Şimdi Ara

Türk Telekom’dan yılın 9 ayında güçlü büyüme (sektörel)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 14 saat 13 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • XpressMusic34 (8 mesaj) ressi1 (1 mesaj) Ö1f1 (1 mesaj) BroteinCi (1 mesaj) _A_N_I_L_ (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (13 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Alıntı

    metni:
    Türk Telekom, 20,6 milyar TL gelirle yılın ilk 9 aylık dönemi içerisindeki en yüksek büyüme performansını kaydetti. Türk Telekom’un net kârı, halka arzdan bu yana en yüksek 9 aylık artışla, yılın ilk 9 ayında 2 milyar TL’yi aştı. Toplam abone sayısı da 49,5 milyon oldu.
    Türkiye’nin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom, 2020’nin ilk 9 ayını rekor büyüme ile kapattı. Yüzde 19 büyüme ile 20,6 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom’un 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk 9 aylık net kârı 2 milyar TL’yi aştı. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) ilk 9 ayda 9,7 milyar TL’ye ulaşan Türk Telekom’un FAVÖK marjı ise yüzde 47 olarak açıklandı. Yatırım harcamaları da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artarak 4 milyar TL’ye yükseldi. Ümit Önal: “İzmir depremi bizleri derin üzüntüye boğdu”Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Maalesef, geçtiğimiz hafta yaşadığımız İzmir depremi bizleri derin bir üzüntüye boğdu. Bu toprakların bir değeri olarak, vatandaşımızın iyi günde kötü günde her zaman yanında olmak, ihtiyaçları için özveride bulunmak bizim millî sorumluluğumuz… Bu sorumlulukla Türk Telekom Arama ve Kurtarma Ekibimiz (TTAKE) ile arama-kurtarma faaliyetlerine etkin destek verdik. Depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum” dedi. Ümit Önal: “3. çeyrek performansımız liderliğimizi pekiştirdi”Önal, “2020’nin 3. çeyrek performansını başarıyla geride bıraktık. Üçüncü çeyrekte de çekirdek şebekemiz üzerine yüklenen ilave yoğun trafikle artan iletişim talebinin üstesinden gelerek kesintisiz iletişimi devam ettirdik. Ülkenin her bir köşesine ulaşan güçlü fiber ağımızı 321 bin kilometre uzunluğa çıkardık. Fiberdeki lider pozisyonumuzu 5G ve dijital teknolojilere aktararak bu yolculukta Türkiye’yi öncü yapmaya kararlıyız” diye ifade etti. “Büyüme, verimlilik ve nakit akışına odaklanıyoruz” Önal şöyle konuştu: “Net Borç/FAVÖK oranımız 602 milyon TL temettü ödemesine ve çeyrek içerisinde TL’nin USD ve EUR karşısında ortalama yüzde 16 değer kaybetmesine rağmen 3. çeyrekte 1,35x seviyesine ulaştı. Yabancı para net açık pozisyonumuz, 3. çeyrekte 211 milyon USD’ye geriledi. Türkiye’nin fiberleşmesi ve dijitalleşmesi için uzun vadeli yatırımlarımıza devam ediyoruz. Hissedarlarımıza olan sorumluluğumuzu yerine getirmek için büyüme, operasyonel verimlilik ve güçlü nakit akışı sağlamaya odaklanmayı sürdürüyoruz.” “Sabit genişbant bir kez daha büyüme motorumuz oldu” Sabit genişbanttaki üstün performanslarının, okula dönüş sezonu ve evden çalışma modelinin devamıyla 3. çeyrekte de sürdüğünü vurgulayan Önal şöyle devam etti: “Eylül ayında gördüğümüz rekor genişbant satışı, uygulama yetkinliklerimiz ve operasyonel kabiliyetlerimiz için önemli bir sınav oldu. Sabit genişbant abonelerimizin toplam veri kullanımı, 2020’nin ilk dokuz ayında geçen yıla göre yüzde 50 artış gösterdi.” “İştiraklerimiz yüzde 60’dan fazla büyüme kaydetti”Önal, “Türk Telekom Grubu iştiraklerimizin de katkıları yüksek oldu. İştiraklerimiz Argela, İnnova, Sebit, AssisTT ve TTI’ın grup dışından elde ettikleri gelirler, bu çeyrekte yıllık yüzde 60’ten fazla büyüme kaydetti. Yalnızca dışarıya olan bağımlılığımızı en aza indirmekle kalmayan iştiraklerimiz, bize belirli ürün ve servislerde önemli miktarlarda maliyet tasarrufu ve süreklilik sağlıyor” diye konuştu. “2020 öngörümüzü yukarı yönlü revize ediyoruz” Yaşanan kontrollü normalleşmenin piyasalara olumlu etkisini 9 aylık performanslarına güçlü bir şekilde yansıttıklarını ifade eden Önal, “2020’nin ilk 9 ayındaki finansal performansımız ve son çeyrek görünümü, 2020 öngörümüzü yukarı yönlü revize edebileceğimiz bir ortam yarattı. Buna bağlı olarak, 2020 yılı için yıllık yaklaşık yüzde 16 gelir büyümesi, yaklaşık 13 milyar TL FAVÖK ve yaklaşık 6,6 milyar TL yatırım öngörüyoruz” dedi. Toplam abone sayısı 49,5 milyona ulaştıSon on iki ayda 1,9 milyon net abone kazanan Türk Telekom, yılın ilk 9 ayında toplam abone sayısını 49,5 milyona taşıdı. Sabit genişbant internet aboneleri, yılın ilk 9 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,6 artışla halka arzdan bu yana en yüksek ilk 9 aylık abone kazanımını kaydederek toplam 12,8 milyona yükseldi. Fiyatlama, yeni abone kazanımları ve üst pakete geçişlerle desteklenen sabit genişbant ARPU 3. çeyrekte, yıllık bazda yüzde 14 artarken fiber abone sayısı yılın ilk 9 ayında, yıllık yüzde 30’un üzerinde artış ile 5,2 milyonu aştı. Mobil abone sayısı yılın 3. çeyreğinde 269 bin net artışla 23,1 milyona ulaşırken LTE abonelerinin aylık ortalama data kullanımı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 yükselişle 9,1GB oldu. Sabit seste, yeni 159 bin net abone ile 2008 yılındaki halka arzdan bu yana en yüksek 3. çeyrek net abone artışı kaydedildi.
    Türk Telekom’dan yılın 9 ayında güçlü büyüme (sektörel)


