Şimdi Ara

Turbo Dizel Araçları doğru kullanmak... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
19
Favori
80.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güzel konu teşekkürler
  • msajım bulunsun sonra göz atacaam
  • İş ev mesafesi 2,6 km oldugundan dolayı ve toplu tasımanında yakından geçmemesi sebebiyle o yolu aracımla gitmek zorundayım. Peki bu kısa mesafenin fazla yakıt sarfiyatı dışında bir zararı olur mu aracıma?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    dizeli biraz devirli kullanma taraftarı olanlardanım açıkcası tabi bu abest derecede bir devir değil, bir arkadaşımda land rover freelander vardı 2005 model ve bir gün gaza yüklendiğinde aracın 4000 devirde vites değiştiğini gördük, yani bunu yapan mühendis dizelin böyle devirli kullanılmayacağın bilmiyormu, muhakkak o mühendis bizden daha iyi bilgi sahibidir, ayrıca dizeller düşük devirlerde stop etme eğiliminede girer onun için dizeli abaratmamak kaydıyla devirli kullanılmasından yanayım..

    güzel acıklamıssınız....Bi abimizde dizel corolla var adam ekonomi yapıcam diye paso 2000 devirde gidiyo hatta vites degişimini bile 2000 de yapıyor...araba resmen horul horul stop etme egilimi gosteyor...kac defa uyardık ama nafıle o bize kızıyor.Gecenlerde turbosunu degıstırdıler ama uretım hatası diye bize muhalefet oluyor...
    Dizellerde olayı abartmadan devirli kullanmak gerekmektedir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B9E79BA17 -- 15 Ağustos 2012; 9:44:26 >




  • Şahsen ben devir olayını ilk 7000 km boyunca 2000-2200 rpm civaraında tutuyordum.

    Sonra yavaş yavaş deviri 3000 çektim.Mesela bizim focusun 1.vites oranı aslında 3100 rpm fabrika verisi olarak..Zaman zamanda uzun viteslerde ve uzun yollarda 3500-4000 rpm ama maksimum 3-4 dk kullanıyorum.Kurumu dökmesi için ve çok faydasını görüyorum.

    1-Arabanın çekişi güzelleşiyor.devamlı düşük devirde 1 hafta kullanın sonra 1 hafta 3000 rpm aradaki farkı hemen hissediyorsunuz araç daha istekli gidiyor.

    2-Arabanın yakıt tüketimi artmak yerine düşüyor.Sanılanın aksine düşüyor çünkü 2000 devirde vites attığınız an devir 1500 altına düşüyor ve maksimum torkunu verdiği aralığa gelene kadar ciddi oranda fazla yakıt tüketiyor.Ancak 3000 devir ve yakınında vites attığınızda araç maksimum 1750 devirde tamda torkunu verdiği aralıkta kalıyor ve yakıtı içmiyor.Gaza ufak dokunuşlarla aynı devirde düşük yakıt tüketimi ile seyrediyorsunuz

    3-Stop etme eğilimi çekmeme vites düşürme zorunda kalmıyorsunuz.

    tabiki bunları aracı ilk çalıştırma stop etme motor sıcaklığının gerekli ısıya ulaşması gibi altın kuralları yerine getirerek yapıyorum faydası çok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tevfik erkan

    2006 model ford focus dizel aracım var...3000 devirden önce vites atmıyorum.attığım zaman aracın zorlandığını hissediyorum.araç 1500 devrin altına inerse vites düşürüyorum.

    genelde 2000-3000 devir aralığında kullanıyorum...uzun yolda 0,20 TL/km. şehir içinde 0,25 kuş yakıyor.

    ford focusu olan arkadaş varsa kendi kullanımını yazabilir mi?

    Aynı şekilde kullanıyorum hocam..Yukardada yazdım.Yolun durumuna göre hafif rampa ise 3000 devir normal bir yolda ise 2750-3000 arası..Bu konuyu clublerdede konuşmuştuk zaten oradaki arkadaşlarında tavsiyeleri hep böyle..Tüketimlerimizde hesaplamalarıma göre aynı




  • Daha önce Kangoo şimdi de Dacia Logan Mcv 1.5 Dci aracım var.Genelde 2500-3000 devir aralığında kullanıyorum.Vites geçişlerinde biraz gazlarım.Son tahvilde yakıt tüketimi ş.içi 4.7 gösteriyor.Biraz yüklenip agresif kullandığım zaman 5.2 oluyor ...
  • konu açılmış 2008'de , şimdi sene 2012.. hiç değişmedi mi , halen aynı mı olmalı prosedür, gereklilikler_?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    konu açılmış 2008'de , şimdi sene 2012.. hiç değişmedi mi , halen aynı mı olmalı prosedür, gereklilikler_?

