Şimdi Ara

TSI MOTORUN GELECEĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
2.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cok spekulasyon yapilmaya baslandi yine bu konuda..

    160'lik kompresorlu ve turbolu versionu kaldirilacak dediler bi baska konuda..

    tsi ve gelecegi hakkinda kaynak gostererek aciklama yapabilecek olan varsa, mutlu olacagiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akburak -- 26 Mart 2012; 21:16:37 >



  • Tsı'ın "s" inin bazı seçeneklerde(105hp,122hp) bir anlamı kalmadı fakat halen isim olarak kullanılmaya devam ediliyor.Çift besleme kaynaklı sorunsuzluk problemleri çıkmaya başladığında(belki çoktan başlamıştır ben takip etmiyorum,sadece Polo Gtı'daki yağ eksiltme problemlerinden haberdarım) superchargerdan tamamiyle vazgeçeceklerdir.Fakat M serilerinin bile turboya geçtiği bu dönemde Vw'nin geriye dönüş yaparak turbodan vazgeçmesini ben olanaksız görüyorum.Dolayısı ile gelecekte Vw'nin turbolu motorlarının ismi Tsi değilde İst olur yine devam ederler.Turbonun yanına düşük devirlerde canlılık için supercharger işlevinde elektrik beslemeli sistemler koyabilirler.

    Bu arada Vw'nin,Ford'un 1.0lt Ecoboost motoruna bir kaç yıl içinde 0.5lt 5 beslemeli bir motorla cevap vereceğini düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 26 Mart 2012; 21:27:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Tsı'ın "s" inin bazı seçeneklerde(105hp,122hp) bir anlamı kalmadı fakat halen isim olarak kullanılmaya devam ediliyor.Çift besleme kaynaklı sorunsuzluk problemleri çıkmaya başladığında(belki çoktan başlamıştır ben takip etmiyorum,sadece Polo Gtı'daki yağ eksiltme problemlerinden haberdarım) superchargerdan tamamiyle vazgeçeceklerdir.Fakat M serilerinin bile turboya geçtiği bu dönemde Vw'nin geriye dönüş yaparak turbodan vazgeçmesini ben olanaksız görüyorum.Dolayısı ile gelecekte Vw'nin turbolu motorlarının ismi Tsi değilde İst olur yine devam ederler.Turbonun yanına düşük devirlerde canlılık için supercharger işlevinde elektrik beslemeli sistemler koyabilirler.

    Bu arada Vw'nin,Ford'un 1.0lt Ecoboost motoruna bir kaç yıl içinde 0.5lt 5 beslemeli bir motorla cevap vereceğini düşünüyorum.

    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.

    DSG'nin sorunlu olduğu aşikardır ancak TSI motorlarda (özellikle 122hp olanlar) hiçbir kronik arıza yoktur, öyle olsa atmosferiğe dönerlerdi ancak tam tersi, 1.2 tsi ve yeni 1.4 tsi motor çalışmaları sürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Tsı'ın "s" inin bazı seçeneklerde(105hp,122hp) bir anlamı kalmadı fakat halen isim olarak kullanılmaya devam ediliyor.Çift besleme kaynaklı sorunsuzluk problemleri çıkmaya başladığında(belki çoktan başlamıştır ben takip etmiyorum,sadece Polo Gtı'daki yağ eksiltme problemlerinden haberdarım) superchargerdan tamamiyle vazgeçeceklerdir.Fakat M serilerinin bile turboya geçtiği bu dönemde Vw'nin geriye dönüş yaparak turbodan vazgeçmesini ben olanaksız görüyorum.Dolayısı ile gelecekte Vw'nin turbolu motorlarının ismi Tsi değilde İst olur yine devam ederler.Turbonun yanına düşük devirlerde canlılık için supercharger işlevinde elektrik beslemeli sistemler koyabilirler.

    Bu arada Vw'nin,Ford'un 1.0lt Ecoboost motoruna bir kaç yıl içinde 0.5lt 5 beslemeli bir motorla cevap vereceğini düşünüyorum.

    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.

