Şimdi Ara

TSI motor için 97 oktan benzin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tiguan 1.4 TSI 150 hp aracım var geçenlerde deneme amaçlı shellden 97 benzin aldım.Performansında ciddi fark hissettim.Acaba bu motorlar için zararı veya yararı konusunda fikir sahibi olan varsa yardımlarını bekliyorum.Kullansam sıkıntı olur mu?



  • Forumda 170'lik TSI'a 100 oktan koyup M3 tokatlayanlar vardı zamanında..
  • Hocam tamamiyle psikolojik. Yarar ya da zarar olacağını sanmıyorum ama boşu boşuna fazla para vermenin alemi yok bence.
  • Hocam şu konuyu açacağına ateşin üzerine 97 oktan benzin dökseydin daha iyiydi.
  • Hocam gerçekten bir fark hissettim.Çünkü daha önce total 97 oktanda denemiştim fark hissedememiştim.Shelldekinde hissettim.Kafam karıştı iyiceAracı alırken 95 oktan önermişlerdi.Fakat orjinal ABT yazılımı sonrası 97 ve üzeri oktan kullanın diyor.Gerçi bizim ülkemizde 97 oktan diye millete katkılı 95 likleri kakalıyorlar orası ayrı.

    Eğer bir zararı olmayacaksa kullanmak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Ağustos 2011; 14:47:13 >
  • Fark var belli ediyor kendini ama psikoloji mi bilmiyorum. Yaklaşık 1 yıldır sürekli bunu deniyorum.

    Benim bildiğim sıkıştırma oranı 11.0 dan sonraki araçlara 97 oktan konur, düşük değerlilere etki etmiyormuş diye okumuştum bir Gazi li Prof un açıklamasında..

    Aha bu da haberi :http://www.karsihaber.com/97-oktan-kursunsuz-benzin-ise-yaramiyor-143284h.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 22 Ağustos 2011; 15:03:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Fark var belli ediyor kendini ama psikoloji mi bilmiyorum. Yaklaşık 1 yıldır sürekli bunu deniyorum.

    Benim bildiğim sıkıştırma oranı 11.0 dan sonraki araçlara 97 oktan konur, düşük değerlilere etki etmiyormuş diye okumuştum bir Gazi li Prof un açıklamasında..

    Aha bu da haberi :http://www.karsihaber.com/97-oktan-kursunsuz-benzin-ise-yaramiyor-143284h.htm


    Habere göre 10 un üstündekilere 97 oktan kullanılabilirmiş

    Hocam tiguanın sıkıştırma oranı 10.Sınırda yani.Kullansanda olur kullanmasanda olur çizgisinde miyim ben şimdi




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • araç sanırım turbolu karışım daha farklı atmosferiklere göre etkisi olabilir diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Fark var belli ediyor kendini ama psikoloji mi bilmiyorum. Yaklaşık 1 yıldır sürekli bunu deniyorum.

    Benim bildiğim sıkıştırma oranı 11.0 dan sonraki araçlara 97 oktan konur, düşük değerlilere etki etmiyormuş diye okumuştum bir Gazi li Prof un açıklamasında..

    Aha bu da haberi :http://www.karsihaber.com/97-oktan-kursunsuz-benzin-ise-yaramiyor-143284h.htm


    Habere göre 10 un üstündekilere 97 oktan kullanılabilirmiş

    Hocam tiguanın sıkıştırma oranı 10.Sınırda yani.Kullansanda olur kullanmasanda olur çizgisinde miyim ben şimdi


    Hocam işte açıklamaya göre sizinkine fayda etmiyormuş yani...Benim ki 11, rahatım hissettiklerim doğruymuş diyebilirim.




  • kullanım kitapcığında ne yazıyorsa onu kullanmanızı tavsiye ederim. tsi 160 lık araçlar 95 oktan kullanılıyor. eğer yazılım yaptırırsanız (abt , revo , evotech vs vs ) o zaman oktan ayarı da yapılabilir. 97 yi o zaman kullanabilirsiniz. diğer türlü yuazılımı olmayan araca 95 yerine 97 koymak fazla ödemey yapmaktan ziade daha geç ateşleme yapacağı için vuruntuya sebep olabilir
  • 11 diye birşey yazmıyor ki sıkıştırma oranı için. Sınır değer 10 demişler, 10 un üzerinde olan motorlar için 97 kullanılabilir benim anladığım kadarıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara

    araç sanırım turbolu karışım daha farklı atmosferiklere göre etkisi olabilir diye düşünüyorum


