Şimdi Ara

turbo besleme vs atmosferik (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
8
Favori
9.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    seat vw aynı doğru söylüyorsunuz farketmiyor seat vw audi bunları toplasan bir honda etmez. Ben yorumumda fanatik olduğumu belirttim zaten ama körü körüne de sallamadığımı düşünüyorum. Konu motorla ilgili olduğu için örnek vermek istiyorum. Amcamda 2012 model tdı jetta var pendik tekirdağ yolcuğum oldu. Turbo alt devirlerde biraz iyi ama araçta sanki 5 değilde 3 vites var 3. vitese kadar çekiş iyi sonra sağırlaşıyor ama aile aracımız otomatik vites vtec 2 ise bana göre hep canlı biraz fazla yakıyor tabi ama buna değer diye düşünüyorum en azından kafamız rahat. Turbo ne zaman bozulacak egsozdan ne zaman siyah duman atmaya başlayacak diye endişemiz yok yakıt fiyatları derken dünyada en pahalı yakıtı bizim ülkemiz kullanıyor diye biliyorum bunun matematikle alakası ne onu anlamadım üstad.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    1.6 atmosferik ten 160 hp alınabiliyor zaten.honda bunu 15 yıl önce başardı.




    1.6 atmosferikten 185 hp aldı.B16B Ek civic typeR....

     turbo besleme   vs  atmosferik


    stok 9k devir çeviriyor namıssız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    seat vw aynı doğru söylüyorsunuz farketmiyor seat vw audi bunları toplasan bir honda etmez.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    seat vw aynı doğru söylüyorsunuz farketmiyor seat vw audi bunları toplasan bir honda etmez. Ben yorumumda fanatik olduğumu belirttim zaten ama körü körüne de sallamadığımı düşünüyorum. Konu motorla ilgili olduğu için örnek vermek istiyorum. Amcamda 2012 model tdı jetta var pendik tekirdağ yolcuğum oldu. Turbo alt devirlerde biraz iyi ama araçta sanki 5 değilde 3 vites var 3. vitese kadar çekiş iyi sonra sağırlaşıyor ama aile aracımız otomatik vites vtec 2 ise bana göre hep canlı biraz fazla yakıyor tabi ama buna değer diye düşünüyorum en azından kafamız rahat. Turbo ne zaman bozulacak egsozdan ne zaman siyah duman atmaya başlayacak diye endişemiz yok yakıt fiyatları derken dünyada en pahalı yakıtı bizim ülkemiz kullanıyor diye biliyorum bunun matematikle alakası ne onu anlamadım üstad.

    NEyse sizi fanatikliğinizle ve otomobil bilgisizliğinizle baş başa bırakayım.
    dizel ile benzin farkı, turbo benzin ile atmosferik farkıyla kıyaslanırmı? 1.6 honda dizeli sürün bakalım jettadan farkı varmı? Görün.
    Bired turbo benzinli 1.4 140 hp DSg golf sürün, bakalım aile aracınız olan hondaya binebilecekmisin.

    Matematikle ilgisi şu; YAkıt bizde ucuz bile olsa, nispeten daha az yakan araç herzaman karlıdır. Bu kar azalır veya çoğalır ayrı konu. Bunda anlamıcak ne var?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Clio favorim 99bg turbo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    Turbo'nun olayı sadece daha fazla güç vermek değil. Daha fazla tork üretmesi ve maksimum torku daha erken ve daha uzun bir devir bandında vermesi. 1.2 TSI'nin 1.6 atmosferik motoru yokuş tırmanırken geçtiğini görürseniz sebebi budur. 1.6 atmosferik kullanıcısıyım ve durum bu. Devir turbo devri bunu kabul etmek lazım. Honda bile sonunda turbo motor yapmaya başlıyor.



    1.2 TSI ile istenilen yokuşta, zaman ve mekanda kapışırız. Ezer geçerim.

    DSg li 1.2 tsi ile denemek istermisin hocam? müsait zamanda bende merak ediyorum.