    DSG'nin sorunlu olduğu aşikardır ancak TSI motorlarda (özellikle 122hp olanlar) hiçbir kronik arıza yoktur, öyle olsa atmosferiğe dönerlerdi ancak tam tersi, 1.2 tsi ve yeni 1.4 tsi motor çalışmaları sürüyor.

    Maliyet,üretimden önce sorunsuzluktan daha isabetli şekilde hesaplanabilir bir şey.Kendisinden en fazla 150-200k km beklenen spor araçlar için tamam ama günlük kullanılan araçlar için çift aşırı beslemenin sıkıntıları bugünkü imkanlar dahilinde kaçınılmaz bir hal alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Tsı'ın "s" inin bazı seçeneklerde(105hp,122hp) bir anlamı kalmadı fakat halen isim olarak kullanılmaya devam ediliyor.Çift besleme kaynaklı sorunsuzluk problemleri çıkmaya başladığında(belki çoktan başlamıştır ben takip etmiyorum,sadece Polo Gtı'daki yağ eksiltme problemlerinden haberdarım) superchargerdan tamamiyle vazgeçeceklerdir.Fakat M serilerinin bile turboya geçtiği bu dönemde Vw'nin geriye dönüş yaparak turbodan vazgeçmesini ben olanaksız görüyorum.Dolayısı ile gelecekte Vw'nin turbolu motorlarının ismi Tsi değilde İst olur yine devam ederler.Turbonun yanına düşük devirlerde canlılık için supercharger işlevinde elektrik beslemeli sistemler koyabilirler.

    Bu arada Vw'nin,Ford'un 1.0lt Ecoboost motoruna bir kaç yıl içinde 0.5lt 5 beslemeli bir motorla cevap vereceğini düşünüyorum.

    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.

    DSG'nin sorunlu olduğu aşikardır ancak TSI motorlarda (özellikle 122hp olanlar) hiçbir kronik arıza yoktur, öyle olsa atmosferiğe dönerlerdi ancak tam tersi, 1.2 tsi ve yeni 1.4 tsi motor çalışmaları sürüyor.

    Maliyet,üretimden önce sorunsuzluktan daha isabetli şekilde hesaplanabilir bir şey.Kendisinden en fazla 150-200k km beklenen spor araçlar için tamam ama günlük kullanılan araçlar için çift aşırı beslemenin sıkıntıları bugünkü imkanlar dahilinde kaçınılmaz bir hal alıyor.

    Sen skyactiv'den haber ver hocam boşver TSI'ı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Tsı'ın "s" inin bazı seçeneklerde(105hp,122hp) bir anlamı kalmadı fakat halen isim olarak kullanılmaya devam ediliyor.Çift besleme kaynaklı sorunsuzluk problemleri çıkmaya başladığında(belki çoktan başlamıştır ben takip etmiyorum,sadece Polo Gtı'daki yağ eksiltme problemlerinden haberdarım) superchargerdan tamamiyle vazgeçeceklerdir.Fakat M serilerinin bile turboya geçtiği bu dönemde Vw'nin geriye dönüş yaparak turbodan vazgeçmesini ben olanaksız görüyorum.Dolayısı ile gelecekte Vw'nin turbolu motorlarının ismi Tsi değilde İst olur yine devam ederler.Turbonun yanına düşük devirlerde canlılık için supercharger işlevinde elektrik beslemeli sistemler koyabilirler.

    Bu arada Vw'nin,Ford'un 1.0lt Ecoboost motoruna bir kaç yıl içinde 0.5lt 5 beslemeli bir motorla cevap vereceğini düşünüyorum.

    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.

    DSG'nin sorunlu olduğu aşikardır ancak TSI motorlarda (özellikle 122hp olanlar) hiçbir kronik arıza yoktur, öyle olsa atmosferiğe dönerlerdi ancak tam tersi, 1.2 tsi ve yeni 1.4 tsi motor çalışmaları sürüyor.

    Maliyet,üretimden önce sorunsuzluktan daha isabetli şekilde hesaplanabilir bir şey.Kendisinden en fazla 150-200k km beklenen spor araçlar için tamam ama günlük kullanılan araçlar için çift aşırı beslemenin sıkıntıları bugünkü imkanlar dahilinde kaçınılmaz bir hal alıyor.

