Şimdi Ara

turbo besleme vs atmosferik (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
8
Favori
9.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @extrem_015

    Özel mesaj alımın kapalı olduğu için burdan yazıyorum.

    Ortalama kaçtan gidiyor hocam peki 2007-2008 Golf veya Jetta'lar? (1.4 TSI 140) 4 parça boyalı değişen yok 60.000 bakımına girecek araba önceki bakımları serviste yapılmış son 31.000 diyor 2007 model Golf 5 buldum ne dersin temzise o fiyata almak mantıklı mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    çoğu arkadaş atmosferikten için "daha tok, daha rijit (ya da daha az rijit miydi?) vb vb hızlanıyor" demiş. Ne demek? anlamış değilim. ama benim gördüğüm, turbo benzinli gayet güçlü ve sağlam hızlanıyor. Turbo dizeller gibi sadece tork patlamasının etkisiyle "sahte hızlanma" değil, gerçek hızlanma.


    Rijit değil homojen şöyleki atmosferik araçların tork eğrisi turbo araçlara göre daha homojen dağılıyor devir bandında ve sadece devir ile beygir gücü arttığı için torkun verimi daha stabil artıyor diyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    çoğu arkadaş atmosferikten için "daha tok, daha rijit (ya da daha az rijit miydi?) vb vb hızlanıyor" demiş. Ne demek? anlamış değilim. ama benim gördüğüm, turbo benzinli gayet güçlü ve sağlam hızlanıyor. Turbo dizeller gibi sadece tork patlamasının etkisiyle "sahte hızlanma" değil, gerçek hızlanma.


    Rijit değil homojen şöyleki atmosferik araçların tork eğrisi turbo araçlara göre daha homojen dağılıyor devir bandında ve sadece devir ile beygir gücü arttığı için torkun verimi daha stabil artıyor diyelim.

    hocam hepi topu 150 nm tork, devir bandının her miliminde 150 olsa ne olur.kaldı ki 8 V hitlerde 3800, diğerlerinde 4300 de felan maks. Okuyor. Öncesinde sonrasında ne kadar düşük bilemiyorum. Ama tsi da 1500 de 250, 3000 mi, 3500 mü kaçsa oraya kadar 250, sonrasında ne kadar azalabilir? En minimumu atmosferiğin maks. Dan büyüktür belki de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    çoğu arkadaş atmosferikten için "daha tok, daha rijit (ya da daha az rijit miydi?) vb vb hızlanıyor" demiş. Ne demek? anlamış değilim. ama benim gördüğüm, turbo benzinli gayet güçlü ve sağlam hızlanıyor. Turbo dizeller gibi sadece tork patlamasının etkisiyle "sahte hızlanma" değil, gerçek hızlanma.


    Hocam şöyle söyleyeyim, aynı gücü ele alalım.
    1.4 TSI 140 Bg'dense 2.0 Atmosferik 140 Bg tercih ederim.
    Ama şu var,
    2.0 140 Bg
    2.0 T 160 BG var 1600'den 4800'e kadar Turbo tam tork veriyor.
    2.0 T4 var 200 Bg ama 2400 ile 3600 devir arası Turbo tam tork veriyor.
    Atmosferik en az torka sahip olsa da, 1000 devirle giderken dahi vites düşürme ihtiyacı hissettirmiyor. Ben kalkış performansı, sürekli dipgaz olarak değil genel kullanım için dioyrum.
    Peki şimdi sorarım size, 3.0 200 Bg bir atmosferik motor mu 2.0 200 Bg Turbo motor mu?




  • Bir zamanlar var olmasına rağmen günümüzde nasıl turbosuz dizel kalmadıysa, yakın gelecekte turbosuz benzinli de kalmayacak. İyi de olacak bence otomotiv endüstrisi için. Ekonomi için ne zevklerimizden vazgeçiyoruz sonuçta, turbonun avantajları çok fazla, bize atmosferik keyfini rahat rahat bıraktırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    çoğu arkadaş atmosferikten için "daha tok, daha rijit (ya da daha az rijit miydi?) vb vb hızlanıyor" demiş. Ne demek? anlamış değilim. ama benim gördüğüm, turbo benzinli gayet güçlü ve sağlam hızlanıyor. Turbo dizeller gibi sadece tork patlamasının etkisiyle "sahte hızlanma" değil, gerçek hızlanma.


