Şimdi Ara

:: TSI 122-140-160-170 hp Kullanıcıları :: (330. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
6.632
Cevap
23
Favori
568.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: gozbilginli

    quote:

    Orijinalden alıntı: cngz71

    haftasonum serviste geçti.turbo gaz yemiyordu.arıza lambası da yanmıştı. internetten araştırdım.n75 ve/veya n249 valfi değişince düzeleceğini öğrendim. servise bunlar değişcek galiba dedim .görevliler ,ben arabayı bilgisayara bağlattım bu arıza var diye anlamışlar.bu parçaları isteyeceğiz dediler.
    o gün arabanın yağı filtreler
    neyse size naçizane tavsiyem arkadaşlar internetten araştırarak teşhis koymayın derim.gateway elimde kaldıvs.değişimi yapıldı.neyse ertesi gün gittim aracı bilgiayara bağladılar.kavrama arızası veriyor dediler.
    devirdaim komple değişti.istenilen valfler de geldi bu arada.ama uyumlu değilmiş ikisi de .kavrama değişince arıza ışığı söndü motor düzeldi.ama bilgisayarda n249 arızası gösteriyor.


    araba çalışmıyorken 5-6 günde akü bitiriyordu.
    necvoks dvd navigasyon takılı.ondan şüphelendim.araştırdım 2008 öncesi vw lerde rns 510,rcd 510 akü bitiriyormuş.gateway değişmesi lazımmış.uzun uğraşlarla internetten çıkmacıdan gateway aldım(150 tl)servise onu da götürdüm.adamlar ölçtüler baktılar her iki gatewayı da denediler.necvoks bitirmez taktık biz daha önce diyorlar.(rns nin bitirdiğini kabul ediyor)araba uyku moduna bazen geçiyor bazen geçmiyor akım çekme bazen 0,35-40 kapatıp açıyorlar bazen.0,13.teybin soketini söktüler akım 0,9-10 seviyelerinde.neyse beni teybin akü bitirmediğine ikna ettiler.kaçak olabilir onu anlamak içinde araba bir hafta burada kalacak diyorlar.

    arka sağ kapı camı ters çalışıyo.kapanması gereken yönde açılıyor açılması gerken yönde kapanıyor.bu cam motoru akım çekebilir diyor.sanayideki usta cam motoru çekmez diyo.teypten olabilir diyo
    valla ne yapcağımı bilemedim

    naçizane tavsiyem internetten araştırarak teşhis koymayın gateway elimde kaldı.10 gün aradım zor buldum

    golf ve jetta tsi ler bir defa masrafa bindi mi iflah olmuyor ne yazık ki. Benimde 170 lik jetta vardı 4 aydaki masrafı 6000 lira oldu , aylığı 1500 liraya geldi , 90000 km de ve servis bakımlıydı. Her problemde servise gittiğimde 2000 liradan aşağı masraf çıkarmıyordu ama tamir ettirip sattım alana masraf çıkardı mı bilmiyorum. ( Bu arada söylemeden geçemeyeceğim ben yüzde yüz tsi motordan anlayan ustada duymadım şimdiye kadar.)

    6000 liralık masraf çıkartan parça-parçaları ve sorunlarını bizimle paylaşır mısınız?

    Alıntıları Göster

    TSİ 122PS manuel
    6.yılına girdi 81.100km de maşallah tıkır tıkır.




