Şimdi Ara

TT Taahhüt devam ederken ev internetini iptal ettirdim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    Geçen yıl Türk Telekom'dan ev interneti için 2 yıl taahhütlü 24 Mbps'e kadar hızı 104,90 TL'ye anlaştım.

    Mesut Çevik'in Donanım Haber'de Tüketici Mahkemesi yetkilisi ile yaptığı programı bugün izledim. Videoda ki yetkili beyefendi 1 yıl üstü yapılan taahhütlü anlaşmaların kanunen bir geçerliliğinin olmadığını, istediğimiz zaman hiç bir ceza ödemeden ücretsiz cayma hakkımızın olduğunu söyledi. Bende buna istinaden taahhütümün bitmesine daha 11 ay varken gittim aboneliğimi kapattırdım. Türk Telekom bayisi 1340 TL cayma cezası çıkacak dedi. Akşam eve geldim. İnternetim kesilmiş. Çağrı merkezini aradım 1 hafta sona hattın komple iptal olacağını söyledi.

    Cayma cezası geldiği gibi ödemeyeceğim ve hemen Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapacağım.

    Kanun Maddesi :

    ALTINCI BÖLÜM

    Abonelik Sözleşmesinin Feshi ve Sonuçları

    Sözleşmenin feshi

    MADDE 22 – (1) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.


    Kanun maddelerinin tamamının olduğu link :





    Mesut Çevik'in Donanım Haber'de ki programı : ( Buradaki videoyu mutlaka ama mutlaka izleyin)



    Süreçle ilgili gelişmeler olunca ekleyeceğim.

    Bu gibi durumla karşılaşanlar varsa onlarda yorum yazarsa daha iyi olur.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi granma79 -- 14 Ekim 2020; 21:16:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Türk Telekom Ev İnternetini İptal Ettirme Adımları

    Taahhüdünüz devam ederken ev internetinizi iptal ettirmek istemeniz durumunda uymanız gereken adımlar şu şekildedir:

    • Türk Telekom Müşteri Hizmetlerini arayın: 0850 470 70 00 numaralı telefonu arayarak müşteri hizmetleri temsilcisine bağlanabilirsiniz.

    • İptal etme talebinizi bildirin: Temsilciye Türk Telekom ev internetinizi iptal etmek istediğinizi bildirin.

    • Taahhüt cezası hakkında bilgi alın: Taahhüdünüzün süresi ve iptal nedeniyle ödemeniz gereken ceza tutarı hakkında bilgi alın.

    • İptal prosedürünü tamamlayın: Temsilci, iptal prosedürünü tamamlamak için gerekli adımları size iletecektir. Bu adımlar genellikle sözleşmenin feshedilmesi ve cihazların iade edilmesini içerir.

    • Ek ücretlerin olup olmadığını öğrenin: İptal işlemine ek olarak bir fesih ücreti veya erken iptal cezası gibi ek ücretler olup olmadığını sorun.

    • İptal tarihini onaylayın: İnternet hizmetinizin ne zaman iptal edileceğini onaylayın.

    Önemli Notlar:

    • İptal işlemi, iptal talebinizin müşteri hizmetlerine iletildiği tarihten itibaren başlar.
    • Cihazlarınızı iade etmeniz halinde, iade belgesinin bir kopyasını saklayın.
    • İptal cezası, taahhüdünüzün süresine ve kalan süresine göre değişir.
    • İptal işleminin tamamlanması genellikle birkaç iş günü sürer.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Gelişmeleri aktarırsan bilgilenmiş oluruz hocam. Takip

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emsal karar olarak ekleyebilirsiniz dosyanıza. 24 aylık taahüttü aboneliği iptal edip ödediğimiz cayma bedelini geri aldık.

