Şimdi Ara

Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
2
Favori
3.432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 11
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 12 gün 19 saat 57 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • kaganus (9 mesaj) aybars0001 (3 mesaj) XpressMusic34 (2 mesaj) Omerfaruk6925 (2 mesaj) mcrew (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (5 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Konum biraz uzun olduğu için, öncelikle kısa bir özet şeklinde durumu anlatacağım, sonra detaylara gireceğim.

    Özet: İnternet hizmetimi iptal ettirdiğimde çıkan anlamsız cayma bedeli için THH'ye başvurdum ve bilir kişi raporu cayma bedeli hesaplamasında taahhüt bitimine kadar olan ay sayısı ile KAMPANYASIZ BEDELİN çarpılıp hesaplanması gerektiğini söyleyerek THH'nin ret kararı çıkarmasını sağladı.



    Detay bilgilere gelirsek eğer;

    2018 yılında internet hizmeti taahhütümün bitmesine 4 ay kala yeni taşındığım eve nakil işlemi uzun sürdüğü için (1 hafta civarıydı sanırım, ama önemsiz) hizmeti iptal ettirip Superonline'dan internet hizmeti almıştım. Tarifemin kampanyalı aylık ücreti 60 TL idi. Mayıs ayında iptal ettirdim, Eylül (ya da Ekim tam hatırlamıyorum) ayında taahhüt sürem doluyordu. Superonline da çıkacak olan cayma bedelinin 300 TL'ye kadarını (yanılmıyorsam) ödeyeceğini söylemişti. Bunun için Turk Telekom'un fatura çıkarması gerekiyordu ve benim ödemesini yapıp 3 ay içerisinde Superonline'a göndermem gerekiyordu. 4 (ya da 5) aylık kampanya bedelinden toplam 240-300 TL bir bedel çıkması gerekiyordu. Fakat TT'nin çıkardığı bedel 600 küsür olunca, doğal olarak TT'yi arayıp hesaplamanın yanlış olduğunu, ben hizmetimi iptal ettirmesem zaten o kadar para ödemeyeceğimi söylediğimde, bana yasal olarak cayma bedeli hesaplamasını şu şekilde yaptıklarını söylediler: İptal anına kadar edinilen indirimlerin toplamı veya taahhüt bitimine kadar KAMPANYASIZ FİYATTAN ödenecek olan aylık ücretlerin toplamının düşük olanı. Bunun yanlış olduğunu, kalan ödemelerin kampanyalı fiyattan hesaplanması gerektiğini, faturaya itiraz ettiğimi söyledim ancak böyle olduğu konusunda direttiler. Ben de bu yanlışlık düzeltilmediği sürece ödeme yapmayacağımı belirttim.
    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    Aradan 3 ay geçtikten sonra, TT bu faturayı yasal takip için bir avukatlık firmasına vermiş. Avukatlık firmasının çalışanları her gün telefonumu sapık gibi aramaya başladılar. 600 küsür fatura, avukatlık ücretleriyle beraber olmuş 1200 küsür. Sapık gibi aradıkları zamanların başında telefonu açıp görüştüğüm kişiye Turk Telekomun cayma bedelini yanlış hesapladığını, bunu onların düzeltmesi gerektiğini söylediğimde, "Turk Telekom ile görüşüp bize haber verin" cevabını aldım. Turk Telekom'u arayıp durumu tekrar belirttiğimde "Yasal işlere bakan ekibimizden aranacaksınız" bilgisi aldım ve aranmadım.
    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    Gel zaman git zaman, ben bu borcu ödemedim, icra dosyası olarak 1 sene açık kaldı. Sonrasında bu işin bir şekilde haksız da olsa bana kötü etkisi olabileceğini düşünüp tekrar avukatlık firmasını aradım. Konuştuğum çalışanın bana tavsiyesi, mevcut borcu ödeyip borçsuzluk belgesi alıp Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmam oldu. Dediğine göre yanlış hesaplama yapıldıysa zaten Tüketici Hakem Heyeti meblağın misli misli ceza kesiyor, paranı her şekilde alırsın. Üzerime açık icra dosyası gözükmesini artık istemediğim için, dediklerini de mantıklı bularak ödemeyi yapıp ilgili borçsuzluk belgesini aldım ve THH'ye başvurumu yaptım. Başvuru yazımda burada iyice detayına girmediğim şeyler de var, onu da şöyle bırakıyorum:

    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    2019 Aralık ayında yaptığım başvuru, yaklaşık 9 ay boyunca Turk Telekom'dan savunması isteniyor statüsünde bekledi. En sonunda firmadan savunma ulaşmadı olarak kabul edilip bilirkişi raporu istendi. Bilirkişi raporu geldikten bir kaç gün sonra karar çıktı. Karar çıktıktan bir kaç gün sonra ise internetten form olarak okunabilir hale geldi. Okuduğumda ise şoke oldum:

    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı
    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    Turk Telekom'un KENDİ SİTESİNDE BİLE Tüketici Bilgilendirme Rehberi adı altında (büyük ihtimalle zorunlu bir şekilde) yayınladıkları makalenin 3-b maddesinde yazan yazı şu:

    "Taahhüdünüzü istediğiniz zaman sonlandırabilirsiniz. Ancak süresinden önce taahhütlü sözleşmenizden caymanız halinde işletmeciler; taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan indirim, cihaz veya sağlanan diğer faydaların bedelleri ile kampanya taahhütnamesi kapsamında belirlenen aylık tarife bedelinin taahhüt süresi bitimine kadar kalan aylara ilişkin ücretlerin toplam bedelini karşılaştırarak, abone açısından daha avantajlı olan tutarı, cayma bedeli olarak faturanıza yansıtabilmektedir."
    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    Şimdi bu durumda en mantıklı ne şekilde yol alınmalı? Daha önce tecrübe etmiş ya da avukatlık mesleği icra eden konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirebilirse çok mutlu olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaganus -- 15 Ağustos 2020; 20:55:1 >



    |
    |




  • ödemek zorundasın başka yol yoooook
  • 15 gün içinde mahkemeye vermen gerekiyor haklı olduğuna inaniyorsan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • souledge s kullanıcısına yanıt
    bunun farkındayım, zaten asıl sorum ben kendimi 100% haklı görüyorum, ancak bilirkişi raporu hem benim bildiğim kanunlara hem de turk telekomun kendi sitesindeki bilgilendirmeye ters bir sonuç çıkarmış. bu durumun doğruluğunu, bu konu hakkında bilgili / tercübeli kişilerden de dinlemek istiyorum
  • Başvuruyu saçma sapan o kadar uzatırsanız olacağı budur. Kısa ve öz şekilde yönetmeliğin "veya kalan faturaların tamamı ödenebilir" kısmını alıntılayarak başvursanız red çıkmazdı diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnteriorMaxmill -- 16 Ağustos 2020; 15:23:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu paketin taahhütsüz fiyatı ne kadar? Eğer 120₺ ise taahhüt bozma cezası doğru gibi. Zaten 29₺ di nakil ücreti görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_alp -- 16 Ağustos 2020; 17:17:47 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_alp

    Bu paketin taahhütsüz fiyatı ne kadar? Eğer 120₺ ise taahhüt bozma cezası doğru gibi. Zaten 29₺ di nakil ücreti görünüyor.
    Cayma bedeli 642 lira olarak faturaya işlenmiş. Nakil ücreti ayrı bir kalem, bu değere dahil değil.

    Taahhütsüz bedeli 120 TL olması durumunda ne değişiyor peki, hesaplamasını nasıl yaptınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaganus k kullanıcısına yanıt
    Cayma bedeli taahhutsuz uzerinden hesaplanir. Bilirkisi raporunda da buna deginilmis sizin sunmaniz gerektiginden soz etmis. Kampanyali kullanim fiyatini baz alarak cayma bedeli hesaplanmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lawyer066 L kullanıcısına yanıt
    İptal anına kadar sağlanan indirimler kısmında tabii ki taahhütsüz fiyattan hesaplanıyor. Yalnız taahhüt bitimine kadarki olan ödemeler hangi mantıkla taahhütsüz fiyattan hesaplanıyor anlamadım açıkçası?

    Taahhütümün bitmesine 4 ay kaldı diyelim. Taahhütten dolayı indirimli aylık ödediğim fiyat da 60 lira diyelim. Benim taahhütüm 4 ay daha sabit 60 TL ödemek değil mi? Ben niye 4 ay taksitle 60 lira ödeme taahhütü verdiğim için, peşin olarak 650 lira vermek zorunda olayım ki? Taahhütünü verdiğim 4 ayın aylık 60 TL ücretini toptan peşin verip taahhütümden kurtulurum.

    Buradaki kalan kısmın kampanyasız fiyat üzerinden hesaplanması ile ilgili mevzuat nerde acaba bilgilendirebilir misiniz?

    Bilirkişinin raporda yazdığı mevzuatı kopyalıyorum:
    “Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği der ki. Madde 12-5 Taahhüt bitiminden Önce taahhüde aykırılığın oluşması halinde, işletmecinin talep edeceği bedel, taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar; aboneye sağlanan indirimler ile cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, aboneden taahhüt kapsamında, taahhüde son verilmesinden taahhüt bitimine kadar olan dönem aralığında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının daha düşük olması halinde, düşük olan tutar esas alınır.”

    Bilir kişinin kendi alıntıladığı yönetmelikte bile yazan şu: “aboneden taahhüt kapsamında, taahhüde son verilmesinden taahhüt bitimine kadar olan dönem aralığında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamı”

    Taahhüt kapsamında cayma anından taahhüt bitiş tarihine kadar olan ödemelerin henüz faturalanmamış kısmının toplamı demek, aylık 60 lira ödeyeceğimi taahhüt ettiysem ve taahhüt bitiminde 4 ay kala iptal ediyorsam, 4 x 60 tır. Çünkü taahhütü iptal etmemiş olsaydım zaten her ay 60 tl fatura edilecek ve 4 x 60 lira ödeyecektim. Bunu erkenden sonlandırıp firmanın bana hizmet sağlama taahhütünü yerine getirmesine gerek olmadığını ifade edip, kendi taahhütümün kalan kısmını vadeli olarak değil peşin olarak ödeyip sonlandırmak istediğimde nasıl oluyor da 4 x 60 TL den daha fazla borç çıkabiliyor? Ben yönetmelikte böyle bir madde göremiyorum, bildiğiniz başka bir şey varsa lütfen paylaşın.