    Turbolu ve turbo dizel araçların kullanma mantığı aynı sistemlerde değişikler var elbet ancak kullanma prensiplerinde bir değişiklik yok olmazda elektirikli araçlara geçersek belki

    Kısaca toplama olsun turbo dizel araç kullanıyorsak

    -ilk çalıştırma en az 30 sn beklemeli
    -araç soğukken motora yüklenmemeli ısınsın diye beklenmemeli hafif gaz vererek hararet kıpırdayana kadar 2000-2250 devir aralığı ideal
    -araç ısındıktan sonra 2000-3000 devir aralığı vites değişimleri
    -uzun yol yada agresif kullanım sonrası duruma göre 30 sn-1-2 dk beklenmeli ben uzun yolda 2-3 dk bekler stop ederim
    -normal kullanımlarda stop etmeden önce yine en az 30 sn beklenmeli gaz vermeden

    Sadece şunları yapıp düzenli bakımı yapılan bir araçta fabrikasyon bir hata yoksa uzun km'ler sıkıntı olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hipofiz

    İş ev mesafesi 2,6 km oldugundan dolayı ve toplu tasımanında yakından geçmemesi sebebiyle o yolu aracımla gitmek zorundayım. Peki bu kısa mesafenin fazla yakıt sarfiyatı dışında bir zararı olur mu aracıma?

    Ben de aynı motora sahip bir araç kullanıyorum, seat leon 1.6 tdi. Ve söylediğiniz gibi ev-iş arası 2,5-3 km arası benim de. Aracın ortalama tüketimi bu kullanımda 7,5-8 lt arası (bu kısa mesafede en az 5 yerde duruyorum),kısa mesafede kullanmanın yakıt tüketiminin fazla olmasının dışında bir zararı olacağını sanmıyorum.
  • Selam Forumdaşlar.2000 cc garetta turbolu bir aracım var.Bu wastagate denilen parça hasar gördü ve tamir edemediler.Şöyle bir çözüm önerdiler ve yaptılar.
    Egsozda bulunan vanayı açık vaziyette kaynattılar ve wastagete de bulunan bir parça bar yaylı kapak gibi onu da kapattılar.Ben aracımda turbonun tahliyesini blow off tan yapıyorum bu bir problem mi ?
    Şimdiden teşekkürler inşallah derdimi anlatabildim
  • 1. Vites kalkıs icindir mantıgı dogrumu?
    1. Vitesi 1800-1900 devirde atıyorum genelde trafikte filan 1. Viteste fazla yol yapmamak icin ama 2. Vitese gecince nerdeyse rolanti devrine dusuyor ibre, gazı arttırarak aracın devrini toparlamaya calısıyorum sonra...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scorpion28

    1. Vites kalkıs icindir mantıgı dogrumu?
    1. Vitesi 1800-1900 devirde atıyorum genelde trafikte filan 1. Viteste fazla yol yapmamak icin ama 2. Vitese gecince nerdeyse rolanti devrine dusuyor ibre, gazı arttırarak aracın devrini toparlamaya calısıyorum sonra...

    O mantık kesinlikle doğru değil. Kalkışta 1. vites kullanılır doğru, ancak sadece kalkışta kullanılır demek yanlış.
    Turbo araçlar için ölü devirlerde zorlayarak kullanmak çok iyi birşey değil.
    Vites yükselttiğinizde rölantiye düşüyorsa erken düşürmüşsünüz demektir.
  • Konuyu baştan sona okudum,çok yararlı bir konu göz önünde olsun..Bilgili arkadaşlarda konuya takipçi olurlarsa çok yararlı olur..

    sorularım;


    -dizel araçları 15-30 gün hiç çalıştırmadan garajda bekletsek,sonra işimiz olduğunda kullansak bir sıkıntı olur mu?

    -Çok kısa mesafeler 1 km veya 1.5 km kullanmak durumundayız,ne yapılmalı...(Mesela araç 10 gündür hiç çalışmamış)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Konuyu baştan sona okudum,çok yararlı bir konu göz önünde olsun..Bilgili arkadaşlarda konuya takipçi olurlarsa çok yararlı olur..

    sorularım;


    -dizel araçları 15-30 gün hiç çalıştırmadan garajda bekletsek,sonra işimiz olduğunda kullansak bir sıkıntı olur mu?

