Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (93. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • adı üstünde kardeş şarj dinamosu. akü şarjı için var o sistem. senin sileceğin, fanın, farın, camların, radyon motor kapalıyken çalıştıklarına göre şarj dinamosundan değil aküden çekiyor demektir gücü. şarj dinamosuna binen yük artarsa tüketim de artar. burada kafa karşıtıran belki de şu oluyor bu dinamo sürekli dönüyor o zaman etkisi olmaması lazım. ama öyle değil sadece dönmek başka bir şey şarj etmek için dönmek başka bir şey. dinamonun motora gösterdiği direnç yük çekme mikratına da bağlıdır. klimayı düşünün mesela klima açıkken artıyor ama tam kapasite çalıştırmanıza göre bu miktar değişiyor. klima devredeyken bişi değişmemesi soğutma miktarından etkilenmemesi gerekirdi ama öyle değil. mekanik olunca ok de elektro mekanik olunca az kafa karışıyor.
    uzun lafın kısası enerjinin korunumu kanunu diye bir şey var. yani enerji yoktan var edilemiyor. vardan da yok edilemiyor. sadece form değiştiriyor. (tabi entropi, tersinmezlik diye olaylar var ama o kadar derine girmeyelim).
    sizin şarj dinamonuzun motora yükü akü tam doluyken bile etkili olsa araba üreticiler marş motoru gibi lazım olunca giren bir sistem koyarlardı zaten.




  • Merhabalar,
    Bir süredir forumu izliyorum. Gerçekten çok yararlanıyorum. Bilgilerini paylaşan arkadaşlara çok teşekkürler.
    Ben 15 gün kadar önce 2011 model VW Passat, 1.6, 77kw (105 ps), Blue Motion, TDI bir araç aldım.
    Maksimum güç (kw (PS) d/d: 77 (105) / 4400
    Maksimum Tork, Nm d/d : 250 / 1500-2500
    Bana satıcı tarafından sadece
    "Araç rodajdadır. İlk 1500 km. 120'yi geçme. " denildi.
    Önceleri, bu söze kulak vererek yaklaşık 400 km. kadar bu şekilde 100-110'u geçmeden kullandım.
    Araçta vites değiştirme uyarısı var. Vitesleri bu uyarıları dikkate alarak değiştirdim.
    Ancak gerek çalıştırma gerekse durdurma sırasında benzinli araçlardan farksız bir şekilde hareket ettim.
    Bu forumu bulup okumaya başlayınca artık bu forumdaki konuyu gerçekten bilen arkadaşların tavsiyelerine uyarak kullanmaya çalışıyorum.
    İlk çalıştırmada ve durdurmada en az bir dakika bekliyorum. Vitesleri 2000 devirde değiştiriyorum. Rodajda 2000-2500 devri geçmiyorum.
    1500 ile 2000 arasında ve 2000 devrin biraz üzerinde sık sık devir değiştirmeye çalışıyorum. Aracın hızını 100 Km. ye ayarladım. geçmemeye dikkat ediyorum.
    Arada yanlışlıkla 3000 devire yaklaştığım ve 1500 devirin altına düştüğüm oluyor.Ama hemen düzeltiyorum.Birde ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alma huyumdan bir türlü vazgeçemiyorum. Araç 500 km.yi yeni geçti.
    Benim merak ettiğim konu (daha çok var ama başlangıç olarak bu konuyu sormak istiyorum):
    Araçta "start&stop" teknolojisi var. Araç ısındıktan sonra kırmızı ışık vs. gibi gecici olarak durmak geretiğinde
    aracı boşa aldıktan sonra frenle hareketsiz durdurup ayağımı debriyajdan çekince motor duruyor. Tekrar çalıştırmak için ise debriyaja
    tekrar basmak yeterli oluyor. Şimdi bu durum "aracı stop etmeden önce bir dakika kadar rölantide beklemek gerekir" tezine karşı değil mi?
    Düşünün otobanda yüksek süratle aracı kullandıktan sonra, otobandan çıkar çıkmaz ilk ışıklarda araç otomatik stop ediyor. Nerde kaldı rölanti süresi?
    Acaba bu durum araçta zaman içinde bir arızaya neden olur mu? VW bir zararı varsa bu teknolojiyi niye kullansın? Diğer taraftan eğer bir zararı yoksa o zaman da, bizim "rölanti" bilgilerimizi gözden geçirmemiz mi gerekiyor?
    Bu konudaki görüşleriniz benim için çok önemli. Görüşlerinizi merakla bekliyorum.
    Saygılar sunarım.