  • Arif kullanıcısına yanıt
    ARKADASIM BİLMEM SORUNUN ÇÖZÜLDÜMÜ AMA AYNI SIKINTI BENDEDE OLMUSTU. UZUN UĞRAŞLAR VE USTA ZİYARETLERİNDEN SONRA SORUNUN ASLINDA COK BASİT OLDUGU ORTAYA CIKTI. ARACA RÖLANTİ AYARI YAPILIRKEN ORADAKİ CİGLEYİ GEVSEK BIRAKIYORLAR. ARACIN ORADAN ALMASI GEREKENDEN FAZLA HAVA ALMASI SONUCU MOTOR ARIZA IŞIGI YANMIŞTIR. SORUN BEN 10 TL YE ÇÖZDÜM AYNI SORUNA 700 TL VEREN ARKADASLARIM VAR :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    Bugün aracım bakıma girdi. 5 yılını doldurduğu için ağır bakım diye adlandırdıkları uygulamayı yaptılar. Uygulama da normal bakım içinde yer alan yağ ve filtre değişimi, antfiriz tamamlanması, hava filtresi ve karbon polen filtresi değişimi, karter tıpası değişimi, antifirizli cam suyu değişimi, benzin filtresi, bujiler, V kayışı değişimi, gergi damperi değişimi, saptırma makarası değişimi, vs. Aracın yeni çıkan güncellemesi yüklendi. Fren hidroliği değişti, boğaz kelebeği temizlendi. Kapı ayarları yapıldı, protec motor iç temizleme, daha saymadığım bir kaç işlem. Tamamı %15 indirim dahil 1065 TL tuttu. Ağır dedikleri bakım gerçekten de ağırmış. Bu arada sensörlerden birinin ( oksijen yakıt karışımını ayarlayan) bir kaç kez arıza verdiği sürekli arıza verdiğinde değiştirileceği söylendi. Aynı gün değiştireceklerdi fakat hem acil olmaması hemde Almanya dan sipariş edilmesi gerektiği için değişim olmadı. Sanırım işçilik dahil 350 TL de o tutacak.

    bayağı ağır bir bakım olmuş. Geçmiş olsun..
    Bende zamanında böyle ağır bir bakıma sokmamak için satmıştım arabamı...

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar.

    Haziran başında 1.2 TSI octavia aldım sıfır. 4000 km devirdim uzun yolda.

    Aracımda son 1000 km'dir bir sorun var. Şöyle ki rampada vs araç biraz zorlandığında motor bölümünden şangırtıya benzer bir metal vurma sesi gibi bir ses geliyor. Turbo devirlerinde oluyor bu ses. Dışarıdan çok daha net duyuluyor. Araç eskisi gibi devirlenmiyor.

    Hatta dün gün işe araçla gittim. Artvinde yaşıyorum, rampalarını bilen bilir düz yol yok desek yeridir. Araçta üç kişiydik, yol vermek için rampa yukarı durdum, kalktım ve 4000 devir gibi ikinci vitese attım ancak aynı ses ile birlikte bu kez araç gerçekten çekmedi. Devir 1500 civara düştü ve ne kadar gaz versemde araç ivmelenmedi, tın tın gitmeye devam etti. 1. vitese düştüm, tekrar 4000 devir gibi 2. vitese geçtim yine aynı olunca zorlamadım daha fazla birinci viteste devam ettim. Turbo devreye falan girmedi anladığım kadarıyla. Rampa bitince haliyle çekmeme durumu falan olmadı 2. viteste.

    Aynı günün akşamı işten eve dönerken yine üç kişi ile o rampaları rahat çıktım. Araç bayılmadı ama yine de dediğim ses var ve araba ilk aldığım performansında değil. 4000 km3deki bir araçta bu kadar çabuk turbo arızası olması mümkün mü?

    Cuma Erzurum servisinden randevu aldım bakalım ne çıkacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahjman

    Merhaba arkadaşlar.

    Haziran başında 1.2 TSI octavia aldım sıfır. 4000 km devirdim uzun yolda.

    Aracımda son 1000 km'dir bir sorun var. Şöyle ki rampada vs araç biraz zorlandığında motor bölümünden şangırtıya benzer bir metal vurma sesi gibi bir ses geliyor. Turbo devirlerinde oluyor bu ses. Dışarıdan çok daha net duyuluyor. Araç eskisi gibi devirlenmiyor.

    Hatta dün gün işe araçla gittim. Artvinde yaşıyorum, rampalarını bilen bilir düz yol yok desek yeridir. Araçta üç kişiydik, yol vermek için rampa yukarı durdum, kalktım ve 4000 devir gibi ikinci vitese attım ancak aynı ses ile birlikte bu kez araç gerçekten çekmedi. Devir 1500 civara düştü ve ne kadar gaz versemde araç ivmelenmedi, tın tın gitmeye devam etti. 1. vitese düştüm, tekrar 4000 devir gibi 2. vitese geçtim yine aynı olunca zorlamadım daha fazla birinci viteste devam ettim. Turbo devreye falan girmedi anladığım kadarıyla. Rampa bitince haliyle çekmeme durumu falan olmadı 2. viteste.

