Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (60. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
96
Favori
399.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Merhabalar hocam

    Cuma günü Renault megane 3 1.5 dci 105 beygirlik bir araç aldık o günden beri ilk kez dizel araç kullanıyorum.

    Aracı sıfır aldık ve ilk bakımı 15000km yada 1yıl'da yapılıyor fakat ben 5000km'ye gelince hava filtresini ve motor yağını değiştirmeyi düşünüyorum bir kereye mahsus.Sizce gereklimi?

    Bunun dışında araca Shell'den yada Bp'den euro dizel alıyorum.Bu istasyonlar dışında nerden almamı tavsiye edersiniz marka olarak.

    Motor soğukken araca yüklenmiyorum.

    Kontağı kapatmadan önce 10-15saniye civarı bekliyorum stop etmek için.

    ilk 5000bin km boyunca servisdeki çalışan arkadaş 2500 deviri aşma demişti o şekilde kullanmaya çalışıyorum.

    Ayrıca benim arac max torkunu 2000-3000 devir aralığında veriyor bu tarz bi dizel için en mantıklı ve ekonomik vites değiştirme devri nedir?Ben 2750 devir gibi değiştirmeye çalışıyorum.Bu devir uygunmudur?

    Bunun dışında tavsiyelerinizi ve dikkat etmem gereken şeyleri vurgulanamanızı bekliyorum.

    Teşekkürler




    Merhaba.

    Yeni aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

    İlk 5000 km sonrasında yağ ve yağ filtresi değişimi yerinde olur. Ama yoğun tozlu, toprak yollarda aracı kullanmıyorsanız hava filtresi değişimine lüzum görmüyorum.

    Düşük kükürtlü yakıt kullanmanızı öneririm.

    Rodaj süresince maksimum izin verilen devrin ve gaz pedalı açısının 3/4'ünden fazlasını kullanmayın.

    Genel seyir için 2000-3000 devir bandı yeterlidir. Sakin sürüşlerde 2000 devir altına da inebilirsiniz.

    Kazasız sürüşler dilerim...




  • Merhabalar,
    Ben de konuyu 3 gün önce yakaladım. Çok istifade ettim. Katkısı olan herkesden Allah razı olsun.
  • Dün sanayide birkaç parçacıda çok uygun fiyata castrol edge tam sentetik 5w-40 yağ gördüm. Özellikle tofaş-fiat parçacıları 4lt edge'i 60 TL'ye satıyorlar. Magnatec 10w-40'ın bile 50 tl ye satıldığını düşünürsek bu fiyat çok uygun.

    Kendi aracıma viskozitesi uygun olsa bir koli alırdım. Aynı castrol edge'in aracıma uygun olan 0w-30 olanına 100 TL civarı fiyat istedikleri düşünülürse bence turbo-dizel aracı olanlar için bu kaçırılmaz bir fırsat. Edge 5w-40 turbodizel için önerdiğim bir yağdır.

    Reklam olarak algılanmasın. Mobil'de tam sentetik benzer yağlarını aynı fiyata satsın, onu da duyururum. Zira kendim eski bir yağ da olsa halen tam sentetik mobil super fe 3000 5w-30'u 45-50 TL'ye bulduğumdan kendi aracımda onu kullanıyorum.

    Bu arada Ankara'da castrol edge 0w-30'u uygun fiyata bulan gören olursa bana yerini haber verirse sevinirim.




  • +1
    Harika bir konu
    quote:

    Orijinalden alıntı: [mra]

    Merhabalar,
    Ben de konuyu 3 gün önce yakaladım. Çok istifade ettim. Katkısı olan herkesden Allah razı olsun.

  • Sayın OBK Hocam,

    Verdiğiniz bilgiler sonucu piyasada, Turbo Diesel aracım için Castrol Edge 5w - 40 yağı 60 TL'den aldım. Bu yağ için oldukça uygun bir fiyat. Kısa süre önce bu yağda indirime gitmişler. Fiyatın düşüş sebebi buymuş. Sizin aracınız için eğer uygunsa Castrol Edge 0w - 30 yağı 85 TL'den, aynı viskoziteye sahip Mobil 1 yağı ise 65 TL'den alabileceğiniz bir iki yer buldum.

    Yalnız en uygun fiyatın bu olup olmadığı konusunda bir bilgim yok. Ancak sorduğum 10'u aşkın yer içerisinde en ucuz fiyatlar bunlar. Eğer isterseniz firma bilgilerini size ulaştırabilirim.