  • Arkadaşlar,
    Resim için özür diliyorum. Acemiliğime verin lütfen.
    Ben eklenecek resmin ismime ekleneceğini sanmıştım.
    Oysaki metin sonuna eklenmiş.
    Emekli bir Deniz Kurmay Kıdemli Albay olarak ismimin altında "er" ifadesini görmek
    beni çok değişik duygulara götürdü.
    Birden ceza almışta "er statüsüne" düşürülmüş gibi hissetttim.
    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: köylüoğlu

    Merhabalar,
    Bir süredir forumu izliyorum. Gerçekten çok yararlanıyorum. Bilgilerini paylaşan arkadaşlara çok teşekkürler.
    Ben 15 gün kadar önce 2011 model VW Passat, 1.6, 77kw (105 ps), Blue Motion, TDI bir araç aldım.
    Maksimum güç (kw (PS) d/d: 77 (105) / 4400
    Maksimum Tork, Nm d/d : 250 / 1500-2500
    Bana satıcı tarafından sadece
    "Araç rodajdadır. İlk 1500 km. 120'yi geçme. " denildi.
    Önceleri, bu söze kulak vererek yaklaşık 400 km. kadar bu şekilde 100-110'u geçmeden kullandım.
    Araçta vites değiştirme uyarısı var. Vitesleri bu uyarıları dikkate alarak değiştirdim.
    Ancak gerek çalıştırma gerekse durdurma sırasında benzinli araçlardan farksız bir şekilde hareket ettim.
    Bu forumu bulup okumaya başlayınca artık bu forumdaki konuyu gerçekten bilen arkadaşların tavsiyelerine uyarak kullanmaya çalışıyorum.
    İlk çalıştırmada ve durdurmada en az bir dakika bekliyorum. Vitesleri 2000 devirde değiştiriyorum. Rodajda 2000-2500 devri geçmiyorum.
    1500 ile 2000 arasında ve 2000 devrin biraz üzerinde sık sık devir değiştirmeye çalışıyorum. Aracın hızını 100 Km. ye ayarladım. geçmemeye dikkat ediyorum.
    Arada yanlışlıkla 3000 devire yaklaştığım ve 1500 devirin altına düştüğüm oluyor.Ama hemen düzeltiyorum.Birde ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alma huyumdan bir türlü vazgeçemiyorum. Araç 500 km.yi yeni geçti.
    Benim merak ettiğim konu (daha çok var ama başlangıç olarak bu konuyu sormak istiyorum):
    Araçta "start&stop" teknolojisi var. Araç ısındıktan sonra kırmızı ışık vs. gibi gecici olarak durmak geretiğinde
    aracı boşa aldıktan sonra frenle hareketsiz durdurup ayağımı debriyajdan çekince motor duruyor. Tekrar çalıştırmak için ise debriyaja
    tekrar basmak yeterli oluyor. Şimdi bu durum "aracı stop etmeden önce bir dakika kadar rölantide beklemek gerekir" tezine karşı değil mi?
    Düşünün otobanda yüksek süratle aracı kullandıktan sonra, otobandan çıkar çıkmaz ilk ışıklarda araç otomatik stop ediyor. Nerde kaldı rölanti süresi?
    Acaba bu durum araçta zaman içinde bir arızaya neden olur mu? VW bir zararı varsa bu teknolojiyi niye kullansın? Diğer taraftan eğer bir zararı yoksa o zaman da, bizim "rölanti" bilgilerimizi gözden geçirmemiz mi gerekiyor?
    Bu konudaki görüşleriniz benim için çok önemli. Görüşlerinizi merakla bekliyorum.
    Saygılar sunarım.



    bu bekleme süresi bağımsız halde dönen turbonun yağlanması içindir motor stop etmiş halde iken yağlamaya devam eden bir sistem varsa sorun olmaz ( böyle bir sistem mercedes te vardı galiba vw de yaptımı aynını bilmiyorum )




  • Aşağıdaki soruların cevabını ben de merak ediyorum.
    İlave olarak, passat'ın tsi motoru kullanımı ve teknolojisi, ilk sayfada verilen bilgilere uyumlu değil mi? yani, benzinli bir turbo turbin'li bir motor değil mi? Dolayısıyla, ilk sayfada verilen hususlara bu araçta da dikkat etmek gerekiyor?

