    Eyigün, halihazırda inşaatı devam eden üç demir yolu projesi olduğunu ve bazılarının Birleşik Krallık desteğiyle gerçekleştiğini açıkladı. Eyigün “Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı, gelecek sene Bursa'ya kadar açılacak. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ise 300 kilometrenin üzerinde bir hat, 4 şehri bir araya getiriyor. Sadece yüksek hızlı trenlerin değil ticaret trenlerinin de faaliyet göstereceği bir hattan bahsediyoruz” dedi. Eyigün, bütün şehirlerin demir yoluyla bağlanmasının ve bu hatlarla demir yolu kullanımının yaygınlaşmasının hedeflendiğini belirterek, bu projelerin yalnızca altyapı yatırımı değil, aynı zamanda bir medeniyet projesi olduğunu ifade etti.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiye-birlesik-krallik-demir-yolu-forumu-ankarada-gerceklestirildi/3742723







  • quote:

    Morris ayrıca, Türkiye ile İngiltere arasındaki ikili ticaret hacminin yaklaşık 28 milyar pound seviyesine ulaştığını ve bu rakamın sürekli arttığını


    Artıyor doğrudur ama sanki bu artış onların lehine*(bkz. Eurofighter Typhoon satışı) olacak şekilde :) Haberlerin sunuş şekline hayranım, en kötü olayı bile millete alkışlatırlar, laf cambazlığı, kelime oyunlarıyla...

    *
    quote:

    Türkiye 20 adet Eurofighter için 10,7 milyar dolar ödeyecek


    Bu nedenle bizim meşhur Sülo'yu analım, iyi bir politikacı değildi ama bunları görünce nur nimetmiş diyorum!

    quote:

    Politika, biraz da halkı etkileme sanatıdır. Demirel, bu konuda çok başarılıydı. Biraz "yok"u "var" gibi göstereceksiniz. Vatandaşı rahatlatacaksınız. Demirel'in örnek olarak tekrarlanan bir cümlesini hatırlatayım. Türkiye, bir zamanlar elektrik kısıntıları yaşayan bir ülkeydi ve Demirel diyordu ki: "Kışın biz Bulgaristan'dan elektrik alıyoruz... Yazın ise, onlar bize elektrik satıyor!!!"
    Böylece vatandaş, aydınlanmak için Bulgaristan'ın elektriğine muhtaç olduğumuz gerçeğini hemen kavramıyordu.


    Kaynak:
  • Hidrojenli tren mi ?

    Yoksa elektrifikasyon mu tam emin olamıyor dünya.

    Birisinde yakıt üret, naklet, depola, ve doldur olayı karmaşası varken.

    Diğerinde elektrik hattı kur bakımını yap, çalışır tut olayı söz konusu.

    Çok uzun ve seyrek çalışacak hatlar hidrojen, sık kullanıncak hatlar elektrikli olacak gibi gözüküyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Hidrojen alanında Türkiye'de çok fazla çalışma yok sanırım alternatif bir seçenek olması güzel.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________

    ▁ ▂ ▄ ▅ ▆ ▇ █ ☾☆ | Togg | ☾☆ █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▂ ▁
    [2024] Togg T10X V2 | [2012] Opel Astra J Cosmo | [2012] VW Polo 1.6 TDI DSG | Samsung Galaxy Z Fold 6 | Huawei P30 Pro | Huawei GT3 Pro | Sony PS4 20. Yıl Özel Sürümü | Sony PS5 Pro | Vestel 43UD9300 | Vestel 65O9930 | AMD Ryzen 9 7900X3D | Asus TUF Gaming X670E-Plus | Corsair 64GB DDR5 RAM | MSI 1 TB Spatium M480 | Nvidia 12GB GeForce RTX 4070Ti
  • quote:

    Morris ayrıca, Türkiye ile İngiltere arasındaki ikili ticaret hacminin yaklaşık 28 milyar pound seviyesine ulaştığını ve bu rakamın sürekli arttığını


    Artıyor doğrudur ama sanki bu artış onların lehine*(bkz. Eurofighter Typhoon satışı) olacak şekilde :) Haberlerin sunuş şekline hayranım, en kötü olayı bile millete alkışlatırlar, laf cambazlığı, kelime oyunlarıyla...

    *
    quote:

    Türkiye 20 adet Eurofighter için 10,7 milyar dolar ödeyecek


    Bu nedenle bizim meşhur Sülo'yu analım, iyi bir politikacı değildi ama bunları görünce nur nimetmiş diyorum!

    quote:

    Politika, biraz da halkı etkileme sanatıdır. Demirel, bu konuda çok başarılıydı. Biraz "yok"u "var" gibi göstereceksiniz. Vatandaşı rahatlatacaksınız. Demirel'in örnek olarak tekrarlanan bir cümlesini hatırlatayım. Türkiye, bir zamanlar elektrik kısıntıları yaşayan bir ülkeydi ve Demirel diyordu ki: "Kışın biz Bulgaristan'dan elektrik alıyoruz... Yazın ise, onlar bize elektrik satıyor!!!"
    Böylece vatandaş, aydınlanmak için Bulgaristan'ın elektriğine muhtaç olduğumuz gerçeğini hemen kavramıyordu.


    Kaynak:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarcenk -- 14 Kasım 2025; 15:54:10 >




  • Almanya, Fransa, Japonya, Çin gibi bir demiryolu uzmanıyla ortak olsak daha iyi olmaz mıydı? Böyle iki kafadar gibi olmuş biraz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • serdarcenk kullanıcısına yanıt
    Uçak alabildiğimize dua edelim de MMU hazır olana kadar, mızmızlanmanın alemi yok.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Elektrik daha kolay yol, H depolama, verimlilik ve güvenlik kısmı çözülebilirse asıl gelecek.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • nato üyesi g20 üyesi ağızlarına patlıcan var bunların hep aynı muhabbet

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Ankara İstanbul arası 2 saate düşecek mi, önemli olan o. Yolcu trafiğinin önemli bir kısmı buradayken daha hala 5 saatte gitmek ve günlük çok az sefer olaması iyi değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Şehirler arasında bol bol demiryolu, şehir içinde metrolar artmalı. Gittikçe artıyor nüfus, gelecekte artacağı kesin şimdiden bu kadar insanla trafikte zorlanıyoruz, toplu taşıma ne kadar ulaşılabilir ve kolay olursa gelecekte o kadar rahat ederiz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Neden hidrojen? Elektrikliden daha zahmetli ve riskli değil mi bu hidrojen?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.