    Sen skyactiv'den haber ver hocam boşver TSI'ı

    Skyactıv motorların daha güçlü olmalarını bekliyordum......olmadı




  • Ben Twincharge sisteminin kaldırılma sebebini 160BGyi tek turbodan da alabilmeleri olarak okumuştum. Ama kesin bir bilgim yok tabi ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.




    Olmadi şimdi genç.

    Senin gibi tecrübeli bir forumcudan böyle bir hata beklemezdim.


    Mantıklı cevabı mazdacı arkadaş vermiş. Önceden maliyet hesabı yapılmadan değil otomobil motoru, tulumba motoru dahi yapılmaz.

    Komplike olduğu konusunda ise benim bir çift lafım var. Sonradan mı farkına varmışlar komplike olduğunun? Ya da bu motor araçlara tek turbolu kondu da, satıldıktan sonra mı kendi kendine evrimleşerek çift besleme halini aldı? Motoru tasarlayıp ürettiriken akılları neredeydi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.




    Olmadi şimdi genç.

    Senin gibi tecrübeli bir forumcudan böyle bir hata beklemezdim.


    Mantıklı cevabı mazdacı arkadaş vermiş. Önceden maliyet hesabı yapılmadan değil otomobil motoru, tulumba motoru dahi yapılmaz.

    Komplike olduğu konusunda ise benim bir çift lafım var. Sonradan mı farkına varmışlar komplike olduğunun? Ya da bu motor araçlara tek turbolu kondu da, satıldıktan sonra mı kendi kendine evrimleşerek çift besleme halini aldı? Motoru tasarlayıp ürettiriken akılları neredeydi?

    simdi yorum yazip kacmak yok hacilar..

    vw hakkaten birakmak istiosa bu kompresor olayini kaynak gosterin yoksa sonsuza kadar susun :P

    sanki bu relatif olmayan bir gercekmis gibi yorumlarinizi buna dayandiriyorsunuz. olmaz .. once hakkaten vazgecilecegine dair seylerin ispatini isteruk devletlim. mantik bunu gerektirir. spekulasyon uzere sebep bulmaya calisiyorsunuz kanimca :P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akburak -- 26 Mart 2012; 22:15:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.




    Olmadi şimdi genç.

    Senin gibi tecrübeli bir forumcudan böyle bir hata beklemezdim.


    Mantıklı cevabı mazdacı arkadaş vermiş. Önceden maliyet hesabı yapılmadan değil otomobil motoru, tulumba motoru dahi yapılmaz.

    Komplike olduğu konusunda ise benim bir çift lafım var. Sonradan mı farkına varmışlar komplike olduğunun? Ya da bu motor araçlara tek turbolu kondu da, satıldıktan sonra mı kendi kendine evrimleşerek çift besleme halini aldı? Motoru tasarlayıp ürettiriken akılları neredeydi?

    Abi, samimi söylüyorum TSI motorlarda "kronik" nitelendirebilceğimiz arızalar olduğunu düşünmüyorum, (tabi bu kıyaslamaları yaparken asla Japonlarla karşılaştıramam).

    Gerçekten, özellikle 122hp'lik 1.4 TSI motor verimli bir üretim, manuel vitesli kombinasyonlarında oldukça uzun km yapan insanlar mevcut, şu an çok ciddi söylüyorum 122hp'lik düz vitesli araç alabilirdim.

    Komplike olduğu konusunda, ise tahminimce tamamen maliyetten kısma peşindeler birde turbo+kompresörlü motorlar yeterince ekonomik değil artık 6 lt sınırının altına inmeleri lazım, yoksa 160'lık tsi'in kullanımı çok keyifli, turbo boşluğu yok gibi birşey. tek turbolular öyle değil.

    Beni biliyorsun abi, devletimiz olmasa hiç uğraşmam TSI'larla gider 530i alırım 2005 model, mis gibi LPG'mi takarım ama bu gidişle bende dizel düz vites kompakt hb alacağım




  • Küçük hacimlerde VW gemisi atmosferik limanından ayrılalı çok oluyor. Bir daha geri dönmez

    Şu anda bildiğim kadarıyla 4.2 ve 5.2 lt FSI motorlar kaldı atmosferik olarak. Sanıyorum ki bir dahaki R8 kasasında veya makyajında onlar da kalkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.