    belki bahsi olmuştur, kusura bakmayın eğer daha önce konuşulduysa..
    Teşekkürler



    quote:

    Orijinalden alıntı: köylüoğlu

    Merhabalar,
    Bir süredir forumu izliyorum. Gerçekten çok yararlanıyorum. Bilgilerini paylaşan arkadaşlara çok teşekkürler.
    Ben 15 gün kadar önce 2011 model VW Passat, 1.6, 77kw (105 ps), Blue Motion, TDI bir araç aldım.
    Maksimum güç (kw (PS) d/d: 77 (105) / 4400
    Maksimum Tork, Nm d/d : 250 / 1500-2500
    Bana satıcı tarafından sadece
    "Araç rodajdadır. İlk 1500 km. 120'yi geçme. " denildi.
    Önceleri, bu söze kulak vererek yaklaşık 400 km. kadar bu şekilde 100-110'u geçmeden kullandım.
    Araçta vites değiştirme uyarısı var. Vitesleri bu uyarıları dikkate alarak değiştirdim.
    Ancak gerek çalıştırma gerekse durdurma sırasında benzinli araçlardan farksız bir şekilde hareket ettim.
    Bu forumu bulup okumaya başlayınca artık bu forumdaki konuyu gerçekten bilen arkadaşların tavsiyelerine uyarak kullanmaya çalışıyorum.
    İlk çalıştırmada ve durdurmada en az bir dakika bekliyorum. Vitesleri 2000 devirde değiştiriyorum. Rodajda 2000-2500 devri geçmiyorum.
    1500 ile 2000 arasında ve 2000 devrin biraz üzerinde sık sık devir değiştirmeye çalışıyorum. Aracın hızını 100 Km. ye ayarladım. geçmemeye dikkat ediyorum.
    Arada yanlışlıkla 3000 devire yaklaştığım ve 1500 devirin altına düştüğüm oluyor.Ama hemen düzeltiyorum.Birde ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alma huyumdan bir türlü vazgeçemiyorum. Araç 500 km.yi yeni geçti.
    Benim merak ettiğim konu (daha çok var ama başlangıç olarak bu konuyu sormak istiyorum):
    Araçta "start&stop" teknolojisi var. Araç ısındıktan sonra kırmızı ışık vs. gibi gecici olarak durmak geretiğinde
    aracı boşa aldıktan sonra frenle hareketsiz durdurup ayağımı debriyajdan çekince motor duruyor. Tekrar çalıştırmak için ise debriyaja
    tekrar basmak yeterli oluyor. Şimdi bu durum "aracı stop etmeden önce bir dakika kadar rölantide beklemek gerekir" tezine karşı değil mi?
    Düşünün otobanda yüksek süratle aracı kullandıktan sonra, otobandan çıkar çıkmaz ilk ışıklarda araç otomatik stop ediyor. Nerde kaldı rölanti süresi?
    Acaba bu durum araçta zaman içinde bir arızaya neden olur mu? VW bir zararı varsa bu teknolojiyi niye kullansın? Diğer taraftan eğer bir zararı yoksa o zaman da, bizim "rölanti" bilgilerimizi gözden geçirmemiz mi gerekiyor?
    Bu konudaki görüşleriniz benim için çok önemli. Görüşlerinizi merakla bekliyorum.
    Saygılar sunarım.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpman -- 20 Aralık 2010; 20:37:43 >




  • sayın obk hocam sıze bır sorum olacak normal turbo ıle vgt turbo arasında çalışma prensıbı dayanaklılık ve verım acısından arasında ne gıbı farklar vardır ve bır arac uzerınde normal turbomu yada vgt turbomu oldugunu arac yurur vazıyette ıken bu farkı anlayabılırmıyız bu konuda benı bılgılendırırsenız sevınırım sımdıden verecegınız cevap ıcın tesekkur ederım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın obk hocam sıze bır sorum olacak normal turbo ıle vgt turbo arasında çalışma prensıbı dayanaklılık ve verım acısından arasında ne gıbı farklar vardır ve bır arac uzerınde normal turbomu yada vgt turbomu oldugunu arac yurur vazıyette ıken bu farkı anlayabılırmıyız bu konuda benı bılgılendırırsenız sevınırım sımdıden verecegınız cevap ıcın tesekkur ederım






    Bunun cevabını ben de merak ettim şimdi.
  • Merhaba,

    tsi + DSG şanzımanlı bir motorda, özellikle rodaj ve sornasında normal kullanım için dikkat edilmesi gerekenler turbolu dizel araçlardakinden bir farklılık gösteriyor mu (rodaj sırasında değişken hız ve devirlerde kullanmak, gaza çok yüklenmemek, hız, devir ve gazın max.*3/4 oranını geçmemek, aracı durdurmadan önce rolantide beklemek gibi...)
    Aracı otomatik modda kullanırsak sanırım kendi devrini ayarlayacaktır değil mi? Bu durumda kontrol ettiğimiz gaz pedalına uyguladığımız baskı olacaktır sadece, değil mi?