    Aynı günün akşamı işten eve dönerken yine üç kişi ile o rampaları rahat çıktım. Araç bayılmadı ama yine de dediğim ses var ve araba ilk aldığım performansında değil. 4000 km3deki bir araçta bu kadar çabuk turbo arızası olması mümkün mü?

    Cuma Erzurum servisinden randevu aldım bakalım ne çıkacak.

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar 2007-2008-2009 golf dsg şanzıman 140 beygirlik bir araç arıyorum satmak isteyen varsa pm atabilir teşekkürler




  • 2008 jetta 1.4 tsi 140 hp eksoz ariza lambasi yandi, bu sabah ustaya goturdum. (bu arada arabanin cekisinde herhangi bir problem yok bana göre.) bilgisyara bagladilar sonra motoru dinledi felan, kompresor arizali dedi. kronik hale gelen arizalardan biriymis.

    Kompresorun degısmesı lazımmıs, kompresor içindeki kapak tam randımanlı çalışmadığı için gereken basıncı sağlayamıyormuş. sonra aracı denedi abi bu araba hakkını vermiyor dedi. ben sakin kullanan biri olduğumdan benim için yeterli gibiydi. yani sert bir şekilde gaza basınca ivmeyi hissetiriyordu, ki bmv 316 m paketi olan arkadasım benim aracı sürmekten daha çok keyif aldığını söyler hep.

    neyse bana bu yarın 750 tl kompresor kiti150 tl işçilik 900 tl ye mal olacak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtgndz

    2008 jetta 1.4 tsi 140 hp eksoz ariza lambasi yandi, bu sabah ustaya goturdum. (bu arada arabanin cekisinde herhangi bir problem yok bana göre.) bilgisyara bagladilar sonra motoru dinledi felan, kompresor arizali dedi. kronik hale gelen arizalardan biriymis.

    Kompresorun degısmesı lazımmıs, kompresor içindeki kapak tam randımanlı çalışmadığı için gereken basıncı sağlayamıyormuş. sonra aracı denedi abi bu araba hakkını vermiyor dedi. ben sakin kullanan biri olduğumdan benim için yeterli gibiydi. yani sert bir şekilde gaza basınca ivmeyi hissetiriyordu, ki bmv 316 m paketi olan arkadasım benim aracı sürmekten daha çok keyif aldığını söyler hep.

    neyse bana bu yarın 750 tl kompresor kiti150 tl işçilik 900 tl ye mal olacak.

    Bence başka bir ustaya daha gösterin benim aracada serviste kompresör arızası olduğunu söylediler daha doğrusu bu kompresör parçalanmış dediler daha sonra kompresör değilmiş devirdaim miş dediler.(ne alakası varsa komresörle devirdaimin)




  • bugün sabah götürdüm kompresürü komple söktü içinde ana bir parca var, elektrik gelince birbirine şak diye yapışan iki adet rulman gibi parca. arızalı olan ve değişecek olan parca oymuş.

    sonra dışarda direk elekrik vererek denedik hiç birşey yok. elektriği alınca birbirine yapışıyor mıknatıs mantığı işte. çok şükür olay elektrik aksamı ile ilgili bir problemmiş, bende sadece işçilik parası ile kurtuldum. umarım bundan sonra bir sıkıntı çıkarmaz.

    tavsiye arızalı diye öngörülen parcanın çalışıp çalışmadığını kendi gözünüzle görmenizde fayda var, ama Allahtan usta kaliteli, düzgün adamda malı satmaya çalışmadı. verdiğim para helali hoş olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtgndz

    bugün sabah götürdüm kompresürü komple söktü içinde ana bir parca var, elektrik gelince birbirine şak diye yapışan iki adet rulman gibi parca. arızalı olan ve değişecek olan parca oymuş.

