Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
605
Cevap
62
Favori
107.604
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok teşekkürler bilgileriniz için...
  • konu için çok teşekkürler. Yararı çok fazla olacaktır.
  • selamlar öncelikle teşekkür ediyorum konuyu açan kişiye

    şimdi birkaç sorum olacak ;
    -----bahsi geçen 30 iş günü firma cumartesi çalışsa yada çalışmasada 36 normal güne mi tekabül ediyor
    -----30 gün geçince anladığım kadarıyla kontrol bizde yani iade değişim vs
    -----eğer para iadeyi seçersek bu meblağ dolar üzerinden geçerlimi tamam dolar faturası diye bir olay yok
    ama bilgisayar oem alışverişlerde şukadar dolar karşılığı şukadar tl ödenmiştir yazıyor
    -----para iadesini aldığımız şirkettenmi yoksa teknikservisten mi taleb ediyoruz bu talepten en geç 7 gün
    süre sonra bize ödemeyi mi yapmak zorundalar yoksa öderiz deyip bi 30 iş günü daha bekletirmiler..

    şimdiden teşekkürler.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arctura -- 20 Mart 2009; 20:26:43 >
  • Gerçekten faydalı bir konu açan ve paylaşımlar için çok teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arctura

    selamlar öncelikle teşekkür ediyorum konuyu açan kişiye

    şimdi birkaç sorum olacak ;
    -----bahsi geçen 30 iş günü firma cumartesi çalışsa yada çalışmasada 36 normal güne mi tekabül ediyor
    -----30 gün geçince anladığım kadarıyla kontrol bizde yani iade değişim vs
    -----eğer para iadeyi seçersek bu meblağ dolar üzerinden geçerlimi tamam dolar faturası diye bir olay yok
    ama bilgisayar oem alışverişlerde şukadar dolar karşılığı şukadar tl ödenmiştir yazıyor
    -----para iadesini aldığımız şirkettenmi yoksa teknikservisten mi taleb ediyoruz bu talepten en geç 7 gün
    süre sonra bize ödemeyi mi yapmak zorundalar yoksa öderiz deyip bi 30 iş günü daha bekletirmiler..

    şimdiden teşekkürler.....

    -Eğer servis Cumartesi günleri çalışıyor ise Cumartesileri dahil edip sayınız.
    -Evet seçim hakkı tamamen size aittir, satıcı kısıtlama getiremez. Ancak dolar konusunda emin olmamakla birlikte Türk Lirası karşılığını alırsınız diye düşünüyorum.
    -Para iadesini şirketten isteyin, fakat bu durumdan satıcı, üretici, ithalatçı vs hepsi ortak olarak sorumlu, sizi yönlendirmeye çalışsalar ithalatçı vs sorumlu diye bile uğraşmayın hakkınızı bildiğinizi gösterin.
    -Para iadesi konusunda kanunu araştırmam gerekecek fakat her bölümde değil ama mesafeli sözleşmelerde 10 gün içinde bedel iadesi yapılır diyor kanunda.Sanırım diğer durumlar içinde aynıdır.Net bir bilgiye ulaşırsam buraya yazarım




  • arkadaşlar ben bir arkadaşımdan şöle duydum.

    Gold bilgisayardan laptop almış.. Atıyorum almış 1000 liraya, ertesi hafta ürün 800 liraya düştü, kampanya fln olmuş..Arkadaş biraz bilgilidir gitmiş haklarımı biliyorum, 30 gün boyunca ürün fiyat farkını talep edebilirim demiş..Ve aradaki farkı almış..Detaylarını tam bilmiyorum olayın ama bu kuralı da biraz daha detaylı anlatabilir misiniz.. Teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: worldismine

    arkadaşlar ben bir arkadaşımdan şöle duydum.

    ****dan laptop almış.. Atıyorum almış 1000 liraya, ertesi hafta ürün 800 liraya düştü, kampanya fln olmuş..Arkadaş biraz bilgilidir gitmiş haklarımı biliyorum, 30 gün boyunca ürün fiyat farkını talep edebilirim demiş..Ve aradaki farkı almış..Detaylarını tam bilmiyorum olayın ama bu kuralı da biraz daha detaylı anlatabilir misiniz.. Teşekkürler..


    Böyle bir durum söz konusu değil.
  • sanayi.gov.tr nin sitesine ne zaman şikayet doldurup yolla ya tıklasam sitede çalışma var diyor, saçma insanlar bunlar çalışma varsa ne diye bana kırk saat yazdırıyorsun oraya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyorhan

    sanayi.gov.tr nin sitesine ne zaman şikayet doldurup yolla ya tıklasam sitede çalışma var diyor, saçma insanlar bunlar çalışma varsa ne diye bana kırk saat yazdırıyorsun oraya

    www.tuketici.gov.tr adresini de deneyebilirsiniz.
  • Tamirat için servislere mal verdiğinizde servis fişinizi alıp saklamayı unutmayınız.
    Ola ki sorunun süreklilik göstermesi halinde bu servis fişlerine ihtiyaç olacaktır...
  • Yok Böyle bir sahtekarlık yaa Arkadaşlar EXA Bilgisayarı öğlen saatlerinde aradım Samsung 2333SW bu ürün mevcutmudur dedim, ilgili arkadaşta Ürünün yanında AYNI GÜN KARGO yazıyorsa mevcuttur dedi ve siparişimi verdim.