    Aracı durdurmadan önce de bir miktar (30 sn-1 dak) rolantide beklemek gerekiyor... Sn Köylüoğlu'nun sorusunu tekrarlamak gerek burada: Gerçi Sn Hunter görüşlerini iletmiş ama vw bluemotion tech.li vw araçlarda start stop sisteminin turbo'ya zarar vermemesi için aldığı önlemleri (eğer varsa) bilen varsa yazabilirse veya kaynak adresi iletebilirse çok sevinirim.


    Bu arada, geçen zamanda başlığı daha detaylı okuma şansım oldu... halen tamamını bitiremedim. Ama gerçekten müthiş bir forum... Herkesin eline sağlık..
    Sn. OBK, seneler önce bu başlığı açarken bu zamanı göreceğinizi düşünmüş müydünüz bilmiyorum ama bence çok hayırlı bir iş yapmışsınız... Size ve tüm bilgi paylaşanlara teşekkürler :))

    iyi günler dilerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın obk hocam sıze bır sorum olacak normal turbo ıle vgt turbo arasında çalışma prensıbı dayanaklılık ve verım acısından arasında ne gıbı farklar vardır ve bır arac uzerınde normal turbomu yada vgt turbomu oldugunu arac yurur vazıyette ıken bu farkı anlayabılırmıyız bu konuda benı bılgılendırırsenız sevınırım sımdıden verecegınız cevap ıcın tesekkur ederım

    sorum cevapsız mı kalacak
  • İyi Geceler 3 saatir bu siteyi okuyorum artık yoruldum ama çok beğendim Özellikle O.B.K. eline emeğine sağlık aradığım siteyi sonunda buldum.
  • Nasıl soru sorup, fikir alışverişinde bulunacağımızı alyamadım belki yorgunluktan çok sorum var umarım iletişime geçebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    sayın obk hocam sıze bır sorum olacak normal turbo ıle vgt turbo arasında çalışma prensıbı dayanaklılık ve verım acısından arasında ne gıbı farklar vardır ve bır arac uzerınde normal turbomu yada vgt turbomu oldugunu arac yurur vazıyette ıken bu farkı anlayabılırmıyız bu konuda benı bılgılendırırsenız sevınırım sımdıden verecegınız cevap ıcın tesekkur ederım


    VGT yani değişken geometrili turbo özellikle dizel motorların düşük devirlerde daha çok oluşan turbo lag - (turbo gecikmesi)ni azaltmak için ve daha düşük emisyon değerlerini tutturmak için uygulanmaktadır. Düşük devirlerde turbo türbinlerinin açısı değişerek turbo performansı optimize edilir. Böylelikle motorun gaza tepkisi daha erken gerçekleşir.

    VGT turbolarda düşük devirlerde düşük debili egsoz gazı çıkışlarında bile daha çabuk şarj olabilen türbin açısı seçilir.

    Düşük devirlerde kanatçıklar kapanarak egsoz gazını türbinin merkezine yönlendirerek daha hızlı dönme(spin) ve daha hızlı şarj sağlar;



    Artan devirle birlikte egsoz gazı debisi yükselir ve yüksek devir çeviren motorun verimini optimize etmek için daha geniş açılı türbin pozisyonuna geçilir. Kanatçıklar tam açılır;



    VGT turbolar fiziksel bağlantılarından farkedilebilir. Sabit geometrili turbolardan wastegate bağlantısı farklıdır. Sabit geometrili turbolara göre düşük devirlerde daha iyi tepki verir ve turbo lag(turbo gecikmesi) çok daha kısa sürer.

