Şimdi Ara

turbo besleme vs atmosferik (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
8
Favori
9.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Viperdan, değersiz bir cümle daha. Kimse bir şey bilmiyorda bir sen mi biliyorsun? 15 sene önceki motoru yazarak bilgili olduğunu ispatladığınımı sandın?

    Yahu bu kadar tecrübe paylaşan var. (eklediğim kişiler ve daha çokları)

    Gece acil adapazarına gitmem gerekti. Tabiri caiz ise temden sürekli dip gaz ile gittim. Uzun yolda çok rahat ettim. 2000-3000 bandını kullanarak 170 km ye kadar sorunsuz yokuşlar dahil çıkıyor. Ortalama tüketim 6.9lt

    aynen öyle. eksiği yok fazlası var. ayrıca devir takıntısı olan, illa devir yapacam yoksa uykularım kaçar diyenler devir de çevirebilir. dizel değil ki, bu da benzinli motor. ama tabi düşük viteste. :) çünkü araba zaten düşük devirlerde çok yüksek hızlara çıkabiliyo. yokuş olayına zaten hiç girmemek lazım. oraya girersen çıkamayız. daha doğrusu atmosferikler çıkamaz :) bu arada hemen altını çizeyim, amacım atmosferik motorlara tu kaka demek değil, dalga geçmek hiç değil. 1.6 hitler motorla geçirdiğim zamanı kendi ailemle geçirmedim. canımdı ciğerimdi, gitmediğim yol kalmadı onunla. ülkenin en doğusu batısı güneyi kuzeyi. ne bi rampada bıraktı beni ne karda ne buzda. ama adamlar yapmış, kavga etmek değil, kullanmak lazım. imkanı olan herkes bu nimetten faydalanmalı. bir de hep üstüne bastığım bir faydası da yakıt ve menzil durumu. atmosferiğe lpg takıyosun, turbonun benzinlisi ile aynı yakıyosun. ama hem depo daralyıo, hem motorun orjinalliği gidiyo, hem yetkili servis bakmayabiliyo, ama benim için en önemli nokta: ş.içi 210-240 km, uzun yolda da sakin gitsen 270-300 km menzilin oluyor. bir de opet aygaz saplantın varsa, heryerden almam diyorsan sürekli elinde kağıt kalem olacak. 3 günde ne kadar yol yaparım, nerde aygaz var (heryerde de yok meret), nerde biter. öyle riske etmeyim felan diyorsan, müsaitken alayım diyorsan artık 200 km de bir benzinliktesin. lpg sırası kasa sırası..Bunda depoyu doldur, benzilkçiyi unut. uzun yolda 900-1000 km çok rahat. ş.içi saf bir depo pek gidemedim, ama 1/3 uzun yol kalanı ş.içi olarak 804 km de benzin aldım, daha 60 km gösteriyordu. daha ne olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 10 Nisan 2014; 17:27:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    tamam güzel beygirler çıkmış turbosuz motorlardan ama tork ne olacak?Son hız yok diyenleri de aracımla aynı beygirde atmosferik bi araçla kapışmaya beklerim.

    Aynen öyle. hiç bir tarafını sevmediğim halde sırf yüksek torkları nedeniyle dizel araçlara ağzımın suyu akardı. Allah tsi 'yı icat edenden razı olsun :)
  • 2 tane atmosferik araç var bizde,civic 1.6 oto ve golf 1.6 hitler,civic beygirden dolayı golften biraz daha canlı kalkışlarda felan.Lpg uyumu dışında hiçbir artısı yok bu motorların. tabir i caizse eşşek gibi motor denilebilir.Özellikle 1.6 hitler benzini içen ankaranın yokuşlarında kesilen bir motor.Bu arada turbo beslemeli araç hiç kullanmadım.Ama bu 2 araçta bana hantal geliyor.
  • en keyiflisi turbo beslemeli dizeller...

    farkını benzinlikte ve rampa çıkarken çok net şekilde anlarsınız...