    Hocam şöyle söyleyeyim, aynı gücü ele alalım.
    1.4 TSI 140 Bg'dense 2.0 Atmosferik 140 Bg tercih ederim.
    Ama şu var,
    2.0 140 Bg
    2.0 T 160 BG var 1600'den 4800'e kadar Turbo tam tork veriyor.
    2.0 T4 var 200 Bg ama 2400 ile 3600 devir arası Turbo tam tork veriyor.
    Atmosferik en az torka sahip olsa da, 1000 devirle giderken dahi vites düşürme ihtiyacı hissettirmiyor. Ben kalkış performansı, sürekli dipgaz olarak değil genel kullanım için dioyrum.
    Peki şimdi sorarım size, 3.0 200 Bg bir atmosferik motor mu 2.0 200 Bg Turbo motor mu?

    Hocam atmosferiğin tek avantajı ( benim bizzat yaşadığım) zaten o düşük devir. Ben 1.6 a3 le, 5. Viteste bildiğin ışıktan döner vites düşürmeden yoluma devam edebilirdim. 1.4 tsi la aynı yerden 3 le çıkamadım. Araba milim ilerlemedi. Amaaaaa, arabalar sıkıştırınca panikle 2 ye çekip gazı kökleyince de biraz mübala olacak, belim boynum kırılacaktı nerdeyse Koltuğa yapışmaktan:) 1.4 140 hp, 2.0 140 hp , biraz adaletsiz olmaz mı usta:) ha torktan, ekonomiden, düşük devir yüksek güçten dolayı yine 1.4 turbo Daha ağır basar, ama uzun yolda uzayacağım dersen 2.0 güzel bir hacim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    O iş aracına göre değişir beyler.

    Ben Camry ile ara sıra hiç yüksek devir çevirmeden ciddi yüksek hızlarda oynamalar yapıyorum.

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    Dediğim gibi aracına göre değişir o iş ..


    hangi şehir hocam bu kaç litre yakıyorsunuz ve ortalama hızınız nedir?

    birde kaç litre motor camry?

    İstanbul 3.5 Camry

    Ortalama yakıt tüketimi 35 kuruş.


    Aracının şehir dışı fabrika verisi 7.4 litre. sen bunu şehiriçinde yaptığını söylüyorsun. İstanbul'un etrafından mı dolaşıyor bu araç?

    ortalama hız ve 100km/LİTRE verisinin fotosunu koymadan inanmam kimsede yemez kusura bakma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    O iş aracına göre değişir beyler.

    Ben Camry ile ara sıra hiç yüksek devir çevirmeden ciddi yüksek hızlarda oynamalar yapıyorum.

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    Dediğim gibi aracına göre değişir o iş ..


    hangi şehir hocam bu kaç litre yakıyorsunuz ve ortalama hızınız nedir?

    birde kaç litre motor camry?

    İstanbul 3.5 Camry

    Ortalama yakıt tüketimi 35 kuruş.


    Aracının şehir dışı fabrika verisi 7.4 litre. sen bunu şehiriçinde yaptığını söylüyorsun. İstanbul'un etrafından mı dolaşıyor bu araç?

    ortalama hız ve 100km/LİTRE verisinin fotosunu koymadan inanmam kimsede yemez kusura bakma.

    Sakın hakaret olarak algılama fakat senin gibi düşünenler (''hiç'' birşey bilmeyen fakat çok bildiğini sanan) yüzünden neredeyse bedavaya ARABA gibi ARABAYA biniyorum işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    O iş aracına göre değişir beyler.

    Ben Camry ile ara sıra hiç yüksek devir çevirmeden ciddi yüksek hızlarda oynamalar yapıyorum.

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    Dediğim gibi aracına göre değişir o iş ..


    hangi şehir hocam bu kaç litre yakıyorsunuz ve ortalama hızınız nedir?

    birde kaç litre motor camry?