    VGT turbolar daha kompleks yapıdadırlar. Ama bu daha erken bozulacakları anlamına gelmez. Düşük akaryakıt kalitesi ve bilinçsiz kullanım sonucu zaten birçok turbo erkenden kurum oluşturur. Veya yanlış yağ seçimi ve geç yağ değişim periyodu sebebiyle turbo housing(yatak) hasarı oluşur. Yani pratikte sıra turbonun değişken geometrik yapısına gelene kadar turbo zaten ömrünü tamamlamış oluyor. Kaldı ki sağladığı avantajlar düşünüldüğünde daha erken bozulma riski kesinlikle tercihi değiştirecek önemde değildir.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar merhaba,

    2 hafta önce aldığım Fiat Bravo duologic 120 bg aracımın kullanımıyla ilgili aklıma takılanları danışayım dedim:

    Öncelikle daha önce 80.000 km C-max TDCI GHIA kullandım. Dizel araç kullanmaya uzak değilim yani.

    Ancak Ford düz vitesti ve de aracın devrini belli bir rakamın üzerinde tutarak hem yakıt tüketimini minimumda tutup hem de kurumlanmayı engellediğimi düşünüyorum araca sahip olduğum süre boyunca.

    Yeni aracım yokuş çıkarken çoğu zaman vites küçültmüyor. Örneğin Ankarada Aşti den Dikmen kavşağına olan güzergahta düz yolda 70 le giderken atıyorum 5. viteste ilerliyorsa, aynı hızda yokuş çıkarken de 5. vitesi tercih ediyor. Hatta vitese kendim müdahale edip vitesi küçülttüğüm zaman bile 1-2 saniye içinde tekrardan vites büyütüyor. Ben de alet herhalde bu süratte bu vitesle bu yokuşu çıkmakta sıkıntı duymuyor diye düşünerek artık müdahil olmuyorum olaya. Şimdi durum böyleyken;

    Fordun maksimum torku 1750 dd 240 nm idi ve de bu devrin üstünde gayet iyi çekiyordu. Ama bu devrin altında tam bir kara düzen dizel motor tepkisiyle çalışırdı ve ben de bunun bilincinde olarak aracı mümkün olduğunca 2.000 dd altında kullanmamaya çalışırdım.

    Bravonun maksimum torku ise 1500 dd 300 nm ve de gerçekten de alet bu devirde güzel bir çekişe sahip.


    Yokuşlarda devir 1500 lerdeyken bile zorlanmadan çıkıyor alet ama galiba en mantıklısı aracı tam manuele alıp vitesi bir küçülterek 2000 devir üstünde kalmak galiba.

    Siz ne dersiniz arkadaşlar?

    Teşekkürler.

    Haluk




    Merhaba.

    Aracınız eğer maksimum torkunu 1500d/d'da veriyorsa ve acil ani hızlanma ihtiyacınız yoksa yokuş tırmanmak için 1500d/d üstünde vites küçültmenize gerek yok. Zaten tam gaz verdiğiniz durumlarda şanzıman otomatik olarak vites düşecektir.

    Maksimum tork devri üzerindeki tüm devirlerde tam gaz vermek motorda ciddi bir kurum oluşumuna veya arızaya sebebiyet vermez.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar merhaba,

    2 hafta önce aldığım Fiat Bravo duologic 120 bg aracımın kullanımıyla ilgili aklıma takılanları danışayım dedim:

    Öncelikle daha önce 80.000 km C-max TDCI GHIA kullandım. Dizel araç kullanmaya uzak değilim yani.

    Ancak Ford düz vitesti ve de aracın devrini belli bir rakamın üzerinde tutarak hem yakıt tüketimini minimumda tutup hem de kurumlanmayı engellediğimi düşünüyorum araca sahip olduğum süre boyunca.

    Yeni aracım yokuş çıkarken çoğu zaman vites küçültmüyor. Örneğin Ankarada Aşti den Dikmen kavşağına olan güzergahta düz yolda 70 le giderken atıyorum 5. viteste ilerliyorsa, aynı hızda yokuş çıkarken de 5. vitesi tercih ediyor. Hatta vitese kendim müdahale edip vitesi küçülttüğüm zaman bile 1-2 saniye içinde tekrardan vites büyütüyor. Ben de alet herhalde bu süratte bu vitesle bu yokuşu çıkmakta sıkıntı duymuyor diye düşünerek artık müdahil olmuyorum olaya. Şimdi durum böyleyken;

    Fordun maksimum torku 1750 dd 240 nm idi ve de bu devrin üstünde gayet iyi çekiyordu. Ama bu devrin altında tam bir kara düzen dizel motor tepkisiyle çalışırdı ve ben de bunun bilincinde olarak aracı mümkün olduğunca 2.000 dd altında kullanmamaya çalışırdım.