    https://medya.turktelekom.com.tr/turk-telekomdan-yilin-9-ayinda-guclu-buyume//




    |
    |




  • Sayıları bilmem ama büyüme içeri doğru olmuş bence.

  • _A_N_I_L_ kullanıcısına yanıt

    Fiber hane kapsaması 25milyon. Biz dahil olamadık şu veri içerisine. Türk Telekom’dan yılın 9 ayında güçlü büyüme (sektörel) 

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    vdslde sonuçta fiber sayılır 100 mbit'den fazla hız olmayınca :)

  • Önal'ın açıklamaları nedense bana Berat Albayrak'ın twitlerini hatırlattı.


    Anlayan anlar.


    İntenetin afrikasıdır Türkiye.

  • bakır döşemeye devam o zaman?

  • öyle hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Türktelekom hala 100 mbps uzeri palketleri cıkarmadı Fakat rakibi olan firmalar Süperonline,Vodafone 200 mbps cıkardılar oyuzden Türktelekom bu paketleri cıkarmadıktan sonra piyasanın 1 numarayım demesin boşuna.

  • ErkanKalkan kullanıcısına yanıt
    Forumda okuduğum kadarıyla yılbaşında gelebilirmiş hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Fiber hane kapsaması 25milyon. Biz dahil olamadık şu veri içerisine.  

    Oysa memlekette 19.xxx.xxx milyon hane var, ahahahah. 8 mbit internet fiberden sayılıyorsa belki doğrudur :)

