Trafik ışıklarının olmadığı kavşakta kaza

-
-
Clio kusurlu.
-
Neden peki
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Laguna cadde üzerinde ilerlerken, yolun ortasına kadar gelmişken, clio yandan vurmuş, clionun beklemesi gerekliydi.
-
Teşekkürler eksper raporunu bekliyoruz bakalım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eksper değilim. Daha önce çevremdekilerin benzer kazasına çok şahit oldum. Muhtemelen Laguna daha kusurlu çıkacaktır. Çünkü bu tür kavşaklar kontrolsüz kavşak olarak geçer. Kontrolsüz kavşaklarda ise geçiş üstünlüğü sağdan gelen araçtadır. Laguna'nın arka kapısına vurmuş olsaydı, Laguna kavşak içine girmiş sayılacaktı ve sağdan gelmesine rağmen Clio hatalı kabul edilecekti.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eşit yollarda sağdan gelen araçta geçiş üstünlüğü olur. Laguna ana cadde üzerinde görünüyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: oldbeerEşit yollarda sağdan gelen araçta geçiş üstünlüğü olur. Laguna ana cadde üzerinde görünüyor.
Clio nun geldiği sokakta bir tabela var ama yön veya dur tabelası olabilir
-
Clio nun geldiği sokak; kaza tam orta kısımda olmuş.
-
Bu eski hali
yeni halinde tabela görünüyor Dur Tabelası varsa işler değişir demek istemiştim .
-
Olabilir hocam, talihsiz kaza olmuş.
-
KTK veya KTY de caddeyi sokaktan üstün tutan bir düzenleme yoktur. Ana yol, tali yoldan üstündür. Eğer levha yoksa yoksa ana yol veya tali yola ilişkin bu durumda cadde ile sokak aynı durumda değerlendirilir geçiş üstünlüğüne bakılır. Sağdan gelen kusursuz veya tali kusurlu olur duruma göre, diğer sürücü asli veya tam kusurlu olur.
Antalya Döşemealtı Demokrasi Caddesi ile 101 Sokak kesişiminde ölümlü kaza meydana gelmişti. (2024 yılı) Taraflardan birinin avukatlığını yaptık 2 meşlektaş orada bahsettiğim durum nedeni ile sağdaki sokaktan gelen sürücü tali, soldaki yol vermeyen ve eşi ölen caddeden giden sürücü asli kusurlu kabul edildi. Kazadan 3-4 ay sonra o noktaya asli ve tali yol gösterir levha ve dur tabelaları yerleştirildi. Bu gün bir kaza olsa o noktada bu sefer tam tersi sağdaki sokaktan gelen sürücü tam veya asli kusurlu olacaktı.
Davada Adli Tıp Trafik İhtisas Dairesi, ve iki ayrı bilirkişi (bir heyet, bir tek uzman) kusur raporu da ortak şekilde kaza anında geçiş üstünlüğüne ilişkin levha yoksa KTK KTY geçiş üstünlüğü kurallarına göre değerlendirme yapılır diye görüş beyan ettiler. Dava derdest ama kuvvetle muhtemel bu görüş doğrultusunda kusur iredelenektir.
Uzun uzun yazdım ama kendi dosyamızda da kaza mağdurlarına bu durumu anlatırken baya zorlandık. Hatta trafik polisleri bile farklı şeyler söyledi bazı meslektaşlarda yolun genişliği, trafik yoğunluğu vs gerekçelerle caddenin üstün olduğu görüşünü beyan ettiler. Cadde sokaklardan üstün değildir. Sürücü levha yoksa geçiş üstünlüğüne dikkat etmek zorundadır. Zaten çoğu zaman geçtiğimiz yol cadde mi sokak mı bilemeyiz. Sürüşü trafik kuralları ve levhaları göre yaparız...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Anlayamadım 🙄🙄🙄bu doğrultu da hangi araçta kusur görüyorsunuz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Fakir olanınız suclu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
gri araba hatalı. sağından gelen kırmızı araca yol vermesi gerekirdi. caddenın sokağa üstünlüğü yoktur. sadece bölünmüş yolun normal bolunmemıs yola üstünlüğü vardır. muhtemelen 100% gri araç kusurlu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X