    TT Taahhüt devam ederken ev internetini iptal ettirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xSwindLer -- 14 Ekim 2020; 21:33:55 >
  • Burada bu konu her açıldığında yırtınıyorum. O videodan gaza gelerek aboneliği iptal etmeyin diye. Bunu bir şey biliyor da söylüyorum. Videoda izlediğiniz şahıs tüketici başvuru merkezi onursal başkanı Aydın Ağaoğlu. Kendisini bizzat tanıyorum ve o derneğin uzman ekibindeyim. Aydın beyin söyledikleri her ne kadar doğru olsa da, Türkiye'deki hakem heyetlerinin büyük çoğunluğu o maddeye göre karar vermiyor. O şekilde yola çıkarak hakkını alanların sayısı üç beş tane ancadır. Geriye kalan herkes mağdur. Hatta bu konuda bir hakem heyetinin reddettiği emsal bir kararı paylaşıyorum. Keşke aboneliği iptal etmeseydiniz muhtemelen siz de kaybedeceksiniz TT Taahhüt devam ederken ev internetini iptal ettirdim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • xSwindLer X kullanıcısına yanıt
    O maddeden yola çıkarak davayı kazanan Türkiye'deki üç beş şanslı kişiden birisiniz. Onun dışında binlerce kişi kaybediyor. Muhtemelen bu arkadaş da davayı kaybedecek. Belki sizin emsal karardan yola çıkarak şansı olur. rica etsem özel bilgileri gizleyerek Kara tutanağının tam halini benimle paylaşır mısınız?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Iyi de kanunda ceza ödenmez diyor.
    Ttnet ise ceza kesmiyor sadece verdiği indirimleri geri alıyor.
    Şimdiden geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt

    Karar kağıdı şuan elimde değil maalesef. E devlettende baktım görünmüyor karar kısmında. Gün içerisinde bulmaya çalışacağım kağıdı sonra paylaşırım.


    Aslında ben bu anlaşmazlığı farklı bir maddeye dayanarak açmıştım. Abonelik açılalı 14 gün olmadığı için ilk 14 gün içerisinde cayma bedeli ödemeden feshetmek istediğimi belirten bir şikayet metni yazmıştım. Ama heyet farklı bir maddeye dayanarak haklı bulmuş beni ki doğal olarak haklı olan taraf bendim zaten. Birazda heyete bağlı bir durum bu galiba. 6502 sayılı kanunda açıkça yazıyor bu durum.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • xSwindLer X kullanıcısına yanıt
    Açıkça yazmıyor işte. O maddede taahhütlü aboneliğe dair bir ibare yazmıyor.
    Hatta o videoda konuşan başkanımız Aydın Ağaoğlu Bey, tüketici hakları dairesi genel müdürlüğünün hakem heyetlerine bu maddeyi almamaları konusunda uyarıda bulunduğunu söylüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt

    Bahsi geçen videoyu izlemedim hocam, ama 6502/52'de açıkça yazdığını düşünüyorum. Yanlış bilgiye sahipsem düzeltin lütfen.


    6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN


    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm



    Abonelik sözleşmeleri

    MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir.


    (2) Yazılı veya mesafeli olarak kurulan bu sözleşmelerin bir nüshasının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.


    (3) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.

    (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

    (5) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin aboneliğe son verme isteğini yönetmelikle belirlenen süreler içinde yerine getirmekle yükümlüdür. Aboneliğin belirlenen süreler içinde sona erdirilmediği durumlarda, bu sürelerin bitiminden itibaren mal veya hizmetten yararlanılmış olsa dahi, tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemez. Satıcı veya sağlayıcı, fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden itibaren on beş gün içinde tüketici tarafından ödenmiş olan ücretin geri kalan kısmını kesinti yapmaksızın iade etmekle yükümlüdür.

    (6) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedilmesi ile ilgili bildirim ve taleplere ilişkin işlemleri yerine getirmek üzere gerekli tedbirleri almak ve gerektiğinde uygun bir sistem kurup bu sistemi kesintisiz olarak açık tutmakla yükümlüdür.


    (7) Sözleşmenin zorunlu içeriği, tüketici ile satıcı ve sağlayıcının hak ve yükümlülükleri ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.