    -Çok kısa mesafeler 1 km veya 1.5 km kullanmak durumundayız,ne yapılmalı...(Mesela araç 10 gündür hiç çalışmamış)

    Arkadaşlar yok mu cevap verecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Konuyu baştan sona okudum,çok yararlı bir konu göz önünde olsun..Bilgili arkadaşlarda konuya takipçi olurlarsa çok yararlı olur..

    sorularım;


    -dizel araçları 15-30 gün hiç çalıştırmadan garajda bekletsek,sonra işimiz olduğunda kullansak bir sıkıntı olur mu?

    -Çok kısa mesafeler 1 km veya 1.5 km kullanmak durumundayız,ne yapılmalı...(Mesela araç 10 gündür hiç çalışmamış)

    Arkadaşlar yok mu cevap verecek

    -motor için sıkıntı olmaz , sadece aracı çalıştırdıktan sonra bıraz yerinde -rolantıde - çalıştırın , kı yağ motorun her yerine ulaşsın .
    akü ye gelince - sanırım akü omrü kısalır ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scorpion28

    1. Vites kalkıs icindir mantıgı dogrumu?
    1. Vitesi 1800-1900 devirde atıyorum genelde trafikte filan 1. Viteste fazla yol yapmamak icin ama 2. Vitese gecince nerdeyse rolanti devrine dusuyor ibre, gazı arttırarak aracın devrini toparlamaya calısıyorum sonra...

    Aracınız imzanızdaki 120 hp multijet ise 2.viteste bahsettiğiniz devirlerden gaza fazla basmadan çok rahat toparlayabilmeli sanki.

    Ben de eğer hızlı kalkmam gerekmiyorsa ya da yokuş yukarı çıkmıyorsam hemen hemen sizin sürüşünüz gibi kullanırım ilk vitesleri, 1. viteste aracı bağırtmaya gerek yok.

    1.vitesi 2000'e yakın değiştiririm, 2.vites 1000 devir-20 km/h civarlarından başlar, araç da (1.6 HDi 110 hp) bu devirlerde zorlanmadan gayet rahat toparlayıp yürüyor (3. vites de dahil). Fakat motora göre değişiyor bu durumlar, kimisi düşük devirlerde de rahat yürürken kimisi yerinde sayıyor. Mesela şirkette 1.5 dCi kullanmıştım bir ara, bu düşük devirlerde motor yok gibi bir şeydi, garipsemiştim. Bu durumda gaza yüklenmek yerine vites düşürmek daha sağlıklı.

    Sakıncalı olan, yakıt pompasını zorlayan ve kurum oluşumunu tetikleyen bu devirlerden gaza abanarak hızlanmaya çalışmaktır, yoksa sakin kullanımda gaza azıcık basarak araç rahat yürüyebiliyorsa o devirlerde gezinmenin bir sakıncası yok.




  • Merhaba arkadaşlar,

    Elbette konu sahibinin yazdıkları doğrudur bende araştırdım.Ancak merak ettiğim şu, babamda 2 araba var.Birini haftasonu kullanıyor biride peugeot 5008.Haftasonu kullandığı aracına çocuğu gibi bakarken hafta içi kullandığı aracına hiç dikkat etmiyor.Nelere dikkat etmiyor? Kasislerden geçerken yavaşlamıyor (kasis bolluğu yüzünden bende kendi aracımda artık sallamıyorum kasisleri), arabayı genelde devirli kullanıyor, motoru çalıştırırken beklemiyor, kapatırkende hiç beklemiyor, bakımını eksiksiz yapıyor, aracı hafta içi hergün yoğun trafikte kullanıyor (akşamları)(yani sabahları ve akşam trafik bitimi devirli kullanıyor), motoru çalıştırdıktan sonra şu deviri falan geçmiyim demiyor basıyor.Araca İşimiz dolayısıyla çekicilere konulan son derece kalitesiz mazot koyuyor.Araç 120 binde ve şu ana kadar hiç sorun çıkarmadı.Şansmıdır? Yoksa yeni nesil dizel araçlara bu kadar özen gösterilmesine gerek yokmu? Otomobil genel bölümünde bu kadar çok bahsedilen dizel araç kullanımı şartların hepsinin tersini uyguluyor babam ama arac 120 binde ve 1 sorun çıkarmadı şu ana kadar.Bu kadar abartmamakmı gerek acaba? İleride sorun çıkarır diyeceksiniz ama 120-150 binden sonra her araba sorun çıkarabilir zaten.Ayrıca konu sahibinin verdiği bilgiler için teşekkürler

    İyi forumlar, iyi pazarlar




  • yuh 2008 de açılmış konu
  • Hepsini okudum ama ben bunların yapmıyorum
    Fehler babanızın aracı nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.