Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti Kararı.. (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
546
Cevap
9
Favori
101.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar (gerçi 8 gündür boş kalmış konu ama:) )

    Ben de kısaca durumumu size belirteyim.Telefonum an itibariyle 3 kez servise verildi(belirttiğim arızalar ise 6yı buldu) ve onarıldı(1 yılı geçmedi henüz).Fakat bugün telefonu aldıktan sonra gelirken bir sorun olduğunu daha farkettim.Aslında zamanım olsaydı geri dönerdim ama geçmişti.
    Şimdi size sorularım,biliyorsunuz ki yeni yasada 1 yıl içerisinde 4 kez arıza çıkaran ürün üzerine para iadesi hakkımızı kullanabiliyoruz..
    Diyeceğim ise,
    1-)hiç birşey olmamış gibi telefonumu 4.kez servise verip,tamir edilmesini mi bekleyeyim.Çünkü sonunda 4 belgeyle Hakem Heyetine başvurabilirim?
    2-)Hiç bu para iadesi konusunu serviste dile getirmeyip,direkt Tüketici hakları hakem heyetine başvurabilir miyim? (çünkü hiç muhattap olmak istemiyorum servisle.direkt 1. sorumlu Samsung'la muhatap olurum).
    3-)Karar aleyhimize sonuçlanırsa herhangi bir yükümlülükle karşılabilir miyiz?
    4-)Telefonun faturası benim adıma değil,ben kredi kartı kullanmadığım için annemin kartıyla almıştık.Ama servisin ilk kaydından son kaydına kadar benim adım geçiyor hep..Sizce bu faturadaki isim kısmı sıkıntı çıkartır mı?

    Şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum,hem yapmış olduğunuz hem de yapacak olacağınız paylaşımlar için




  • @Müteferric
    direkt tüketici hakem heyetine git hocam , durumu izah et .onlar sana durumu anlatır. çok yüksek bir ihtimalle lehine karar çıkar

    paranı annenin hesabına yatırırlar hocam eğer faturada onun adı geçiyorsa
  • iyi günler, bir kaç ay önce vatan bilgisayardan bilgisayar aldım anakartı sorunlu çıktı değişim yaptım, aynı anakartla şimdi tekrar testte bilgisayarım 4 temmuzda verdim servise ancak hala aramadılar.nette ki tamir için iş günü araştırmalarım da kafam biraz karıştı cumartesi günleri iş günü sayılır mı ? sayılmaz mı ? 30 iş günü süresi dolduğunda parçalarını teker teker alıp topladığım bilgisayarımı geri verip para iadesi alabilir miyim ? teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hirotaro

    @Müteferric
    direkt tüketici hakem heyetine git hocam , durumu izah et .onlar sana durumu anlatır. çok yüksek bir ihtimalle lehine karar çıkar

    paranı annenin hesabına yatırırlar hocam eğer faturada onun adı geçiyorsa


    Teşekkür ederim.Bugün gittim hakem heyetine bana fatura kimin adınaysa onun başvuru yapabilceğini söylediler :/ Ardından İzmir merkezi aradım,oradan da aynı cevabı aldım ve ekledi '' açıklama kısmına kullanıcının kendiniz olduğunu ekleyebilir,telefon numarası kısmına kendi numaranızı yazabilir,imza kısmına fatura sahibinin yanında siz de imza atabilirsiniz'' diye.
    Aslında ben Samsung karşısında tek muhatabın kendim olmasını istiyoru.Annemi bu işlerle hem uğraştırmak istemiyorum,hem de bu konuya bizzat ben hakimim...Bakalım,yarın telefonu yine vereceğim orada da dile getiririm para iadesini belki..Hallolduktan sonra 4. belge mi de alıp THHye başvurmayı düşünüyorum,tabi annemin imzasıyla olacak artık.




