Şimdi Ara

Tüketici seçimlik hakları (daha önce başına gelenler veya bilenler bir baksın lutfen)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • şimdi olay şöyle bizim laptop ın ekran kartı yandı bize 1 ay gibi bir sürede çözülür dediler şimdi tamir edemiyorlarmış ve bizden uygun bir upgrate parası alıp pc yi yükseltme teklifi yapıyorlar yalnız tüketici hakları kanunlarında garanti belgesi kısmında tamir edilemiyorsa seçimlik haklarını kullanabilir diyor 4. madde söyle

    Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)(*)
    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.


    madde 13 .(GARANTİ HAKLARI)Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    size danışmak istediklerim
    1.bu durumda bizden para talep etmeye hakları varmı
    2.bu durumu en uygun ne şekilde çözmeyi teklif etmeliyim
    3.diyelimki pc yi yükseltmeyi kabul ettim benim bozulan bilgisayarımı şimdiki degerinden yoksa benim satın aldıgım degerdenmi saymak zorundalar.
    4.Kısacası hakkımı nasıl aramalıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wingtsun85 -- 3 Haziran 2010; 18:27:03 >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.