    sonra dışarda direk elekrik vererek denedik hiç birşey yok. elektriği alınca birbirine yapışıyor mıknatıs mantığı işte. çok şükür olay elektrik aksamı ile ilgili bir problemmiş, bende sadece işçilik parası ile kurtuldum. umarım bundan sonra bir sıkıntı çıkarmaz.

    tavsiye arızalı diye öngörülen parcanın çalışıp çalışmadığını kendi gözünüzle görmenizde fayda var, ama Allahtan usta kaliteli, düzgün adamda malı satmaya çalışmadı. verdiğim para helali hoş olsun

    Onunla geçmiş olsun. İnşallah bir daha problemle karşılaşmazsınız.

    Benim 170 lik dsg jetta vardı hala unutamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozbilginli

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtgndz

    bugün sabah götürdüm kompresürü komple söktü içinde ana bir parca var, elektrik gelince birbirine şak diye yapışan iki adet rulman gibi parca. arızalı olan ve değişecek olan parca oymuş.

    sonra dışarda direk elekrik vererek denedik hiç birşey yok. elektriği alınca birbirine yapışıyor mıknatıs mantığı işte. çok şükür olay elektrik aksamı ile ilgili bir problemmiş, bende sadece işçilik parası ile kurtuldum. umarım bundan sonra bir sıkıntı çıkarmaz.

    tavsiye arızalı diye öngörülen parcanın çalışıp çalışmadığını kendi gözünüzle görmenizde fayda var, ama Allahtan usta kaliteli, düzgün adamda malı satmaya çalışmadı. verdiğim para helali hoş olsun

    Onunla geçmiş olsun. İnşallah bir daha problemle karşılaşmazsınız.

    Benim 170 lik dsg jetta vardı hala unutamıyorum.

    Alıntıları Göster
    2007 2008 Golf 5 Tsi 122 ps yada 140 ps almak istiyorum.

    Sormak istediğim 6-7 yaşındaki tsi motoru bana sorun çıkartır mı? Turboyla ilgili sıkıntı yaşarmıyım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WonLt

    2007 2008 Golf 5 Tsi 122 ps yada 140 ps almak istiyorum.

    Sormak istediğim 6-7 yaşındaki tsi motoru bana sorun çıkartır mı? Turboyla ilgili sıkıntı yaşarmıyım ?

    Kullanan kişiye ve bakıma bağlı ama bulabildiğiniz kadar düşük kilometrede almanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozbilginli

    quote:

    Orijinalden alıntı: WonLt

    2007 2008 Golf 5 Tsi 122 ps yada 140 ps almak istiyorum.

    Sormak istediğim 6-7 yaşındaki tsi motoru bana sorun çıkartır mı? Turboyla ilgili sıkıntı yaşarmıyım ?

    Kullanan kişiye ve bakıma bağlı ama bulabildiğiniz kadar düşük kilometrede almanızı tavsiye ederim.

    100.000 Km üstünü almayı düşünmüyorum. ama turbolu oluşu motorla ilgili sıkıntı yaşarmıyım diye düşündürmüyo değil

    Tsi'nin videoları inceledim. Yorumlarını okudum. Şuan 2000 model Golf 4 kullanıcısı olarak Golf 5 Tsi 140 Ps fena takılmış durumdayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WonLt

    quote:

    Orijinalden alıntı: gozbilginli

    quote:

    Orijinalden alıntı: WonLt

    2007 2008 Golf 5 Tsi 122 ps yada 140 ps almak istiyorum.

    Sormak istediğim 6-7 yaşındaki tsi motoru bana sorun çıkartır mı? Turboyla ilgili sıkıntı yaşarmıyım ?

    Kullanan kişiye ve bakıma bağlı ama bulabildiğiniz kadar düşük kilometrede almanızı tavsiye ederim.

