Şimdi Ara

turbo besleme vs atmosferik (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
8
Favori
9.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Erzurum'da yaşıyorum. Yazları erzurum-antalya-izmir arası gidip geliyorum.zaman zamanda Erzurum'dan Karadeniz e gideriz.Turkiyenin en zor geçitlerini geçtim. çok şükür hiç bir rampada beni uzmedi aracım.
    Yakıt olarak da şehir dışı 6-8 litre lpg, şehir içi ise 8-10 litre lpg tüketiyor.
    100-120 km hızlarda 17 kurusu da gördüm. Turboya lafım yok ama turbo benzinli bir motorun LPG'li bir motordan daha az yakıyor olmasi çok şaşırtıcı. Eğer öyleyse arabanın borcu biter bitmez ben de turbo benzinli bir araç alırım. Kimse LPG'li araca binmez diye de düşünüyorum.
    Ani:ziganayi tirmanirken 1.6 TDI Polo ya dayanamadım. Sizin tabirinizle plakası ni okudum :) tabi bunda arabada çocuk olmasi da etki etti.
  • atmosferik motorların devri geçiyor. vw grubu tamamen turbo benzinliye geçti. opel de artık tamamen turbo motorlu araç çıkarıyor. fordda atmosferik ve ecoboost dedikleri turbo motor seçenkeleri devam ediyor ama bi süre sonra belki seneye veya makyajlı focus 3ten sonra çıakacak focus4te sadece ecoboost ve dizel seçenekleri olacak. geriye honda toyota ve hyundai kalıyor. benim bildiğim markaları bunlar. 1.6 ti-vct 125 atmosferik focus kullanıyorum. performansı yetmiyo mu yetiyo ama bir turbonun verdiği o aracı alıp götürme hissi yok.
    ayrıca lpg taktırdım. LPGyi en ucuz yer nere ise ordan alırım. ortalamam her ay aldığım 30 TL benzini de sayarsak 21 kuruş. her yakıt alışımda kayıt tutarım. turbo benzinli ecoboost veya TSİ motorlu bir araç alsaydım 100kmde 25-28 kuruş ortalamam olurdu ki aradaki 4-7 kuruşluk farkı lpg montaj ücreti işletmesi ve bakımına vereceğim parayla karşılamış olacaktı hem de yokuşlarda vites küçültmek zorunda kalmayacaktım. hem de lpg taktırdık aracın garantisi bozuldu derdi de olmayacaktı.
    atmoferik lpgli araçlar tsi araçlardan az yakar ama LPGnin montaj bakım işletme ve sorun çıkarma masrafları TSİ motorun yakacağı benzini fazlasıyla çıkarır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    atmosferik motorların devri geçiyor. vw grubu tamamen turbo benzinliye geçti. opel de artık tamamen turbo motorlu araç çıkarıyor. fordda atmosferik ve ecoboost dedikleri turbo motor seçenkeleri devam ediyor ama bi süre sonra belki seneye veya makyajlı focus 3ten sonra çıakacak focus4te sadece ecoboost ve dizel seçenekleri olacak. geriye honda toyota ve hyundai kalıyor. benim bildiğim markaları bunlar. 1.6 ti-vct 125 atmosferik focus kullanıyorum. performansı yetmiyo mu yetiyo ama bir turbonun verdiği o aracı alıp götürme hissi yok.
    ayrıca lpg taktırdım. LPGyi en ucuz yer nere ise ordan alırım. ortalamam her ay aldığım 30 TL benzini de sayarsak 21 kuruş. her yakıt alışımda kayıt tutarım. turbo benzinli ecoboost veya TSİ motorlu bir araç alsaydım 100kmde 25-28 kuruş ortalamam olurdu ki aradaki 4-7 kuruşluk farkı lpg montaj ücreti işletmesi ve bakımına vereceğim parayla karşılamış olacaktı hem de yokuşlarda vites küçültmek zorunda kalmayacaktım. hem de lpg taktırdık aracın garantisi bozuldu derdi de olmayacaktı.
    atmoferik lpgli araçlar tsi araçlardan az yakar ama LPGnin montaj bakım işletme ve sorun çıkarma masrafları TSİ motorun yakacağı benzini fazlasıyla çıkarır.