    Olmadi şimdi genç.

    Senin gibi tecrübeli bir forumcudan böyle bir hata beklemezdim.


    Mantıklı cevabı mazdacı arkadaş vermiş. Önceden maliyet hesabı yapılmadan değil otomobil motoru, tulumba motoru dahi yapılmaz.

    Komplike olduğu konusunda ise benim bir çift lafım var. Sonradan mı farkına varmışlar komplike olduğunun? Ya da bu motor araçlara tek turbolu kondu da, satıldıktan sonra mı kendi kendine evrimleşerek çift besleme halini aldı? Motoru tasarlayıp ürettiriken akılları neredeydi?

    Abi, samimi söylüyorum TSI motorlarda "kronik" nitelendirebilceğimiz arızalar olduğunu düşünmüyorum, (tabi bu kıyaslamaları yaparken asla Japonlarla karşılaştıramam).

    Gerçekten, özellikle 122hp'lik 1.4 TSI motor verimli bir üretim, manuel vitesli kombinasyonlarında oldukça uzun km yapan insanlar mevcut, şu an çok ciddi söylüyorum 122hp'lik düz vitesli araç alabilirdim.

    Komplike olduğu konusunda, ise tahminimce tamamen maliyetten kısma peşindeler birde turbo+kompresörlü motorlar yeterince ekonomik değil artık 6 lt sınırının altına inmeleri lazım, yoksa 160'lık tsi'in kullanımı çok keyifli, turbo boşluğu yok gibi birşey. tek turbolular öyle değil.

    Beni biliyorsun abi, devletimiz olmasa hiç uğraşmam TSI'larla gider 530i alırım 2005 model, mis gibi LPG'mi takarım ama bu gidişle bende dizel düz vites kompakt hb alacağım

    hah bi de bu turbo boslugundan bahsederler hep ya hani teoride. pratikte bi bosluk kesfetmedim ben henuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.




    Olmadi şimdi genç.

    Senin gibi tecrübeli bir forumcudan böyle bir hata beklemezdim.


    Mantıklı cevabı mazdacı arkadaş vermiş. Önceden maliyet hesabı yapılmadan değil otomobil motoru, tulumba motoru dahi yapılmaz.

    Komplike olduğu konusunda ise benim bir çift lafım var. Sonradan mı farkına varmışlar komplike olduğunun? Ya da bu motor araçlara tek turbolu kondu da, satıldıktan sonra mı kendi kendine evrimleşerek çift besleme halini aldı? Motoru tasarlayıp ürettiriken akılları neredeydi?

    Abi, samimi söylüyorum TSI motorlarda "kronik" nitelendirebilceğimiz arızalar olduğunu düşünmüyorum, (tabi bu kıyaslamaları yaparken asla Japonlarla karşılaştıramam).

    Gerçekten, özellikle 122hp'lik 1.4 TSI motor verimli bir üretim, manuel vitesli kombinasyonlarında oldukça uzun km yapan insanlar mevcut, şu an çok ciddi söylüyorum 122hp'lik düz vitesli araç alabilirdim.

    Komplike olduğu konusunda, ise tahminimce tamamen maliyetten kısma peşindeler birde turbo+kompresörlü motorlar yeterince ekonomik değil artık 6 lt sınırının altına inmeleri lazım, yoksa 160'lık tsi'in kullanımı çok keyifli, turbo boşluğu yok gibi birşey. tek turbolular öyle değil.

    Beni biliyorsun abi, devletimiz olmasa hiç uğraşmam TSI'larla gider 530i alırım 2005 model, mis gibi LPG'mi takarım ama bu gidişle bende dizel düz vites kompakt hb alacağım


    Tamam da biz çift besleme tsi lardan bahsediyoruz. 122 liğe zaten lafımız yok.

    Bu söylediklerine göre o zaman vosvosun argesinde mühendisten başka herşey var.


    Benim şahsi görüşüme gelince;

    Zamanında 170'lik 160'lığa, 140'lık 122 liğe neden indirildi ise yine aynı sebepten bu sefer 160'lık komple uçuruluyor.