    100.000 Km üstünü almayı düşünmüyorum. ama turbolu oluşu motorla ilgili sıkıntı yaşarmıyım diye düşündürmüyo değil

    Tsi'nin videoları inceledim. Yorumlarını okudum. Şuan 2000 model Golf 4 kullanıcısı olarak Golf 5 Tsi 140 Ps fena takılmış durumdayım

    Bildiğim kadarıyla 140-160-170 beygir olanlarda turbo ile kompresör var, 122 liklerde sadece turbo var, bununla birlikte şunu söylemeden geçemeyeceğim tsi motor inanılmaz karmaşık bir sürü sensör var fakat tam performans motoru, temiz bulursanız tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: atikus

    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    5 yaşında ve 35 bin kilometredeki aracın V kayışı değiştirilmesi gerekir mi arkadaşlar. Bakım periyodunda 40 binde ya da 4 yıl sonunda kontrol ve değiştirme görünüyor. Araç Golf TSI 122 manuel. Geçen sene her sene olduğu gibi rutin bakım işlemleri yapılmıştı. En son servis bakımından bu yana 5 bin km yapmışım. Serviste yapılması gereken ne varsa yaptırayım diyorum. Benzin filtresi ve bujileri değiştirmek şu an için boşuna bir masraf mı olur. Bulunduğum yer servise 120 km uzaklıkta bu yüzden bir kaç bin km sonra şu değiştirilmeli densin istemiyorum.

    Sevgili proteo,
    Geçen seneki bakımda bana değiştirmemi tavsiye etmişlerdi. Kilometreden değil de yıldan dolayı değiştirilmesi gerekir demişlerdi. Önce gerek yok falan dedim. Sonra "Allah korusun" ile lafa başlamışlar ve beni V kayışını değiştirmek zorunda bırakmışlardı psikolojik baskı ile yani.

    Neyse, sana şunu söyleyeyim; değiştirdikleri V kayışını da tabiki doğal olarak sana veriyorlar. İnan değiştirdikleri V kayışında en ufak bir kırılma, çatlama, bozulma olmamıştı. Bence boşuna değiştirdim (onların telkiniyle).

    Ama ne bileyim? Şimdi sana değiştirme desem, vebal altında kalmış olur muyum bilmiyorum???

    "Allah korusun"!..

    Sen bilirsin!..

    Atikus merhaba,

    Sadece V kayışı değişimi için 300 TL gibi ek bir ücret istiyorlar. Yukarıda belirttiğim gibi bakım çizelgesinde 4 yıl ya da 40 bin km sonunda V kayışı kontrol ve değişimi deniyor. Kafam rahat olsun istiyorum servis 120 km uzakta gitmişken değiştirtmek en mantıklısı gibi.

    Sevgili Proteo
    Eninde sonunda değiştireceksin o kayışları..
    Hani servis yakında olsa değiştirme bir sorun olursa çekici çağırırsın diyeceğim ama en yakın servis 120 km uzakta diyorsun.. Ayrıca o kayışa bir şey olupta başına dert açarsa 300 tl nin en az 15 katı çıkar cebinden.
    Bence değiştir kafan rahat etsin..

    15 katı çıkar demeniz mübalağa olmuş gibi o kayış kopsa supercharged çalışmaz,araç elektrik üretemez,klima çalışmaz ve en önemlisi su pompası çalışmaz buda hararete neden olur ve büyük zararlar açabilir ama zaten aracın önünde uyarı ve gösterge sistemi mevcut hararetin yükseldiğini görüp motoru kapattığınızda hiçbişey olmaz.Çünkü eksantrikler için ayrı zincir sistemi var.

    Eksantrik milleri bu kayış yardımıyla dönüyor olsaydı o zaman haklıydınız ama bu kayışın kopması gözü kör olmayan ara ara göstergeye bakan bir insan için kolay kolay dediğiniz gibi 300*15=4500 lira gibi bir masrafa neden olmaz.

    Değiştirmek en garantisidir fakat kopuncada dünya başınıza yıkılmasın bunuda bilin




  • WonLt kullanıcısına yanıt
    140 al km düşük olanı al 3-5.000 bin fazla ver aldığın araba cam gibi olsun servislerde sürünme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moral83

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: moral83

    rekora hic gitmedim ama cok duydum. Ben de tamastan cok memnunum. Ordan simdiye kadar (5-6 sene icerisinde) 6-7 araba almısızdır.
    Yukarda bahsettigim sorunla ilgili bilginiz var mı hocam ?


