Şimdi Ara

TR yollarında 50 yanak lastik kullanmak ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
15.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 13 inç olan lastiklerimi 15 inç olarak değiştirmek istiyorum sonuç olarak lastiklerimi 195/50/15 olarak değiştirmem gerekiyor sizce 50 yanak lastiğe geçmek akıl işimi?? balon,konfor vs.. 45,40 hatta 35 ve hatta hatta 30 yanak kullanan arkadaşlar var düşüncelerinizi esirgemeyiniz lütfen...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TR Yollarında 50 Yanak Lastik Kullanımı

    Türkiye yollarının zorlu koşullarına uygun lastik seçimi, araç performansı ve güvenliği açısından büyük önem taşır. 45 yanak ve 50 yanak lastikler, yaygın olarak kullanılan iki lastik türüdür ve aralarındaki farkları anlamak bilinçli bir seçim yapmanıza yardımcı olabilir.

    45 Yanak ile 50 Yanak Arasındaki Fark

    Lastik yanak genişliği, lastiğin yan duvarının yüksekliğini ifade eder. 45 yanak lastikler, %45 yanak genişliğiyle 50 yanak lastiklerden daha incedir. Bu fark,???????????

    • Yol Tutma: Daha düşük yanak genişliğine sahip 45 yanak lastikler, daha iyi yol tutuşu sağlar.
    • Konfor: Daha yüksek yanak genişliğine sahip 50 yanak lastikler, daha konforlu bir sürüş deneyimi sunar.

    45 Yanak Lastik Yorumları

    45 yanak lastikler, yol tutuşu ve hassas direksiyon kontrolü nedeniyle spor otomobiller ve performans odaklı araçlar için tercih edilir. Ancak, daha sert bir sürüş deneyimi sunabilirler ve yol düzensizlikleri daha belirgin hale gelebilir.

    50 Yanak Lastik

    50 yanak lastikler, konfor ve dayanıklılık arayan araç sahipleri arasında popülerdir. Yüksek yanak genişliği, yol düzensizliklerini daha iyi emer ve daha konforlu bir sürüş sağlar. Ancak, daha düşük yol tutuşu ve daha az hassas direksiyon kontrolü dezavantajlarına sahiplerdir.

    45 Yanakla 50 Yanak Arasındaki Fark

    Lastik boyutlarını karşılaştırarak 45 yanak ve 50 yanak lastikler arasındaki farkı daha iyi anlayabilirsin. Örneğin, 225/45 R17 ve 225/50 R17 lastiklerini ele alalım.

    • Genişlik: Her iki lastik de 225 mm genişliğindedir.
    • Yanak Genişliği: 45 yanak lastik, yanak genişliği olarak 45 mm'ye sahiptir, yani lastiğin toplam yüksekliğinin %45'idir. 50 yanak lastik ise 50 mm yanak genişliğine sahiptir, yani toplam yüksekliğin %50'sidir.
    • Çap: 50 yanak lastik, 45 yanak lastikten daha yüksek bir çapa sahiptir.

    50 Yanak Lastik Kaç cm

    Lastiğin yanak genişliği, milimetre cinsinden ölçülür. 50 yanak lastikler, yaklaşık olarak 50 mm yanak genişliğine sahiptir. Ancak, lastiğin gerçek yüksekliği, lastiğin genişliği ve jant çapına bağlı olarak değişebilir.

    45 Yanak Lastik Kaç cm

    Benzer şekilde, 45 yanak lastikler yaklaşık 45 mm yanak genişliğine sahiptir. Yine de, lastiğin gerçek yüksekliği, genişliği ve jant çapına bağlı olarak değişiklik gösterir.

    40 Yanak Lastik Yorumları

    40 yanak lastikler, 45 yanak lastiklerden daha da incedir ve spor otomobiller ve yarış arabaları için tasarlanmıştır. Ekstrem yol tutuşu sağlarlar ancak sürüş konforu açısından 45 yanak veya 50 yanak lastiklerden daha azdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 50 yanakla hiç birşey olmaz.

    235 x 40 x 18 e geçeceğim biraz havalar ısındığında..
    şu an kullandığım 205 x 50 x 16 lastik takımımı ve jantlarımı uzun yolda kullanacağım hesap et gerisini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    50 yanakla hiç birşey olmaz.

    235 x 40 x 18 e geçeceğim biraz havalar ısındığında..
    şu an kullandığım 205 x 50 x 16 lastik takımımı ve jantlarımı uzun yolda kullanacağım hesap et gerisini

    50 yanaktan şüpheliyim balon konusunda 40 yanak iyi cesaret gerçekten... ama yakışır o ayrı mesele
  • kac senedir 195 50 16 kullanıyorum hiç balon falan yapmadı.... kullanılabilir
  • hocam ben 2 senedir 225/40/18 lastik kullanıyorum, çok dikkatli kullanmama rağmen iki kere balon yaptırdım.