  • 1 ay kadar önce hepsiburadadan aldığım huawei ideos x5 marka telefonun kronik sorunları var
    1 - Kasa açıklığı ve bundan kaynaklı açık yerden ışık sızması
    2 - Ahize problemi (Ses karşı tarafa yetersiz,derinden ve boğuk gidiyor kısaca anlaşılamıyor)
    3 - Telefonda wifi olmasına rağmen bazı modemlere bağlanmıyor
    Bu sebeplerden dolayı telefonumdan memnun değilim ve para iadesi talep etmek istiyorum
    En önemlisi wifi olmasına rağmen bazı modemlere bağlanmıyor bu sebeple bece ayıplı ürün kamsamına girmesi lazım
    Sizce ne yapmalıyım direk TMHHmi başvurayım yoksa telefon KVK garantili orayamı yoksa hepsiburadayamı yollayım
    Telefonun değişmesi bu kronik sorunları gidemeyeceği için özellikle para iadesi talep etmek istiyorum
    Bi fikir verirseniz sevinirim özellikle bu ayıplı ürün konusunda (wifi modem sorunu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErsinBoz -- 11 Ağustos 2011; 13:36:47 >
  • Şöyle bir bilgi var belki işine yarayabilir :


    AYIPLI MAL VE HİZMETLERDE HAKLARIMIZ VE HAK ARAMA YOLLARI
    http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=56
  • Bugün TSHH'ye gittim ve durumu anlattım gayet ilgili davrandılar ama kanundan pek fazla haberleri yokdu heralde illa 3 kere aynı arıza yapması muhabbetini anlattılar
    bende kanuna bakmalarını rica ettim

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    özellikle bu kısma baktık tabi hata bende tam okumamışım
    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür yazısı üzerine önce satıcı ile görüşmemi ve geri dönüş olmazsa onlara yazdığım mailin çıktısı ile onlara gelmemi söylediler
    dedim hepsiburada çok yavaş çalışır 30 iş gününü geçmesin dedi mail attığın tarih yani bugün önemlidir dedi tamam dedim
    bugün hepsiburadaya bir avukat havaları ile bi mail attım bakalım ne olucak umarım istediğimi alırım.




  • konuyu takip ediyorum Ersin dostum. kartları iyi günlerde kullan
  • hepsiburadadan cevap geldi
    Değerli Müşterimiz, Sitemizden doldurmuş olduğunuz İADE/ARIZA/DEĞİŞİM formuna istinaden yapmış olduğumuz inceleme sonucunda, ürünlerinizin tarafımızdan işlem yapılacak kriterlere sahip olduğu belirlenmiştir. Ürünlerinizi, size verilen KARGO KODU ile birlikte en kısa zamanda bize gönderebilirsiniz.
    bu herkese yapılan standart bişey galiba bu durumu yaşan arkadaşlar şimdi hepsiburada ne yapmaya çalışcak ne diyecek bana önceden hazırlıklı olayım.
  • İyi bir gelişme gibi ama, dediğin gibi standart, yani sıradan bir cevap/uygulama olup olmadığını ben de merak ettim...
  • sonuç olarak 1 gün içinde mail olarakda geri dönmeleri iyi birşey
    bugün telefonu yurtiçi kargoyla alıcı ödemeli olarak gönderim faturanın kopyasını ve tüm aksesuarları koydum kutusuna
    bakalım telefon ellerine ulaştıkdan sonra ne kadar zaman içinde dönüş yapcaklar ve sonuç ne olcak.
    bu arada heran ban yiyebilirim veya yazdıklarım silinebilir
    başka bi konuyada bu şekilde HB ile yaşadıklarımı yazdım ve yazdıklarımı onaylamıyolar.
    sonuçda ben bu yolla ürün bedelini geri alırsam herkes için bi yol olucak ve herkes bundan faydalanmak isticek
    ama ben gerçekden kullanamadığım için geri vermek istiyorum telefonu umarım sonuç alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErsinBoz -- 16 Ağustos 2011; 1:16:08 >
  • arkadaslar beni bi konuda bilgilendirirseniz sevinirim.Konu şu;
    benim telefonum 4 kez servise gitti thh aya basvursam para iadesi alabilir miyim
    birde telefonun fatura bedeli 450 lira para iadesi kararı cıkması için ve elime para gecmesi için ne kadar sure gecer
    simdiden tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczmgulden

    arkadaslar beni bi konuda bilgilendirirseniz sevinirim.Konu şu;
    benim telefonum 4 kez servise gitti thh aya basvursam para iadesi alabilir miyim
    birde telefonun fatura bedeli 450 lira para iadesi kararı cıkması için ve elime para gecmesi için ne kadar sure gecer
    simdiden tesekkurler




