Şimdi Ara

'Türkçemiz Yok Olmasın'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
540
Cevap
3
Favori
45.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 335
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 12
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 gün 5 saat 52 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Orgeneral (38 mesaj) MaviAteş (27 mesaj) AERN (17 mesaj) Rioka (12 mesaj) Mareşal_T® (9 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (19 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı >> 'Türkçemiz Yok Olmasın'
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1592 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviAteş

    Bende @baytar'a katılıyorum. Uygulamada bazı farklılılarımız olacak tabi ki o olmasaydı zaten herkes farklı insan olmazdı.

    Öztürkçe olayı zaten bir garip olay, Keşke dilimiz şimdiye kadar bu kadar karışmasaydı ama karışmış artık bunu ayırmak çok zor bir olay onun yerine şu an yapabileceğimiz şey Türkçemizin içine yeni yabancı kelimelerin girmesini engellemek. Topic bunların başında geliyor.


    İnternet ==> örütbağ olayında da bencede bunu insanlara alıştırmak zor, hatta imkansız. En iyisi biz yine yeni kelimeleri engellemekle ilgilenelim.
    Eğer Allah nasip ettiyse tüm teknolojik kelimelerin Türkçesini kullanırız. Teknoloji kelimesininde Türkçesi bu dileğime dahil. :))



    www.dahianlamindakideayriyazilir.com
    |
    |




  • Yarbay
    2799 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: mobilist


    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviAteş

    Bende @baytar'a katılıyorum. Uygulamada bazı farklılılarımız olacak tabi ki o olmasaydı zaten herkes farklı insan olmazdı.

    Öztürkçe olayı zaten bir garip olay, Keşke dilimiz şimdiye kadar bu kadar karışmasaydı ama karışmış artık bunu ayırmak çok zor bir olay onun yerine şu an yapabileceğimiz şey Türkçemizin içine yeni yabancı kelimelerin girmesini engellemek. Topic bunların başında geliyor.


    İnternet ==> örütbağ olayında da bencede bunu insanlara alıştırmak zor, hatta imkansız. En iyisi biz yine yeni kelimeleri engellemekle ilgilenelim.
    Eğer Allah nasip ettiyse tüm teknolojik kelimelerin Türkçesini kullanırız. Teknoloji kelimesininde Türkçesi bu dileğime dahil. :))



    www.dahianlamindakideayriyazilir.com


    Kusursuz olduğumu hiçbir zaman söylemedim, her zaman yanlışımın düzeltilmesini isterim, böylece o yanlışı bir daha yapmam ama ben burada ayrı yazmam gerektiği halde bitişik yazdığım veya bitişik yazmam gerektiği halde ayırdığım bir de/da bulamadım.
    Demek yanlış yazmakta ısrarcıyım, gösterir misiniz neresi?
    |
    |




  • Yarbay
    2441 Mesaj
    Arkadaşlar. Türkçe elden gidiyor diyoruz.Türkçemiz yok olmasın diyoruz.Siz -de bağlacı diyorsunuz.Tamam anlayışla karşılıyorum.İmlâ kurallarını bilip doğru ve düzgün yazmakta önemli.Ancak bunlar dilimizi yok etmeye götürmez.Ben yanlış yazarım, sen yanlış yazarsın.Ama imlâ kuralları değişmez.Ancak dilimizde mevcut bulunan Türkçe kelimeler yerine yabancı kullanırsan; işte o zaman dil yok olmayla karşı karşıya kalır.
    Bir örneği iki cümlede açıklayalım.Türkçe'de "özel ileti" kelimesinin ingilizce karşılığı "pm".Şimdi bununla ilgili iki cümle kuralım.
    "Senin gönderdiğim pm-in içeriği belli zaten"
    "Senin gönderdiğin pm-nin içeriği belli zaten"
    Şimdi "pm" ingilizce pi-em olarak okunuyor.Buna göre 1. cümle doğru eki almış.Türkçe okuyan ise pe-me diye okuyacak.Bu şekilde ise 2. cümle doğru. Görüldüğü üzere, dilimize soktuğumuz bu yabancı kelimeler başlı başına bir dert.Türkçe sondan eklemeli ve yazıldığı gibi okunan bir dildir.Siz bu dile ingilizce sözcükleri getirip sokarsanız alenen Türkçe'nin sonunu hazırlarsınız.Bu en çok üzerinde durulması gereken ve en önemli husustur.
    |
    |




  • Yarbay
    2441 Mesaj
    Arkadaşlar, önceki sayfada belirttiğim forumda kullanılan yabancı başlıklara MaviAteş arkadaşın tespitlerinide ekleyerek yönetime bildirdim.Yöneticimiz de cevap olarak "üst yönetime iletiyorum" yazdı.İnşallah teklifimiz kabul edilir.Çünkü bu başlıkları her gün binlerce insan okuyor!
    |
    |
  • Yarbay
    2799 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Orgeneral_

    Arkadaşlar, önceki sayfada belirttiğim forumda kullanılan yabancı başlıklara MaviAteş arkadaşın tespitlerinide ekleyerek yönetime bildirdim.Yöneticimiz de cevap olarak "üst yönetime iletiyorum" yazdı.İnşallah teklifimiz kabul edilir.Çünkü bu başlıkları her gün binlerce insan okuyor!


