< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi granma79 -- 14 Ekim 2020; 21:16:8 > |
TT Taahhüt devam ederken ev internetini iptal ettirdim.
-
-
Gelişmeleri aktarırsan bilgilenmiş oluruz hocam. Takip -
Emsal karar olarak ekleyebilirsiniz dosyanıza. 24 aylık taahüttü aboneliği iptal edip ödediğimiz cayma bedelini geri aldık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xSwindLer -- 14 Ekim 2020; 21:33:55 > -
-
O maddeden yola çıkarak davayı kazanan Türkiye'deki üç beş şanslı kişiden birisiniz. Onun dışında binlerce kişi kaybediyor. Muhtemelen bu arkadaş da davayı kaybedecek. Belki sizin emsal karardan yola çıkarak şansı olur. rica etsem özel bilgileri gizleyerek Kara tutanağının tam halini benimle paylaşır mısınız? -
Iyi de kanunda ceza ödenmez diyor.
Ttnet ise ceza kesmiyor sadece verdiği indirimleri geri alıyor.
Şimdiden geçmiş olsun. -
Karar kağıdı şuan elimde değil maalesef. E devlettende baktım görünmüyor karar kısmında. Gün içerisinde bulmaya çalışacağım kağıdı sonra paylaşırım.
Aslında ben bu anlaşmazlığı farklı bir maddeye dayanarak açmıştım. Abonelik açılalı 14 gün olmadığı için ilk 14 gün içerisinde cayma bedeli ödemeden feshetmek istediğimi belirten bir şikayet metni yazmıştım. Ama heyet farklı bir maddeye dayanarak haklı bulmuş beni ki doğal olarak haklı olan taraf bendim zaten. Birazda heyete bağlı bir durum bu galiba. 6502 sayılı kanunda açıkça yazıyor bu durum.
-
Açıkça yazmıyor işte. O maddede taahhütlü aboneliğe dair bir ibare yazmıyor.
Hatta o videoda konuşan başkanımız Aydın Ağaoğlu Bey, tüketici hakları dairesi genel müdürlüğünün hakem heyetlerine bu maddeyi almamaları konusunda uyarıda bulunduğunu söylüyor. -
Bahsi geçen videoyu izlemedim hocam, ama 6502/52'de açıkça yazdığını düşünüyorum. Yanlış bilgiye sahipsem düzeltin lütfen.
6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm
Abonelik sözleşmeleri
MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmesi, tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmelerdir.
(2) Yazılı veya mesafeli olarak kurulan bu sözleşmelerin bir nüshasının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.
(3) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.
(4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.
(5) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin aboneliğe son verme isteğini yönetmelikle belirlenen süreler içinde yerine getirmekle yükümlüdür. Aboneliğin belirlenen süreler içinde sona erdirilmediği durumlarda, bu sürelerin bitiminden itibaren mal veya hizmetten yararlanılmış olsa dahi, tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemez. Satıcı veya sağlayıcı, fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden itibaren on beş gün içinde tüketici tarafından ödenmiş olan ücretin geri kalan kısmını kesinti yapmaksızın iade etmekle yükümlüdür.
(6) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedilmesi ile ilgili bildirim ve taleplere ilişkin işlemleri yerine getirmek üzere gerekli tedbirleri almak ve gerektiğinde uygun bir sistem kurup bu sistemi kesintisiz olarak açık tutmakla yükümlüdür.
(7) Sözleşmenin zorunlu içeriği, tüketici ile satıcı ve sağlayıcının hak ve yükümlülükleri ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.
