Şimdi Ara

Akü mü?Şarj dinamosu mu kaçak mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
21.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi günler.Sorunum şu:
    Arabamın aküsü bitmişti yenisiyle değiştirdim hava o zamanlarda karlıydı -10,-12 leri gördü 1 hafta calistirmadim araci 1 hafta sonra açtım elektrik namına hiçbir şey yok neyse takviyele calistirdik rolantide 1.30-2 saat calistirdim sonra sadece + kutup başını çektim biraktim 5 gun sonra taktim yine elektrik namına bir şey yok.Şimdi sorularim şu:
    1-Soğukta 1 hafta calistirmazsak yenide olsa biter mi
    2-Soğuk havada rolantide akü şarj olmaz mı?
    3-Sadece + kutupbaşı yetmez mi?
    4-Aküde sorun olabilir mi?(Garantiye yolladim sorun yok dediler ama garantileri de bilirsiniz)
    5-Elektrikciye goturdum kacak yok dedi acaba başka bir elektrikçiye daha mi gotureyim?
    6-Şarj dinamosunda sikinti var midir Nasil belli olur ?
    (Arac calissin 5 dk ondan sonra o gün istedigin kadar stop et calistir calisiyo 4-5 gun calistirma elektrik namina birsey yok aku lambalari gostergeler falan herşey normal araçta açik kalan birşeyde yok)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genclik17 -- 18 Ocak 2017; 1:1:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Rolantide aküyü şarj edemezsin hele soğukta imkansız.
    Akü kutup başını söktüğünde aküde kayıp olmaması lazım eğer varsa aküde sıkıntı vardır.
    Aracında kaçak olup olmadığını nasıl anladı bu usta çok merak ettim doğrusu = )

    Sana tavsiyem bir adet voltmetre al 20 lira bişey... aküyü tam şarj ettir ve araca tak...

    Kutup başlarını takmadan voltmetre ile akünün voltajını ölç ...12.75 falan okuman lazım tahmini

    Sonra akü kutup başını tak kontak kapalı tekrar ölç... eğer bu okuduğun değerden atıyorum .20 volt yada .30 volt düşükse 12.55-12.45 gibi ölçersen bir kaçak söz konusudur...

    Kaçağı bulmak için ilk etapta teyp e bakmalısın sonra iç aydınlatmada açık unuttuğun bir lamba olabilir mi mesela torpido yada bagaj lambası gibi baktın bulamadın

    sigorta tablosundan tek tek sigortaları sökerek ölçüm yap... hangi sigortayı çıkarttığında voltaj geri eski seviyesine geliyorsa orada kaçak vardır...

    Bunu yaparken kontak kapalı olsun sonucta kontak ile alakası olmayan bir durum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    Rolantide aküyü şarj edemezsin hele soğukta imkansız.
    Akü kutup başını söktüğünde aküde kayıp olmaması lazım eğer varsa aküde sıkıntı vardır.
    Aracında kaçak olup olmadığını nasıl anladı bu usta çok merak ettim doğrusu = )

    Sana tavsiyem bir adet voltmetre al 20 lira bişey... aküyü tam şarj ettir ve araca tak...

    Kutup başlarını takmadan voltmetre ile akünün voltajını ölç ...12.75 falan okuman lazım tahmini

    Sonra akü kutup başını tak kontak kapalı tekrar ölç... eğer bu okuduğun değerden atıyorum .20 volt yada .30 volt düşükse 12.55-12.45 gibi ölçersen bir kaçak söz konusudur...

    Kaçağı bulmak için ilk etapta teyp e bakmalısın sonra iç aydınlatmada açık unuttuğun bir lamba olabilir mi mesela torpido yada bagaj lambası gibi baktın bulamadın

    sigorta tablosundan tek tek sigortaları sökerek ölçüm yap... hangi sigortayı çıkarttığında voltaj geri eski seviyesine geliyorsa orada kaçak vardır...

    Bunu yaparken kontak kapalı olsun sonucta kontak ile alakası olmayan bir durum...

    Ben rolantide şarj olmuştur deyip kutup başını çektim spğukta şarj olmadı ve bitik olduğundan kutup başını çeksem de birşey değişmedi.

    Elektrikçiye gelirsek şase kablosunu sokup ampermetreyi bir uç şase kablosunda bir uç akünün şasesinde araç açik kapali olcum yaptik araç kilitlendigi zaman 1 amper olcuyo 5-6 dk sonra teybin uzerindeki saat ve kilometre kapaninca 0.3 e dusuyordu araci 1 ay once aldim ustunde polis telsiz cihazi varmis onu soktuk 0.1 e düştü sorun duzelmiş midir acaba?