    Bravonun maksimum torku ise 1500 dd 300 nm ve de gerçekten de alet bu devirde güzel bir çekişe sahip.


    Yokuşlarda devir 1500 lerdeyken bile zorlanmadan çıkıyor alet ama galiba en mantıklısı aracı tam manuele alıp vitesi bir küçülterek 2000 devir üstünde kalmak galiba.

    Siz ne dersiniz arkadaşlar?

    Teşekkürler.

    Haluk




    Merhaba.

    Aracınız eğer maksimum torkunu 1500d/d'da veriyorsa ve acil ani hızlanma ihtiyacınız yoksa yokuş tırmanmak için 1500d/d üstünde vites küçültmenize gerek yok. Zaten tam gaz verdiğiniz durumlarda şanzıman otomatik olarak vites düşecektir.

    Maksimum tork devri üzerindeki tüm devirlerde tam gaz vermek motorda ciddi bir kurum oluşumuna veya arızaya sebebiyet vermez.

    Kolay gelsin.


    Çok teşekkür ederim arkadaşım.

    Aracın maksimum tork devri 1500 olunca (Forda göre daha düşük) ben de bilemedim bir an için ve de danışayım dedim.

    Teknoloji her gün gelişiyor tabii.

    C-max 2000 devir civarında çok iyi hızlanırdı ama 3000 devirlerde hızlanma isteği kesilirdi.

    Bravo 1500 den itibaren iyi hızlanıyor. ford motoru kadar ateşli hissettirmiyor ama hızlanma isteği 3500 devirlerde bile var gibi.

    Yanlış birşey yapmayayım dedim.

    Tekrardan teşekkürler.


    Saygılar sevgiler.

    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: köylüoğlu

    Merhabalar,
    Bir süredir forumu izliyorum. Gerçekten çok yararlanıyorum. Bilgilerini paylaşan arkadaşlara çok teşekkürler.
    Ben 15 gün kadar önce 2011 model VW Passat, 1.6, 77kw (105 ps), Blue Motion, TDI bir araç aldım.
    Maksimum güç (kw (PS) d/d: 77 (105) / 4400
    Maksimum Tork, Nm d/d : 250 / 1500-2500
    Bana satıcı tarafından sadece
    "Araç rodajdadır. İlk 1500 km. 120'yi geçme. " denildi.
    Önceleri, bu söze kulak vererek yaklaşık 400 km. kadar bu şekilde 100-110'u geçmeden kullandım.
    Araçta vites değiştirme uyarısı var. Vitesleri bu uyarıları dikkate alarak değiştirdim.
    Ancak gerek çalıştırma gerekse durdurma sırasında benzinli araçlardan farksız bir şekilde hareket ettim.
    Bu forumu bulup okumaya başlayınca artık bu forumdaki konuyu gerçekten bilen arkadaşların tavsiyelerine uyarak kullanmaya çalışıyorum.
    İlk çalıştırmada ve durdurmada en az bir dakika bekliyorum. Vitesleri 2000 devirde değiştiriyorum. Rodajda 2000-2500 devri geçmiyorum.
    1500 ile 2000 arasında ve 2000 devrin biraz üzerinde sık sık devir değiştirmeye çalışıyorum. Aracın hızını 100 Km. ye ayarladım. geçmemeye dikkat ediyorum.
    Arada yanlışlıkla 3000 devire yaklaştığım ve 1500 devirin altına düştüğüm oluyor.Ama hemen düzeltiyorum.Birde ışıklara yaklaşırken vitesi boşa alma huyumdan bir türlü vazgeçemiyorum. Araç 500 km.yi yeni geçti.
    Benim merak ettiğim konu (daha çok var ama başlangıç olarak bu konuyu sormak istiyorum):
    Araçta "start&stop" teknolojisi var. Araç ısındıktan sonra kırmızı ışık vs. gibi gecici olarak durmak geretiğinde
    aracı boşa aldıktan sonra frenle hareketsiz durdurup ayağımı debriyajdan çekince motor duruyor. Tekrar çalıştırmak için ise debriyaja
    tekrar basmak yeterli oluyor. Şimdi bu durum "aracı stop etmeden önce bir dakika kadar rölantide beklemek gerekir" tezine karşı değil mi?
    Düşünün otobanda yüksek süratle aracı kullandıktan sonra, otobandan çıkar çıkmaz ilk ışıklarda araç otomatik stop ediyor. Nerde kaldı rölanti süresi?
    Acaba bu durum araçta zaman içinde bir arızaya neden olur mu? VW bir zararı varsa bu teknolojiyi niye kullansın? Diğer taraftan eğer bir zararı yoksa o zaman da, bizim "rölanti" bilgilerimizi gözden geçirmemiz mi gerekiyor?
    Bu konudaki görüşleriniz benim için çok önemli. Görüşlerinizi merakla bekliyorum.
    Saygılar sunarım.