    1.6 atmosferik benzinli aracım 1.4ton ağırlıkla uzun yol 6-7 litre yakarken
    1.6 turbo dizel hdı aracım 2ton ağırlıkla 3.5-4 arası ancak yakıyor.. hele aynı ağırlıkta olsa yakacağı 3 litre.. fark yarı yarıya.. hızlıdır yavaştır orasını bilmem en iyi şart otobanda 110la giden biri olarak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Viperdan, değersiz bir cümle daha. Kimse bir şey bilmiyorda bir sen mi biliyorsun? 15 sene önceki motoru yazarak bilgili olduğunu ispatladığınımı sandın?

    Yahu bu kadar tecrübe paylaşan var. (eklediğim kişiler ve daha çokları)

    Gece acil adapazarına gitmem gerekti. Tabiri caiz ise temden sürekli dip gaz ile gittim. Uzun yolda çok rahat ettim. 2000-3000 bandını kullanarak 170 km ye kadar sorunsuz yokuşlar dahil çıkıyor. Ortalama tüketim 6.9lt

    Kardeş yakın zamanda bir kiyas yapsak yine tüketim konusunda. Böylece soru işaretleri bayagi azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Viperdan, değersiz bir cümle daha. Kimse bir şey bilmiyorda bir sen mi biliyorsun? 15 sene önceki motoru yazarak bilgili olduğunu ispatladığınımı sandın?

    Yahu bu kadar tecrübe paylaşan var. (eklediğim kişiler ve daha çokları)

    Gece acil adapazarına gitmem gerekti. Tabiri caiz ise temden sürekli dip gaz ile gittim. Uzun yolda çok rahat ettim. 2000-3000 bandını kullanarak 170 km ye kadar sorunsuz yokuşlar dahil çıkıyor. Ortalama tüketim 6.9lt

    Kardeş yakın zamanda bir kiyas yapsak yine tüketim konusunda. Böylece soru işaretleri bayagi azalır.

    1.6 132 de iyi uzar diye dusunuyorum.

    Gerci manuel daha iyi giderdi.

    CVT son hiz yiyebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Core.

    Peki ya Mazda'nın sahip olduğu Rotary motora ne demeli ? Motorda piston yok, Rotary teknolojisi. 1.3 motor ile 260-280 beygir güç. Hatta Mazda şuan RX-9 için hazırlanıyor ve hedefleri Nissan 350Z'ye rakip çıkarmak. Yani 300+ beygir gücü hedefliyorlar. Ayrıca Rotary motor benzin ve dizel dışındaki yakıtlarla çalışan arabalar için en uygun motor olduğu düşünülüyor.

    Bir şehir efsanesi olan Rotary motorların ömrünün kısa olduğu söyleniyor ama ömrünü kısaltan şey yanlış yağ kullanımı. RX-7 Türkiye'ye geldiğinde motor ömrünün kısa gibi gözükmesinin nedeni yanlış yağ kullanımı.

    Motorun çalışma prensibini özetleyen bir resim aşağıda.

    />


    Tüketimi yüksek maalesef.

    Bir diğer sorunu da alt devirde çok düşük tork vermesi.

    Böyle olunca devir çevirmek gerekiyor.

    Bir de tasarımı gereği yağ yakıyor.

    Bakalım yeni RENESIS ne zaman gelicek

    bide arıza yaparsa tamiri de zor




  • Çok yanlış düşünüyorsunuz arkadaşlar atmosferik candır diyen arkadaşlara geri kafalı muamelesi yapmayı bırakın.Turbo beslemeli araç bir tek siz kullanmadınız bizde kullandık atmosferik benzinli bir araç gibi tok ve rijit hızlanmadığını sizde biliyorsunuz ayrıca aynı maximum güçte atmosferikmi turbo mu derseler kesinlikle atmosferik derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    O iş aracına göre değişir beyler.

    Ben Camry ile ara sıra hiç yüksek devir çevirmeden ciddi yüksek hızlarda oynamalar yapıyorum.

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    Dediğim gibi aracına göre değişir o iş ..


    hangi şehir hocam bu kaç litre yakıyorsunuz ve ortalama hızınız nedir?

    birde kaç litre motor camry?