  • xSwindLer X kullanıcısına yanıt
    İşte bu madde açık değil. Bu maddeye güvenmeyin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hp_anka

    Burada bu konu her açıldığında yırtınıyorum. O videodan gaza gelerek aboneliği iptal etmeyin diye. Bunu bir şey biliyor da söylüyorum. Videoda izlediğiniz şahıs tüketici başvuru merkezi onursal başkanı Aydın Ağaoğlu. Kendisini bizzat tanıyorum ve o derneğin uzman ekibindeyim. Aydın beyin söyledikleri her ne kadar doğru olsa da, Türkiye'deki hakem heyetlerinin büyük çoğunluğu o maddeye göre karar vermiyor. O şekilde yola çıkarak hakkını alanların sayısı üç beş tane ancadır. Geriye kalan herkes mağdur. Hatta bu konuda bir hakem heyetinin reddettiği emsal bir kararı paylaşıyorum. Keşke aboneliği iptal etmeseydiniz muhtemelen siz de kaybedeceksiniz

    Kanun açık ve net. Bu maddeleri aynı kurumun farklı illerde bulunan temsilcilikleri nasıl farklı karar verir akıl mantık almıyor. Gerçi burası Türkiye her şey mümkün.! Ben yine de kararlıyım. Kaybedeceğimi bilsem dahi hattımın iptalini istedim.


    Bugün çağrı merkezinden dönüş yaptılar. Aşağıdaki teklifleri yaptılar kabul etmedim. İsterseniz eski müşterimizsiniz hattınızı başka bir arkadaşınıza 42 TL karşılığı devredin dediler. Arkadaşlarıma soracağım. kabul ederlerse devir yaparız,olmadı iptal isteğime devam ederim.


    24 ay taahhütlü 12 Mbps sınırsız+kotasız : 74,90 TL

    24 ay taahhütlü 24 Mbps sınırsız+kotasız : 99,00 TL





  • Ben de ettirecektim ama cesaret edemedim, 8mbit hızım vardı, YouTube 4K videoları açmıyordu, aradım 16 ya çıkarttım, şimdi yine açmıyor, teknik konulardan çok anlamıyorum ama bir sitede hızım y görünüyor ? Bunu sebep gösterip taahhüt bozulamaz mı acaba ?

    TT Taahhüt devam ederken ev internetini iptal ettirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LİVERPOOLYWNA -- 15 Ekim 2020; 15:56:38 >
  • granma79 kullanıcısına yanıt
    Kanun açık ve net değil. Hakkınızı sonuna kadar aramanız güzel bir şey. Bir tüketici uzmanı olarak her zaman bunu savunuyorum. Fakat sonunda pişman olabilirsiniz dikkatli olun doğru adımlar atın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LİVERPOOLYWNA

    Ben de ettirecektim ama cesaret edemedim, 8mbit hızım vardı, YouTube 4K videoları açmıyordu, aradım 16 ya çıkarttım, şimdi yine açmıyor, teknik konulardan çok anlamıyorum ama bir sitede hızım y görünüyor ? Bunu sebep gösterip taahhüt bozulamaz mı acaba ?

    Şimdi aradım, buradan hızınız 14 görünüyor diyor, ben tabletten bakıyorum 8 görünüyor, kız modem firmasını arayın diyor





  • Ben bir şey sormak istiyorum konu açılmışken. 2 buçuk aydır arızam çözülmediği için internet hizmeti alamıyorum ve faturasını ödüyorum. Aboneliğimi iptal ettirsem cayma bedelinde problem yaşar mıyım? Tüketici hakem heyetinde konu lehime çözülür mü?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LİVERPOOLYWNA kullanıcısına yanıt

    tablet eskiyse 8 mbps çeker ona değil modem değerlerine girin bakın doğrusu orada ona nasıl bakacam derseniz internette arayın.

  • Carpe Vita kullanıcısına yanıt
    2.5 aydır çözülmeyen arıza ayıplı hizmettir ve sözleşmeyi feshetme hakkınız vardır. Öncelikle
    tuketicisikayet.btk.gov.tr
    BTK Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi
    https://tuketicisikayet.btk.gov.tr
    adresine e-devlet şifrenizle girerek şikayet kaydı oluşturun. Sözleşmenin cayma bedelsiz feshini isteyin. Gelen cevabı benimle paylaşın. Hakem heyeti konusunda da yardımcı olayım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
  • muratoto kullanıcısına yanıt
    Tam olarak neyine göz atayım. Çok mesaj var o konuda

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.