  • ressi1 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    'AFET ZAMANINDA KULLANILACAK ÜRÜN GELİŞTİRİYORUZ' Türk Telekom afetlerde iletişimin kesilmemesi için yeni bir ürün geliştiriyor. Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Ümit Önal, şirketin 9 aylık finansal sonuçlarını açıkladığı basın toplantısında tamamen afet iletişimi üzerine kamu otoriteleriyle, özellikle AFAD'la birlikte bir ürün geliştirdiklerini söyledi. Önal bu ürünün tüm operatör ve kullanıcılar tarafından kullanılabilmesini, afet anında kullanıcıların operatörden bağımsız olarak birbirini arayabilmesini amaçladıklarını kaydetti. Önal ''Önemli olan iletişimin operatör bağımsız afetzedelere ulaşmak ya da afet anında insanların birbirlerini rahatlıkla arayabilmesi'' dedi.'DİLİMLEME TEKNOLOJİSİ KULLANILACAK'Önal'ın verdiği bilgiye göre Network Slicing (Dilimleme) teknolojisi adı verilen bu yöntemle arama kapasiteleri ihtiyacın yoğun olduğu bölgelere yönlendirilebiliyor. Böylece afet anlarında 112 Acil Servis'e ya da enkazın olduğu bölgeye daha yüksek kapasite verilip, aramaların başarıya ulaşması sağlanacak. Bu, 5G teknolojisiyle ya da öncesinde başlayabilecek.'TTAKE KURTARMA FAALİYETLERİNE DESTEK VERDİ'Geçen hafta yaşanan İzmir depreminin kendilerini derin bir üzüntüye boğduğunu vurgulayan Önal, Türk Telekom Arama ve Kurtarma Ekibi'nden (TTAKE) 11 kişinin arama-kurtarma faaliyetlerine etkin destek verdiğini söyledi. Önal 150 kişiden oluşan ekibin 2010 yılında gönüllülük esasıyla kurulduğunu, tamamının Türk Telekom çalışanlarından oluştuğunu kaydetti. TTAKE'nin Van Erciş, Erzincan depremleri, Karadeniz'deki sel baskınında ve çeşitli kayıp vakalarında kurtarma faaliyetlerine destek verdiğini belirtti.'DEPREMZEDELERE CEZASIZ İPTAL SEÇENEĞİ SUNDUK'Önal, sosyal medyaya yansıyan depremzedelerin abonelik iptallerinde taahhüt cezası uygulandığı iddialarını da iletişim kazası olarak nitelendirdi. Önal “Depremden hemen sonra GB avantajı sağladık. Hasar görmüş veya yıkık binalardaki kullanıcılarımızın mağdur olmaması için müşterilerimize; hat dondurma, fatura erteleme ve cezasız iptal seçenekleri sunuyoruz” dedi.'HALKA ARZDAN BU YANA EN YÜKSEK 9 AYLIK KÂR'Türk Telekom, ocak-eylül döneminde net kârını halka arzdan bu yana en yüksek 9 aylık artışla 2 milyar liranın üzerine taşırken, toplam abone sayısını 49.5 milyona çıkardığını duyurdu. Önal, gelirleri ocak-eylül döneminde yüzde 19 artışla 20.6 milyar liraya erişen şirketin bu sonuçla yılın 9 aylık dönemindeki en yüksek büyüme performansını kaydettiğini söyledi. Önal, grubun iştirakleri Argela, İnnova, Sebit, AssisTT ve TTI'ın grup dışından elde ettikleri gelirlerin bu çeyrekte yıllık yüzde 60'tan fazla büyüme kaydettiğini aktardı.'ABONE SAYIMIZ 49.5 MİLYONA ULAŞTI'Önal ''Şirketin ocak-eylül dönemindeki net kârı halka arzdan bu yana en yüksek 9 aylık artışla 2 milyar lirayı aştı. Bu dönemde Türk Telekom'un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) 9.7 milyar liraya ulaşırken, FAVÖK marjı da yüzde 47 düzeyinde gerçekleşti. Şirketin yatırım harcamaları ocak-eylül döneminde 2019'un aynı sürecine göre yüzde 42 artarak 4 milyar liraya yükseldi. Son on iki ayda 1.9 milyon net abone kazanan Türk Telekom, yılın 9 ayında toplam abone sayısını 49.5 milyona taşıdı. Aynı dönemde sabit genişbant internet abone sayısı yüzde 12.6 artışla 12.8 milyona yükseldi. Böylece halka arzdan bu yana en yüksek 9 aylık abone kazanımını kaydettik'' dedi.'MOBİL ABONE SAYIMIZ 3. ÇEYREKTE 269 BİN ARTTI'Önal, sabit genişbantta kullanıcı başına düşen gelirin (ARPU),3. çeyrekte yıllık bazda yüzde 14 artarken, fiber abone sayısı ocak-eylül döneminde yıllık yüzde 30'un üzerinde yükselişle 5.2 milyonu aştığını aktardı. Önal, mobil abone sayısının 3. çeyrekte 269 bin net artışla 23.1 milyona ulaştığını, LTE abonelerinin aylık ortalama data kullanımının da yüzde 26 yükselişle 9.1 gigabayt olduğunu belirtti. Önal ''Sabit seste ise yeni 159 bin net aboneyle 2008'deki halka arzdan bu yana en yüksek 3. çeyrek net abone artışı elde edildi'' dedi.
    Ümit Önal, sabit genişbanttaki performanslarının, okula dönüş sezonu ve evden çalışma modelinin devamıyla 3. çeyrekte de sürdüğünü dile getirdi. Önal, "Sabit genişbant abonelerimizin toplam veri kullanımı, 2020'nin dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artış gösterdi." diye konuştu.
    '2020 ÖNGÖRÜLERİMİZİ YUKARI REVİZE ETTİK' 2020 öngörülerini yukarı yönlü revize ettiklerini belirten Önal ''Buna bağlı olarak, 2020 için yıllık yaklaşık yüzde 16 gelir büyümesi, yaklaşık 13 milyar lira FAVÖK ve yaklaşık 6.6 milyar lira yatırım öngörüyoruz." dedi. Fiber ağlarını 321 bin kilometre uzunluğa çıkardıklarını aktaran Önal, şunları kaydetti: "Fiberdeki lider pozisyonumuzu 5G ve dijital teknolojilere aktararak bu yolculukta Türkiye'yi öncü yapmaya kararlıyız. Net Borç/FAVÖK oranımız 602 milyon lira temettü ödemesine ve çeyrek içerisinde liranın dolar ve Euro karşısında ortalama yüzde 16 değer kaybetmesine rağmen 3. çeyrekte 1.35x seviyesine ulaştı. Yabancı para net açık pozisyonumuz, 3. çeyrekte 211 milyon dolara geriledi."'TİVİBU İÇERİKLERİNİ GELİŞTİRECEĞİZ'Önal, önümüzdeki dönemde Türk Telekom'un dijital televizyon platformu Tivibu'nun içeriklerini geliştireceklerini kaydetti. Spor içeriklerinin Türkiye yayın hakları sahibi Saran Group ile işbirliğini genişlettiklerini hatırlatan Önal, ''İçerikte ufkumuzu genişleteceğiz'' dedi. Tivibu'yu son 2 yılda etkin maliyet yönetimiyle yönettiklerini, çıkışı için teknik altyapısının yenilenmesini beklediklerini kaydeden Önal ''Tivibu Türkiye'de ödemeli TV pazarında ikinci oyuncu. En eski oyunculardan biri. Dizi, film, çocuk tüm kategorilerde içerik kalitesini artırmayı planlıyoruz. Aynı zamanda platformun teknik altyapısının Türkiye'ye giren yabancı oyuncularla mücadele edebilecek şekilde OTT platformu olmak konusunda da zenginleştirmeyi düşünüyoruz.'' dedi. Gelişmelerin yılın ikinci yarısı ya da son çeyreğinde kendini göstereceğini kaydeden Önal yakın zamanda yerli drama içeriği üretmeyi düşünmediklerini kaydetti.(haberturk.com)
    Türk Telekom’dan yılın 9 ayında güçlü büyüme (sektörel)
    Türk Telekom’dan yılın 9 ayında güçlü büyüme (sektörel)