    Şarj dinamosunda sorun var midir?Bu polis siren cihazi onceki(arkadaştan aldim arabayi) arkadaşta akuyu bitirmiyodu da bende nasil bitmeye basladi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 0.3 amper bile akünü bitirir... teyp sigortasını bir iptal et bakalım ??? dediğim gibi sigortaları tek tek sökerek denersen sonuca daha çabuk ulaşırsın kesin birşeyler açık kalmış...

    yani akü şarj etmese olacağı söyliyim araç bir kere rolantide çalışmaz stop eder... daha önce v kayışı koparmış biri olarak araç arıza lambası yakar... ayağın devamlı gazda bırakman lazım...

    pek alternatör gibi gelmedi bana...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    0.3 amper bile akünü bitirir... teyp sigortasını bir iptal et bakalım ??? dediğim gibi sigortaları tek tek sökerek denersen sonuca daha çabuk ulaşırsın kesin birşeyler açık kalmış...

    yani akü şarj etmese olacağı söyliyim araç bir kere rolantide çalışmaz stop eder... daha önce v kayışı koparmış biri olarak araç arıza lambası yakar... ayağın devamlı gazda bırakman lazım...

    pek alternatör gibi gelmedi bana...

    hocam işte telsizin hoparlörü takılıyken 0.3 dü onu söktük 0.1 e düştü 0.1 normal değeri değil mi??

    bir de 5-6 gün bekleteyim gidiyor şarj dinamosu olsa aküyü eğer şarj etmese ertesi gün çalıştıramam herhalde??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genclik17 -- 18 Ocak 2017; 12:11:6 >
  • Arkadaşlar Peugeot partner tepee marka 2009 model aracım var. Araç kapalı garaj arabasıdır kullanmadığım zamanlarda garajda durur.

    Geçtiğimiz günlerde, araba dışarıda kaldı 2-3 saat. Hava da soğuktu bu arada.

    Sonra arabayı çalıştırayım dedim, farlar yandı söndü, silecekler bir kere kalktı indi, marş basmadı.

    Aküyü kontrol ettim, yeşil ışık yanıyor. Yani değerler normal görünüyor.

    Sizce akü sizlere ömür mü?

    Bu arada akü aracın orijinal aküsü, 8 senelik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba hocam

    Öncelikle sarj dinamosu 14V vermeli maksimum. Eger 14V un üzerinde bir deger veriyorsa akünüzü bozar. (14V diye hatırlıyorum araştırın yalnış olabilir.) Aracınız çalışır durumda iken voltmetre ile elektrci arkadaşlar bunu ölçer. Genelde eskiyen veya sürekli yüksek devirde kullanılan araçlarda çabuk bozulabiliyor. Tamiratıntan korkmayın. İkinci olarak eger sarj dinamonuz yeteri kadar akünüzü besleyemiyorsa araç ateşlemeyi dogru düzgün beslemeyecegi için araçda çekiş tekleme problemide yaşabilirsiniz.

    Aracı bir hafta çalıştırmadınız diyelim koltuga oturdunuz basıyorsunuz hiç ses yok. Şimdi akünüzü yeni bile almış olsanız aracınızda olan bir şase akünüzü bitirebilir. İkinci olarak marşta sorun vardır marş sesi alıyor musunuz ? Üçüncü olarak kutup başlarında oksitlenme olmuş olabilir değiştirmeniz gerekebilir. Buda cok maliyetli bir işlem değil.

    Sarj dinamosu rölantide de aküyü sarj eder. Lakin bozuk sarj dinamosu rölantideyken ve farlarınız teyp gibi elektrik aksamı açıksa aküyü sarj etmez.Ama unutmayın en iyi sarj gaza bastıgınızda yani motor devri yükseldiginde artar.

    Bir çok elektrikciye götürün hocam. Tek ustaya baglı kalmayın. Aracınız nedir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    Merhaba hocam

    Öncelikle sarj dinamosu 14V vermeli maksimum. Eger 14V un üzerinde bir deger veriyorsa akünüzü bozar. (14V diye hatırlıyorum araştırın yalnış olabilir.) Aracınız çalışır durumda iken voltmetre ile elektrci arkadaşlar bunu ölçer. Genelde eskiyen veya sürekli yüksek devirde kullanılan araçlarda çabuk bozulabiliyor. Tamiratıntan korkmayın. İkinci olarak eger sarj dinamonuz yeteri kadar akünüzü besleyemiyorsa araç ateşlemeyi dogru düzgün beslemeyecegi için araçda çekiş tekleme problemide yaşabilirsiniz.