    Lpg yi ne kadardan alıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpgden az mı yakıyor??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden cep telefonları çok işlevli deildi sadece iletişim ihtiyaçlarımızi karşılardık. 2 kattan düşse bişey olmazdı.
    Şimdi her yerde çok fonsiyonlu telefonlar var arıza çıkarma ihtimalleri cok fazla ve masraflı ayrıca çok narin.

    Şimdi bu turbo beslemeli motorlar da o hesap olmaz inşallah. Motor ömrü veya turbonun arızalanması veya diğer motor parçalarına zarar vermesi vss..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan Lpg gerçekten çok ucuz ve atmosferik Lpg motorlar Turbo benzinli motorlara göre %40 civarı daha az yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik yapamayan turbo takıyor diye bir şey yok. Atmosferik motorda yüksek güç almak için ya büyük hacim ya da çok yüksek devir şart. Emisyon yasaları dünyada artık çok sert. Bu tarz araçlar artık emisyon limitletinden geçemiyorlar veya çok yüksek vergilere maruz kalıyorlar. Ayrıca yakıt fiyatlarıda yüksek spor araçlar bile yakıt kasıyorlar. 8000 devir çeviren Honda'da artık turbo motorlar kullanıyor yeni civicte 1.5 turbo motor var. Type-R turbo motor, yeni s2000 gelirse o da turbo motor olur. Mazda yeni RX'e bile koyacak. BMW M serilerini turboladı.

    Şu gerçek ki güçlü atmosferik motorlu araçları kullanmak daha zevkli. Daha uzun devir bandı, daha lineer hızlanma, azımsanmayacak artılar. Fakar bu devir bitti.

    Sağlamlık konusuna gelince elbetteki atmosferik kadar sağlam değil ne de olsa olmayan şey bozulmaz :) atmosferikte turbo olmadığından bozulabilecek bir turboda yok. Onun dışında turbolu araçlards gayet sağlam. Özel bir işlem yapmanız gerekmiyor. Stop etmeden beklemeye falan gerek yok bunlar büyük turbolu, modifikasyonlu spor araçlar için geçerli o da dip gaz falan yaptıktan sonrsa turbo yavaşlasın yağlansın diye.

    İlk çalıştırmada hiç bir araçla dip gaz yapmayın, atmosferik turbo çok farketmez, motor normal sıcaklığına ulaşmadan gazlanılmaz yoksa çok stres bindirirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turbo benzinli 1.5. Ton civarı olan w 205 amg c 180 ile, ortalama 25 km hız ile 10 lt benzin yakıyorum. Bence çok makul

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Günlük kullanımda atmosferik motorun bir esprisi yok, hangimiz 5000-6000 devir çeviriyoruz ki?

    Ben yapıyorum tavsiye de ederim. Tadı bir başka oluyor namussuzun. Gönül istiyor şöyle 3–5 litrelik atmosferik kullanalım ama imkan yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis

    bana göre 1,2 tsi motor - 1,6 otomatik honda motorundan daha iyi gidiyor. bana göre

    Otomatik honda motoru

    Sizin için ayrıntılı yazayım

    Manuel vites 1.2 tsi leon , otomatik vitesli 1.6 honda civic ten daha iyi hızlanıyor.
    Bildiğiniz gibi otomatik manuel farkı 0-100 ü baya etkiliyor.

    Şimdi anladınız umarım?

    Ben bu iki aracı test ettiğim için ayrıntı verdim. Belki 1.6 manuel honda daha iyidir bilmiyorum.

    Çift kavramalı kısa oranlı şanzımanın katkısı turbo dan daha fazladır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben bir 5 sene sonra ülkede artık sıfır km atmosferiği ancak birkaç marka modelde bulabilecğeimizi düşünüyorum.

    Devir artık turbo devri, ve turbo benzinliler çoktan piyasaya hakim oldu dünyada. Bunda en önemli nedenler

    1. Sıkılaşan emisyon normları
    2. Artan petrol fiyatları ve daha az yakıtla daha iyi giden daha verimli motor ihtiyaçları
    3. Suv araçların piyasada yükselişe geçmesi ki ağır ve hantla suvlar alt devirlerde iyi çeken motorlara ihtiyaç duyuyorlar bunu da atmosferikle elde edemezsiniz. Daha doğrusu edersiniz ama en az 2,5litre hacim gerekir.