    Sağlıcakla kalın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkubilay

    Sayın OBK Hocam,

    Verdiğiniz bilgiler sonucu piyasada, Turbo Diesel aracım için Castrol Edge 5w - 40 yağı 60 TL'den aldım. Bu yağ için oldukça uygun bir fiyat. Kısa süre önce bu yağda indirime gitmişler. Fiyatın düşüş sebebi buymuş. Sizin aracınız için eğer uygunsa Castrol Edge 0w - 30 yağı 85 TL'den, aynı viskoziteye sahip Mobil 1 yağı ise 65 TL'den alabileceğiniz bir iki yer buldum.

    Yalnız en uygun fiyatın bu olup olmadığı konusunda bir bilgim yok. Ancak sorduğum 10'u aşkın yer içerisinde en ucuz fiyatlar bunlar. Eğer isterseniz firma bilgilerini size ulaştırabilirim.

    Sağlıcakla kalın...


    Hocam Mobil1 alabileceğim firmanın bilgilerini ulaştırabilirseniz sevinirim.

    Siz de 5w-40 edge alarak çok karlı bir iş yaptınız. Aracınızı güle güle kullanın.

    Kolay gelsin...




  • Selamlar,

    Bu yağların satış yerleri ile ilgili bilgileri buraya da yazarsanız herkes yararlanabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkubilay

    Sayın OBK Hocam,

    Verdiğiniz bilgiler sonucu piyasada, Turbo Diesel aracım için Castrol Edge 5w - 40 yağı 60 TL'den aldım. Bu yağ için oldukça uygun bir fiyat. Kısa süre önce bu yağda indirime gitmişler. Fiyatın düşüş sebebi buymuş. Sizin aracınız için eğer uygunsa Castrol Edge 0w - 30 yağı 85 TL'den, aynı viskoziteye sahip Mobil 1 yağı ise 65 TL'den alabileceğiniz bir iki yer buldum.

    Yalnız en uygun fiyatın bu olup olmadığı konusunda bir bilgim yok. Ancak sorduğum 10'u aşkın yer içerisinde en ucuz fiyatlar bunlar. Eğer isterseniz firma bilgilerini size ulaştırabilirim.

    Sağlıcakla kalın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-
    Selamlar,

    Bu yağların satış yerleri ile ilgili bilgileri buraya da yazarsanız herkes yararlanabilir.



    Merhaba.

    Ben yukarıda genellikle tofaş-fiat parçacılarında bulunuyor diye yazmıştım. @mkubilay hocam sanırım o yüzden tekrar ekleme gereği duymadı.

    Castrol Edge serisini, özellikle de edge 5w-40'ı fiat-opar parçacılarında bulabilirsiniz. Hemen hemen hepsinde var ve hepsinde de 60 TL. Ve genellikle Mobil1'i de uygun fiyata buralarda satıyorlar.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 25 Aralık 2009; 13:33:40 >
  • http://www.hepsiburada.com/jb-german-formula-xxl-0w40-tam-sentetik-4-lt-tum-motorlar-652053-/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otm652053

    bu marka nasıl ? tam sentetik diyor...

    bi de DEW markası var... Sahibi bizim hemşehriymiş... Avrupa'da çok tutuluyomuş tarzında haberleri çıkmıştı. Bilgi var mı o konuda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    http://www.hepsiburada.com/jb-german-formula-xxl-0w40-tam-sentetik-4-lt-tum-motorlar-652053-/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otm652053

    bu marka nasıl ? tam sentetik diyor...

    bi de DEW markası var... Sahibi bizim hemşehriymiş... Avrupa'da çok tutuluyomuş tarzında haberleri çıkmıştı. Bilgi var mı o konuda...


    Hocam yağları kıyaslarken teknik verilerine bakıyorum. Örneğin edge 5w-40'ın verileri şu şekilde;
    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/343815158E7244C38025718E002D824F?OpenDocument

    Benzer şekilde mobil1 0w-40'ın verileri de şurada;
    http://www.mobil.com/Germany-German/Lubes/PDS/GLXXDEPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.asp

    Bu yağın da benzer dökümanları varsa kıyaslayabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 25 Aralık 2009; 13:36:32 >




  • bunu buldum üstad...

    http://www2.dewpetroleum.com/tr-tr/dew-7.html

    hemen hemen veriler eşleşiyor gibi... Çok detayını bilmem de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 25 Aralık 2009; 13:39:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    bunu buldum üstad...

    http://www2.dewpetroleum.com/tr-tr/dew-7.html

    hemen hemen veriler eşleşiyor gibi... Çok detayını bilmem de...


    Teknik değerleri neredeyse castrol edge 5w-40 ile aynı görünüyor. Hatta castrol edge'e mobil1'den daha yakın.

