Şimdi Ara

Turbo Dizel Araçları doğru kullanmak... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
97
Cevap
19
Favori
80.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Paylaşım için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ehehe konu kaç yıl sonra hortlamış duygulandım:)
  • Dizel araba var bende Kontağı çalıştırır çalıştırmaz 7 bin devirle kalkıyorum ki motorun bana "günaydın" deyişini duyabileyim.

    2-3 bin devirde arabada motor yok gibi hissediyorum rahatsız oluyorum

    Aracım VW gibi çöp olmadığından yok DSG miş yok Turbosu patlarmış derdim yok

    Şu konuda bile VW'e laf atmadan duramıyorum Kadrolu Anti-VW Takımının başını çekiyorum valla istem dışı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyWorldLife -- 17 Ağustos 2014; 11:03:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Dizel araba var bende Kontağı çalıştırır çalıştırmaz 7 bin devirle kalkıyorum ki motorun bana "günaydın" deyişini duyabileyim.

    2-3 bin devirde arabada motor yok gibi hissediyorum rahatsız oluyorum

    Aracım VW gibi çöp olmadığından yok DSG miş yok Turbosu patlarmış derdim yok

    Şu konuda bile VW'e laf atmadan duramıyorum Kadrolu Anti-VW Takımının başını çekiyorum valla istem dışı

    hocam yorumunuza bayıldım da 7000 devir yapan dizel araç pek bilmiyorum markası modeli nedir acaba bu aracın:)
    siz yinede cok zorlamayın heleki soğuk motoru...
    anti vw evet bende onlardanım herkese tavsiye ederim çok zevkli.onlarca galatasaraylı arasında fenerli olduğumu beyan etmek kadar haz veriyor emin olunuz.

    iyigünler




  • megane 2 1.5 dCi 80 hp yakıt ekonomisi içi hangi devirde vites atmak lazım ? maksimum tork hangi devirde sağlanıyor ?
  • Konu sahibine teşekkürler, 2008 de yazılmış bir başlık ta olsa halen güncelliğini koruyan açıklamalar.
  • 2005 model 1.4 tdi seat cordoba aracım var gerçekten çok faydalı oldu konu sahibine teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 bin devir daha çevirmedim 3.5 devir zaten son olmalı ve uzun süre olmamalı bence. 5 km falan kurum temizleme için kullanılması iyi gelebilir.
  • Bende 2013 dizel dsg Octavia var. Bilen üstatlara sorum şu; aracı çalıştırınca , motor soğukken, şehir içinde süreceksem, normal viteste mi (D konumunda) yoksa bazılarının dediği gibi spor (S konumunda) modda mı sürmek gerekir? D konumunda araç çok düşük devir kullanıyor, S konumunda 2500 civarı devirli kullanıyor, bu da yakıtı arttırıyor.. Skoda forumunda söylenen şehir içinde insanların biraz da şanzımanı koruma amaçlı S modda kullanmak gerektiği.. Siz ne önerirsiniz?
  • arkadaşlar bu maddeler turbo benzinli motorlar için geçerli midir? yoksa sadece dizel araçlara özel bir durum mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arnold_

    arkadaşlar bu maddeler turbo benzinli motorlar için geçerli midir? yoksa sadece dizel araçlara özel bir durum mudur?

    Çoğu geçerli, çünkü burada önemli olan şey turbo.

    Motorun devir bandını iyi bilin, turboya iyi davranın, yağ sıcaklığı minimum 65 70in üzerine çıkmadan yani motor tam ısınmadan 3000 devri geçmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Bende 2013 dizel dsg Octavia var. Bilen üstatlara sorum şu; aracı çalıştırınca , motor soğukken, şehir içinde süreceksem, normal viteste mi (D konumunda) yoksa bazılarının dediği gibi spor (S konumunda) modda mı sürmek gerekir? D konumunda araç çok düşük devir kullanıyor, S konumunda 2500 civarı devirli kullanıyor, bu da yakıtı arttırıyor.. Skoda forumunda söylenen şehir içinde insanların biraz da şanzımanı koruma amaçlı S modda kullanmak gerektiği.. Siz ne önerirsiniz?

    O S modunun mantığı Vites tutup cok vites değiştirmesin ısınmasın diye buyuk ihtimal .

    Bence S modu yerine D deyken saga cekin vitesi Manuel de kullanın . Cok devir çevirmeden cok da boğmadan vites atarsınız .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    dizeli biraz devirli kullanma taraftarı olanlardanım açıkcası tabi bu abest derecede bir devir değil, bir arkadaşımda land rover freelander vardı 2005 model ve bir gün gaza yüklendiğinde aracın 4000 devirde vites değiştiğini gördük, yani bunu yapan mühendis dizelin böyle devirli kullanılmayacağın bilmiyormu, muhakkak o mühendis bizden daha iyi bilgi sahibidir, ayrıca dizeller düşük devirlerde stop etme eğiliminede girer onun için dizeli abaratmamak kaydıyla devirli kullanılmasından yanayım..

    uzun yolda devirli ve yüksek km hızda kullanınca motor temizleniyor kurumlarından ve sessiz pamuk gibi bir motor elde ediliyor sanki bana öyle geldi. egr lambası yanıyordu devirli kullandıktan sonra söndü.
  • Arkadaşlar benim aracim 1.6 dizel accent blue aracımda eco sistemi var ve vites geçişlerini söylüyor ve 1.5 devirde vites degistirmemi söylüyor bazı arkadaşlar 2000 veya 2.5 devirde sonra vites değiştirmem gerektiğini söylüyorlar hangisi doğru sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakaniko kullanıcısına yanıt
    geremy kullanıcısına yanıt
    Aşağı kısımları okumadım benden önce cevap veren olmuşmudur bilmiyorum ama Dizel aracın çalışma prensibi şu şekildedir. silindir içerisindeki hava piston tarafından sıkıştırılır ve bu esnada hava ısınır. sıkışmış ve ısınmış havaya yakıt enjeksiyonu ile mazot patlar ve güç oluşur. bundan dolayıdır ki yakıt değil enjektörün ağız kısmının bulunduğu bölge ısıtılır. yakıtın kolay tutuşması için. çok soğuk havalarda bu ısıtma işleminin birkaç kere yapılması yani kontağı açıp kızdırma bujisinin ışığı söndükten sonra kapatıp hemen tekrar açmak ve bu işlemi birkaçkere tekrarlamak aracın kolayca çalışmasına çok büyük katkıda bulunacaktır. yazı çok güzel ve faydalı olmuş yüreğine sağlık. Sürç-ü Lisan ettikysek affola
  • talip7906 T kullanıcısına yanıt
    Talip kardeş bu konu ilk 2008 yılında açılmış nereden buldun bilmem ama teknik her geçen gün değişiyor, gelişiyor,aracınız yükseltin diyorsa şartlar vites değiştirmeye uygun demektir,yanlışlık yok içiniz rahat olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 18 Mart 2017; 22:9:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor isinana kadar 2500 deviri gecmeyip isininca 3000 gecip vites atip ortalama 2500 devirde devirli sekilde kullanmk dizel icin iyidir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.