    Okudum sorununu ama benim başımahiç gelmedi.. İnşallah gelmezde...

    insallah kimsenin basına gelmez. Cok uyuz bir durum. Bakıyorsunuz bir sorun yok gibi duruyor dısardan farlar yanıyor yani ama direksiyon basına gectiginizde gostergeler gozukmuyo yani kadran gozukmuyo... En kısa zamanda servise gidip sorun analizi icin makineye baglatacagım.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar formda yeniyim. 2009 1.4 tsi 122 bg golf üm var yolda giderken cok fazla tekleme yapıyo. bilgisayara bağlıyoruz arıza göstermiyo. en son ustamız benzin pompasının degişmesini söyledi ama oda tam emin degil.. :( bilgisi olan varsa yardımcı olsun lütfen...... tesekkürler....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadık_68

    arkadaşlar formda yeniyim. 2009 1.4 tsi 122 bg golf üm var yolda giderken cok fazla tekleme yapıyo. bilgisayara bağlıyoruz arıza göstermiyo. en son ustamız benzin pompasının degişmesini söyledi ama oda tam emin degil.. :( bilgisi olan varsa yardımcı olsun lütfen...... tesekkürler....

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Sizlere danışmak istediğim bir husus var. Aracım Golf 7 1.4 122. Aldığım günden beri tam olarak stabil olmayan çekiş gücü canımı sıkmakta. Sanki aracın tork değeri sürekli değişken gibi hissettirmekte. Ve bu olay gaza ne kadar bastığınızla pek alakalı değil. Diyelim ki orta karar 2. viteste 1500 devirden itibaren hızlanıyoruz ve bahsettiğim gibi çekiş olması gerektiği gibi değil. Gazdan ayağımı çekip birkaç saniye sonra tekrar aynı ayarda bastığımda çekiş artabiliyor. Veya 2.de olmazsa 3 veya 4. de de normale dönebiliyor. Bu dengesizliği nadiren de olsa bazı günler hiç yapmazken bazen de daha sık yapabiliyor. Birkaç ay önce servise götürdüğümde cihaza bağlayıp birşey yok dediler. Ben de ısrarcı olunca o zaman N75 valfini değiştirelim dediler. Değiştikten sonra bir durum haricinde normale dönmüştü. O durum da şu idi: 1.viteste çok az yürüyüp hemen 2 ye attığınızda 2. vites boyunca istenen çekiş yoktu. Ama 1 de biraz hızlanıp devam ettiğinizde bir sıkıntı kalmıyordu. Ancak bir süre sonra yine ilk haline döndü makine. (Bu sıkıntı her viteste hissedilmekte bu arada)

    Şimdi aklıma gelen olasılıklar şunlar. Ya dump valve kaçırıyor ya da waste gate. Sizlerin arasında buna benzer durum yaşayan oldu mu? Veya aklınıza gelen bir arıza kaynağı var mıdır? Ayrıca Ankara'da gitmem gereken yetkili servis ve bulmam gereken usta tavsiyeniz var mıdır?

    (Yakıt kalitesi, hava durumu, yol durumu, yük durumu gibi parametrelerin etkisi yok)

    Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A8DE30D30

    Arkadaşlar merhaba,

    Sizlere danışmak istediğim bir husus var. Aracım Golf 7 1.4 122. Aldığım günden beri tam olarak stabil olmayan çekiş gücü canımı sıkmakta. Sanki aracın tork değeri sürekli değişken gibi hissettirmekte. Ve bu olay gaza ne kadar bastığınızla pek alakalı değil. Diyelim ki orta karar 2. viteste 1500 devirden itibaren hızlanıyoruz ve bahsettiğim gibi çekiş olması gerektiği gibi değil. Gazdan ayağımı çekip birkaç saniye sonra tekrar aynı ayarda bastığımda çekiş artabiliyor. Veya 2.de olmazsa 3 veya 4. de de normale dönebiliyor. Bu dengesizliği nadiren de olsa bazı günler hiç yapmazken bazen de daha sık yapabiliyor. Birkaç ay önce servise götürdüğümde cihaza bağlayıp birşey yok dediler. Ben de ısrarcı olunca o zaman N75 valfini değiştirelim dediler. Değiştikten sonra bir durum haricinde normale dönmüştü. O durum da şu idi: 1.viteste çok az yürüyüp hemen 2 ye attığınızda 2. vites boyunca istenen çekiş yoktu. Ama 1 de biraz hızlanıp devam ettiğinizde bir sıkıntı kalmıyordu. Ancak bir süre sonra yine ilk haline döndü makine. (Bu sıkıntı her viteste hissedilmekte bu arada)