    Tamam üstat inşallah deneyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar yıllarca atmosferik kullandım. 1.4, 1.6, 2.3. 9,10 aydır turbo benzinli. (1.4 tsi 10 hp 250). elini vicdanına koyup da, lpg uyumlu olmasından başka bi artısı var diyebilen var mı? bence yok. ki 1.6 atmosferik lpg tüketiminden daha düşük benzin tüketimim var şu anda. bi kere müthiş konforlu, 1500 devir 6. viteste dağları rampaları çık araba düz yolda gibi gidiyor. 120 ye sabitliyorum hızı, rampa mı iniyosun rampa mı çıkıyosuni devir saati gram oynamıyor. yapmayın etmeyin, 1.6 ile ne sıkıntılar çektim dağları aşarken. 1.2 atmosferik de dağ tepe aşar aşmaz değil, ama aşmak var aşmak var. rampa geldi mi klimayı kapat, araba sollarken klimayı kapat. ışıktan kalkarken klimayı kapat. yani yalın sakin kullanımda bile turbo büyük nimet. honda 1.6 yı yere göğe sığdıramıyorlar , bu aracı almadan önce onu da test ettim, hiç de ahım şahım bi gidişi yok. bi kez de uzun yolda bi civicle bi kaç kez kapıştık ufaktan. alakası yok. ve bu arada sen 4000 devire bile gelmeden vites atarken garibim vtech red line da can çekişiyor. hele bir de rampa varsa, 152 mi ne nm tork için. bence fanatiklik yapmaya gerek yok, aynı fiyat olduğu sürece turbolu almalı herkes, tabi bence. özellikle benzinliler, düşük tüketim yüksek gücü ve torku, dizelin tör törüna maruz bırakmadan sağlıyor bize.

    Ekleme: Esas soruyu unutmuşuz: düzenli bakımları yapılıp, usturuplu kullanılDıktan sonra uzun ömürlü olmaması için hiç bir sebep yok. Ayrıca düşük devirde Yüksek devir ve tork verdiği için, gaza yüklenmeden seri bir şekilde hızlandığı için, "6500 devirde araba ne gidiyo ama" denilen ve gitmesi için Sürekli bağırtılan motorlardan çok daha Uzun ömürlü olacağı tabidir.

    lpg den düşük benzin tüketimi lafına takıldım ben, ciddi misin? ne kadar tüketim oluyor benzinde?

    Hocam a3 1.6 , brc lpg kitini ben taktırmıştım, ş.içinde en az yaktığı 11 lt. 12,13 de oluyordu. Leon 1.4 140 hp ile ş.içi 7 den düşük.
    yüksek süratlerde a3 10,1 lt lpg, leon 6,7 arası benzin, uzun yol sakin kullanım, 80, 90 da a3 7 lt lpg, leon 4.2 lt benzin. Bunlar bizzat kendi tecrübelerim. Sırf bu rakamlar bile yeterli. daha lpg nin bi dolu ekstra maliyeti var. En basidi coğrafi koşullara göre 2,3 depo benzin harcar bir yılda.

    4,98*4,2=21 kr
    7*2,59=18,13 kr

    km başı taş çatlasın 3kr eklesen 21 kr 'a gelir lpgnin km başı maliyeti. kafa kafaya olur. birde tsi da o değerleri yakalamak için gerçekden iyi kasmak lazım. bu arada a3 baya ekonomikmiş lpg ile :)) benim astra h şehir içinde 8,3 lt lpg yakıyor ben az yakıyor diye seviniyordum daha az yakanlarıda varmış.




  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Tanıdığım bir abinin 1.4 tsı manuel jettasını( bir önceki kasa) kullanma şansım olmuştu. Ara hızlanmaları iyi ama dediğim gibi yine ruhsuz ve cansız bana göre. Hondaya binebilecekmisiniz demişsiniz sırf yakıt ücreti fazla diye ruhsuz araçlara binmeyi istemem hiç bu benim şahsi görüşüm. Yalıtımı konforu benim araçtan daha iyidir orası ayrı ama bunlar bende takıntı değildir zaten aracın sesi gelsin içeri rüzgar seside biraz gelsin farketmez. Sizin bir aralar açtığınız konu vardı tsı ve vti kapışması diye. Orada da görüldüğü gibi turbo ve komp. ile ancak bir vti olabiliyor golf. Metal yorgunluğuda var tabi birisi 0 km sayılacak cinsten araba biriside neredeyse 20 yıllık araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    seat vw aynı doğru söylüyorsunuz farketmiyor seat vw audi bunları toplasan bir honda etmez.




