Şimdi Ara

Toyota'nın Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı Sakarya'da kurulacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota'nın Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı Sakarya'da kurulacak
    Toyota'nın Sakarya'daki fabrikasını 7 milyar TL yatırımla modernize edeceğini ve şarj edilebilir hibrit motora sahip yeni Toyota C-HR'ı burada üreteceği daha önce duyurulmuştu. Toyota Türkiye'den bu konuda yeni açıklamalar geldi.



    Toyota'dan yapılan açıklamaya göre, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, şarj edilebilir hibrit modeli C-HR'ı dünyada ilk kez Türkiye'deki fabrikasında üretecek ve şirketin Avrupa'daki fabrikaları arasında şarj edilebilir otomobil üreten ilk fabrika olacak.



    Sakarya'daki fabrika bir ilke daha ev sahipliği yapacak ve Toyota Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı da Sakarya'da kurulacak.



    Yeni Toyota C-HR, şirketin karbon nötr taahhüdünü yansıtırken yoğun rekabetin yaşandığı ve Avrupa'nın en büyük pazarı olan C-SUV segmentine farklı elektrifikasyon seçenekleri sunacak. Hibrit versiyonuna ilave olarak yerli üretim batarya ile üretilen şarj edilebilir hibrit C-HR, Toyota'nın 2030'daki yüzde 100 elektrikli modeller hedefine önemli bir katkı sağlayacak.



    Yeni Toyota C-HR, C-SUV segmentinde Toyota'nın yeni dizayn anlayışını da çarpıcı şekilde yansıtacak. Bu projeyle Toyota Yeni Global Platform (TNGA2) üzerinde 5. Nesil hibrit ve şarj edilebilir hibrit teknolojisine sahip yeni C-HR, dünyada ilk olarak Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'de üretilecek.



    Yıllık 75 bin adet batarya üretimi



    Toyota'nın Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı Sakarya'da kurulacak
    Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Sakarya'daki üretim tesislerinde şarj edilebilir hibrit otomobil üretmenin yanı sıra batarya üretim hattı da kurulacak. Batarya üretim hattı, yıllık 75 bin adet batarya kapasitesiyle üretimi destekleyecek olup, alanında uzman 60 çalışanı ek olarak istihdam edilecek.



    Toyota Avrupa organizasyonunda bir ilk olan ve Toyota'nın elektrifikasyon dönüşümünde kritik rol oynayacak Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye batarya üretim hattı, bu alanda yetişmiş nitelikli iş gücü ve know-how ile diğer Toyota fabrikalarının elektrifikasyon dönüşümüne destek vererek, Toyota Avrupa'nın hedeflerine ulaşılmasında önemli bir katkı sağlayacak.



    Yeni modelle ilgili olarak, üretim hattının ihtiyaca uygun modernizasyonu ve modifikasyonuyla üretim çeşitliliği ve esnekliği sağlanarak, Toyota Avrupa operasyonunun sürdürülebilirliği anlamında da stratejik bir adım atılmış olacak. Üretilecek yeni C-HR için gerçekleşen 317 milyon avroluk yatırımla şirketin toplam yatırım tutarı da 2,3 milyar avroya ulaşacak.



    Dünyaya ve insana saygı anlayışı doğrultusunda üretim faaliyetlerini sürdüren Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, çevreye duyarlı yöntem ve teknolojilerle sektördeki gelişmelere öncülük etmeye devam edecek. Proje kapsamında kurulacak çevre dostu yeni teknoloji boya tesisiyle Toyota Avrupa'nın 2030 nötr karbon hedeflerine bir adım daha yaklaşılmış olacak.



    "Sakarya fabrikası artık küresel bir aktör"



    Toyota'nın Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı Sakarya'da kurulacak
    Açıklamada konuya ilişkin görüşleri yer alan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi (CEO) Erdoğan Şahin, yüksek kaliteli otomobil üretim tecrübelerinin ve ileri mühendislik kabiliyetlerinin bir göstergesi olan bu projede üzerlerine düşen görevleri büyük bir özveriyle hayata geçireceklerini bildirdi.



    "Bu proje Toyota'nın küresel gücünün bir parçası olan Sakarya'daki üretim tesisimizin, global anlamda önemli aktörlerinden biri olduğunu bir kez daha teyit etmektedir." ifadesini kullanan Şahin, şu değerlendirmelerde bulundu:



    "Bu önemli gelişme, güçlü üretim kabiliyetimizle farklı beklentilere cevap verebilecek nitelikte araçlar üretme anlamında yüklendiğimiz sorumluluklar açısından bize duyulan güvenin yeni bir göstergesidir. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye çalışanları ve tedarikçileri adına bu güzel haberi paylaşıyor olmaktan gurur duyuyoruz. Hep beraber tüm enerjimizle çalışarak, Sakarya’ya ve Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya devam edeceğiz."



    Ayrıca Bkz.Xiaomi'nin ilk otomobilinin tasarımı ortaya çıktı



    "Bizim için stratejik bir dönüm noktası"



    Toyota Motor Avrupa Üretimden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Marvin Cooke da Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ikinci nesil C-HR'yi üretecek olmasından ve şarj edilebilir hibrit üretimiyle Avrupa'da bir ilki gerçekleştirmesinden gurur duyduklarını anlattı.



