triger kayışımı egzantirikmi bu konuda bilgim yok.. bunların kayışlı olanlarıyla zincirli olanların ne farkı var.. hangisi daha avantajlı ? zincir olanların bakım süreleri uzun oluyor öyleyse neden kayış kullanıyo diğer motorlarda..
kayışın amacı sesi biraz olsun azaltmak..
quote:
Orijinalden alıntı: oto_otto4t
kayışın amacı sesi biraz olsun azaltmak..
SesLe aLakası yok.TamamıyLa üretim maLiyetini kısıtLamak amaçLı kayış kuLLanıLıyor.Sen hiç bi BMW 1,3,5,x serisine binmedin gaLiba bu modeLLerin hepsinde zincir var neden ses yok peki?.Zincir oLayı tamamıyLa maLiyet oLayıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: nightfox54
SesLe aLakası yok.TamamıyLa üretim maLiyetini kısıtLamak amaçLı kayış kuLLanıLıyor.Sen hiç bi BMW 1,3,5,x serisine binmedin gaLiba bu modeLLerin hepsinde zincir var neden ses yok peki?.Zincir oLayı tamamıyLa maLiyet oLayıdır.
Alıntıları Göster
üretim maliyeti olsa bile, zaman kayışının dünya kadar aparatı var. eğer gerçekten motoru dinlerseniz tornavidayı dayayın motora ve dinleyin ne dediğimi anlarsınız...
quote:
Orijinalden alıntı: oto_otto4t
üretim maliyeti olsa bile, zaman kayışının dünya kadar aparatı var. eğer gerçekten motoru dinlerseniz tornavidayı dayayın motora ve dinleyin ne dediğimi anlarsınız...
Alıntıları Göster
fordlardada zincir var sanırım mondeoda öyle oldugunu duymustum.. 3-5 kuruşu niye bu kadar hesaba katıyolar anlamış değilim
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
fordlardada zincir var sanırım mondeoda öyle oldugunu duymustum.. 3-5 kuruşu niye bu kadar hesaba katıyolar anlamış değilim
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
fordlardada zincir var sanırım mondeoda öyle oldugunu duymustum.. 3-5 kuruşu niye bu kadar hesaba katıyolar anlamış değilim
bi arabada 3-5 kuruş 1000 arabada ya da 1 miLyon araçta ne kadar yapar bi hesapLa bakaLım.Amerikada ki bi restoran kahvaLtı tabakLarının her birine 5 zeytin yerine 3 tane koyup 2 ayda 50 bin doLar kar etti.Eğer üretim maLiyeti çok fazLa oLursa üretici para kazanmaz ve para kazanmayan bakkaL biLe dükkanı kapar gider ki dev şirketLerden bahsediyoruz.Sadece triger kayışınLa daraLtma konuyu kuLLanıLan vidaLara kadar hesapLanır bir arabanın üzerindekiLer.
quote:
Orijinalden alıntı: nightfox54
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
fordlardada zincir var sanırım mondeoda öyle oldugunu duymustum.. 3-5 kuruşu niye bu kadar hesaba katıyolar anlamış değilim
bi arabada 3-5 kuruş 1000 arabada ya da 1 miLyon araçta ne kadar yapar bi hesapLa bakaLım.Amerikada ki bi restoran kahvaLtı tabakLarının her birine 5 zeytin yerine 3 tane koyup 2 ayda 50 bin doLar kar etti.Eğer üretim maLiyeti çok fazLa oLursa üretici para kazanmaz ve para kazanmayan bakkaL biLe dükkanı kapar gider ki dev şirketLerden bahsediyoruz.Sadece triger kayışınLa daraLtma konuyu kuLLanıLan vidaLara kadar hesapLanır bir arabanın üzerindekiLer.
Alıntıları Göster
ona göre parasini bizden fazla fazla aliyolar.. triger kayışı kullanan bir arabada sadece kayış yerine zincir koysalar araba üreticisi bu zinciri 50 ytl ye alsa arabaya koyarkende fiyata 100 ytl diye ekleseler hadi geçtim onu 250 ytl ekleseler ( bu zinciri araba üreticileri 50 ytl nin altinda bi maliyetle hallederler ) 30.000 ytl olan araç fiyati 30.250 olsa ( çok daha enteressan fiyat küsüratlarıda vardır donanım değişikliklerinden dolayı ) bu arabayi kimse almicakmi ?
triger kayışımı egzantirikmi bu konuda bilgim yok.. bunların kayışlı olanlarıyla zincirli olanların ne farkı var.. hangisi daha avantajlı ? zincir olanların bakım süreleri uzun oluyor öyleyse neden kayış kullanıyo diğer motorlarda..
Bunun 1. nedeni üretim maliyetini azaltmak, 2. nedeni ise kayış kullanarak yedek parça satışını arttırmak.
quote:
Orijinalden alıntı: yuemrek
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
triger kayışımı egzantirikmi bu konuda bilgim yok.. bunların kayışlı olanlarıyla zincirli olanların ne farkı var.. hangisi daha avantajlı ? zincir olanların bakım süreleri uzun oluyor öyleyse neden kayış kullanıyo diğer motorlarda..
