Şimdi Ara

TSI varken neden dizel (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
162
Cevap
2
Favori
7.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihdk

    Benzinli araç yüzdesi ve fiyatları aynı olsa bile yakalama imkanı yok ama dizel uzun yol yapanlar için tercih sebebi olur.
    Uzun yolda TSI ile daha az yakarsın. Şehir içi çok gezenler için belki dizel tercih sebebidir ama şehir dışı asla.

    Yıllardır Antalya - İstanbul arası gider gelirim

    1.3 Multijet Punto 4.9 lt Çok sakin sürüş 100 ü geçmeden
    1.6 i-Vtech Otomatik Civic 8lt 120 140 arası
    2.0 HDI Partner 7.9 lt 100 ü geçmeden
    1.6 CRDI Otomatik Ceed 6.5 lt 120 140 arası
    1.2 TSI DSG Leon 4.5 lt 100 120 arası

    Bu araçlarla aynı yolu yaptım.
  • Hiç 1.3 cdti binmeyen adamın yorumu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Benim açımdan tsi motor aşırı gereksiz, zaten vag grup çoğu versiyonda dizel rakibi fiyatına satıyor tsi motoru, ne anladım ben bu işten?

    Vag grubu almak isteyen, zaten pahalı olan tsi motor üstüne dizel farkı da vermek istemeyenler alıyor işte. Tsi motordan daha ucuza atmosferik seçenek sunsalar %90 o tercih edilir, doğruya doğru.
    Sirf turbo benzinli ve C sinifi bir arac istedigim icin Golfe yoneldim. Benzinin seriligi ve sessizligi, turbonun torku bir arada. Yokusta devirden dusmeden 1.4 benzinli araca binmek hatta ve hatta neredeyse dizel torku oldugu icin (200nm) vites yukselterek gitmek cok ayri bir keyif. Yakit olarak dizel kadar az yakmiyor tabii ki ama arkadasimin 1.6 atmosferik golfunun yarisi kadar yakiyor neredeyse. (12 lt onun, 7.2 lt benim istanbul sehirici ortalamamiz var)

    Sehirdisi ortalamam 5.5 lt (110-130 bandinda)
    Sehirici ortalamam 7.2 lt (istanbul trafigi)
    Sessizlik
    Konforlu ve esnek bir motor
    Serilik
    Kisin cok cabuk isinan motor ve klima
    9 saniye 0-100 verisi ve performans istendiginde asla uzmeyen bir motor
    Dpf derdi yok
    Bakimlari daha ucuz

    Varsin dizelden 2 lt fazla yaksin. Ha basinca fark 5 lt olur ona bisey diyemem de sanki surekli basabiliyoruz bu radarlarda, bu trafikte. Ayda yilda bir.

    Simdi ben neden dizel veya tork fakiri atmosferik tercih edeyim? Hadi dizel tartisilir, ayni fiyat olsa sirf ekonomi icin alinabilir fakat atmosferigin ne artisi var yakit veya performans yonunden?

    Turbo benzinliye binmeden atmosferik ovmeyin su forumda. Komik oluyorsunuz.

    Millet gelmis 1.3-1.4 0-100u 13-14 saniye olan dizel motorlarla “ben daha az yakiyom ehiehiehi” diye hava atmaya calisiyor aklinca. 5 sene 1.4 tdci fiestaya bindim. Sollamaya cikarken iki kez dusunurdum. Acil bir durumda gaza basip kurtulabilir miyim diye 3 kez dusunurdum. Yolda biri hizimi kesse hizlanabilmek icin kufur ederdim. Kisin 10 km gecmeden motor isinmazdi, arabada eldiven takardim. Ha evet 2 litre az yakiyordum. O size gore cok daha iyi bir motordur eminim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 16 Mayıs 2019; 18:24:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Uzun yolda TSI ile daha az yakarsın. Şehir içi çok gezenler için belki dizel tercih sebebidir ama şehir dışı asla.