    Merhaba.

    Rodaj kullanımınız doğru. Fakat 100km/s hızı geçmemek gereksiz. Temelde 3 değerde 3/4'ü aşmamak esastır. Bu 3 değer -gaz pedalı, - maksimum motor devri ve - maksimum hızdır. Yani motor devri, maksimum hız ve gaz pedalının 3/4'ünden fazlasını geçmeyin.

    Bir diğer dikkat edilecek husus ise özellikle rodajda hız sabitleyici kullanmamak ve sürekli sabit devirde ilerlememektir.

    Tarifinizden kullanımınızla ilgili bir sorun görmüyorum. Maksimum tork devrine uygun gaz verdiğiniz sürece bir sorun yaşamazsınız.

    Start&stop sistemi birçok motora sonradan ilave edilen bir sistemdir. Çoğu motorda hiçbir ilave yağlama, soğutma sistemi ilave edilmeden uygulanmaktadır. Ben temelde start&stop sistemine karşıyım. 60sn'den daha kısa süreli duruşlarımda kontak kapatmamayı tercih ederim.

    "VW veya diğer üreticiler yapmış, öyleyse güvenlidir" denilebilinir mi? Bence firmalara bu denli güven gereksiz. Bugün çoğu firma birebir aynı motora 5 yıl önce 10 binkm'de bir yağ değişimi önerirken bugün 20bin km'de bir yağ değişimi öneriyor. Motorda ve yağ teknolojiisinde ve kullanım şartlarında hiçbirşey değişmemişken bunun tek sebebi işletme maliyeti düşürerek kullanıcının gözünü boyamaktır. Aynı sebeplerle bugün şehiriçi tüketim değerlerini düşürmek için birçok firma start&stop sistemini motorlarına ilave ediyor. Ve yine çoğu firma turbo araçlarına ilave bir yağlama veya soğutma sistemi eklemiyor.

    Firmalar herzaman sorunsuzluğu hedefleseler ve maliyetten kaçmasalardı tüm turbo araçlarda turbotimer sistemi standart olurdu.

    Size tavsiyem özellikle sizin de bahsettiğiniz uzun yol kullanımında start&stop sisteminin devredışı bırakılmasıdır. Veya durmadan veya ışıklara gelmeden önce ani hızlanmalardan kaçınılarak turbo türbininin devirlenmesi önlenebilinir.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpman

    Merhaba,

    tsi + DSG şanzımanlı bir motorda, özellikle rodaj ve sornasında normal kullanım için dikkat edilmesi gerekenler turbolu dizel araçlardakinden bir farklılık gösteriyor mu (rodaj sırasında değişken hız ve devirlerde kullanmak, gaza çok yüklenmemek, hız, devir ve gazın max.*3/4 oranını geçmemek, aracı durdurmadan önce rolantide beklemek gibi...)
    Aracı otomatik modda kullanırsak sanırım kendi devrini ayarlayacaktır değil mi? Bu durumda kontrol ettiğimiz gaz pedalına uyguladığımız baskı olacaktır sadece, değil mi?


    Aracı durdurmadan önce de bir miktar (30 sn-1 dak) rolantide beklemek gerekiyor... Sn Köylüoğlu'nun sorusunu tekrarlamak gerek burada: Gerçi Sn Hunter görüşlerini iletmiş ama vw bluemotion tech.li vw araçlarda start stop sisteminin turbo'ya zarar vermemesi için aldığı önlemleri (eğer varsa) bilen varsa yazabilirse veya kaynak adresi iletebilirse çok sevinirim.


    Bu arada, geçen zamanda başlığı daha detaylı okuma şansım oldu... halen tamamını bitiremedim. Ama gerçekten müthiş bir forum... Herkesin eline sağlık..
    Sn. OBK, seneler önce bu başlığı açarken bu zamanı göreceğinizi düşünmüş müydünüz bilmiyorum ama bence çok hayırlı bir iş yapmışsınız... Size ve tüm bilgi paylaşanlara teşekkürler :))

    iyi günler dilerim..


    Merhabalar.