    İstanbul 3.5 Camry

    Ortalama yakıt tüketimi 35 kuruş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis

    bana göre 1,2 tsi motor - 1,6 otomatik honda motorundan daha iyi gidiyor. bana göre

    Otomatik honda motoru

    Sizin için ayrıntılı yazayım

    Manuel vites 1.2 tsi leon , otomatik vitesli 1.6 honda civic ten daha iyi hızlanıyor.
    Bildiğiniz gibi otomatik manuel farkı 0-100 ü baya etkiliyor.

    Şimdi anladınız umarım?

    Ben bu iki aracı test ettiğim için ayrıntı verdim. Belki 1.6 manuel honda daha iyidir bilmiyorum.

    Doğrudur otomatik hondayı yer kısa mesafede.

    Fakat manuele

    Egsozu göremez

    manuel civic kullanmadığım için yorum yapamayacağım ama öyle egsozu göremez diye bir durum olmayacağını eminim. 0-100 lerine bakarsanız aradaki fark çok az



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukdanis -- 10 Nisan 2014; 19:55:18 >




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Uzuyor hocam gerçekten. Son hız denemesi yapmadım henüz ama 180 e rahatça dayanıyor. Manuel olsa dediğin gibi daha da iyi uzar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis

    bana göre 1,2 tsi motor - 1,6 otomatik honda motorundan daha iyi gidiyor. bana göre

    Otomatik honda motoru

    Sizin için ayrıntılı yazayım

    Manuel vites 1.2 tsi leon , otomatik vitesli 1.6 honda civic ten daha iyi hızlanıyor.
    Bildiğiniz gibi otomatik manuel farkı 0-100 ü baya etkiliyor.

    Şimdi anladınız umarım?

    Ben bu iki aracı test ettiğim için ayrıntı verdim. Belki 1.6 manuel honda daha iyidir bilmiyorum.

    1)Manuel bir araçla otomatik bir aracı kıyaslıyorsunuz.

    2)Otomatik ve manuelin performansı etkilediğini bir tek siz bilmiyorsunuz bu forumda

    3)Otomatik honda motoru demişsiniz yukarıda onun yerine otomatik vites civic derseniz Türkçeyi daha iyi kullanmış olursunuz.

    anladım ki bu forumda gerçekten kendini çok zeki sanan insanlar var.

    1. manuel ile otomatik aracı kıyasladığım zaten apaçık ortada. bunu ben kendim söylüyorum. bunun bilincindeyim farkındayım. otomatik manuel diye yazmışım zaten. çünkü ben bu araçları kullandım. kullandıklarım hakkında yorum yaptım.

    2. otomatik ve manuelin performansı etkilediğini biliyorum, bu foruma giren herkes bilir. "bir tek siz bilmiyorsunuz" diyerek aşağılayıcı bir yorumda bulunmanız saçmalık. ki yukarda sizi alıntıladığım mesajda ne yazmışım? bi çık yukarı oku: Bildiğiniz gibi otomatik manuel farkı 0-100 ü baya etkiliyor.. yani demek istemişim ki; otomatik. manuel farkı 0-100 ü etkilediği için özellikle şanzıman tipini belirttim. tabiki siz anlamamışsınız.

    3. işte bu konuda haklısınız. telefondan hızlıca cevap yazarken sizin gibi çok çok ileri zekalı forum üyelerinin bunu abuk sabuk yerlere çekebileceğini düşünemedim.


    bak kalın yazıyorum iyi oku:

    ben manuel 1,2 tsi leon 2011 kullandım ve otomatik honda 2011 kullandım. bu iki aracı kullandığım için, bu iki aracın son hızlarını gördüğüm için bu iki araç arasında KIYAS yapabilirim. hondayı da s modunda dip gaz kulakçıklarla kullandım. kıyaslamam YANLIŞ OLMASIN diye de özellikle VİTES TİPLERİNİ belirttim. BEN BU VİTES TİPLERİNİ KULLANDIM, BUNLARIN İKİSİ HAKKINDA YORUM YAPTIM. otomatik vitesle düz vites kıyaslanamaz diye bir kural mı var ? istediğim arabayla istediğimi kıyaslarım. en azından işkembe i kübradan atmıyorum. kullandığım arabalar hakkında yorum yapıyorum.