    Toyota Otomotiv Sanayi çalışanlarının gösterdiği performans ve özverili çalışmalarıyla bundan önce olduğu gibi yeni C-HR'de de büyük başarı elde edeceğini kaydeden Cooke, "Bunun yanı sıra Avrupa'da ilk batarya üretimiyle Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Toyota Avrupa'nın elektrifikasyon planında önemli bir rol üstlenmiş olup bu bizim için stratejik bir dönüm noktasıdır." ifadelerini kullandı.









  • Ulan ne varsa şu Japon’larda var. Adamlar da hiç kibir yok, en verimli neresi ise oraya fabrika kuruyor. Almanlar ise fabrika kurmamak için kibirinden çatlıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Avrupa bu kafa ile otomobil üretemez olacak.

    Toyota Corolla, 2022 yılında dünyanın en çok satan modeli oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 30 Ocak 2023; 13:08:20 >
  • Sakarya’nın halkı Avrupalı gibi mi davranıyor da Sakarya Avrupa’da. Orta Doğu yazsanıza.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • isakoc kullanıcısına yanıt
    Honda da japon:))

  • 100km menzili sarj edilebilir hybrid guzel olur.sehir icinde gundelik yola yeter, yetmediginde benzine gecis yapilir.

  • Morichannnn kullanıcısına yanıt
    Türkiye bir Avrupa ülkesi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • isakoc kullanıcısına yanıt
    Japon’lar realistler ve bakıyorlar Türkiye kazandırıyor üretiyor ve ihraç ediyorlar.

    Avrupa’lılar bizi çok sevmezler ancak kapütülasyonlara kadar destek veren kendi taraflarındaki bir adam olursa başta gelip yatırım yaparlar anca.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ülkemiz adına sevindirici bir haber. Ne kadar yatırım olursa o kadar iyi .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizin konumu araç üretim merkezi olmasında yeter ve artar. Bunun yanı sıra kaliteli ve ucuz işçilik dolayısıyla vazgeçilmez durumdayız. Hemen hemen tüm avrupanın halihazırda tedarik zinciririn vazgeçilmezlerindeniz. Ama gel görki otomotiv üreticileri siyasal kararlar da alabiliyorlar.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Sen git onu Türkiye’nin başkentinin merkezinde kurulu olan Orta Doğu Teknik Üniversitesine anlat. Gayet de coğrafyamızla ilintili biri isim olmuş. Çelişmemek çok önemli.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    menzil ne kadar bilmiyorum ama 100 km menzil olursa batarya maliyeti yüksek olur. maliyet açısından bakınca 50 km yeterli olur bence

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Honda küresel politikasından dolayı Türkiye ve İngiltere fabrikasının ikisini birden kapattı. Sadece Türkiye'ye özgü bir durum yok.

  • isakoc kullanıcısına yanıt
    https://bigpara.hurriyet.com.tr/haberler/ekonomi-haberleri/turkiyeye-yatirimda-bu-ulkeler-basi-cekiyor_ID1466964/
    ekşi sözlük
    türkiye'de faaliyet gösteren alman şirketleri
    https://eksisozluk.com/turkiyede-faaliyet-gosteren-alman-sirketleri--1180572


    Sanırım böyle düşünmeden önce verilere bir göz atmak gerekir, sonuçta yatırım yaparken davul zurna çalıp medyaya servis etme gibi bir kaygıları yok ondan çoğu düz vatandaşın haberi yok ne gibi yatırımları olduğundan, dolayısıyla kime atar yapacağımızdan da...





  • Bakalım Sakarya nehri ve çevresi ne derece etkilenecek bu işten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BİR BAŞKADIR BENİM ADAPAZARIM

  • serdarcenk kullanıcısına yanıt
    Yedek parçacıkları kastetmedim. Yedek parçacıkların çoğu 50, 60 yıldır Türkiye de fabrika sahibiler. Otomotiv markalarından bahsediyorum. Sadece Mercedes tır ve otobüs üretiyor onun dışında yok. Fransızlar bizi Almanlardan daha fazla sevmezler ama yıllardır reno üretim yapıyor ama şu Almanlardan birisi gelirdi şimdiye kadar. Üstelik dünya kadar alman otosu satılıyor burada. Fabrika kursalar sadece iç piyasada satılan otomobillere zor yetişir o fabrika, hiç boş durmaz. Ama kibirden gelmiyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Fabrika 6bin kişiyi izine çıkarıyormuş diyorlar doğrumu bilemedim.


    Kaynak :

    Toyota'nın Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı Sakarya'da kurulacak
    Toyota'nın Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattı Sakarya'da kurulacakmedyabar
    Toyota, Türkiye'de üretime ara veriyor. 6 bin çalışan izine çıkıyor
    https://medyabar.com/haber/13917760/toyota-turkiyede-uretime-ara-veriyor-6-bin-calisan-izine-cikiyor
  • hazarcep H kullanıcısına yanıt

    Aynısını düşündüm.

  • SupervisorFatih kullanıcısına yanıt

    Doğru teyitli bilgi

    montaj hatların değişimi için normal bir prosedür bu zaten böyle model değişikliklerinde yapıyorlar + Ağustos gibi de bakım için çıkıyorlar filan


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.