    Öncelikle teşekkür ederim.

    Seneler önce bu başlığı forumdaki yanlış bilgilendirmelerden ve bilgi kirliliğinden rahatsız olduğum için 15 dakikada hazırlayıp açmıştım. Yıllar boyunca farklı konularda da yanlış bilinenler gördüm. Keşke vakit sıkıntım olmasa hepsine ayrı ayrı konularda değinebilsem.

    TSI motorların diğer turboşarjlı motorlardan kullanım açısından bir farkı yok. DSG ile de birleşince sizin doraj boyunca dikkat edeceğiniz tek nokta gaza 3/4'ünden fazla yüklenmemek oluyor ki onun da zaten bilincindesiniz.

    1000-1500km sonrasında rodaj bitiminde aracınızı motor ısınmaya başladıktan itibaren yalnızca genel stop kurallarına dikkat ederek DSG şanzımanın da yardımıyla istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.

    Kolay gelsin.




  • vgt turbolar hakkında yaptığın bilgilendirme için çok teşekkürler üstad.
  • O.B.K. üstadım bir de size şunu soracaktım,ben aracımda castrol edge turbo diesel 5/40 tam sentetik yağ kullanıyorum.Aracımın bkım periyodu 15 bin km. de bir ancak ben max 12 veya 13 bin km. de bir yağ değişiyorum,kimilerine göre kullandığım yağdan dolayı bu gereksiz,tam senetik yağların ömrü 20/25 bin km. diyenler var.Siz ne dersiniz 15 bin km. de bir mi değişim yapayım,yoksa gene 12/13 bin km. de bir mi değişime gireyim?Aracım Era vgt dizel 57 bin km. de.Şimdiden teşekkürler.
  • Öncelikle bu yararlı bilgileriniz için teşekkürler.
    Benimde canımı çok sıkan bir mevzu var ve eğer buna cevap verirseniz çok sevinirim.
    Aracım 2007 model grande punto active 1.3 multijet 75 bg yaklaşık 49 bin km de. aracı 13 bin km de aldım. 2 yıldır kullanıyorum. düzenli olarak servis bakımı yapılır.
    Sürekli ben kullandım. Yakıt olarak shell vpover kullanmakta idim daha sonra gtl kullanmaya başladım.
    yaklaşık 3 hafta önce kar ve yağmur vardı. araç çeyrek depoda idi. ben 50 liralık gtl yakıt aldım. Gittiğim yer sürekli rampa idi ve kar yağışı vardı. aracın çekişinde, sesinde bir anormallik görmedim. 25 km lik tırmanış bitip
    düz yolda aracımın gaz pedalına çeyrek yarım arası 90-100 km arasında seyrederken birden bir tekleme titreme oldu ve araç çekişten düştü. motor ikaz lambası yandı. sağa çektim motoru stop ettim. sonra yeniden 2 defa denedim gene motor lambası yandı. 10 dak bekledim çalıştırdım ikaz lambası söndü. aracımla yoluma devam ettim. servis getirmemi söyledi gidemedim. araca yakıt katkısı koydum. 20 gün kullandım. problem olmadı.2 gün önce gene aynı shell istasyonundan 50 liralık gtl yakıt aldım. aynı yolu çıktım hiç bir sorun yoktu. iniş olan bir yere geldiğimde gene motor lambası yandı. ama araçta herhangi bir titreme olmadı. aracı eve kadar yaklaşık 5 km kullandım anormal birşey hissetmedim. stop ettim. yeniden çalıştırdım gene motor ika lambası yandı. 5 dak sonra gene denedim lamba söndü. bugün 40 km kullandım aracı hiç bir sorun yok. çekişinde sesinde anormallik yok.
    arkadaşa anlattım rampa yukarı giderken araç deposunda su varsa geri gider iniş aşağı olunca öne gelir su gelince motor ikaz yakar dedi ama bilmiyorum. sanki yakıt sarfiyatıda arttı gibi geldi bana. çarşamba servise gideceğim. bilgisayardan arıza tespiti isteyeceğim. eğer uygun görürseniz carbon clean yaptıracağım. birde mazot filtresini değiştirsem olur mu. normalde 20 binde bir değiştiriyordum. 15 bin oldu bu konuda neler yapabilirim bana lütfen yardımcı olun. şimdiden teşekkürler.




  • soruma cevap verdıgınız benı bılgılendırdgınız ıcın tesekkur ederım cok acılkayıcı bılgıler saolun
  • 
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.