    bütün bunlara ek olarak benim belirtmek istediğim şey: 1,2 turbo motorun 1,6 atmosferik motorla yarışacak düzeyde performansı var. konun amacı da otomatik manuel karşılaştırması değil, turbo atmosferik karşılaştırması. 1,4 tsi motor zaten 1,6 atmosferiği ağlatır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukdanis -- 10 Nisan 2014; 20:13:33 >




  • Turbo fast fooddur atmosferik ev yemegidir,doner kebaptir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Turbo fast fooddur atmosferik ev yemegidir,doner kebaptir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 10 Nisan 2014; 20:16:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis

    bana göre 1,2 tsi motor - 1,6 otomatik honda motorundan daha iyi gidiyor. bana göre

    Otomatik honda motoru

    Sizin için ayrıntılı yazayım

    Manuel vites 1.2 tsi leon , otomatik vitesli 1.6 honda civic ten daha iyi hızlanıyor.
    Bildiğiniz gibi otomatik manuel farkı 0-100 ü baya etkiliyor.

    Şimdi anladınız umarım?

    Ben bu iki aracı test ettiğim için ayrıntı verdim. Belki 1.6 manuel honda daha iyidir bilmiyorum.

    1)Manuel bir araçla otomatik bir aracı kıyaslıyorsunuz.

    2)Otomatik ve manuelin performansı etkilediğini bir tek siz bilmiyorsunuz bu forumda

    3)Otomatik honda motoru demişsiniz yukarıda onun yerine otomatik vites civic derseniz Türkçeyi daha iyi kullanmış olursunuz.

    anladım ki bu forumda gerçekten kendini çok zeki sanan insanlar var.

    1. manuel ile otomatik aracı kıyasladığım zaten apaçık ortada. bunu ben kendim söylüyorum. bunun bilincindeyim farkındayım. otomatik manuel diye yazmışım zaten. çünkü ben bu araçları kullandım. kullandıklarım hakkında yorum yaptım.

    2. otomatik ve manuelin performansı etkilediğini biliyorum, bu foruma giren herkes bilir. "bir tek siz bilmiyorsunuz" diyerek aşağılayıcı bir yorumda bulunmanız saçmalık. ki yukarda sizi alıntıladığım mesajda ne yazmışım? bi çık yukarı oku: Bildiğiniz gibi otomatik manuel farkı 0-100 ü baya etkiliyor.. yani demek istemişim ki; otomatik. manuel farkı 0-100 ü etkilediği için özellikle şanzıman tipini belirttim. tabiki siz anlamamışsınız.

    3. işte bu konuda haklısınız. telefondan hızlıca cevap yazarken sizin gibi çok çok ileri zekalı forum üyelerinin bunu abuk sabuk yerlere çekebileceğini düşünemedim.


    bak kalın yazıyorum iyi oku:

    ben manuel 1,2 tsi leon 2011 kullandım ve otomatik honda 2011 kullandım. bu iki aracı kullandığım için, bu iki aracın son hızlarını gördüğüm için bu iki araç arasında KIYAS yapabilirim. hondayı da s modunda dip gaz kulakçıklarla kullandım. kıyaslamam YANLIŞ OLMASIN diye de özellikle VİTES TİPLERİNİ belirttim. BEN BU VİTES TİPLERİNİ KULLANDIM, BUNLARIN İKİSİ HAKKINDA YORUM YAPTIM. otomatik vitesle düz vites kıyaslanamaz diye bir kural mı var ? istediğim arabayla istediğimi kıyaslarım. en azından işkembe i kübradan atmıyorum. kullandığım arabalar hakkında yorum yapıyorum.

    bütün bunlara ek olarak benim belirtmek istediğim şey: 1,2 turbo motorun 1,6 atmosferik motorla yarışacak düzeyde performansı var. konun amacı da otomatik manuel karşılaştırması değil, turbo atmosferik karşılaştırması. 1,4 tsi motor zaten 1,6 atmosferiği ağlatır.