    Bu kısma güldüm. Cevap vermeye değmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    hocam turbonun artısı bu zaten: düşük motor hacmi ile, düşük devirde, yüksek güç ve tork. Daha sessiz , daha ekonomik, daha konforlu, daha kararlı bir sürüş. Daha düşük vergi. Lpg siz orjinal motor, yüksek menzil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    seat vw aynı doğru söylüyorsunuz farketmiyor seat vw audi bunları toplasan bir honda etmez.




    Bu kısma güldüm. Cevap vermeye değmez.

    DEğmez doğru.
    Tsi nin, Hem vtec teknolojisini barındırdığını hemde üstüne, turbo, cooler, direk püskürtme gibi yeteneklerede sahip olduğunu bilmiyor sanırım. vtec'i yeni bir şey sanıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar yıllarca atmosferik kullandım. 1.4, 1.6, 2.3. 9,10 aydır turbo benzinli. (1.4 tsi 10 hp 250). elini vicdanına koyup da, lpg uyumlu olmasından başka bi artısı var diyebilen var mı? bence yok. ki 1.6 atmosferik lpg tüketiminden daha düşük benzin tüketimim var şu anda. bi kere müthiş konforlu, 1500 devir 6. viteste dağları rampaları çık araba düz yolda gibi gidiyor. 120 ye sabitliyorum hızı, rampa mı iniyosun rampa mı çıkıyosuni devir saati gram oynamıyor. yapmayın etmeyin, 1.6 ile ne sıkıntılar çektim dağları aşarken. 1.2 atmosferik de dağ tepe aşar aşmaz değil, ama aşmak var aşmak var. rampa geldi mi klimayı kapat, araba sollarken klimayı kapat. ışıktan kalkarken klimayı kapat. yani yalın sakin kullanımda bile turbo büyük nimet. honda 1.6 yı yere göğe sığdıramıyorlar , bu aracı almadan önce onu da test ettim, hiç de ahım şahım bi gidişi yok. bi kez de uzun yolda bi civicle bi kaç kez kapıştık ufaktan. alakası yok. ve bu arada sen 4000 devire bile gelmeden vites atarken garibim vtech red line da can çekişiyor. hele bir de rampa varsa, 152 mi ne nm tork için. bence fanatiklik yapmaya gerek yok, aynı fiyat olduğu sürece turbolu almalı herkes, tabi bence. özellikle benzinliler, düşük tüketim yüksek gücü ve torku, dizelin tör törüna maruz bırakmadan sağlıyor bize.

    Ekleme: Esas soruyu unutmuşuz: düzenli bakımları yapılıp, usturuplu kullanılDıktan sonra uzun ömürlü olmaması için hiç bir sebep yok. Ayrıca düşük devirde Yüksek devir ve tork verdiği için, gaza yüklenmeden seri bir şekilde hızlandığı için, "6500 devirde araba ne gidiyo ama" denilen ve gitmesi için Sürekli bağırtılan motorlardan çok daha Uzun ömürlü olacağı tabidir.

    lpg den düşük benzin tüketimi lafına takıldım ben, ciddi misin? ne kadar tüketim oluyor benzinde?

    Hocam a3 1.6 , brc lpg kitini ben taktırmıştım, ş.içinde en az yaktığı 11 lt. 12,13 de oluyordu. Leon 1.4 140 hp ile ş.içi 7 den düşük.
    yüksek süratlerde a3 10,1 lt lpg, leon 6,7 arası benzin, uzun yol sakin kullanım, 80, 90 da a3 7 lt lpg, leon 4.2 lt benzin. Bunlar bizzat kendi tecrübelerim. Sırf bu rakamlar bile yeterli. daha lpg nin bi dolu ekstra maliyeti var. En basidi coğrafi koşullara göre 2,3 depo benzin harcar bir yılda.