    (Üründe %10 luk KDV indirimi vardı) Akşam Call centerden bir bayan aradı ve bu ürün stoklarda yok dedi,o sırada ben tekrar siteye giriş yaptım ve ürünün yanında AYNI GÜN KARGO yazıyor dedim, bu ibare olduğu zaman stoklarda mevcuttur demiştiniz diye hatırlattım.
    Evet doğru dedi.

    Ve Başlıyorr..

    EXA: Monitörlerde DVI-HDMI çıkışlı olanlarda KDV indirimi mevcut değil,aradaki farkı verdiğiniz taktirde ürünü kargolayabiliriz dedi.

    Ben: Ben bu ürünü sipariş verdiğim zaman o anki şartlara göre verdim.Ben ürünü sipariş ettikten 3 saat sonra beni arayıp indirim kalktı diyorsanız o sizin sorunuz bu ürünü benim kabul ettiğim ve ödemesini yaptığım şartlarda göndermek zorundasınız dedim.Sonra dolar mı çıkar, indirim mi kalkar beni ilgilendirmez dedim.

    EXA: Bu şekilde ürünü veremeyiz, farkı vermek zorundasınız yada siparişinizi iptal ediyorum dedi ve kapattı.Ve iptal etmiş.

    Bu yapılan nedir?




  • Bu yapılan tamamen hukuka aykırı bir uygulamadır.Fakat sorun şudur ki ispat niteliğinde belgeler olmadığı sürece elinizde, bunun bir yaptırımı olamıyor.
    Bu gibi durumlarda sayfanın tarihli çıktısını alarak saklamanızı tavsiye ediyorum.Elinizde siparişi verdiğinize dair bir mail kaydı varsa orada mutlaka yazıyordur fiyat bilgileri.Elinizdeki belgeler ile tüketici mahkemesine gidebilirsiniz.

    Bu çıktı örneklerini de paylaşarak yukarıda verdiğim Reklam Şikayetleri linkinden başvurunuzu yapabilirsiniz. Reklam diyince aklınıza televizyonlarda-radyolarda yayınlanan reklamlar gelmesin.Her türlü reklam ve ilanlar dahildir.

    Benim size tavsiyem iadeli taahütlü olarak firmaya durumunuzu yazmanız mağduriyetiniz giderilmediği takdirde elinizde bulunan sayfa örnekleri ile hem tüketici sorunları hakem heyetine hem de Sanayi Ticaret Bakanlığı bünyesinde yer alan Reklam Kurulu Başkanlığına başvuruda bulunacağınızı belirtmeniz.Firmalar çoğu zaman devlette uğraşmaktansa tüketicilerin mağduriyetlerinin giderilmesi yoluna gidiyorlar.




  • Sipariş tamamlanmıştır diye gelen mail duruyor, ve kendi sitesinden de siparişimin resminide aldım.Exa bilgisayara mail atıyorum ve sonucuna göre gerekeni yapacam.

    Sorun 40 TL değil bu miktar ne beni nede onları zengin eder.Amaç bu şekilde müşteriye davranamayacaklarını anlasınlar
  • Özellikle bu gibi durumlarda yazılması taraftarıyım iadeli olarak.
    1-Firmaya yazdığınıza dair elinizde belge olur.
    2-Mailler yetkili kişilere ulaşmaz genelde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahm3tt



    NE OLURSA OLSUN 7 GUN içinde koşulsuz iade hakkımız var diye biliyorum ben eger yoksa biri beni düzeltsin

    Malasef bu hak mesafeli (telefonla-internetten) satışlar için geçerlidir. Mağazalardan aldığınız ürünler için böyle bir hak kanunda öngörülmemiştir.
  • Öncelikle bir hatırlatma yapmak istiyorum.

    Forum Kuralları - Madde 16
    quote:


    16) Sitemizde firmalar ile ilgili yaşadığınız sorunlar, problemler hiç bir nedenle forum sayfalarında dile getirilemez. Sitemiz bu tür şikayetlerin bulunacağı,
    hakkın aranacağı bir kurum değildir. Lütfen ilgili kurumlara başvurunuz. Bu tür mesajlar silinebilir, kitlenebilir uyarıyı göz ardı eden üye uzaklaştırılabilir.

    Takdir edeceğiniz üzere, haklarınızı öğrenmek için firmaların adını belirtmeniz gerekmiyor.