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/343815158E7244C38025718E002D824F?OpenDocument

    Yabana atılacak bir yağ değilmiş... Fiyatları nasıl acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 25 Aralık 2009; 13:46:14 >




  • hangi değerlerin yüksek, hangilerinin düşük olması iyidir tam kestiremiyorum da

    bu adam senelerce yurtdışında kalmış ve direk yağ üzerine çalışmalar yapmış. OF'luymuş... belki görmüşsünüzdür yakıt işine de giriyodu. İlk istasyonu da Trabzon'da açtı. Ne biliyim hoşuma gitti bu şekilde olması. Hem başarı hikayesini okuduk, hem de unutmamış geldiği yeri. Hem de yerli... Desteklemek lazım diye düşünüyorum.

    biraz reklam gibi oldu kusura bakmayın. Bizim de bi markamız olsun şu dünyada...

    (Dev)rim'i yapamadık (yada yaptırtmadılar, bari DEW olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    hangi değerlerin yüksek, hangilerinin düşük olması iyidir tam kestiremiyorum da

    bu adam senelerce yurtdışında kalmış ve direk yağ üzerine çalışmalar yapmış. OF'luymuş... belki görmüşsünüzdür yakıt işine de giriyodu. İlk istasyonu da Trabzon'da açtı. Ne biliyim hoşuma gitti bu şekilde olması. Hem başarı hikayesini okuduk, hem de unutmamış geldiği yeri. Hem de yerli... Desteklemek lazım diye düşünüyorum.

    biraz reklam gibi oldu kusura bakmayın. Bizim de bi markamız olsun şu dünyada...

    (Dev)rim'i yapamadık (yada yaptırtmadılar, bari DEW olsun


    İsmindeki "W" da olmasa tam yerli malı olacakmış.

    Tabi ki desteklenmeli. Sitesinde birçok ürün çeşidi var. Mobil'de bile bu kadar çeşit yok. Teknik verilerinde bazı eksik veriler olsa da olan veriler hiç de yabana atılacak gibi değil. Castrol Edge'e çok yakın. Özellikle de turbo dizellere uygun olan 5w-40'da.

    Castrol'ün bile kampanya ile edge 5w-40'ı 60TL'ye sattığını düşünürsek piyasaya rekabetçi bir fiyatla girmesi gerekir. Umarım fiyatı da uygundur da tercih etme ve deneme imkanımız olur.



    Not: Teknik tabloları kıyaslamak isteyenler için bilgi;

    cst akışkanın belli bir sıcaklıkta akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Sıcaklık arttıkça bu direnç düşer. cst değeri ne kadar düşükse o kadar iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 25 Aralık 2009; 14:01:28 >




  • Üstad fiyat olarak ilk baktığım sitede bunu buldum. Piyasada daha güzel rakamlar bulunur demekki...

    http://www.raftanal.com/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=74



    Bir de şu geldi aklıma şimdi,

    sattığım Clio3'ün bakım periyodu 15.000km'de 1'di... Elf 5W/40 kullanılıyordu. Bu değer önceden 10.000km'de 1'di ve başka bi yağ kullanılıyordu.

    Şimdi Fluence aldım ve bunun bakım periyodu 20.000'de 1... Çok emin olmamakla birlikte (kılavuzda yazıyor ama değişiklik olmuştur diye öyle söyliyorum) yine 5W/40...

    Bu baktığımız Castrol yada işte DEW, Mobil1, Shell herneyse adı, bunların kullanılabilecek km değerlerini nasıl bilebiliriz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Bir de şu geldi aklıma şimdi,

    sattığım Clio3'ün bakım periyodu 15.000km'de 1'di... Elf 5W/40 kullanılıyordu. Bu değer önceden 10.000km'de 1'di ve başka bi yağ kullanılıyordu.

    Şimdi Fluence aldım ve bunun bakım periyodu 20.000'de 1... Çok emin olmamakla birlikte (kılavuzda yazıyor ama değişiklik olmuştur diye öyle söyliyorum) yine 5W/40...

    Bu baktığımız Castrol yada işte DEW, Mobil1, Shell herneyse adı, bunların kullanılabilecek km değerlerini nasıl bilebiliriz?



    Yağ değişim periyodlarını motor üreticisi belirler. Yani yağların sabit bir değişim periyodu yoktur. Yağ üreticileri özellikle km belirtmekten kaçınırlar.

    Ancak artık otomobil firmaları alıcılara bakım maliyetlerini daha cazip göstermek adına 15-20bin km lik bakım aralıkları veriyorlar. Hatta bu uzun aralık yetmezmiş gibi bir de bu motora yarı sentetik yağ koyuyorlar. Açıkcası tam sentetik yağ ile bile 20bin km bence uzun bir değer.