    4,98*4,2=21 kr
    7*2,59=18,13 kr

    km başı taş çatlasın 3kr eklesen 21 kr 'a gelir lpgnin km başı maliyeti. kafa kafaya olur. birde tsi da o değerleri yakalamak için gerçekden iyi kasmak lazım. bu arada a3 baya ekonomikmiş lpg ile :)) benim astra h şehir içinde 8,3 lt lpg yakıyor ben az yakıyor diye seviniyordum daha az yakanlarıda varmış.

    ş.içi 8.3 lt lpg çok çok iyi bir veri. Tsi kullanmadan önce ben de az yaksın diye kasarım diye korkuyordum, daha doğrusu kasarak sürmekten korkuyordum. Ama tsi de zaten kasma diye bir olay yok. 1500 devirden itibaren ileri atılıyor araba. 2000 devirde yol aldığın gibi yol alman için, atmosferik motorda baya devir çevirmen gerekiyor. Zaten Ş.içinde tsi yı devirli kullanma şansın yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    seat vw aynı doğru söylüyorsunuz farketmiyor seat vw audi bunları toplasan bir honda etmez.




    Bu kısma güldüm. Cevap vermeye değmez.

    Tam tersteyiz senle.




  • Ya arkadaslar dogrusal hizlanma vs. diyorsunuz da o sadece hissiyat meselesi atmosferige aliskin oldugunuz icin size oyle geliyor.
    Mesela bakin asagidaki bmw`nin 6 silindiri motorlu ile 4 silindirli turbo motorunun guc karsilastirmasi. 6 silindirin max gucu daha yuksek. Buna ragmen turbo motor sadece 1000-1500 devir arasi cok cok az geride kaliyor. Zaten performansli kullanimda 1500`un altina inmezsiniz hic bir zaman. 1500 deviri gectikten sonra 6000 devire kadar I6den cok daha fazla guc uretiyor. Simdi bu durumda I6 daha iyi, atmosferik daha iyi hizlaniyor demek tamamen sacmaliktir. 6000den sonra I6 fazla guc uretmeye basliyor ama zaten 6500 de redline var. Yani sirf baslangictaki 500 devir ve sondaki 500 devirde biraz fazla guc uretebiliyor. O devir araliklari da genelde gunluk kullanimin disindaki devirler.

     turbo besleme   vs  atmosferik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 11 Nisan 2014; 18:19:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Ya arkadaslar dogrusal hizlanma vs. diyorsunuz da o sadece hissiyat meselesi atmosferige aliskin oldugunuz icin size oyle geliyor.
    Mesela bakin asagidaki bmw`nin 6 silindiri motorlu ile 4 silindirli turbo motorunun guc karsilastirmasi. 6 silindirin max gucu daha yuksek. Buna ragmen turbo motor sadece 1000-1500 devir arasi cok cok az geride kaliyor. Zaten performansli kullanimda 1500`un altina inmezsiniz hic bir zaman. 1500 deviri gectikten sonra 6000 devire kadar I6den cok daha fazla guc uretiyor. Simdi bu durumda I6 daha iyi, atmosferik daha iyi hizlaniyor demek tamamen sacmaliktir. 6000den sonra I6 fazla guc uretmeye basliyor ama zaten 6500 de redline var. Yani sirf baslangictaki 500 devir ve sondaki 500 devirde biraz fazla guc uretebiliyor. O devir araliklari da genelde gunluk kullanimin disindaki devirler.

     turbo besleme   vs  atmosferik

    4 Silindirli turbonun gücü torku 6 silindir atmosferikten yükske olabilir.Ancak BMW nin 6 silindirli magnezyum alaşımlı motorlarının sesi ve keyfini verebileceğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @extrem_015

    Anladım hocam piyasasını pek bilmediğimden sordum,baktığım araç Comfortline'dı ucuz olduğuna göre bi çakallık olabilir. 60.000 bakımı 1.000 lira gibi bir şey galiba diğer forumlarda arkadaşlar öyle söylemişti. MK5 2009 hiç görmedim ilanlarda demek ki kimse satmıyor. 2009 MK5'ler 122'lik mi peki?

