Şimdi Ara

Türkiye Arabaya doymadı, neden hâlâ yerli markamız yok?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kaç yıldır bilinen birşey bu. Trde büyük araba talebi var kaç yıldır. Yani 2005-7 gibi yerli otomobil markamızın olması ve her segmentte üretim yapması gerekliydi. Neden yapılmadı? Kim izin vermedi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • İzin vermedi olayı değil iş adamlarımız betondan daha çok para kazanmayı tercih ettiler, o paraları arge yerine kimisi siyasi rant için harcadı kimisi 30 yaş küçük sevgili için...

    Yerli araç yapacak iş adamı yok araba yapmak arge ve tecrube ister bunların hangisi bizde var?

    Türk iş adamları kolay parayı bırakıp zor işlere girmeyi sevmiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Zorlayamazmıydı devlet bu işe? Adam girmiyorsa ver sermayeyi, yapsın bu işi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türk iş adamına ver sermayeyi gör anyayi. O sermaye 1 senede batar zimmetine geçirir konkordato ilan eder :)

    Türk iş insanları böyle rekabetçi ve büyük yatırım alanına girmez. Sadece yeni markanın bayi yapılanmaları yedek parça ağı için milyarlarca lira lazım üstelik hiçbir garantisi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de daha krank mili üretilmiyor,Çift Taraflı Galvaniz Saç'ı Tofaş Edremit Demir Çelik'e zar zor yeni ürettirmeyi başardı o da yedek parça olarak kullanılması için,sıfır araçta kullanılacak kalitede değil.

    Bunları geçtim bir tane Flash Bellek üretilmeyen ülkede %100 yerli arça çıkartmak veya yerli markalı araç çıkartmak argeiçin ne kadar zaman ve para harcanır haberiniz var mı?YOK.Bunun yerine Sayın Ince'nin de dediği gibi öncelik olarak parça üretimine geçmeliyiz.Sonra gavurların deyimiyle one by one bizim deyimimizle adım adım yerli arabaya doğru belki gideriz.Pazar araştırmasını daha sormadım bile bu araba Türkiye dışında nerede satılıcak diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silenforce kullanıcısına yanıt
    Harika bir açıklama olmuş tebrik ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt
    Devleti yönetenler kim? Önceki işleri neydi ne yapıyorlardı hiç düşündün mü?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sen 10bin lira mı maaş istersin 10bin dolar mı? Cevap burda. Yeteneği olanlar gidip başka yerde yapıyor keyfine bakıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerli üretim diye bişey yoktur bu devirde.

    Yerli marka demek daha doğru olur. Türkiye opel’i kaçırmayacaktı. Şimdi sıfırdan marka ile girmek çok büyük bi kumar. Patenti, argesi, Üretim kalitesi, standardı, hammadde tedarik ağı, bayi ağı, servis ağı ve en önemliside müşteri güveni bunlar çok ciddi problemler.

    Bir otomobil binlerce parçadan oluşuyor. Bütün bu parçaları mükemmel bir şekilde tasarlanıp bir bütün hale gelebilecek şekilde üretilmesi gerekiyor. Bu parçaların fason üreticilere minimum maliyetle ürettirilmesi gerekiyor.

    Bu kadar alt yapı maliyetinden sonra model bazında egea veya megane gibi ayda 3-4 bin bile satsan zarar edersin. Onlar hazır sistemin devamı olduğu için kar edebilir ama sen edemezsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt
    Sermaye vermesi yanlış bence. Ama bir şirket kurdurup ortak olabilirdi belki..



    Cumhurbaşkanı yıllardır söylüyor yiğit yok mu elini taşın altına koyacak diye. Bak ESER14 ne güzel açıklamış neden korktuklarını. Üretmek hiç sorun değil, parayı basar üretirsin de satamazsan sıkıntı. Arge falan bir iki yılda halledilir para olduktan sonra. Hele ki elektrikli araca döndü zihniyetler onda daha kolay çünkü onda biri kadar parça var. Satamazsan o yatırdığın para hep zarar olur bir anlamı kalmaz araba üretmenin. Sadece yurt içinde satış zarar ettirebilir ayrıca.



    Bir de ülkede iki büyük aile var para babası olan, onlar da biri Toyota fabrikası biri Ford fabrikası sahibi. Yoksa onları ikna etmek kolay olabilirdi. Diğerleri onlara rakip olmaktan da çekiniyor olabilir bir yandan!



    Bu arada sırf muhalefet olsun diye İnce parça üretelim demiş ya haberi yok demek ki bmw bile far gibi bazı parçaları Türkiyede ürettiriyordu zaten. Birçok otomobil fabrikası Sakarya Kocaeli tarafında, bunun sebebi sadece Avrupaya yakın olması değil aynı zamanda orada hem parça tedarikçi dolu hem de sektörde deneyimli çalışan çok.



    Birçok sebep var yani tek bir değil. O yüzden aşmak çok zor oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • neden üretelim ki, devlet nasılsa 1 tane somun sıkmadan, bir arabadan 2-3 araba parası zaten kazanıyor.

    neden üretime bütçe ayıralım ki, komik adam.
  • Yapılsın hepimiz isteriz fakat kim alır? Bizde dahi 100 senedir araba üreten geliştiren mersedes mi alınır yoksa orantısız vergilerle mersedea fiyatında olan Şahin kalitesinde olan Türk markası mı alınır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.