    evet araçta hem kompressör hemde turbo var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Citroxsara

    araç sanırım turbolu karışım daha farklı atmosferiklere göre etkisi olabilir diye düşünüyorum


    evet araçta hem kompressör hemde turbo var


    turbo ve compresör diye ayırmak doğru olmaz turbo zaten motora basınçı hava basar performansı hissettiyseniz motorda titreme filan yoksa kullanırsınız tehlikesi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Tiguan 1.4 TSI 150 hp aracım var geçenlerde deneme amaçlı shellden 97 benzin aldım.Performansında ciddi fark hissettim.Acaba bu motorlar için zararı veya yararı konusunda fikir sahibi olan varsa yardımlarını bekliyorum.Kullansam sıkıntı olur mu?


    Bu işin çok öenmli bir ayrınıtıs olduğunu Vw servisinde bir yetkili söylemişti ve araç depo kapağında hangi yakıt yazıyorsa lütfen onu alın dediler bana. Eski aracım TSI 122 Hp depo kapağında yazan 95 oktan kullanıyordum ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. Tavsiyem depo kağaında ne yazıyorsa nu kullanın.
  • 140, 150, 160, 170, 180... Çift şarjlı TSI motorlarda 95 oktan üzeri benzin kullanılabilir ve araca hiçbir zararı olmaz. Performansta artış hissedersiniz.

    105, 122, 125... Tek şarjlı TSI motorlara ise 95 oktandan başka benzin tavsiye edilmemektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    140, 150, 160, 170, 180... Çift şarjlı TSI motorlarda 95 oktan üzeri benzin kullanılabilir ve araca hiçbir zararı olmaz. Performansta artış hissedersiniz.

    105, 122, 125... Tek şarjlı TSI motorlara ise 95 oktandan başka benzin tavsiye edilmemektedir.


    +1......
    Gayet net ve açıklayıcı olmuş......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    140, 150, 160, 170, 180... Çift şarjlı TSI motorlarda 95 oktan üzeri benzin kullanılabilir ve araca hiçbir zararı olmaz. Performansta artış hissedersiniz.

    105, 122, 125... Tek şarjlı TSI motorlara ise 95 oktandan başka benzin tavsiye edilmemektedir.


    Bende bunu bildiğim için gidip denedim.Fark var hakikatten.Yanlız her 97 oktan da aynı değil.Bizim ülkemizin yakıt kalitesi malumunuz çok kötü ve bir standart yok.Total den aldığımda bir fark hissetmemiştim.Fakat shell inkinde hissettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    140, 150, 160, 170, 180... Çift şarjlı TSI motorlarda 95 oktan üzeri benzin kullanılabilir ve araca hiçbir zararı olmaz. Performansta artış hissedersiniz.

    105, 122, 125... Tek şarjlı TSI motorlara ise 95 oktandan başka benzin tavsiye edilmemektedir.


    Bende bunu bildiğim için gidip denedim.Fark var hakikatten.Yanlız her 97 oktan da aynı değil.Bizim ülkemizin yakıt kalitesi malumunuz çok kötü ve bir standart yok.Total den aldığımda bir fark hissetmemiştim.Fakat shell inkinde hissettim.


    Aracınıza hangisinin iyi geleceğini düşünüyorsanız onu kullanın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Bazı firmaların benzini daha iyi gidiyor, durum psikolojik değil.


    Durum psikolojik. Az biraz gerçeklik payı olsa bile hiçbirimizin arabanın çevikliiğini yüzde 2 etkileyecek değişimleri hissedebileceğini sanmıyorum. BP'de çalışan arkadaşımın dediğine göre bu tip 95 oktan, 97 Oktan ya da katlılı yakıtlar tamamiyle müşteriyi çekme amaçlı. Evet içine değişik katkılar koyuyorlar ama aradaki fark yüzde 2'yi geçmezmiş. En nihayetinde aynı yakıt. Asıl önemli olan oktan değil benzini nereden aldığınız, kendisinin söylediğine göre. Benzini alma saatinizden, benzincideki tankta ne kadar yakıt kaldığına, içindeki buhar miktarından hava sıcaklığına kadar (ve daha bir sürü şey)her etken yakıt performansını direkt olarak etkiliyormuş. Büyük şirketler her istasyonunda standardizasyona gitmeye çalışsa da bu imkansız. Bu yüzden x petrol y şubesinden yakıt aldım iyi gitti ama c şubesi kötüydü lafları dolanıyor etrafta.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.