    Aynen dediğiniz gibi 4 parça boya şöyle böyle derler bir bakarsınız pertten toplamadır belki sadece boyadır ama bana pek güven vermedi piyasa böyle çirkefleşmişken siz dediğim yolda yürüyün paraya biraz kıyıp temiz araç alın.

    mk5 2009 golf 122hp,140hp,170hp üçüde var,bunlar mk5'de son nokta bulablirseniz hemen alın daha sonra mk6 kasa geldi ama 5 kasanın tadını vermedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    1.6 atmosferik ten 160 hp alınabiliyor zaten.honda bunu 15 yıl önce başardı.
    Hem ekonomi hem performans hemde sağlamlık olarak kendini defalarca ispatladı.

    Bunu başaramayan diğer firmalar çözümü turbo takarak çözmeye çalıştılar ama ellerine yüzlerine bulastirdilar.

    Birçok marka honda nin patenti altında vtec teknolojisini kullanıyor.
    Vvti Mivec gibi..



    Tam komedi.
    15 yıl önce başarılan şey, günümüzde nerede? Hondanın hangi binek aracında 1.6 160 hp lik motor bulunuyor? veya 1.6 200 hp lik? Madem 1.6 160 hp lik motor hem ekonomik hem performanslı hemde sağlamdıda 15 yıl önce kullanılıp terk edilip sonra neden 1.6 120 hp lik olanı kullanıldı?

    neden mi? Nedenini söyleyeyim. Çünkü hiçbir akıllı tüketici binek aracında, Tam güç devrini 7600 dev/dakikada, 150 Nm yide 7000 devirde istemez.


    Euro 3-4-5 emisyonları sebebiyle yok o motor. atış serbest kaptan

    Yüksek teknoloji Karşılasaymış euro değerlerini yasak mıydı?

    Koca F1 mühendisleri bu sorunu 1.6 motorlara kadar düşerek aştı senin dediğin şeye bak. :D Daha bugün yaşandı bir tane Turbo sever bir abi arabasını öve öve bitiremezken D16A9 CRX ile bir tur atıp geldi.Ve arabadan bembeyaz indi.Gaz tepkileri,arabanın o devirleri yakalayışı,devirlenme isteği bu sefer bunları öve öve bitiremedi.Siz hayatınızda adam akıllı atmosferik araca binememişsiniz her atmosferik aracı 102 HP'lik 1.6 motorlar gibi sanıyorsunuz.



    Şu videoda ki araç ile 5 dakika bir sürüşe çıksanız düşünceleriniz o kadar değişir ki.

    @The Division Bell

    5.50'den iyi yürüyor namussuz. :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 11 Nisan 2014; 20:02:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Ya arkadaslar dogrusal hizlanma vs. diyorsunuz da o sadece hissiyat meselesi atmosferige aliskin oldugunuz icin size oyle geliyor.
    Mesela bakin asagidaki bmw`nin 6 silindiri motorlu ile 4 silindirli turbo motorunun guc karsilastirmasi. 6 silindirin max gucu daha yuksek. Buna ragmen turbo motor sadece 1000-1500 devir arasi cok cok az geride kaliyor. Zaten performansli kullanimda 1500`un altina inmezsiniz hic bir zaman. 1500 deviri gectikten sonra 6000 devire kadar I6den cok daha fazla guc uretiyor. Simdi bu durumda I6 daha iyi, atmosferik daha iyi hizlaniyor demek tamamen sacmaliktir. 6000den sonra I6 fazla guc uretmeye basliyor ama zaten 6500 de redline var. Yani sirf baslangictaki 500 devir ve sondaki 500 devirde biraz fazla guc uretebiliyor. O devir araliklari da genelde gunluk kullanimin disindaki devirler.

     turbo besleme   vs  atmosferik

    4 Silindirli turbonun gücü torku 6 silindir atmosferikten yükske olabilir.Ancak BMW nin 6 silindirli magnezyum alaşımlı motorlarının sesi ve keyfini verebileceğini sanmıyorum.