    Motor blok, piston, krank, gömlek yapısı olarak birebir aynı iken aynı motora bir süre 10bin km de bir değişim öneriyorlar, daha sonra yeni model ile birlikte aynı motora 20 bin km de bir değişim önerebiliyorlar. Bu yüzden üreticinin belirlediği yağ değişim periyodlarını çok da dikkate almıyorum. (diğer bakım perifodları hariç-kayış, rulman gibi)

    Kendim sıfır bir araç almış olsam yağım tam sentetik de olsa 15bin km yi geçirmem. Yarı sentetik yağ kulanıyorsam zaten 10 bin km yi geçirmem.

    Kullanım şartları bu km yi etkiler. Siz hep uzun yolda 5. viteste aracınızı kullanıyorsanız daha hızlı km yapacağınızdan daha yüksek km de değiştirebilirsiniz.

    Motorunuzda da herhangi bir tam sentetik 5w-40 yağı kullanabilirsiniz.

    Kolay gelsin...




  • Hocam merhaba.
    Arkadaşımızın söyledigi gibi bende hafif egimli yollarda boşa almayı seviyorum.
    Ayrıca sokak dönüşlerinde bende önüme aniden birşey fırlaması ihtimaline karşı boşta dönüyorum.
    Bundan sonra viteste dönmeye dikkat ederim.Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Kullanım şartları bu km yi etkiler. Siz hep uzun yolda 5. viteste aracınızı kullanıyorsanız daha hızlı km yapacağınızdan daha yüksek km de değiştirebilirsiniz.




    daha arabayı almadan önce öğrenmiştim bunu. Bana da çok geldi hatta, görevlinin yanlış bilgi verdiğini düşünüp başka birine sordurdum, o da öyle deyince galeriye test aracı gelir gelmez gidip yol bilgisayarından baktım hakkaten 20000km yada 2 yıl yazıyor...

    Aaracımı teslim alırken sordum 20'den önce gelmiyim mi? çok değil mi bu süre.. yok dedi ara km'lerde hava filtresine bi hava tutturursun, yada değiştirirsin artık, gerisi tamam...

    yine de çok rahat değil içim, çoook önceden sizden öğrendiklerimiz ve şimdi tekrar okuduklarımızdan sonra. Tek dayanağım son cümlenizden alıntı yaptığım yukarıda cümleniz...

    Gerçi çok da önemli değil, ara km'lerde bi yağ değişimi yapılabilir...

    teşekkürler cevaplar için




  • O.B.K. hocam,
    Söz yağdan açılmışken; tam sentetik yağların,motor içinde yıl bazında biçilen ömür bakımından madeni-yarı sentetik yağlara göre daha dayanıklı olduğu söylenebilir mi...?
    7000 km kullandığımız 0W/30 yağ değişimi üzerinden 1.5 yıl geçti..Araç sadece,belli aralarla uzun yolda kullanıldığı için şu ana kadar müdehale etmedim.En azından bir 2000 km daha yapmak niyetindeyim.Bu doğru mu sizce de?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    O.B.K. hocam,
    Söz yağdan açılmışken; tam sentetik yağların,motor içinde yıl bazında biçilen ömür bakımından madeni-yarı sentetik yağlara göre daha dayanıklı olduğu söylenebilir mi...?
    7000 km kullandığımız 0W/30 yağ değişimi üzerinden 1.5 yıl geçti..Araç sadece,belli aralarla uzun yolda kullanıldığı için şu ana kadar müdehale etmedim.En azından bir 2000 km daha yapmak niyetindeyim.Bu doğru mu sizce de?



    Merhaba.

    Haklısınız. Tam sentetik yağlar madeni bazlı yağlardan daha uzun ömürlüdürler. Ancak metal yüzeyle temas halinde 2 yıl geçirmiş bir yağ da kirlenmemiş olsa bile artık görevini yapamaz hale gelir. 1.5 yılda 7000km yapmışsanız 2000 kmyi de 6 ay gibi bir sürede yaparsınız ki toplamda bu 2 yıl demektir. Birçok otomobil üreticisi araçlarına 15-20 bin km lik bakım periyodları belirlerken sene bazında bu periyodu 1 yıldan fazla tutan yoktur.

    Kış aylarında yağlama daha fazla önem kazanır. Özellikle de yüksek basınç altında çalışan turbo motorlar için...

    Eğer kış aylarında bu aracı yoğun kısa mesafede kullanacaksanız bence yağını değiştirin. Soğuk motor - kısa mesafede kullanım yoğun değilse değişim size kalmış.

    Kolay gelsin...




  • 
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.