    Aracı bir hafta çalıştırmadınız diyelim koltuga oturdunuz basıyorsunuz hiç ses yok. Şimdi akünüzü yeni bile almış olsanız aracınızda olan bir şase akünüzü bitirebilir. İkinci olarak marşta sorun vardır marş sesi alıyor musunuz ? Üçüncü olarak kutup başlarında oksitlenme olmuş olabilir değiştirmeniz gerekebilir. Buda cok maliyetli bir işlem değil.

    Sarj dinamosu rölantide de aküyü sarj eder. Lakin bozuk sarj dinamosu rölantideyken ve farlarınız teyp gibi elektrik aksamı açıksa aküyü sarj etmez.Ama unutmayın en iyi sarj gaza bastıgınızda yani motor devri yükseldiginde artar.

    Bir çok elektrikciye götürün hocam. Tek ustaya baglı kalmayın. Aracınız nedir ?




    Aracım ford fiesta 2006 dizel hocam.aracı bir hafta çalıştırmazsam uzaktan kumandadan basayim calismiyor manuel aciyorum kapilari ne km gostergesi ne saat tarih elektrik namina hiçbir şey yok marş gosterge hiçbir şey yok sonra takviye yapip calistirayim tmm araç ximba gibi çekişte falan sikinti yok gidiyor aracla ondan sonra o gun isterse 25-30 kere stop edip calistirayim araba calisiyor hatta 2-3 gun calistirmayayim sonra bineyim yine calisiyor 6-7 gun calistirmayayim gidiyor ama elektrik namina hiçbir şey kalmiyor.sizce nedir bu olay?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genclik17 -- 19 Ocak 2017; 3:11:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    Merhaba hocam

    Öncelikle sarj dinamosu 14V vermeli maksimum. Eger 14V un üzerinde bir deger veriyorsa akünüzü bozar. (14V diye hatırlıyorum araştırın yalnış olabilir.) Aracınız çalışır durumda iken voltmetre ile elektrci arkadaşlar bunu ölçer. Genelde eskiyen veya sürekli yüksek devirde kullanılan araçlarda çabuk bozulabiliyor. Tamiratıntan korkmayın. İkinci olarak eger sarj dinamonuz yeteri kadar akünüzü besleyemiyorsa araç ateşlemeyi dogru düzgün beslemeyecegi için araçda çekiş tekleme problemide yaşabilirsiniz.

    Aracı bir hafta çalıştırmadınız diyelim koltuga oturdunuz basıyorsunuz hiç ses yok. Şimdi akünüzü yeni bile almış olsanız aracınızda olan bir şase akünüzü bitirebilir. İkinci olarak marşta sorun vardır marş sesi alıyor musunuz ? Üçüncü olarak kutup başlarında oksitlenme olmuş olabilir değiştirmeniz gerekebilir. Buda cok maliyetli bir işlem değil.

    Sarj dinamosu rölantide de aküyü sarj eder. Lakin bozuk sarj dinamosu rölantideyken ve farlarınız teyp gibi elektrik aksamı açıksa aküyü sarj etmez.Ama unutmayın en iyi sarj gaza bastıgınızda yani motor devri yükseldiginde artar.

    Bir çok elektrikciye götürün hocam. Tek ustaya baglı kalmayın. Aracınız nedir ?




    Aracım ford fiesta 2006 dizel hocam.aracı bir hafta çalıştırmazsam uzaktan kumandadan basayim calismiyor manuel aciyorum kapilari ne km gostergesi ne saat tarih elektrik namina hiçbir şey yok marş gosterge hiçbir şey yok sonra takviye yapip calistirayim tmm araç ximba gibi çekişte falan sikinti yok gidiyor aracla ondan sonra o gun isterse 25-30 kere stop edip calistirayim araba calisiyor hatta 2-3 gun calistirmayayim sonra bineyim yine calisiyor 6-7 gun calistirmayayim gidiyor ama elektrik namina hiçbir şey kalmiyor.sizce nedir bu olay?

    hocam usta degilim tabiki ama şahsi fikrim araçta şase var. Şimdi günlük çalıştırdıkca akü sarj oluyor şase ufaktan yesede bitiremiyor. Ama gün geçtikce sorun oluyor. Bence başka bir elektriciye götürüp şaseye baktırın. Teypten bile olabilir. Merkezi kilit olabilir herşey olabilir yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS


    quote:

    Orijinalden alıntı: genclik17


    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    Merhaba hocam

    Öncelikle sarj dinamosu 14V vermeli maksimum. Eger 14V un üzerinde bir deger veriyorsa akünüzü bozar. (14V diye hatırlıyorum araştırın yalnış olabilir.) Aracınız çalışır durumda iken voltmetre ile elektrci arkadaşlar bunu ölçer. Genelde eskiyen veya sürekli yüksek devirde kullanılan araçlarda çabuk bozulabiliyor. Tamiratıntan korkmayın. İkinci olarak eger sarj dinamonuz yeteri kadar akünüzü besleyemiyorsa araç ateşlemeyi dogru düzgün beslemeyecegi için araçda çekiş tekleme problemide yaşabilirsiniz.

