Şimdi Ara

türkiye şartlarında ideal motor hacmi nedir sizce

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet paylaşalım bence 1600cc



  • evet geçtiğimiz yıllarda bu böyleydi,ama artık daha düşük hacimlerinden iyi sayılabilecek güçler elde edilebiliyor.Türkiye şartları derken vergi olayını göz önünde bulundurmak ilk şartlardan.bu yüzden düşük hacimli ve yüksek güç üreten araçlar ülkemize daha uygundur diye düşünüyorum...Örneğin 1.3 dizel bir makineden 90 hp güç ve düşük yakıt tüketimi elde edilebiliyor.Veya şöyle bir örnek te olabilir;şahinler bildiğimiz üzere 1.6 motor ve 80 hp güç üretirken artık 1.2 Albea da daha düşük vergi daha düşük yakıt tüketimiyle aynı gücü üretebiliyor..Yani 1.6 fazla bile kaçmaya başladı denebilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sound of Freedom

    evet geçtiğimiz yıllarda bu böyleydi,ama artık daha düşük hacimlerinden iyi sayılabilecek güçler elde edilebiliyor.Türkiye şartları derken vergi olayını göz önünde bulundurmak ilk şartlardan.bu yüzden düşük hacimli ve yüksek güç üreten araçlar ülkemize daha uygundur diye düşünüyorum...Örneğin 1.3 dizel bir makineden 90 hp güç ve düşük yakıt tüketimi elde edilebiliyor.Veya şöyle bir örnek te olabilir;şahinler bildiğimiz üzere 1.6 motor ve 80 hp güç üretirken artık 1.2 Albea da daha düşük vergi daha düşük yakıt tüketimiyle aynı gücü üretebiliyor..Yani 1.6 fazla bile kaçmaya başladı denebilir..
    1.3

    hem vergisi az hemde 1.6 kadar kuvvetliler artık

    hatta 240bg olanları bile var yani




  • aracin agirligina göre motor hacmi secilmeli....

    mesela bir atos sinifinda bir araca 1.0 litre....
    polo veya atos sinifinda 1.3.........

    vectra,passat 1.6.........

    e-serisi,bmw 5serisi 2,5litre...............
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E75606366

    aracin agirligina göre motor hacmi secilmeli....

    mesela bir atos sinifinda bir araca 1.0 litre....
    polo veya atos sinifinda 1.3.........

    vectra,passat 1.6.........

    e-serisi,bmw 5serisi 2,5litre...............
    1,6 ve 100 beygir yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinsabah

    1,6 ve 100 beygir yeter

    Alıntıları Göster
    c segmentinde (megan,civic,corolla,307,astra,jetta) 1.6
    d segmentinde (vectra,Laguna,Passat,407,Accord) 1.8 veya 2.0
    bence ve param olduğunda da ilk alacağım 1.8 16V veya 1.8 20V. motorlar en ideali. Güç bambaşka bir şey
    hem vergi hem yakıt. am güç de var. küçük hacimlerden yüksek güç alınması bana pek makul gelmiyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik

    c segmentinde (megan,civic,corolla,307,astra,jetta) 1.6
    d segmentinde (vectra,Laguna,Passat,407,Accord) 1.8 veya 2.0
    bence ve param olduğunda da ilk alacağım 1.8 16V veya 1.8 20V. motorlar en ideali. Güç bambaşka bir şey
    hem vergi hem yakıt. am güç de var. küçük hacimlerden yüksek güç alınması bana pek makul gelmiyo.

    Alıntıları Göster
    1.3




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albea05

    1.3

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar mesala araç 1590 cc olsun 2. nesl accentlerde 1320 mi mi1340 mı ne motor vardı o yüzden yüksek vergi ödüyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkim45

    arkadaşlar mesala araç 1590 cc olsun 2. nesl accentlerde 1320 mi mi1340 mı ne motor vardı o yüzden yüksek vergi ödüyordu

    Alıntıları Göster
    1.4 motor ideali aslında ancak 1.6 fena durmuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OtoTurk

    1.4 motor ideali aslında ancak 1.6 fena durmuyor...

    Alıntıları Göster
    Bence c sinifi Türkiye için en ideal sınıf ve 1.6 ve altı dizel bir araç olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpi_Turk

    Bence c sinifi Türkiye için en ideal sınıf ve 1.6 ve altı dizel bir araç olmalı.

    Alıntıları Göster
    1,4-1,6 arası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow35

    1,4-1,6 arası

    Alıntıları Göster
    Bence 1600cc
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoLKaN067

    Bence 1600cc

    Alıntıları Göster
    3,0 ın altı mobiletlere uygundur aslında ama maliye saolsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottocu

    3,0 ın altı mobiletlere uygundur aslında ama maliye saolsun

    Alıntıları Göster
    1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

    1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: murat2485

    1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ




    evet arkadaşım sana katılıyorum 1.3 ile 1.6 arasında vergi kazancı yok bu kazanç sadece mutlijet palio ve albeada var motor hacmi yorumlarında gördüğüme göre çoğunluk 1.4 gibi bir yaklaşımda bulunmuş ben katılmıyorum hacim ne kadar kçük ise tam dolu yolculuk sırasında özellikle hızlanma ve yokuş tırmanlamalarda bayılıyor bence ideal motor 1.6 olmalı hem hacim büyük hemde güç fazla dolasıyle kasaya motor tam uyum içinde oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: final fantasy

    quote:

    Orjinalden alıntı: murat2485

    1,3 DİYEN ARKADAŞLAR YANILIYOR NEDENİ 1,6 İLE AYNI VERGİYİ ÖDÜYORUZ




    evet arkadaşım sana katılıyorum 1.3 ile 1.6 arasında vergi kazancı yok bu kazanç sadece mutlijet palio ve albeada var motor hacmi yorumlarında gördüğüme göre çoğunluk 1.4 gibi bir yaklaşımda bulunmuş ben katılmıyorum hacim ne kadar kçük ise tam dolu yolculuk sırasında özellikle hızlanma ve yokuş tırmanlamalarda bayılıyor bence ideal motor 1.6 olmalı hem hacim büyük hemde güç fazla dolasıyle kasaya motor tam uyum içinde oluyor

    Alıntıları Göster
    Motor hacminin arabanın ağırlığı ile orantılı olmalı. 1.5 ila 1.6 normal. Arkadaş yazmış kalkış, hızlanma, rampa. Bunlardan önce en önemli faktör İNSAN. Her şey kullanıcının zevkine kalmış. Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: telsizci

    Motor hacminin arabanın ağırlığı ile orantılı olmalı. 1.5 ila 1.6 normal. Arkadaş yazmış kalkış, hızlanma, rampa. Bunlardan önce en önemli faktör İNSAN. Her şey kullanıcının zevkine kalmış. Selamlar.

    Alıntıları Göster
    Aracin kullanildigi yere gore degisir. Ornegin Antalya, Konya icin 1.2 motor 70-75 HP idealken, Istanbul'da minimum 1.6 90HP bence gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur23

    Aracin kullanildigi yere gore degisir. Ornegin Antalya, Konya icin 1.2 motor 70-75 HP idealken, Istanbul'da minimum 1.6 90HP bence gerekli.

    Alıntıları Göster
    Her zaman arabanın hak ettiği motorun kullanılması taraftarıyım ama naparsın işte. Türkiye.

    Türkiye için 1600 CC veya 1800 CC idealdir. 1801 olduğu anda vergi üst sınıfa işliyo bu da canımı sıkıyo benim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Her zaman arabanın hak ettiği motorun kullanılması taraftarıyım ama naparsın işte. Türkiye.

    Türkiye için 1600 CC veya 1800 CC idealdir. 1801 olduğu anda vergi üst sınıfa işliyo bu da canımı sıkıyo benim.

    Alıntıları Göster
    bence eğer araç 1299cc den buyukse ister 1,5 olsun,ister 1,4 motor sonuçta 1,6motorla aynı vergiyi odeyeceksek kesinlikle 1,6motor tercih edilmeli.Dizeldede 1600ccye en yakın dizel motoru almak en iyi performansı saglayacaktır.Yok eger D sınıfı araç alıyorsanız 1,6 dizel olanı(tork'tan dolayı durumu kıvırıyor çünkü) ve mümkünse 1,8 olmadı 2,0 D sınıfına yakışır bir motor seçenegi olacaktır.Kısaca özetlemek gerekirse
    B segmentinde 1300cc altı
    C segmentinde 1600cc(1,4,1,5 le aynı vergiyi odedikten sonra olmuşken 1,6dizel)
    D segmentinde 1600cc ve üstü(1600cc sadece dizel tavsiye edebilrim,vergi avantajı için 1,8olabilir,2000cc ise D sınıfının gerçek kasasıdır sizide asla üzmez maddiyat hariç tabi)............saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enteresavar

    bence eğer araç 1299cc den buyukse ister 1,5 olsun,ister 1,4 motor sonuçta 1,6motorla aynı vergiyi odeyeceksek kesinlikle 1,6motor tercih edilmeli.Dizeldede 1600ccye en yakın dizel motoru almak en iyi performansı saglayacaktır.Yok eger D sınıfı araç alıyorsanız 1,6 dizel olanı(tork'tan dolayı durumu kıvırıyor çünkü) ve mümkünse 1,8 olmadı 2,0 D sınıfına yakışır bir motor seçenegi olacaktır.Kısaca özetlemek gerekirse
    B segmentinde 1300cc altı
    C segmentinde 1600cc(1,4,1,5 le aynı vergiyi odedikten sonra olmuşken 1,6dizel)
    D segmentinde 1600cc ve üstü(1600cc sadece dizel tavsiye edebilrim,vergi avantajı için 1,8olabilir,2000cc ise D sınıfının gerçek kasasıdır sizide asla üzmez maddiyat hariç tabi)............saygılarımla

    Alıntıları Göster
    tsı motor tipleri,küçük motordan tek veya çift turboyla üretilen güçler bu dagılımı biraz bozmuştur ama gerek kullanım ömrü gerekse fiyat aralıgı insanı ister istemez gene bu tarz motorlardan uzak bırakıyor




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.