    daha onceki mesajimda belirtmis sesi haric her konu da iyi diye. ses konusuna yapacak bir sey yok malesef. ama turbo I6 de var sonucta ses isteyenin paraya kiyip onu almasi lazim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Ya arkadaslar dogrusal hizlanma vs. diyorsunuz da o sadece hissiyat meselesi atmosferige aliskin oldugunuz icin size oyle geliyor.
    Mesela bakin asagidaki bmw`nin 6 silindiri motorlu ile 4 silindirli turbo motorunun guc karsilastirmasi. 6 silindirin max gucu daha yuksek. Buna ragmen turbo motor sadece 1000-1500 devir arasi cok cok az geride kaliyor. Zaten performansli kullanimda 1500`un altina inmezsiniz hic bir zaman. 1500 deviri gectikten sonra 6000 devire kadar I6den cok daha fazla guc uretiyor. Simdi bu durumda I6 daha iyi, atmosferik daha iyi hizlaniyor demek tamamen sacmaliktir. 6000den sonra I6 fazla guc uretmeye basliyor ama zaten 6500 de redline var. Yani sirf baslangictaki 500 devir ve sondaki 500 devirde biraz fazla guc uretebiliyor. O devir araliklari da genelde gunluk kullanimin disindaki devirler.

     turbo besleme   vs  atmosferik

    4 Silindirli turbonun gücü torku 6 silindir atmosferikten yükske olabilir.Ancak BMW nin 6 silindirli magnezyum alaşımlı motorlarının sesi ve keyfini verebileceğini sanmıyorum.

    daha onceki mesajimda belirtmis sesi haric her konu da iyi diye. ses konusuna yapacak bir sey yok malesef. ama turbo I6 de var sonucta ses isteyenin paraya kiyip onu almasi lazim:)

    Söylediklerim umarım yanlış anlaşılmamıştır.Aracınızı kötülemek gibi bir amacım yoktu.F30 328i Muhteşem bir araç zaten 245 hp nin köküne kadar hakkını veriyor.Ama maalesef Bir atmosferik araç takıntısı olan biriyle konuşuyorsunuzHatta şuan güncel olan bir konum var W210 E430 Alma arefesindeyim.Ve araç 4.3 Litre V8 Olmasına rağmen 279 hp Güç üretiyor.Yani Turbo beslemeli 2Litre 4 Silindirli bir motorla yakın güç sunuyor.Sonuç olarak atmosferiğin tadı başka




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    1.6 atmosferik ten 160 hp alınabiliyor zaten.honda bunu 15 yıl önce başardı.
    Hem ekonomi hem performans hemde sağlamlık olarak kendini defalarca ispatladı.

    Bunu başaramayan diğer firmalar çözümü turbo takarak çözmeye çalıştılar ama ellerine yüzlerine bulastirdilar.

    Birçok marka honda nin patenti altında vtec teknolojisini kullanıyor.
    Vvti Mivec gibi..



    Tam komedi.
    15 yıl önce başarılan şey, günümüzde nerede? Hondanın hangi binek aracında 1.6 160 hp lik motor bulunuyor? veya 1.6 200 hp lik? Madem 1.6 160 hp lik motor hem ekonomik hem performanslı hemde sağlamdıda 15 yıl önce kullanılıp terk edilip sonra neden 1.6 120 hp lik olanı kullanıldı?

    neden mi? Nedenini söyleyeyim. Çünkü hiçbir akıllı tüketici binek aracında, Tam güç devrini 7600 dev/dakikada, 150 Nm yide 7000 devirde istemez.


    Zaten Honda o motoru yapmamış olsaydı şöyle bir maziye baktıklarında hiçbir kıstasları olmayacaktı. Allahtan Honda yapmış ve bırakmış o motoru. Büyük avuntu.
    Fiat 1.4motordan 253 beygir çıkarıyor ford 1 litreden 125 beygir çıkarıyor F1 bile artık 1.6 turbo motora geçti daha ne atmosferiği!?

    Kıyas konusu yaptığınız motorların üretim yılları ile bahsi geçen Vtec in üretim yılını da kıyaslayın lütfen bunları söylerken..




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.