    Hala otomatik honda diyorsun siz ozaman leonada 1.2 tsı seat demeniz lazım.Araç belirtirken marka değil model olarak belirtirseniz daha açıklayıcı olur.Konuya dönecek olursak 1.2 tsı hiç bir konuda 1.6 125 hp civic ile yarışamaz.Tabi sizin performans anlayışınız hiç vites küçültmeden yokuş çıkmak değil ise 1.4 122 hp lik TSI ise ara hızlanmalar hariç 125 hp civic'e boyun büken bir motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @extrem_015

    Açıklamalar için teşekkürler hocam,niyetlendiğim bir Golf var 2007 model o yüzden sordum. Forumlarda birkaç kere on binlerle ifade edilen masraflar gördüm o yüzden biraz tırstım açıkçası, gerçi bu biraz da dediğin gibi kullanımla alakalı,aracı alırsam yine rahatsız ederim sizi.

    Rica ederim,dediğim gibi hor kullanılmış bir tsi alma alırsan sorunlarla karşılaşabilirsin birde arabayı alırken 2-3 bin daha verip en temizini almaya bak millet sineğin yağını hesap ediyor sonra o para ondan fazlasıyla çıkıyor birde kafa ağrısı cabası oluyor ucuz diye alıp uğraşmaya değmez.

    Mesela kendim racing motor aldım almadan önce teknik bilgim olduğu için birde acayip titiz olduğum için çok motora baktım çok temiz denilen motorların hepsi paçavraydı sonunda bi tane buldum oda sıfır gibi olunca sahibi ona göre fiyat istiyordu adamla pazarlık pazarlık derken biraz pahalıyada olsa aldım piyasadan 2-3 bin fazla verdim ama motor sıfır sandığından çıkmış gibi kafam rahat ohhh km'si gerçek cam gibi,millet ne yapıyor en ucuzunu alıyor ne km belli ne bakım var kaza boya zaten oluyor sonra ağlıyorlar şurası şöyle oldu burası böyle oldu ee olur tabi öyle ucuza alıp kendini akıllı sanarsan sonra acısı fena çıkar artı kafan ağrır usta nazı çekersin bir sürü dert.

    Tsi'da motor dağıtanlar %90 eksantirinden dolayı dağıtmıştır zincir diş atladıysa subaplar pistonları ezer kısaca motor çi pet pet olur :)

    Normalde tsi motorlarda 90-100.000 km'ye kadar eksantirik zinciri bişey olmuyor gevşese bile bloğa saplı otomatik gergi var o görevini yapıp zinciri topluyor.
    Ama 90.000'den sonra zincir vegergiyi değiştirmeden kullanırsan nerede ne olacağını bilmessin.Sonra motor gittimi orada burada ağlarsın.

    Her araçta olabileceği gibi bu araçtada şans önemli bir faktör evveliyatını bilmediğiniz bakım görmemiş hor kullanılmış bir araca denk gelirsen sorun çıkarması kaçınılmaz olur.

    Alacağında sor yardımcı olmaya çalışayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 10 Nisan 2014; 21:19:47 >




  • Turboya alıştıktan sonra sanırım bir daha vazgeçemeyeceğim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    Çok yanlış düşünüyorsunuz arkadaşlar atmosferik candır diyen arkadaşlara geri kafalı muamelesi yapmayı bırakın.Turbo beslemeli araç bir tek siz kullanmadınız bizde kullandık atmosferik benzinli bir araç gibi tok ve rijit hızlanmadığını sizde biliyorsunuz ayrıca aynı maximum güçte atmosferikmi turbo mu derseler kesinlikle atmosferik derim.

    Ayni max gucte turbo mu atmosferik denirse turbo o gucu cok daha erken bir devirde verip uzun sure koruyabileceginden, turbolu arac cok daha seri hizlanacaktir.

    Yeni nesil turbolarda lag sorunu fazla yok ve gayet iyi hizlaniyorlar. 328i bence su an bu anlamda referans bir model. Ilk ciktiginda herkes 6 silindirimi geri verin diye agliyordu ama butun dergilerden gecer not aldi. Sesi haric daha keyifli oldugunu bir cok editor yazdi.





  •  turbo besleme   vs  atmosferik
  • çoğu arkadaş atmosferikten için "daha tok, daha rijit (ya da daha az rijit miydi?) vb vb hızlanıyor" demiş. Ne demek? anlamış değilim. ama benim gördüğüm, turbo benzinli gayet güçlü ve sağlam hızlanıyor. Turbo dizeller gibi sadece tork patlamasının etkisiyle "sahte hızlanma" değil, gerçek hızlanma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.