    Vermek istediğim bilgi :
    Faturanız şirket adına ise tüketici kanunu ile belirlenen haklardan istifade edemiyorsunuz
    Çünkü şirketler (tüzel kişiler), ürünlerin ticari amaçla kullanıldığı dikkate alınarak tüketici olarak kabul edilmiyor ve yaşadığınız sorunlar için Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne başvuramıyorsunuz, doğrudan Ticaret Mahkeme'sinde dava açmanız gerekiyor.

    Tabi ki şirketin avukat tutması gerekecektir ve ortalama maliyetler dikkate alındığında, söz konu olan araba gibi yüksek bedelli ürünler olmadıkça hiçbir şirket bu avukat masraflarına katlanmak istemeyecektir.

    Bazı firmalar bu durumu sonuna kadar istismar ediyorlar ve sıkıştıkları zaman "nasılsa bu ürün için mahkemeye gitmezler" diyerek sorumluluklarından kaçıyorlar. Bazı firmalar ise (çok ender) bu konuda bri ayrım yapmayarak, aynen tüketici kanunu maddelerini uyguluyorlar.




  • Ayrıca 30 iş gününde Cumartesi iş gününden sayılmamaktadır. (daha ilginci ise hiç kimse iş günüdür yada değildir diye belge ile de ispatlayamaz çünkü böyle bir belgenin bile varlığı konusu aşikar)

    Bu kapsamda tüketicinin hakları kadar aynı sayılı kanun üreticiyide korumaktadır. Elinizde belgeleriniz ve haklarınızı bilmeden dava açmaya kalkmanız sadece zaman kaybına yol açar.

    Şunuda belirtmekte fayda görüyorum Tüketici hakem heyetlerinin açtığı davaların %95'lik kısmında mahkeme sonucu tüketiciler karlı çıkmaktadırlar. Elbetteki gerekli evraklar olmadan da mahkeme açılamaz.

    Herhangi bir firmadan yeni aldığınız bir ürünü faturası ve garanti belgesini doldurarak aldığınız yere "yeni üründür değişim talep ediyorum onarım değil" bilgisi ile (büyük büyük yazınki görmedik gibi bir bahaneleri olmasın) gönderdiğinizde yetkili servisin kontrolü ve arızaya rastlaması neticesinde DOA kapsamında ürününüzü değişim yada iade yapabilirsiniz. (Bu süre ürünü aldıktan sonra 30 gün içerisindedir dikkat bu süre iş günü değildir)

    Arızalı ürününüz için ürünle birlikte değil ürün firma eline ulaştıktan 10 gün kadar sonra ürünümdeki arızanın 15 gün içerisinde giderilememesi durumunda kullanımım için ilgili kanunda da yer aldığı gibi bir ürün talep ediyorum yazısını kargo ile gönderiniz. En azından ürününüzün eğer uzama gibi bir niyeti varsa bile işlemlerini kısaltacaktır.

    Tabiki arkadaşımızında belirttiği gibi bu haklar sadece Son kullanıcı için geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EagLeEyes -- 8 Nisan 2009; 21:25:27 >




  • Arkadaşlar Benim bi sorum olacak yardımcı olursanız çok sewinirim.

    Yurtdışından 1 sene önce laptop aldım.3 ay önce bozuldu.garantiye götürdim garanti kapsamında olduğunu ve tamiri için yurtdışından parça beklediklerini söylediler ve halaa parçanın gelmesini bekliyorlar nerdeyse 3 ay oldu.bende bu durumun bir süre kısıtlaması olup olmadığını sorduğumda benim haklarımın ne oldugunu sordugumda ise sizin hiçbir hakkınız yok,biz parça gelir gelmez tamir sürecine başlayacağız diyorlar.bende bu konu hakkında servise karşı kendimi savunamıyorum.bu konularda bilgisi olan arkadaşlardan yarım bekliyorum...
  • @x4ero

    Anladığım kadarıyla aldığınız ürünün 1 yıl uluslararası garanti var. Açıkcası ben bu garantinin TC Tüketici Kanununa tabi olduğunu sanmıyorum. Çünkü yurtdışındaki üreticinin sunmuş olduğunu bir garanti. Dolayısıyla azami tamir sürelerini öğrenmek için cihaz ile birlikte gelen garanti belgelerini inceleyebilir, üretici firmanın yurtdışı müşteri hizmetlerine email gönderip, şikayetçi olabilirsiniz.
  • Şu malın tamir süresini 30 iş günü neye göre yapmışlar anlamadım. 30 iş günü demek nerdeyse 2 ay demek yahu. Hele bu bilgisayar bileşenlerinde bir ekran kartınız arızalansa pc kullanılamıyor 2 ay ne yapacak bu insanlar. Yerine bir parça filan geçici verilmeli bence, nereye başvurmak lâzım acaba:)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.