    Aslında bir daha elden geçirsek güzel olurdu. İnşaallah ilgilenirler veya en azından tamamını beğenmeseler bile beraber çalışma yapmayı düşünürler. Böylece bir şekilde forum halkı için en doğru olanı kullanılmış olur.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    benide eklersen memnun olurum
    |
    |
  • Yüzbaşı
    824 Mesaj
    Biraz da programlamadan dolayı Türkçe karakterleri normal yazımda da kullanmazdım. Ama sonrasında bu tür bir yaklaşımla karşılaşınca düşündüm ve doğruyu yapmaya karar verdim. Beni de ekleyebilirsiniz. Sevgiler.
    |
    |
  • Onbaşı
    35 Mesaj
    bir kez daha...

    |
    |
  • Çavuş
    87 Mesaj
    benide yazar mısın?
    |
    |
  • Yarbay
    11857 Mesaj
    Orgeneral nasılsınız ? Kurukafa nasılsın ? Diğer arkadaşlar nasılsınız ? Uzun zamandır bakamıyorum ?
    |
    |
  • Teğmen
    108 Mesaj
    benide eklemenizi reca edeceğim
    |
    |
  • Binbaşı
    1576 Mesaj
    beni de yaz dostum
    |
    |
  • Yarbay
    2441 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ege_Aşığı

    Orgeneral nasılsınız ? Kurukafa nasılsın ? Diğer arkadaşlar nasılsınız ? Uzun zamandır bakamıyorum ?

    İyiyim dostum sağol.
    Seni sormalı.Nasılsın iyisin inşallah?
    Forum da bir çok konuda yazılarına raslıyorum.


    Bu arada MaviAteş dostumun ceza almasına da üzüldüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orgeneral -- 18 Haziran 2007; 19:59:07 >
    |
    |




  • Uzman Mobil
    10440 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ege_Aşığı

    Orgeneral nasılsınız ? Kurukafa nasılsın ? Diğer arkadaşlar nasılsınız ? Uzun zamandır bakamıyorum ?

    İyiyim, umarım sen de iyisindir(+diğer arkadaşlar da).Konuya en azından ara sıra mesaj atalım, gerilere düşmesin fazla.
    |
    |
  • Çavuş
    46 Mesaj
    benide eklersen sevinirim orjinali hariç hiç bir eklimeyi ingilizce ve ya yabancı bir dille çarpık kullanmıyom çünki saçmalık düşünün amerikada adam msn dan konuşurken -see you later -tmm
    diye cvp vermez peki biz niye bizi diğer toplumlardan ayıran özelliği bizi türk yapam bi özelliği neden reddediyoruz

    Duyarlı olun Gittikçe etrafınızdakiler sizi anlayacaktır sizin birşey yapmanıza gerek yok sadece siz yapın gerisi gelir...
    |
    |
  • Yarbay
    2441 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: BaBa.BenRocker.Olcam

    benide eklersen sevinirim orjinali hariç hiç bir eklimeyi ingilizce ve ya yabancı bir dille çarpık kullanmıyom çünki saçmalık düşünün amerikada adam msn dan konuşurken -see you later -tmm
    diye cvp vermez peki biz niye bizi diğer toplumlardan ayıran özelliği bizi türk yapam bi özelliği neden reddediyoruz

    Duyarlı olun Gittikçe etrafınızdakiler sizi anlayacaktır sizin birşey yapmanıza gerek yok sadece siz yapın gerisi gelir...




    Aramıza hoşgeldin dostum.
    |
    |
  • Yarbay
    11857 Mesaj
    Hoşgeldini aramıza :)

    Ben iyiyim ne olsun, uğraşıyoruz, staja başlayacağım. Biraz yorgunluk var:)
    Bu arada uykum geldi. Kendinize iyi bakın. Görüşmek üzere
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: trhates


    quote:

    Orjinalden alıntı: Camit

    "temiz Türkçe" derken yazım kuralları da önemli değil mi?
    "bende" değil "ben de" yazın lütfen



    dil bilgisine girmiyelim istersen kelime olarak türkçemizi koruyalım derinlere inecek olursak çok eksiğimiz var...

    muhahah kendi adına konuşsaydın daha iyi olmaz mıydı ?
    konu türkçe ama dilbilgisine girmiyoruz demek.
    |
    |
  • Yarbay
    2141 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: rico_paşa

    benide eklersen memnun olurum



    quote:

    Orjinalden alıntı: gencazeri

    benide yazar mısın?




    quote:

    Orjinalden alıntı: gadgetfurky

    benide eklemenizi reca edeceğim



    ne anladım bu işten
    |
    |




  • Yüzbaşı
    950 Mesaj
    haklısın benide değil beni de olacak ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: CARNIVALE


    quote:

    Orjinalden alıntı: rico_paşa

    benide eklersen memnun olurum



    quote:

    Orjinalden alıntı: gencazeri

    benide yazar mısın?




    quote:

    Orjinalden alıntı: gadgetfurky

    benide eklemenizi reca edeceğim



    ne anladım bu işten









    ayrıca bu konu forumun arka sayfalarında tozlanıp eskiyecek bir konu değil...
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
konkasör
En ucuz kedi maması fiyatları
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,672
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.