    Alıntı

    metni:


    https://telekomculardernegi.org.tr/haber-8425-halka-arzdan-bugune-en-yuksek-kar!.html


    @Ö1f1




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 29 Kasım 2020; 16:52:32 >




  • bu verilerin korona tablosundan farkı yok gözümde

  • BroteinCi kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Verileri BTK yayınlıyor.


    https://www.btk.gov.tr/pazar-verileri

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    BroteinCi kullanıcısına yanıt

    Türk Telekom borsaya kote bir şirket olduğu için açıkladığı verilerde özellikle de finansal verilerde son derece şeffaf davranmak zorunda. Bilançolar ve diğer yönetim araçları kanunen Kurumsal Denetçi tarafından denetleniyor ayrıca şirketin Yönetim Kurulu ve Menfaat Sahipleri de dahil faaliyetleri ve performansları değerlendirilerek Kurumsal Yönetim puanı almaktadır. Öte yandan Türk Telekom Yönetimsel ve Kurumsal kriterler dahil olmakla birlikte bunların haricinde Çevresel ve Sosyal kriterlerin de değerlendirildiği uluslararası FTSE4GOOD endeksine de tabidir. Yine ekleyeyim Türk Telekom, kurumsal sürdürülebilirliğin artırılmasını ve bu yönde gerçekleştirilen çabaları desteklenmesi amacını taşıyan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi Platformuna da üyedir. Uzun lafın kısası devlet kurumları dahi yalan söyleyebilir ancak borsaya kota hele de bir çok yerli ve yabancı denetim mekanizmaları ile denetlenen özel şirketlerin yalan söylemesi mümkün değildir.


    Hatta biraz aşinalığınız varsa bilirsiniz, özel sektör tarihinde geçmişte patlaşmış bir çok skandalın temelinde yeterince şeffaf olmamak yatar özellikle 2008 Mortgate Krizinden sonra başta Finans sektörü olmak üzere hemen hemen tüm, özel teşebbüslerin faaliyet gösterdiği sektörlerde kurumsal denetim zorulu tutulmaya başlanmış, şeffaflığı teşvik edici bir çok kanun çıkartılmıştır.


    @XpressMusic34




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 4 Aralık 2020; 1:42:52 >




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Detaylı mesajınız için çok teşekkür ederim hocam, yine aydınlattınız bizleri.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.