    225 40 18 lastiğin fiyatının 300 tl olduğunu düşünürsen
  • yillardir 225-45-17 kullaniyorum bi sorun yasamadim cok sukur
  • 225-40-18 kullanıyorum tüm tümsekler omurganda tabi sert süspansiyon varsa hele mükemmel ikili oluyorlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 205/55/16 kullanuyorum, ön lastikte balon oldu.

    45-40 yanak düşünemiyorum, 1 ay dayanmaz herlade... Dikkatli kulanak lazım yanağı az lastik kullanılıyorsa... Ama yinede lastiği ucuzundan almakta fayda var...
  • 245/45 R19 kullanıyorum.Daha 7 ay oldu bir sorun yok.Belli olmaz ama malum Türkiye yolları ne kadar dikkat etsen de...
  • Otomobil kullanır gibi kullanırsanız birşey olmaz. Ama eşşek niyetine binerseniz yaptığınız balonlarla Kapadokya'ya beleşten bile gidebilirsiniz. 40'ı 45'i anlarım da 55 yanakla balon yapan arkadaşı da ayrıca tebrik ediyorum. 4 senedir kullanmasam İstanbul isimli köyde, gam yemiyeceğim.
  • Arkalar 295/35/20 önler 265/40/20 (yazlık lastikler). Sonuç = Kış bitiminde tekrar yazlık jantları takarken yani senede bir defa 150-200 lira jant düzeltme masrafı.
  • 225/45/17 ölçüleriyle en az 2.5 yıldır sorun yaşamadım. Çukura tümseğe dikkat eden biriyseniz kolay kolay balon da yaptırmazsınız, jantı da eğmezsiniz. 195/50/15 de bence hiç korkulacak bir ölçü değil sadece konfor olarak ne beklediğinize bağlı.
  • 1 yıldır 215/45 R17 kullanıyorum, sorun yok. (Spor şasi. Mükemmel ikili )

    Düzgün ve bozuk zemin ayırdetmeden haldır huldur kullanırsak lastikleri de süspansiyon sistemini de er geç elimize alırız.
    Sadece lastik balon yapmasın diye değil, "aracımız seneler boyu ilk günkü gibi sımsıkı kalsın, ön takım, iç aksam tıkırdamasın" diyorsak özen göstermemiz lazım...

    Kasislerden, çukurlardan, enine kesiklerden durarak geçmemiz,
    bozuk zeminden kaçmamız, kaçamıyorsak hız kesmemiz,
    metal ve plastik hız kesici reflektörlere lastiği paldır küldür vurmamamız,
    ışıklara, virajlara uyarıcı olarak konmaya başlanan bir parmak kalınlığındaki beyaz çizgilerden (adları her neyse) yavaş geçmemiz lazım.

    Benim gibi duranlara, yavaşlayanlara arkadan "yürüsene birader" deyip kornaya asılmamamız, selektör yapmamamız lazım, öndeki sürücü aracını seviyor olabilir

    Herkese balonsuz, tıkırtısız keyifli sürüşler...




  • arkadaşlar lastiğin 40 ına 50 sine göre fark var....

    40 50 hepimizin bildiği gibi lastik tabanının yüzde 40 ı 50 si olarak geçiyor....

    yani atıyorum lastik genişliği 350 olsun lastik yanağı 50 derseniz kocaman bir yanak olur....

    birşey olur olmaz bilmiyorumda her lastiğin 40 50 si aynı değil karşılaştırma bakımından dikkate alınması açısından belitmek istedim
  • xxx/yy/zz ölçüsünde bir lastikte;
    xxx=mm cinsinden taban genişliği
    yy = % cinsinden yanağın taban genişliğine oranı
    zz =inç(2.54cm) cinsinden jant ölçüsüdür.

    Yani bu durumda 205/50/15 bir lastiğin yanak yüksekliği 205'in %50'si yani 102.5 mm=10.25cm'dir.
  • 195/45 R16 kullanıyorum hiç memnun değilim. Lastiklerden değil türkiye yollarından.
    1 Hafta önce patlattım lastiği.

    Yoldak 1mm lik farklılıkları bile hissediyorsun. Hele birde araban fordsa. Lastikler ömrünü tamamlayınca jantları 15" yapıp 195/60 gibi ölçülere geçmeyi düşünüyorum. Konfor için göz zevkinden vazgeçicem.

    Taban genişliğini 200 lü değerlerden seçersen sorun olmaz ama daha az bir taban genişliği olan lastiklerde en az 50-55 yanak olmalı.
  • Dış ülkelerde araba satışa çıktığı zaman lastiklerine dikkat edin en fazla 50 yanak var ama o araç Türkiye'ye geldiği zaman otomatikman 60-65 yanağa yükseliyor. Gerçekten Türkiye yollarında 40-45 yanakla gezmek cambazlık gerektiriyor... yani lastik seçimi yapmak konforla göz zevki arasında seçim yapmak demek
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.