Bunun 1. nedeni üretim maliyetini azaltmak, 2. nedeni ise kayış kullanarak yedek parça satışını arttırmak.
ses için olmaz 1,3 multijet motorlarda zincirli ses yok tamamen maliyet olayı
quote:
Orijinalden alıntı: İmkansız
ses için olmaz 1,3 multijet motorlarda zincirli ses yok tamamen maliyet olayı
Alıntıları Göster
üretim maliyetini azaltırken bide yedek parça satacak servislere ek iş çıkacak servislerde para kazanacak oh ne ala..
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
üretim maliyetini azaltırken bide yedek parça satacak servislere ek iş çıkacak servislerde para kazanacak oh ne ala..
Alıntıları Göster
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
kardeş bir zincir aşağı yukarı 3 triger zincirine eşittir...bir kayış 60.000 km. değişir..zincir ise 250.000 km civarı yani buna göre maLiyeti hem az oLur hemde ömrü uzun oLur zincirin..+
quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
kardeş bir zincir aşağı yukarı 3 triger zincirine eşittir...bir kayış 60.000 km. değişir..zincir ise 250.000 km civarı yani buna göre maLiyeti hem az oLur hemde ömrü uzun oLur zincirin..+
Alıntıları Göster
zincir her zaman daha iyidir
quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
kardeş bir zincir aşağı yukarı 3 triger zincirine eşittir...bir kayış 60.000 km. değişir..zincir ise 250.000 km civarı yani buna göre maLiyeti hem az oLur hemde ömrü uzun oLur zincirin..+
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
kardeş bir zincir aşağı yukarı 3 triger zincirine eşittir...bir kayış 60.000 km. değişir..zincir ise 250.000 km civarı yani buna göre maLiyeti hem az oLur hemde ömrü uzun oLur zincirin..+
neden renault bunu tercih etmiyor ?
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
quote:
Orjinalden alıntı: Fdd24
hem maliyeti düşürmek hemde zincür daha uzun ömürLü oLduğu için.!!
nasıl yani ? zincir daha uzun ömürlü ama maliyeti yüksek olduğu için kullanmıyolar sanırım
kardeş bir zincir aşağı yukarı 3 triger zincirine eşittir...bir kayış 60.000 km. değişir..zincir ise 250.000 km civarı yani buna göre maLiyeti hem az oLur hemde ömrü uzun oLur zincirin..+
neden renault bunu tercih etmiyor ?
Alıntıları Göster
niye renauLt 9 Lar zincirLi meseLa..!!!
quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24
niye renauLt 9 Lar zincirLi meseLa..!!!
Alıntıları Göster
1.5 dci motorlarda kayış kullanıyor
quote:
Orijinalden alıntı: askvesen
1.5 dci motorlarda kayış kullanıyor
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
1.5 dci motorlarda kayış kullanıyor
eet...şimdi oda onu üreten mühendisin biLeceği iş..yani şöLe günümüzdeki çoğu araçta zincir kuLLanıLıyor....
bunu ben bi foruma yazayım bakam çoğunLuk ne diyecek..!!!
quote:
Orijinalden alıntı: Fdd24
quote:
Orjinalden alıntı: askvesen
1.5 dci motorlarda kayış kullanıyor
eet...şimdi oda onu üreten mühendisin biLeceği iş..yani şöLe günümüzdeki çoğu araçta zincir kuLLanıLıyor....
bunu ben bi foruma yazayım bakam çoğunLuk ne diyecek..!!!
Alıntıları Göster
arkadaşlar zincir yüksek cc li motorlarda tercih ediliyor . mesala bmw ye kayış ne kadar dayanırkı sağlam olması için zincir takılıyor ama bunun malıyet tarafıda yok denemez
quote:
Orijinalden alıntı: admiral9999
arkadaşlar zincir yüksek cc li motorlarda tercih ediliyor . mesala bmw ye kayış ne kadar dayanırkı sağlam olması için zincir takılıyor ama bunun malıyet tarafıda yok denemez
Alıntıları Göster
zincir mühendisliğin ulaştığı son nokta idi, bundan uydurma kayışlar ile geri adım atıldı , bakım masrafları ve satış politakaları ile kar edeceklerini sandılar .Ancak aretık birçok motor sorunsuzluk ile övündükleri için buna tekrar geri dönüyorlar. BAzı kişiler zincir ses yapar kayış yapmaz diye bir yorum getirebiliyorlar.Kendilerince haklılar ama dizelin sesi yanında yağ içinde çalışan zincirin sesi olacaksa bana pek mantıklı gelmiyor.
İahsi fikrim zincir mühendislik olarak evladiyelik dizayn edilmiştir, ufak bakımları yapılınca hasarlı baklalar değiştirilince motoru atmadan zincir atılmaz derlerdi eskiler. Çok para da değildir ayrıca bisikletlerde bile kullnılan zincirin yerine lastik kullanılması bana göre büyük bir planlama ve stratiji hatasıdır. Çünkü motordan hiç anlamayan ve ikinci el alınan araçların yaşadıkları problemler ve motor hasarları düşünüldüğünde olayın tek kazançlısı servisler çıkmaktadır.
neyse uzun konu ama sonuç olarak tork değerleri aşırı artmasıyla zincir ufak ufak gereklilik haline dönüşmektedir.Ani gazlamalarda zincir kolay kolay kopmaz belki esner bollaşır ama kayış bir koptumu yandınız demektri.Allah düşmanımın başına vermesin.