    1 yıl içerisinde 4 kere yaptıysa evet (yani fatura tarihinden itibaren 1 yıl) TTH ile görüşün derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczmgulden

    arkadaslar beni bi konuda bilgilendirirseniz sevinirim.Konu şu;
    benim telefonum 4 kez servise gitti thh aya basvursam para iadesi alabilir miyim
    birde telefonun fatura bedeli 450 lira para iadesi kararı cıkması için ve elime para gecmesi için ne kadar sure gecer
    simdiden tesekkurler




    eğer para iadesi konusunda haklıysan TSHH'de işlemler 2-3 ay arası sürer tahmini olarak
  • evet bir yılda 4 kez servise gitti hatta telefonum servisteydi bugun kargoyla geldi birazdan thh gitcem zaten:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczmgulden

    evet bir yılda 4 kez servise gitti hatta telefonum servisteydi bugun kargoyla geldi birazdan thh gitcem zaten:)


    Umarım sonuç olumlu olur.Benim kafama şu takıldı,''telefon servisteydi,bugün kargoyla geldi'' dediniz.Servise teslim ettikten sonra,servis başka bir şehre(ana merkeze) mi yollamıştı telefonu?Oradan reddedilip mi geri gönderildi size?
  • yok ankaradaki ana servise kargoyla ben yollamıstım onlarda yapmış tekrar yollamıslar fakat ben bugun thh gittim ordaki çalısan bana bi tane daha sorunu olması gerekio dedi zaten benim telefonumun sorunu kasasının kararmasıydı 2 kez kasa değişti simdi bi daha kararmasını beklesem en az 2 ay gecmesi lazım napcagımı bilmiorum sarj sorunuyla göndermeyi düsünüorum ama kabul görmeye bilir.
  • Telefonun 4 kez servise gittiğini söylemiştiniz yeni yasada bu yeterli.
    Diğer taraftan size 1 kez daha sorun çıkarması gerektiğini söylemişlerse muhtemelen eski şartlar üzerinden konuşmuşlar (1 yıl içerisinde aynı arızanın 2den fazla,farklı arızaların 4den fazla olması gerekir)

    Hala bu konuda doğru dürüst bir bilgi yok.Yeni şartların geriye dönük işleyip işlemediği konusunda.Her kafadan bir ses çıkıyor.Yaklaşık 2 yıllık telefonumla servise gidiyorum,bana yasa değişti.Yeni yasadan uygulanır diyor.THH'yi arıyorum biri yeni yasa diyor,diğeri o tarihten önce aldığınız için ''eski yasaya'' göre kabul edilir diyor.

    Neyse,sizin telefonun 1 sorun daha çıkarması eski-yeni her iki koşulda da hak kazanmanız manasına geliyor.Şarj bariz bir sorunsa bence teslim edebilirsiniz.Mesela benim telefonum şarjı dolduktan birkaç saat sonra 2 bar'a düşüyordu hemen.1 gün yetmiyordu şarjı.

    Siz telefonu ne zaman almıştınız?




  • Ben telefonu haziran 2010 da almıstım.Bana birkez daha sorun çıkarması gerekiyor denilince bende peki ilk servise gidişi üzerinden 1 yıl geçmiş olması şart mı diye sordum o da bana hayır garanti kapsamı boyunca 4den fazla sorun çıkarması yeterli, birkez daha sorun çıkarsın öyle gel biz hallederiz dedi. Simdi kime inancağımı şasırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczmgulden

    yok ankaradaki ana servise kargoyla ben yollamıstım onlarda yapmış tekrar yollamıslar fakat ben bugun thh gittim ordaki çalısan bana bi tane daha sorunu olması gerekio dedi zaten benim telefonumun sorunu kasasının kararmasıydı 2 kez kasa değişti simdi bi daha kararmasını beklesem en az 2 ay gecmesi lazım napcagımı bilmiorum sarj sorunuyla göndermeyi düsünüorum ama kabul görmeye bilir.


    Kanunun ilgili maddesi derki


    Ayrıca malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması ( aynı arızanın 2 den fazla olması kalktı) durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilmektedir.


    ayrıca : 30işgünü de 20işgününe indirilmiş ve cts günleri de işgününden sayılmaktadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 17 Ağustos 2011; 17:24:40 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.