    Ben atmosferiklerin daha keyifli olduğuna da katılmıyorum. Turbo motorlar bana göre daha keyifli. Motoru çatlatırcasına bağırtmadan orta devirlerde çok bariz performans alıyorsunuz. Atmosferiğin lineer tork veriminin aksine turbo motorlardaki tork patlaması ve koltuğa yapıştırma hissini de çok daha fazla seviyorum. Ayrıca her turbo motorun nefesi 4-5binde kesilir fazla devir çeviremez diye birşey de yok. Hem devir çevirip hem turbolu olan performans araçları da mevcut, keyif istiyorsanız düz atmosferiğe göre çok daha keyifliler. Hem tork patlaması hem düşük devirde yüksek güç hem de yüksek devir çevirebilme özelliğine sahipler.

    Yoksa bana gelip 1.3-1.4 mülayim atmosferik araçlarda sürüş keyfinden bahsedilmesin hiçbiri gitmeyen performans amaçlı değil ekonomi amaçlı araçlar. Şu an forumda atmosferik araç kullananların araçlarının %90ı 1.6 veya altı motorlara sahip araçlardır. 90ların sonu 2000lerin başında 6 silindirli 2 litre e36 bmwler, 2-2,5 motorlu vectralar, 320 mercedesler varken tamam bunlar ferah motorlarıyla sürüşü zevkli düşük devirlerdede gücü yeterli araçlardı. Çekmiyor gitmiyor demezdiniz. Onları alamayan da en aşağı 1.8 motor sürerlerdi. Ama bugün piyasada nerdeyse 2 litre atmosaferik bile kalmadı satılan, hatta 1,8 bile yok. Anca 1.4-1.6 atmosferikler varki hiçbirinde performanstan, ferahlıktan, düşük devirde güzel çekişten bahsetmek mümkün değil. Devir çevirseniz de çevirmeseniz de adam gibi gidemeyen motorlar. Bunları sürerken devirli, zorlayarak kullanmak zorundasınız bu kafa şişirip, motor yetersiz kalıyor hissiyatı verdiği gibi tüketimi de olumsuz etkiliyor. Sürekli vitesle oynama gerekliliği de cabası. Halbuki bugün 1 litre turbo araçlar bile 1.6 atmosferiklerden daha iyi çekişe sahip. Hem devir çevirmenize gerek kalmıyor, hem 1500-2000 gibi düşük devirlerde rahatça ilerleyerek ekonomi yaptırıyor, hem de vitesle fazla uğraştırmıyor. Hele ki otomatik kısa oranlı çok vitesli şanzımana sahipse verimliliğin dibine vuruyorsunuz. Motor daha iyi çekiyor, daha performans sağlıyor üstelik bunu da az yakıyla yapıyor. Ben şikayet edecek birşey göremiyorum. Zaten turbo motorun gidiş ferahlığını gören adamın bir daha kolay kolay atmosfeirğe geçmek isteyeceğini zannetmiyorum.

    Motordan bahsederken herkesin kafasında type r fn2, ama realitede i20 1.4. O yüzden atmosfeirği artık hala özlemlemeye gerek yok. Geçti o güzler, bizden de, ülkemizden de geçti bu vergi ve yakıt fiyatlarıyla.




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    2015 model 1.6 ti-vct 125ps atmosferik aracım var. Aynen dediğiniz durumu yaşıyorum. Ben devri yükseltmeye uğraşıp hizlanmaya çalışırken turbolu araçlar normal basmayla zorlanmadan geçip gidiyorlar. Atmosferik oyle zevk falan da vermiyor. Yanında turbolu bir araç yoksa basarsan biraz da motorun sesini duyarsan zevk alırsın. Ama sen atmosferigi zorlarken yanından 1.2 turbo aracın geçmesi hiç zevkli bişey değil.. tek tesellimiz verdiğimiz paranın karşılığı anca bu kadar ve lpg ile yapılan ekonomi. Ki ona da ekonomi dersen. Kit masrafı işletme maliyeti en az bi buçuk iki senede kendini amorti ediyor. Araç yeniyse garantisi de biçok durumda iptal oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.