    Aracı bir hafta çalıştırmadınız diyelim koltuga oturdunuz basıyorsunuz hiç ses yok. Şimdi akünüzü yeni bile almış olsanız aracınızda olan bir şase akünüzü bitirebilir. İkinci olarak marşta sorun vardır marş sesi alıyor musunuz ? Üçüncü olarak kutup başlarında oksitlenme olmuş olabilir değiştirmeniz gerekebilir. Buda cok maliyetli bir işlem değil.

    Sarj dinamosu rölantide de aküyü sarj eder. Lakin bozuk sarj dinamosu rölantideyken ve farlarınız teyp gibi elektrik aksamı açıksa aküyü sarj etmez.Ama unutmayın en iyi sarj gaza bastıgınızda yani motor devri yükseldiginde artar.

    Bir çok elektrikciye götürün hocam. Tek ustaya baglı kalmayın. Aracınız nedir ?




    Aracım ford fiesta 2006 dizel hocam.aracı bir hafta çalıştırmazsam uzaktan kumandadan basayim calismiyor manuel aciyorum kapilari ne km gostergesi ne saat tarih elektrik namina hiçbir şey yok marş gosterge hiçbir şey yok sonra takviye yapip calistirayim tmm araç ximba gibi çekişte falan sikinti yok gidiyor aracla ondan sonra o gun isterse 25-30 kere stop edip calistirayim araba calisiyor hatta 2-3 gun calistirmayayim sonra bineyim yine calisiyor 6-7 gun calistirmayayim gidiyor ama elektrik namina hiçbir şey kalmiyor.sizce nedir bu olay?

    hocam usta degilim tabiki ama şahsi fikrim araçta şase var. Şimdi günlük çalıştırdıkca akü sarj oluyor şase ufaktan yesede bitiremiyor. Ama gün geçtikce sorun oluyor. Bence başka bir elektriciye götürüp şaseye baktırın. Teypten bile olabilir. Merkezi kilit olabilir herşey olabilir yani.

    Anladim hocam oyle yapacagim artik çok teşekkurler benimde aklima oyle geliyo 4-5 gun dayandigina gore ufak bir akim ceken birşey var çok ufak o da bir hafta gibi surede akuyu bitiriyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sissil S kullanıcısına yanıt
    konu hort farkindayim ama saglikli bi dinamo ve konjektor rolantide sarj yapar.

    yanlis bilgi olmasin diye yazmak istedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • genclik17 kullanıcısına yanıt
    elektrikciye sarj dinamo cikisini olcmesini soyleyin. biraz zordur pek ugrasmak istemezler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    elektrikciye sarj dinamo cikisini olcmesini soyleyin. biraz zordur pek ugrasmak istemezler
    Hocam sorun çözülmüştü de baya olmuş ya :) bir cihaz vardı akim cekiyormus onu sökmüştük sorun çözülmüştü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba ,
    Aracımda sirkeleme söz konusuydu ,debriyaj sivici değiştirdik sorun düzelmedi ,meğer sivic şase almıyormuş ,
    Sonra sağolsun bilen biri buldum ve fren pedalının ordan şase çekti ve sirkeleme kesildi yani artık debriyaj sivicimiz çalışmaya başladı,
    Şimdi benim sorunum akü ve şimdi aklıma geldi ordan şase çektiğimiz için aküyü bitirirmi ,bu günlerde araba 3 gün kapıda yatsa çalışıyor ama bazen 300 km yapıp park ediyorum ertesi gün kapılar dahil açılmıyor anahtarla açıp vurduruyorum,sonra 1 km yol yapıyorum tekrar doluyor ertesi günde o şarjla sıkıntısız çalışıyor,sorun ne olabilir ,kontrol kalemi gibi ölçüm aleti ile ölçüm yaptılar ,akü değerleri güzel denildi,kaçak olsa bu ışık eksiye değdirdiğimde yanar dedi sorunu onlarda sağlıklı çözemedi,aklıma şimdi geldi bu şase çektiğimiz koblo aküyü bitirirmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.