  • Bu gidişle turbo takılan motor, atmosferikten daha az güç üretecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    VAG'ın turbo+kompresör'ü bırakmak istemesinin en büyük sebepleri komplike olması ve aşırı maliyet yaratması. Sorunsuzlukla alakalı değil.




    Olmadi şimdi genç.

    Senin gibi tecrübeli bir forumcudan böyle bir hata beklemezdim.


    Mantıklı cevabı mazdacı arkadaş vermiş. Önceden maliyet hesabı yapılmadan değil otomobil motoru, tulumba motoru dahi yapılmaz.

    Komplike olduğu konusunda ise benim bir çift lafım var. Sonradan mı farkına varmışlar komplike olduğunun? Ya da bu motor araçlara tek turbolu kondu da, satıldıktan sonra mı kendi kendine evrimleşerek çift besleme halini aldı? Motoru tasarlayıp ürettiriken akılları neredeydi?

    Abi, samimi söylüyorum TSI motorlarda "kronik" nitelendirebilceğimiz arızalar olduğunu düşünmüyorum, (tabi bu kıyaslamaları yaparken asla Japonlarla karşılaştıramam).

    Gerçekten, özellikle 122hp'lik 1.4 TSI motor verimli bir üretim, manuel vitesli kombinasyonlarında oldukça uzun km yapan insanlar mevcut, şu an çok ciddi söylüyorum 122hp'lik düz vitesli araç alabilirdim.

    Komplike olduğu konusunda, ise tahminimce tamamen maliyetten kısma peşindeler birde turbo+kompresörlü motorlar yeterince ekonomik değil artık 6 lt sınırının altına inmeleri lazım, yoksa 160'lık tsi'in kullanımı çok keyifli, turbo boşluğu yok gibi birşey. tek turbolular öyle değil.

    Beni biliyorsun abi, devletimiz olmasa hiç uğraşmam TSI'larla gider 530i alırım 2005 model, mis gibi LPG'mi takarım ama bu gidişle bende dizel düz vites kompakt hb alacağım


    Tamam da biz çift besleme tsi lardan bahsediyoruz. 122 liğe zaten lafımız yok.

    Bu söylediklerine göre o zaman vosvosun argesinde mühendisten başka herşey var.


    Benim şahsi görüşüme gelince;

    Zamanında 170'lik 160'lığa, 140'lık 122 liğe neden indirildi ise yine aynı sebepten bu sefer 160'lık komple uçuruluyor.


    anca kabalasacagiz da oyle mi cevap vereceksin?

    ucurulacagini kim soyluyor diyoruz. biliyorsan soyle yoksa daha fazla devam etme bu metod uzre




  • @ akburak

    Arkadaşım sen neden durduk yere kendine stres yaratıyorsun anlamadım ki.

    Senlik bir durum yok. 122'lik TSI motorunla güvenli limanlardasın şuan için. Sen ille endişelenmek istiyorsan 2009 üretimli DSG'n için endişelen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    @ akburak

    Arkadaşım sen neden durduk yere kendine stres yaratıyorsun anlamadım ki.

    Senlik bir durum yok. 122'lik TSI motorunla güvenli limanlardasın şuan için. Sen ille endişelenmek istiyorsan 2009 üretimli DSG'n için endişelen.


    haci yok sen gaza da gelmiyon yaw.

    sikinti yok dsg'de dont worry be happy :)

    ve fakat almak istedigim arac 160'lik dsg'li golf. alternatifini ben bulamadim zira.

    nie kalkio kim kaldirio bi annat da annayak die actim bu basligi.

    kaptin? :)




  • İyi de gülüm, kalkıyor diye ben demedim ki, janjan dedi.

    Yanlış adrestesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    İyi de gülüm, kalkıyor diye ben demedim ki, janjan dedi.

    Yanlış adrestesin.

    Ben muhtemelen kaldırılcak dedim, kaynağımı da verdim

    worldcarfans.com

    vw 160hp TSI engine yazın search kısmına, illa ki çıkar. şu an gerçekten arama yapmaya çok üşeniyorum kusura bakmayın en azından dürüstüm




  • annasildi vw ile alakali ciddi bir kaynak verebilecek olan yok. dolayisiyla sadece spekulasyon diyorum ben an itibariyle. saygilar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.