Şimdi Ara

Türkiye'nin ilk melodili yolu Ankara'da kullanıma açıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'nin ilk melodili yolu Ankara'da kullanıma açıldı
    Daha önce Japonya, Güney Kore, Hollanda gibi ülkelerde örneklerini gördüğümüz melodili yol uygulaması artık Türkiye'de! Türkiye'nin ilk "melodili" yolu Ankara'da, Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu üzerinde kuruldu.



    Hem sürüş güvenliğini arttırmak hem de daha keyifli bir yolculuk sunmak için tercih edilen melodili yol sistemi, araçların yol üzerindeki hareketlerine bağlı olarak melodiler oluşturuyor. Bu sistem, asfalt yüzeyine belirli aralıklarla açılan özel oluklar sayesinde çalışıyor. Bu oluklar, araç tekerlekleri üzerinden geçerken titreşim oluşturarak ses üretiyor. Olukların derinliği, genişliği ve aralarındaki mesafe gibi tasarımsal detaylar, ortaya nasıl bir melodinin çıkacağını belirliyor. Ankara'daki melodili yol için  Mozart'ın "Türk Marşı" tercih edildi.



    Melodili Yollar, Sürüş Güvenliğine Katkıda Bulunuyor






    Sürücü yalnızca belirli bir hız aralığında giderken melodiyi düzgün duyabiliyor. Bu da sürücüleri belirlenen hız sınırına uymaya teşvik ediyor. Ayrıca yolda oluşan melodi, sürücün dikkatinin dağılmasını engelliyor. Bu tarz yollar şehir içi ulaşımda kullanılmaya pek uygun olmasa da yaşam alanlarından uzaktaki yollarda daha yaygın şekilde kullanılmaya başlandıklarını görebiliriz.



    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Uygulama, ilk kez Karayolları 4. Bölge Müdürlüğünün sorumluluğundaki Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu'nun 21. kilometresindeki Eymir köyü mevkisinde tamamlandı, Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası'nı etkilemeyecek bir mesafede hayata geçirildi. 12 Mayıs'ta başlattığımız çalışmalar 16 Mayıs'ta sona erdi. Sürücüler, belirli bir hızda seyrederken Mozart'ın Türk Marşı'nı net şekilde duyabiliyorlar." ifadesini kullandı.



    Ayrıca Bkz.AI Günlükleri: Yapay zeka dünyasında bu hafta (19 Mayıs 2025)



     



    Bakan Uraloğlu, uygulamanın ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs'ta Ankara-Eskişehir Devlet Yolu'nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde Kertek mevkisinde başlatıldığını belirterek, "Benzer uygulamaların yapıldığı diğer ülkelerde yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetler artıyor. Biz bu nedenle uygulamaları yerleşim alanlarından uzakta yapmayı tercih ediyoruz." değerlendirmesinde bulundu ve ekledi:



    "Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca ulaşması için taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda seyredebileceği, yolun düz olduğu, üstyapı bozuklukların olmadığı, pürüzsüz kaplamaya sahip yollarda yapılması gerekiyor. Melodili yol uygulamasının, kısa sürede aşınarak özelliğini kaybetmemesi ve melodinin en net şekilde duyulabilmesi için mümkün olduğunca düşük trafik hacmi olan, özellikle ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollara yapılması önem arz ediyor."









  • Bizim Gaziosmanpaşa’da yıllardır var bu melodili yollar.

    Tangır tungur ses çıkıyor ama Jazz gibi doğaçlama olarak düşünebiliriz. Zira tek bir firma tarafından yapılmıyor, elektrik idaresi çukur açıyor, iski tümsek bırakıyor, igdaş yarısını kazıp yarısını bırakıyor, telekom arabanın tekerleri dengeli geçmesin diye çapraz kazıyor.
    Bu ülkenin İktidar sorunu yoktur.Bu ülkenin muhalefet sorunu vardır.

    Yapılan her hizmete kulp bulup.Kendi seçtikleri belediyelerin neredeyse sıfır hizmeti olan belediyeleride seçmekten geri kalmayıp hiçbir değeri kıymeti olmayan şeyler yazarlar cizerler.