    İstanbul 3.5 Camry

    Ortalama yakıt tüketimi 35 kuruş.


    Aracının şehir dışı fabrika verisi 7.4 litre. sen bunu şehiriçinde yaptığını söylüyorsun. İstanbul'un etrafından mı dolaşıyor bu araç?

    ortalama hız ve 100km/LİTRE verisinin fotosunu koymadan inanmam kimsede yemez kusura bakma.

    Unutmadan, söylediğim değer LPG değeri ve benim tüketim değerim 1 gram bile şaşmaz, kafadan hesap yapmıyorum çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Viperdan, değersiz bir cümle daha. Kimse bir şey bilmiyorda bir sen mi biliyorsun? 15 sene önceki motoru yazarak bilgili olduğunu ispatladığınımı sandın?

    Yahu bu kadar tecrübe paylaşan var. (eklediğim kişiler ve daha çokları)

    Gece acil adapazarına gitmem gerekti. Tabiri caiz ise temden sürekli dip gaz ile gittim. Uzun yolda çok rahat ettim. 2000-3000 bandını kullanarak 170 km ye kadar sorunsuz yokuşlar dahil çıkıyor. Ortalama tüketim 6.9lt

    Kardeş yakın zamanda bir kiyas yapsak yine tüketim konusunda. Böylece soru işaretleri bayagi azalır.

    Olur tabi. Ben tüketiminden çok memnunum. Bazen bu akşam gibi yoğun trafikten sonra radyo ekranından sürüş bilgisine geçince ve 6.4 lt yi görünce şaşırıyorum.
    Ve boşalan anlarda 6500 devirleri çevirdiğimde oluyor. Artık rodaj bitti zorluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @extrem_015

    Özel mesaj alımın kapalı olduğu için burdan yazıyorum.

    Ortalama kaçtan gidiyor hocam peki 2007-2008 Golf veya Jetta'lar? (1.4 TSI 140) 4 parça boyalı değişen yok 60.000 bakımına girecek araba önceki bakımları serviste yapılmış son 31.000 diyor 2007 model Golf 5 buldum ne dersin temzise o fiyata almak mantıklı mıdır?

    Özel mesajı insan taklidi bile yapamayan terbiye yoksunu mahluklar yüzünden kapattım.

    07 mk5 140hp midline mı comfortline mı ?

    Herhangi bir kazası podyolarında şasesinde vs.oynama yoksa çizik sürtme gibi şeylerden boyandıysa (anlamak için çok güzel incelemek gerek) o fiyata alınabilir.60.000 bakımını sevise sorun kaç lira tutuyormuş çünkü bujiler balatalar vs. değişmesi gerekir dediğim gibi fiyatı baştan öğrenin sonra sürpriz olmaz.

    Golf ikinci elde jetta'dan daha üstündür cumhuriyet altını gibidir :) temiz kazasız bir golf değer kaybetmeden satılır.

    Yanlız boya oldumu çok dikkat etmek gerek geçen gün araba pazarına bi akraba çağırdı araba alacağım beni üterler falan dedi neyse gittik aman Allah değişensiz kazasız araba yok denecek kadar temiz denen arabaları görmelisin ben görünce koşarak kaçasım geldi.

    İkince elde çok kelek araba var evveliyatını çok iyi araştırmak baya bir incelemek lazım.

    Bana kalırsa 08 model golf comfortline 140hp mümkünse boyasız bir araç bulmanız,31 olmaz o fiyatlara temiz bulmanız mümkün değil birinci sınıf cam gibi bir tsi golf 38-40+ eder sezarın hakkı sezara.hatta 2009 mk 5'ler var onlar daha harika ama bulmanız zor.

    mesela şu aracın 07 olması dışında geri yerleri güzel oda satılmış sanırımhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2007-golf-1.4-tsi-confortline-sadece-18.700-km-de-hakser-auto-158648102/pasif-ilan




  • Fantastic Light kullanıcısına yanıt
    Yaklaşık ortalamada 11lt lpg tüketimi akin ş,içi için normal 3.5 motor olsada. Güzergah nasıl?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Yaklaşık ortalamada 11lt lpg tüketimi akin ş,içi için normal 3.5 motor olsada. Güzergah nasıl?