-
İşte bu madde açık değil. Bu maddeye güvenmeyin -
quote:
Orijinalden alıntı: hp_anka
Burada bu konu her açıldığında yırtınıyorum. O videodan gaza gelerek aboneliği iptal etmeyin diye. Bunu bir şey biliyor da söylüyorum. Videoda izlediğiniz şahıs tüketici başvuru merkezi onursal başkanı Aydın Ağaoğlu. Kendisini bizzat tanıyorum ve o derneğin uzman ekibindeyim. Aydın beyin söyledikleri her ne kadar doğru olsa da, Türkiye'deki hakem heyetlerinin büyük çoğunluğu o maddeye göre karar vermiyor. O şekilde yola çıkarak hakkını alanların sayısı üç beş tane ancadır. Geriye kalan herkes mağdur. Hatta bu konuda bir hakem heyetinin reddettiği emsal bir kararı paylaşıyorum. Keşke aboneliği iptal etmeseydiniz muhtemelen siz de kaybedeceksinizKanun açık ve net. Bu maddeleri aynı kurumun farklı illerde bulunan temsilcilikleri nasıl farklı karar verir akıl mantık almıyor. Gerçi burası Türkiye her şey mümkün.! Ben yine de kararlıyım. Kaybedeceğimi bilsem dahi hattımın iptalini istedim.
Bugün çağrı merkezinden dönüş yaptılar. Aşağıdaki teklifleri yaptılar kabul etmedim. İsterseniz eski müşterimizsiniz hattınızı başka bir arkadaşınıza 42 TL karşılığı devredin dediler. Arkadaşlarıma soracağım. kabul ederlerse devir yaparız,olmadı iptal isteğime devam ederim.
24 ay taahhütlü 12 Mbps sınırsız+kotasız : 74,90 TL
24 ay taahhütlü 24 Mbps sınırsız+kotasız : 99,00 TL
-
Ben de ettirecektim ama cesaret edemedim, 8mbit hızım vardı, YouTube 4K videoları açmıyordu, aradım 16 ya çıkarttım, şimdi yine açmıyor, teknik konulardan çok anlamıyorum ama bir sitede hızım y görünüyor ? Bunu sebep gösterip taahhüt bozulamaz mı acaba ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LİVERPOOLYWNA -- 15 Ekim 2020; 15:56:38 > -
Kanun açık ve net değil. Hakkınızı sonuna kadar aramanız güzel bir şey. Bir tüketici uzmanı olarak her zaman bunu savunuyorum. Fakat sonunda pişman olabilirsiniz dikkatli olun doğru adımlar atın. -
quote:
Orijinalden alıntı: LİVERPOOLYWNABen de ettirecektim ama cesaret edemedim, 8mbit hızım vardı, YouTube 4K videoları açmıyordu, aradım 16 ya çıkarttım, şimdi yine açmıyor, teknik konulardan çok anlamıyorum ama bir sitede hızım y görünüyor ? Bunu sebep gösterip taahhüt bozulamaz mı acaba ?
Şimdi aradım, buradan hızınız 14 görünüyor diyor, ben tabletten bakıyorum 8 görünüyor, kız modem firmasını arayın diyor
-
Ben bir şey sormak istiyorum konu açılmışken. 2 buçuk aydır arızam çözülmediği için internet hizmeti alamıyorum ve faturasını ödüyorum. Aboneliğimi iptal ettirsem cayma bedelinde problem yaşar mıyım? Tüketici hakem heyetinde konu lehime çözülür mü? -
tablet eskiyse 8 mbps çeker ona değil modem değerlerine girin bakın doğrusu orada ona nasıl bakacam derseniz internette arayın.
-
2.5 aydır çözülmeyen arıza ayıplı hizmettir ve sözleşmeyi feshetme hakkınız vardır. Önceliklehttps://tuketicisikayet.btk.gov.tr adresine e-devlet şifrenizle girerek şikayet kaydı oluşturun. Sözleşmenin cayma bedelsiz feshini isteyin. Gelen cevabı benimle paylaşın. Hakem heyeti konusunda da yardımcı olayım -
Teşekkürler hocam -
Hocam şu konuyada bi göz atarmısın.
-
Tam olarak neyine göz atayım. Çok mesaj var o konuda
Benzer içerikler
- no wan ip warning
- hgw modem nedir
- ttnet kullanıcı adı şifre öğrenme
- türk telekom altyapı dilekçesi
- 444 0 375
- 1 yıldan uzun taahhüt cayma bedeli
- internet yavaşladı
- sim kart takılı servis yok
- ev interneti fiyatları 2024
- türk telekom taahhütsüz internet
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X