    Büyüksün Erdoğan hemde çok büyük 23 yıldır bunların göz yaşlarını bize gösterdin bu bile sana verdiğim oylara yeter.
  • Millet elektrik üreten yol yapıyor bizimkiler para harcayacak yer bakıyorlar, çerez parası fazla gelince böyle oluyor

  • düzgün ve kaliteli olsun da müzik eksik kalsın.

  • _köle_ _ kullanıcısına yanıt
    Akp zamanında yapılan Ankara Beypazarı yolu çok çok kötü ama bu yol ciddi anlamda kaliteli. Yeni yapıldı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben bu yolun sürüş güvenliğini arttıracağını -en azından bizim ülkemizde- pek düşünmüyorum. Halkımız o yolda 100km/h hız ile giderken yanındaki ile nasıl marş çaldırıyoum hahaha! muhabbeti yaparken şarampole yuvarlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi setcom_2000 -- 20 Mayıs 2025; 09:33:21 >
  • Visionx st V kullanıcısına yanıt
    bunu ilk yabancılarda gördük ben dahil herkes övmüştük ama ankarada yapılınca hemen çamur atıyorsunuz sizin gibilerden anca bu beklenir

    ayrıca millet dediğin nerde elektrikli yol var say çabuk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M0meNtS -- 19 Mayıs 2025; 22:37:27 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yabancı ülkede yapıldığını hatırlıyorum sosyal medyada o dönem baya övgü almıştı memlekette yapılınca öyle övgü alacak mı merak ettim :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yahu kgm işi gücü yok neyle uğraşıyor? Ulgar dağı tüneli, 2017 de temeli atılmış, yıl olmuş 2025 4.5 km tünel açmaları lazım, 450 mt kazmislar,

    Doğu batı eksenli otoyol yapilmasi lazım, Ankara delice daha 2023 te ihalesi yapıldı, sonrası mechul, ilerleme olsaydı her bilmem ne işi başladığında haber olurdu, ki bu otoyol “bence” Kars ordanda Dogubayazit ve İran sinirkapisi na karar uzatılmalı. Neyse iyi para harcanıyor ama :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amanhem -- 19 Mayıs 2025; 23:4:50 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bizim Gaziosmanpaşa’da yıllardır var bu melodili yollar.

    Tangır tungur ses çıkıyor ama Jazz gibi doğaçlama olarak düşünebiliriz. Zira tek bir firma tarafından yapılmıyor, elektrik idaresi çukur açıyor, iski tümsek bırakıyor, igdaş yarısını kazıp yarısını bırakıyor, telekom arabanın tekerleri dengeli geçmesin diye çapraz kazıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ayranı yok içmeye...

  • M0meNtS kullanıcısına yanıt
    Amaç nedir bu tip yollarda? Normalde şerit dışına çıkarken uyarma amaçlı bunlardan oluyor ama bunu melodi haline getirip sürekli şerit üstünde mi tutacak sürücüyü, rahatsız olursun zaten bir süre sonra.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Halimiz itten beter, keyfimiz paşada yok...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şuraya bile troller dadanmış. Neymiş yurt dışında yapılınca övülüyormuş da Türkiye de yapılınca eleştiriyormuşuz bak bak.

  • Sağ şeritte kamyonlar asfaltın içinden geçmezse müzik duyarız belki. Genelde kraterler ve takır tukur sesleri oluyor.

    Bana sorarsanız düzgün asfalt olması bile sevindirici :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 20 Mayıs 2025; 03:01:39 >
  • Şehirler arası yollar çok iyi fakat şehir içi yollar maalesef...

  • Bu ülkenin İktidar sorunu yoktur.Bu ülkenin muhalefet sorunu vardır.

    Yapılan her hizmete kulp bulup.Kendi seçtikleri belediyelerin neredeyse sıfır hizmeti olan belediyeleride seçmekten geri kalmayıp hiçbir değeri kıymeti olmayan şeyler yazarlar cizerler.


    Büyüksün Erdoğan hemde çok büyük 23 yıldır bunların göz yaşlarını bize gösterdin bu bile sana verdiğim oylara yeter.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.