    Buradan aldığım bilgiler doğrultusunda mahkemeye itiraz edeceğim ya da etmeyeceğim. Ancak şu ana kadar bilir kişinin vermiş olduğu beyanatın kanunen elle tutulur bir yanını ben göremedim. Göremediğim bir şey varsa lütfen bilgilendirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bilirkişi hakkında savcılıga suç duyurusunda bulun.
  • Omerfaruk6925 O kullanıcısına yanıt
    Hocam Türk Telekom un kendi sitesinde bu şekilde yazıyor Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı

    Kampanya taahhütnamesinde belirlenen tutarın yani. Kısacası arkadaş haklı. Umarım parasını geri almıştır.
    https://tuketici.ticaret.gov.tr/data/5dd646c413b876d6187752d9/sunum/1_6_Abdullah_Fatih_CELENK.pptx

    Ayni sekilde 20 inci slide da da bakabilirsin Turk Telekom Taahhüt İptal Cayma Bedeli Tüketici Hakem Heyeti Kararı Bilir Kişi Saçmalığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcrew -- 11 Mart 2021; 7:41:56 >




  • mcrew kullanıcısına yanıt

    Hocam yanlış biliyormuşum, durum böyleyse konuyu açan arkadaş haklı, Mesela ben 24 ay taahhütlü internet aldım, son ayında farklı bir internet sağlayıcı firmaya geçiş yaptım, son ay faturasını ödeyip mi geçebiliyorum?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Omerfaruk6925 -- 11 Mart 2021; 13:48:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Omerfaruk6925 O kullanıcısına yanıt

    evet öyle olması gerekiyor. zaten mantıklı düşünürsen, daha fazla ödemen gerekiyorsa, iptal etmene gerek yok, kullanıyormuş gibi faturaları öde ama kullanma, aynı şey ve daha ucuz olur o vakit.


    ne yazık ki geri alamadım, çünkü avukatlık ücreti ile beraber ödediğim tutarı tüketici mahkemesine anlaşmazlık tutarı olarak girdim. avukat arkadaşımla konuştuğumda, hesaplamada hata olduğunu benim haklı olduğumu, ancak tüketici mahkemesine itiraz davası açacağım tüketici hakem heyeti kararının benim vermiş olduğum anlaşmazlık tutarına göre işlem göreceğini, ve bu durumda da bu miktarın bir kısmında haklı olacağımı, diğer kısmında haksız çıkacağımı, dolayısıyla da usulen mahkeme masraflarının bir kısmı da üstüme kalacağını söyledi. bu yüzden lanet edip vazgeçtim.

  • kaganus k kullanıcısına yanıt

    kardeşim başıma geleni bahsediyim 7-8 ay önce başvurdum tüketici hakem heyetine 2 ay kullanıp iptal ettirmek istediğim internete 802 tl çıkardı türk telekom bende başvurdum ve bu ücretin fazla oldugunu güzel bi savunmayla ilettim bugün evime tebligat geldi karar açıklandı 177 tllik interneti 50 tlye vermişsiniz 127 tllik sağlanan indirim 2 ay yani 127*2: 250 tl 50 tl de o tarihe kadar kullanan ücret 49 tl 300 tl olarak belirlendi 800-300 : 500 tlnin iadesine karar verilmiş sen ya savunmanı güzel yapamadın ya da farklı bi durum var karar geldikten 15 gün içinde itirazda bulunabiliyorsun 15 gün dolduysa geçmiş olsun

  • aybars0001 a kullanıcısına yanıt

    tam olarak okumadın sanırım, tam olarak ne olduğunu baştan sona detaylı bir şekilde yazdım zaten


    senin durumun farklı, 2. aydan iptal ettiğin için 2 aylık indirim tutarını ödemen gerekiyor. benim yaşadığım durum bunun tam tersi, yani 2 ay kala iptal ediyorum ve oradaki hesaplama problemleriyle alakalıydı işlem

  • kanun belli hesaplama problemi olamaz 2 ay kaldıysa son 2 ayın faturasını ödersin daha ucuza geldiği için

  • kaganus k kullanıcısına yanıt

    Avukat ile görüştünüz mü bu konu ile alakalı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybars0001

    kanun belli hesaplama problemi olamaz 2 ay kaldıysa son 2 ayın faturasını ödersin daha ucuza geldiği için

    e problem olmuş ki konu açmışım zamanında, bu nasıl bakış açısı? aynen 2 ay kaldıysa 2 ayın taahhütlü ücret üzerinden fatura tutarını ödemek gerekirken, alakasız 2-3 kat ücret çıkardılar, detayını ve matematiğini yazdım zaten yukarılarda

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.