    Arkadaş yazıyor ama anlamadan veya kendi istediği gibi yazıyor.

    Ben nerede ''bu tüketim ş.içi tüketimim'' diye yazmışım? arkadaşa sorarmısın lütfen.

    Ortalama tüketimim bu benim.


    Misal yarınki güzergah;

    İkitelli-Halkalı
    Halkalı-Bayrampaşa
    Bayrampaşa-Çerkezköy
    Çerkezköy-Selimpaşa
    Selimpaşa-Mimaroba
    Mimaroba-İkitelli


    Bu güzergah hep böyle olmuyor ama full köprü trafiğine falanda girdiğim yok..
  • Core. kullanıcısına yanıt
    Rotary motorların tümünde var yağ yakma olayı. Motorun yapısından dolayı yağ silindirin içine veriliyor diye hatırlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 38DS315 -- 11 Nisan 2014; 0:37:17 >
  • @Fantastic Light

    quote:

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Bu cevaba hangi şehir diye soruyorum? sen İstanbul diye yazıyorsun. dolayısıyla benim sana sorduğum ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİN. şehir içi olmayan tüketimini neden sorayım?

    quote:

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    bu cümleyi atlamışım benim hatam. Ben araçta LPG olmadığını varsayarak yazdım.

    3.5 motor LPG atmosferik bir araç için güzel değer ancak şu ORTALAMA HIZINI yazsaydın zaten bu mesaj uzamayacaktı. sıkışık trafiklerde ortalama hız 15-25km arası oluyor ve o 35 kuruş rahat 70 kuruşa çıkar. tahminim ortalama hızın 40-50+

    quote:

    (''hiç'' birşey bilmeyen fakat çok bildiğini sanan


    ben sana ukalalık yapmıyorum. burası forum. buraya bir şey yazıyorsan karşıdaki insan da senden bunu destekleyecek "done" istiyorsa sen de bunu sağlarsın bu kadar basit.

    bu arada bedavaya dediğin arabanın yıllık vergisi ne kadar? ben 350 lira ödüyorum mesela yıllık :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DXM06 -- 11 Nisan 2014; 0:36:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    Turbo'nun olayı sadece daha fazla güç vermek değil. Daha fazla tork üretmesi ve maksimum torku daha erken ve daha uzun bir devir bandında vermesi. 1.2 TSI'nin 1.6 atmosferik motoru yokuş tırmanırken geçtiğini görürseniz sebebi budur. 1.6 atmosferik kullanıcısıyım ve durum bu. Devir turbo devri bunu kabul etmek lazım. Honda bile sonunda turbo motor yapmaya başlıyor.



    1.2 TSI ile istenilen yokuşta, zaman ve mekanda kapışırız. Ezer geçerim.
  • atmosferik motorda motor devrine yüklenen yük, turbolu motorda turboya yükleniyor.
    çok devir çevirmeden güç üretiliyor alt devirlerde hızlanılabiliyor yada yokuş rahat çıkılabiliyor.
    ee dizel de alt devirde ve yokuşta düşük devirde yüksek tork veriyor,
    tercihimiz bu noktada turbo işin içine girince şanzıman olarak otomatiğe kayıyor,
    ortaya çıkan sonuç; torbo dizel otomatik araç... günlük kullanım için ideal..
    ama motor ömrü deyince 1.000.000 km sorunsuz binilebilen atmosferik motor varken
    ömrü uzun yada sorunuz diyemeyiz, kullan-at motorlar atmosferiklere göre.
    uzun ömürlü olsun istiyosanız ısınmadan gazlamayın, yüksek devire yüksek hızlara çıkmadan kullanın bence.
    yüksek hızlar için supercharger+büyük, benzinli, havalı motor en iyisi.
  • Atmosferik 160 beygir bir motorun Erzurumda ancak 130 beygir güç üreteceği buna karşın aşırı beslemeli bir motorun neredeyse hiç güç kaybı yaşamayacağını biliyor musunuz?