    Şimdi aklıma gelen olasılıklar şunlar. Ya dump valve kaçırıyor ya da waste gate. Sizlerin arasında buna benzer durum yaşayan oldu mu? Veya aklınıza gelen bir arıza kaynağı var mıdır? Ayrıca Ankara'da gitmem gereken yetkili servis ve bulmam gereken usta tavsiyeniz var mıdır?

    (Yakıt kalitesi, hava durumu, yol durumu, yük durumu gibi parametrelerin etkisi yok)

    Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    s.a arkadaşlar. 2007 1.4 tsi 140 ps Jetta aldım yakınlarda. araç, 3500 devirde tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor. yani 3500 devir sonrasında 1.6 hitler motorlar gibi gidiyor..
    Ankara'da bugün bir kaç özel Servis'e sordum direk kafadan turbo değişecek dediler. Ne arabaya binip baktılar ne de başka bir şey, direk değişecek.. 3000 TL istiyorlarmış ayrıca..

    İnternet'te biraz araştırdım sorun n75 valfinin değiştirilmesi ile gideriliyormuş sanırım..

    Ankara'da bu işlemi yapacak sağlam bir usta biliyor musunuz? yada özel servis ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farabi06

    s.a arkadaşlar. 2007 1.4 tsi 140 ps Jetta aldım yakınlarda. araç, 3500 devirde tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor. yani 3500 devir sonrasında 1.6 hitler motorlar gibi gidiyor..
    Ankara'da bugün bir kaç özel Servis'e sordum direk kafadan turbo değişecek dediler. Ne arabaya binip baktılar ne de başka bir şey, direk değişecek.. 3000 TL istiyorlarmış ayrıca..

    İnternet'te biraz araştırdım sorun n75 valfinin değiştirilmesi ile gideriliyormuş sanırım..

    Ankara'da bu işlemi yapacak sağlam bir usta biliyor musunuz? yada özel servis ?





    N75 valfi sorununuzu büyük ihtimalle çözecektir hocam. Aynısı bizim de başımıza geldi yetkili servisten (Konya-Gökmen) 200 Tl'ye halletmiştik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: farabi06

    s.a arkadaşlar. 2007 1.4 tsi 140 ps Jetta aldım yakınlarda. araç, 3500 devirde tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor. yani 3500 devir sonrasında 1.6 hitler motorlar gibi gidiyor..
    Ankara'da bugün bir kaç özel Servis'e sordum direk kafadan turbo değişecek dediler. Ne arabaya binip baktılar ne de başka bir şey, direk değişecek.. 3000 TL istiyorlarmış ayrıca..

    İnternet'te biraz araştırdım sorun n75 valfinin değiştirilmesi ile gideriliyormuş sanırım..

    Ankara'da bu işlemi yapacak sağlam bir usta biliyor musunuz? yada özel servis ?





    N75 valfi sorununuzu büyük ihtimalle çözecektir hocam. Aynısı bizim de başımıza geldi yetkili servisten (Konya-Gökmen) 200 Tl'ye halletmiştik.

    Alıntıları Göster
    Dediğiniz gibi n75 valfi değişince düzeldi.. Toplamda 110 TL'YE geldi bana. parçayı dışardan almam fiyatı bu seviyelerde tuttu sanırım. neyse, kurtulduk gibi gözüküyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farabi06

    Dediğiniz gibi n75 valfi değişince düzeldi.. Toplamda 110 TL'YE geldi bana. parçayı dışardan almam fiyatı bu seviyelerde tuttu sanırım. neyse, kurtulduk gibi gözüküyor..

    Hayırlı olsun.
  • 
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.