    Yıllardır Antalya - İstanbul arası gider gelirim

    1.3 Multijet Punto 4.9 lt Çok sakin sürüş 100 ü geçmeden
    1.6 i-Vtech Otomatik Civic 8lt 120 140 arası
    2.0 HDI Partner 7.9 lt 100 ü geçmeden
    1.6 CRDI Otomatik Ceed 6.5 lt 120 140 arası
    1.2 TSI DSG Leon 4.5 lt 100 120 arası

    Bu araçlarla aynı yolu yaptım.

    Alıntıları Göster
    Uzun yol rotam Ankara - Afyon Çay - Emirdağ - Eğirdir - Sütçüler rotasını kullandım yol düz yol değil, dizel burada avataj sağladı. aynı yolu hem VTİ motora sahip araç ve dizel motora sahip ise EHDİ motora sahip araç ile tecrübem net söyleyebiliyorum.




  • gitarist308 G kullanıcısına yanıt
    Tamam işte siz o %10'luk kesimdensiniz olabilir

    Atmosferik alan LPG için alır zaten, yakıt masrafı sizin turbo benzine göre yarı yarıya olur. Olay bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ertunc23 kullanıcısına yanıt
    nasıl yani iyi midir 1,3 cdti
  • 2.0 dizeller 5 /6 lt lerde 400 nm tork ve 190 bg lerde geziyor. Siz dandik TSİ leri övüyorsunuz.
    Arabamkaçyakar adında sitede gerçek yakit değerleri var. Sallama değerler değil. Min. gerçekler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertunc23

    1.3 CDTİ EURO 5 MOTOR opel astra h kasa eastronic aracımı 2 ay önce aldım.İstanbulun en yoğun trafik saati olan 17:00 - 20:00 arasında (sürekli dur kalk) bu motor 5.4 litreyi geçmiyor.Hadi sen gel tsi ve dsg şanzıman ile gir bu trafiğe 3. gün satarsın arabanı..
    H kasada EURO 5 motor yok, Euro4 90 hp multijet motor vardır. J kasada Euro5 95 hp motora geçmiştir.
    Yani aracınız euro4 motor
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Uzun dönem verileri ile konuşmak daha mantıklı. Bir çok TSI motorun uzun dönem verisi 6.5 ve assagisi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    2.0 dizeller 5 /6 lt lerde 400 nm tork ve 190 bg lerde geziyor. Siz dandik TSİ leri övüyorsunuz.
    Arabamkaçyakar adında sitede gerçek yakit değerleri var. Sallama değerler değil. Min. gerçekler
    Ya sabir.

    2.0 lt dizelin mtvsi nedir?
    2.0 lt dizel olarak satilan araclarin fiyatlari nedir?
    1.2 1.4 tsi golf leon passat parasina 2.0 dizel alabilir misin? Alsan vergisini odeyebilir misin?

    Bunlari da cevaplarsaniz sevinirim.

    Tesla neredeyse hic bisey yakmiyor elektrikli oldugu icin. Istersen onunla kiyaslayalim TSI motorlari. Daha adil olur. La havle. Burada ortalama bir vatandasin alabilecegi arabalardan konusuyoruz. Gonul isterde 3.0 tdi quattro kullanalim. Elmayla armutu kiyaslamayin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 16 Mayıs 2019; 18:48:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Uzun dönem verileri ile konuşmak daha mantıklı. Bir çok TSI motorun uzun dönem verisi 6.5 ve assagisi
    Dizeli kullandığım şekilde TSİ kullansam dizel 6.5/7 lt yi geçmezken, TSİ rahatlıkla 10/15 lt lerde gezer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gitarist308 G kullanıcısına yanıt
    1.6 dizelinde çok farkı yok. Pejoda çok fiyat farkı yok. Fiyat listesine bakın
    Tsi omru de oldukça kısa diğer motorlara göre. 150 bin sonrasında işi bitiyor
    Ek olarak orada sadece Yakıt yönünden kiyasladim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 16 Mayıs 2019; 18:58:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    İşte kullanmayinca böyle işkembeden sallıyor insan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    Dizel arabaya gücü yetmeyen fakirlerin çıkardığı hurafeler bunlar. İtimat etmeyin.
    Zengin adam yakıtı düşünmez, paşa paşa benzinli aracını alır biner, dizelle uğraşmaz. Asıl dizel fakir işidir, az yakacak diye aynı fiyatta 0 km benzinli yerine 2 yaşında dizel alıyor millet.