    O bayırları atmosferik bir araçla tırmanırken deniz seviyesinden uzaklaştığınız her 1000 m için kabaca %10 gücünüz azalır. Aşırı beslemeli motorlarda ise bu olay aşırı beslemenin kompanse etmesi ile çok daha yüksek rakımlarda ortaya çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    @Fantastic Light

    quote:

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Bu cevaba hangi şehir diye soruyorum? sen İstanbul diye yazıyorsun. dolayısıyla benim sana sorduğum ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİN. şehir içi olmayan tüketimini neden sorayım?

    quote:

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    bu cümleyi atlamışım benim hatam. Ben araçta LPG olmadığını varsayarak yazdım.

    3.5 motor LPG atmosferik bir araç için güzel değer ancak şu ORTALAMA HIZINI yazsaydın zaten bu mesaj uzamayacaktı. sıkışık trafiklerde ortalama hız 15-25km arası oluyor ve o 35 kuruş rahat 70 kuruşa çıkar. tahminim ortalama hızın 40-50+

    Tamam anladım dediğini ama ortalama hıza hiç bakmam emin ol.

    Ben yakıt değerimi ş.içi yada uzun yol olarak ayrı ayrı almıyorum (saçma geliyor) ben aracım ne yakar onu biliyorum ve sorana direk söylüyorum.

    Bu yakıt ölçüm işinide Road Trip LE programı ile yapıyorum. Her yakıt alışta km. lt. ücret bilgilerini giriyorum ve tüm zamanların ortalamasını veriyor program.

    Bazen az bişi artıyor, bazen az biraz düşüyor ama belli bir ortalamam var ve bunun dışına taşmıyor.

    Misal şu an programda 12.99lt/100km yazıyor, buda takribi 35 kuruş civarı oluyor. (yarın yollar uzun 12.80-12.85 arasına düşer)

    Kısacası milleti büyük motordan boşuna korkuyor, ben B7 1.6 TDI Passat'ı satıp bu araca geçtim, iyi ki geçmişim diye her gün şükrediyorum Allah'a.

    Son olarak bu büyük motor işi inanılmaz derecede zevkli, ben şimdiden bu arabadan sonra V8 neye geçerim diye bakmaya başladım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    1.6 atmosferik ten 160 hp alınabiliyor zaten.honda bunu 15 yıl önce başardı.
    Hem ekonomi hem performans hemde sağlamlık olarak kendini defalarca ispatladı.

    Bunu başaramayan diğer firmalar çözümü turbo takarak çözmeye çalıştılar ama ellerine yüzlerine bulastirdilar.

    Birçok marka honda nin patenti altında vtec teknolojisini kullanıyor.
    Vvti Mivec gibi..



    Tam komedi.
    15 yıl önce başarılan şey, günümüzde nerede? Hondanın hangi binek aracında 1.6 160 hp lik motor bulunuyor? veya 1.6 200 hp lik? Madem 1.6 160 hp lik motor hem ekonomik hem performanslı hemde sağlamdıda 15 yıl önce kullanılıp terk edilip sonra neden 1.6 120 hp lik olanı kullanıldı?

    neden mi? Nedenini söyleyeyim. Çünkü hiçbir akıllı tüketici binek aracında, Tam güç devrini 7600 dev/dakikada, 150 Nm yide 7000 devirde istemez.


    avatarınız ve otomobil tercih resminizden anladığım kadarıyla büyük ihtimal seat markasının turbolu herhangi bir modelini kullanıyorsunuz. Diğer arkadaş nacizane kendi düşüncelerini yazmış ama sizin yorumunuzda sanki hondanın başarılarını çekemeyenlerin yaptığı yorumların aynısı olmuş. Benim yorumumda biraz fanatikçe olacak ama emin olun o avatarınızdaki marka hiçbir zaman honda olmadı olamayacak önce bunun çekememezliğinden kurtulun bence çünkü bu yaptığınız yorum ondan dolayı olabilir ve şunu unutmayın bunu türkiye için söylüyorum eğer ülkemizde yakıt fiyatları uygun olsaydı siz turbo sevdalılarının sesi bu kadar çıkmazdı honda da ağzınızın payını verirdi yine




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.