    Özellikle filolar bu konuda büyük bir hizmet görüyor, ucuza 0 km dizelleri toplayıp 1-2 yaşında 2. el piyasasına kazandırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zvjezdan -- 16 Mayıs 2019; 19:34:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne dizel ne haram beygir, varsa yoksa helal beygir ato
  • Ya birde 2 haftada 1 açılan bu konularda baydı, cevap basit: Orta gelirde yılda 20000 km yapan adama benzinli önermek ne kadar saçmaysa, 5000 km yapan adama dizel önermek o kadar saçma. Aradaki farkı yakıttan amorti etmesi gerekiyor; şimdi deniyor ki satarkende aynı farka satıyorsun peki paranın gelecekteki değeri ne olacak? Zaten 10 yaş civarında böyle bir durumda yok, millet bozulur korkusuna benzin-LPG bakıyor.

    Zengin adam zaten yakıta bakmaz, alır aracını gezer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zvjezdan -- 16 Mayıs 2019; 19:18:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    Zengin adam yakıtı düşünmez, paşa paşa benzinli aracını alır biner, dizelle uğraşmaz. Asıl dizel fakir işidir, az yakacak diye aynı fiyatta 0 km benzinli yerine 2 yaşında dizel alıyor millet.

    Özellikle filolar bu konuda büyük bir hizmet görüyor, ucuza 0 km dizelleri toplayıp 1-2 yaşında 2. el piyasasına kazandırıyor.

    Alıntıları Göster
    Doğru. Zengin adam 1.0 tsi alır, 0 dan 100km ye 45sn de çıkar. Sağ şeridin müdavimi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    Doğru. Zengin adam 1.0 tsi alır, 0 dan 100km ye 45sn de çıkar. Sağ şeridin müdavimi olur.

    Alıntıları Göster
    O sizin vizyonunuzla alakalı, zengin adam B sınıfa binmez zaten. 2.0 atmosferik, 1.6 Turbo benzinli alır gezer. 1.0 TSI'a biner mi dedik?

    Mesela Tucson'da 1.6 dizelle 11.8 saniyede ulaştığı 100 km'ye, 1.6T ile 8.9 saniyede ulaşır.

    Ki yeni yeni yüksek hacimli hibrit beslemeli üniteler gelmeye başladı, o daha da lokum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zvjezdan -- 16 Mayıs 2019; 19:25:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    O sizin vizyonunuzla alakalı, zengin adam B sınıfa binmez zaten. 2.0 atmosferik, 1.6 Turbo benzinli alır gezer. 1.0 TSI'a biner mi dedik?

    Mesela Tucson'da 1.6 dizelle 11.8 saniyede ulaştığı 100 km'ye, 1.6T ile 8.9 saniyede ulaşır.

    Ki yeni yeni yüksek hacimli hibrit beslemeli üniteler gelmeye başladı, o daha da lokum.

    Alıntıları Göster
    Hah onu diyorum işte. Zengin adam 1.0 a falan binmez. Gider bitdi 240hp dizel araç alır. Türkiyedeki benzinli araçların bak bakalım %kaçı tüplü? Hem zenginlikten oluyor zaten bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    Hah onu diyorum işte. Zengin adam 1.0 a falan binmez. Gider bitdi 240hp dizel araç alır. Türkiyedeki benzinli araçların bak bakalım %kaçı tüplü? Hem zenginlikten oluyor zaten bunlar.

    Alıntıları Göster
    Peki bu tüplülerde zenginlerin oranı nedir? Ben zaten bütün benzinlileri zengin kullanıyorda demedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.